Umpisuolesta kaikki lähti

Umpisuoliko?

Mulla epäiltiin umpisuolta kuukaus sitten. Olin sairaalassa yhden yön mutta ei leikattu koska kirurgilla oli niin kova kiire. Veriarvot on ollu kohdillaan jo muutaman viikon, mutta silti alavatsa kramppaa ja särkee välillä. Lämpöä on reilu 37 eli ei sinäänsä kuumetta, mutta kun ei kuume normaalistikkaan nouse. Virtsakivet sun muut on testattu ja nyt särky on siirtynyt alaselkään ja jalkoihin.. Oisko jollain mahdollisesti kokemusta samankaltaisesta?? Lääkärit arvailee vaan ja rupee jo kyllästyttämään

7

2572

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikimi

chronin tauti? onko vatsaongelmia?

• Umpisuoliko?

Syömisen jälkeen vatsa turpoo aikalailla ja ulostaminen on jääny vähemmälle..

• 255

Käsittääkseni umpisuoli oireilee alavatsalla oikealla puolella. Kahdessa viikossa tulehtunut umpisuoli olisi jo puhjennut, olisit luultavasti jo kuollut siihen ilman hoitoa. Puhjetessaan umpisuoli nostaa korkean kuumeen, sietämättömän kivun ja lopulta tulehduttaa koko vatsan alueen joka johtaa kuolemaan. Umpisuoli ei voi olla tulehtunut 2 viikkoa ilman, että oireet pahenisivat eli umpparista tuskin on kyse kun veriarvosikin ovat hyvät. Olisikohan niin että tämä umpisuoliepäily ja nykyinen kipuilu eivät edes liity suoranaisesti toisiinsa? Onko selkää tutkittu? Iskiakipu säteilee jalkoihin.

• Umpisuoliko?

Ei oo selkää tutkittu. Ku sehän tässä jännä onki et ennen ei oo ollu mitään tämmöstä ja nyt tän umpparijutun jälkeen tuntuu et joka paikka vaivaa!

• heippa4

pojallani vaivasi koko talven vatsakipu, ajoittain. Sitten eräänä perjantaina vein hänet päivystykseen. Kolme päivää lääkärit mietti että leikataanko vai ei ja että onko se umpisuoli. Lopulta joku hokas että katotaan ultralla. Sieltä näkyi tulehtunut umpisuoli, MUTTA kun poikani ei valitellut enempiä kipuja ja lääkärit eivät reagoineet tarpeeksi niin kolme päivää aivan turhaan sairaalassa makaamassa.
      Tulehdusarvot eivät olleet kovin korkealla eikä kuumekkaan noussut kovasti, mutta silti se oli tulehtunut.
      Kannattaa uskoa itseä ja hakea kunnon hoitoa. SE ultra on yksinkertainen ja tehokas. Hoitaja sanoi että kun se ultralla katsominen ei kuulu rutiineihin niin sitä ei heti käytetä. Älytöntä!

• niin kai

Oletko "umpisuoliko" käyttänyt tulehdusklipulääkkeitä. IS:ssa luki vastyikään, että ne saattavat aiheuttaa haavauman ja jopa repeämän suolen seinämään. Tämä aistitaan helposti selkäkipuna. Jalat tulevat sitten kipeiksi, kun koko ajan pitää aristella paikkoja, kun yrittää liikkua.

• Neuvon antaja

Heipparallaa..
      tuommoisista umpisuoliepäilyksistä on turha ottaa tuollaista paniikkia!
      joten joilla tuollainen ongelma on niin lukekaa tarkkaan ja ajatelkaa järkevästi!.

Minulla itsellä on ollut tuo samainen ongelma tammikuussa oikea alavatsa kipuili kovin oirein
      ja särky oli sietämätön tuskan hiki valui ja
      käveleminen tärinä yskiminen sattui niin valtavasti että purin hammasta.
      Menin seuraavana päivänä lääkäriin ja lääkäri paineli vatsaani umpisuolen kohdalta
      vatsaani aristi todella paljon umpisuolen kohdalta
      joten minulta mitattiin pika crp se oli ok se oli jotain 7 luokkaa.
      pissa koe otettiin se oli puhdas.
      kuume mitattiin kuumetta oli 37,0
      mitään muuta ei ollut kuin tuo lämpö joka saattoi johtua pelkäämsestä ja itkemisestä.
      Lääkäri oli slti todella huolissaan minusta ja määräsi minut ouksin klinikalle.
      minulta otettiin verikokeet.
      jouduin odottamaan kokeiden tuloksia
      5 ja puoli tuntia ja hädän tunne oli erittäin inhottava.
      sitten minua tuli hakemaan nuori nainen joka vei minut kirurgille.
      kirurgi ei ollut alkujaan suomalainen.
      hän otti minut kätellen vastaan ja käski minun mennä
      makuulle.
      menin makuulle ja lääkäri paineli minua vatsasta se ei enään sattunut juuri ollenkaan.
      lääkäri kertoi että verikokeet olivat hyvät ettei missään ole mitään hätää kokeiden
      perusteella.
      lääkäri totesi että minulla on kovia ovulaatio kipuja
      ja määräsi reseptillä
      Litalgini purkin söin niitä 1- 2 tablettia heti kovien kipujen saavuttua se helpoitti jonkin verran.....

Nyt toinen juttu..

aikaa on mennyt tammikuusta jo kauvan ja kipuilua on ollut välillä oikealla alavatsassa ja kivut ovat olleet myös aikoina jolloin ei ole ovulaatio aikaa.
      kiut ovat olleet voimakkaita ja tuskallisia tuntuu että ei pysty olemaan mitenkään päin ja olen välillä ajatellut että se on se umpisuoli nyt mutta en ole mennyt lääkärin koska olen ajatellut se näyttää niin helvetilliset oireet että ei voi muutakuin soittaa ambulanssin itselleen!.
      minun ukillani on ollut umpisuolen tulehdus kun se iski kunnolla päälle
      ukki kieri mattoa itsenä ympärille lattialla! tuskan hiki otsalla ja hän ei tehnyt mitään muutakuin huusi tuskissaan ja kieri lattialla!.
      hänelle soitettiin ambulanssi ja hänet leikattiin kiireellisenä..
      en minäkään ole kuollut vaikka kivut ovat välillä olleet niin saatanan moiset!

Jos umpisuoli olisi tulehtunut ne ovat semmoiset tuskat joita ei osaa edes ajatella!
      ne ovat niin hirmuiset tuskat että ei saata olla mitenkään päin!...

älkää turhaan pelätkö umpisuoleen kuolee kyllä 4 päivässä jos umpisuoli on puhjennut ja sitä tulee se mahakalvon tulehdus!! jota ei voi hoitaa siihen kai sitä ihminen kuoleekin siinä umpisuolen puhkeamisessa!...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2343
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1277
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      671
    Aihe