Mitä on menestysteologia?

Minkä niminen?

Olen kuullut vähättelevää puhetta menestysteologeista. Mitä ne trakemmin ottaen ovat? Onko se joku seurakunta?

36

2065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinSeMenee...

Minä olen kuullut varoittelevaa puhetta menestysteologeista. Tässä heistä jotain tietoa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia

Menestysteologit eivät ole mikään (Jumalan) seurakunta sen enempää kuin helluntaiseurakuntakaan. Hellareista sentään osa (uskon) kuuluu Jumalan seurakuntaan.

Paikkakunnalla on vain yksi Jumalan seurakunta. Lahkoja on monia.

• aglius

Jaahas että sellainen on tämä tosisuuri ilmoitus Jumalan Seurakunnasta.

Onko se ihan näkymätön ja kuulumaton, vai miten se kokoontuu, ja kuka on sellaisen seurakunnan vanhin ja vanhimmat, diakonit ja muut palvelijat.

Kuka ne on nimennyt ja millä perusteella, jos on vain yksi seurakunta eikä sillä ole edes nimeä eikä osoitetta.

• -peukku

• -peukku
        aglius kirjoitti:

Onko se ihan näkymätön ja kuulumaton, vai miten se kokoontuu, ja kuka on sellaisen seurakunnan vanhin ja vanhimmat, diakonit ja muut palvelijat.

Kuka ne on nimennyt ja millä perusteella, jos on vain yksi seurakunta eikä sillä ole edes nimeä eikä osoitetta.

Kaikki uskovat yhdessä muodostavat oikean seurakunnan, sen mitä seurakunnalla alunperin on tarkoitettu. Se on uskovien joukko, joka kokoontuu yhdessä. Kaikki seurakunnan jäsenet eivät välttämättä olekaan uskovia oikeasti tai ovat olleet joskus, mutta eivät ole enää. Joukossa voi myös olla opettajia, jotka opettavat väärin. Esim. jos tutustuu tuohon NäinSeMenee-nimimerkin linkkiin niin huomaa, miten joku voi opettaa ihan vastoin Raamatun opetuksia. Tosin nämä ihmiset varmasti itse kuvittelevat olevansa oikealla asialla ja opettavansa asioista oikein.

• Srk on yksi
        aglius kirjoitti:

Haluan uskoa, että Kristuksen seurakunnan salaisuus paljastuu vielä sinulle.

• Kulttari

Herran palvelijan menestys on sidottu Jeesukseen Jumalan Sanassa. Hän on ykkösmenestyjä HERRAN EDESSÄ Johannes kastaja joka oli suuri Herran edessä Jeesuksenkin todistamana oli osoittamassa ja kehoittamassa Jeesuksen seuraamiseen. Sitä kautta tulee menestys Herran edessä van maailmassa on asiasta useimmiten eri käsitys. Tästä seikasta mainitaan Jes.52,53,54 ja Matt.10. luvuissa. Etsikää Herraa silloin kun Hänet löytää voidaan. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö jolla on paljon anteeksiantamusta. Elämän kestopojalla uskotaan tänään vilpittömässä kääntymyksessä Jeesuksen puoleen kaikki synnit anteeksi ja ikiElämä Jeesus nimeen ja sovintoVereensä haluten seurata Sanaansa tänään.

• vastaus 666

Ev. Lut. kirkko omistaa maata, metsää, kiinteistöjä, kamalasti osakkeita pörssiyhtiöissä. = menestystä!

• capiche

Mutta ev.lut. kirkko ei opeta, että jos teet tiettyjä tekoja ja sanot oikeita asioita, niin menestyt etkä ole enää köyhä tai kipee. Menestysteologiassahan pyritään manipuloimaa Jumalaa toimimalla tietyllä tavoin.

• ne ovat eksytystä

Suomessa menestysteologiaa kannattavia seurakuntia ovat City seurakunnat, Elämänsana seurakunnat, uskonsanaliikkeet, River. On ehkä muitakin, jotka opettavat jäsenilleen, että Jumala tahtoo antaa heille mahtavaa maallista asemaa ja rikkautta.

• Löytyy yhteyttä

Jumalan seurakunta on yhtä kuin kaikki kristityt, uudestisyntyneet Jumalan lapset. Raamattu opettaa, miten heidän tulee toimia paikkakunnittain yhtenä seurakuntana. Toiminta yhtenä paikallisseurakuntana hajaannuksen ulkopuolella on Jumalan tahto. Hajaannuksen aika on nyt päättymässä. Pyhä Henki johtaa Jumalan seurakuntaa yhteen, muinaisille poluille!

Tiitus 1:5.
      Ja
      http://www.Jeesus-on-Herra.com

/

http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3780

• Kauhiaste ihmettelem

Turkulainen menestysteologi köyhtynyt. Tuo näkyi TV.ssä Päivi Räsäsen lähellä Turun vaalikadulla. Oli kummallisessa kirpputoritakissa. Se oli pitkä, lähes maahan asti ulottuva ruskea nahkatakin jäljitelmä. Kerrassaan kauhia.

• Mitä on menestysteologia?

päivän selvä vastaus on Apostolin esikuva :)

2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

jos haluaa että "itse" on menestyvä eli Jeesus on suuri, tulee oman ihmisen pienetä.

ja Jeesuksen kasvaa, opetti toinen menestysteologiaa opettava Johannes kastaja:

Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

• menetysteolokkia

" Mitä on menestysteologia? "

3Joh 2:
        " 2. Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy. "

Raamatussa on "menestysteologia", terve sellainen.

Ei Jumalan Sana kiellä menestystä, rikkautta, on vain katsottava, että on oikeassa suhteessa siihen.

Jumalan sanan menestys, onko menestysteologiaa?

Jos ei, niin sitten eteenpäin vaan. Sana lupaa meille uskoville Jeesuksesa yltäkylläisen elämän, vai?

• capiche
        menetysteolokkia kirjoitti:

" Mitä on menestysteologia? "

3Joh 2:
        " 2. Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy. "

Raamatussa on "menestysteologia", terve sellainen.

Ei Jumalan Sana kiellä menestystä, rikkautta, on vain katsottava, että on oikeassa suhteessa siihen.

Jumalan sanan menestys, onko menestysteologiaa?

Jos ei, niin sitten eteenpäin vaan. Sana lupaa meille uskoville Jeesuksesa yltäkylläisen elämän, vai?

"Raamatussa on "menestysteologia", terve sellainen."

Aivan. Jumalan sanan noudattamisella on siunaus. Mutta Jumala valitsee itse tavan jolla hän siunaa. Toki Hän voi siunata maallisen mittapuunkin mukaan. Mutta ensisijaisesti Jumala kiinnostunut sielun menestymisestä.

Ihmisen ajatukset siunauksista ovat erilaisia. Hän ajattelee, että haluan ison auton. Siispä ryhdyn manipuloimaan Jumalaa toistelemalla irrallisia raamatunlauseita, jotta saisin ison auton. Ja kun oikein manipuloin, niin minusta voi tulla miljonääri. Jumala ei kuitenkaan ole manipuloitavissa.

• Niinpä niin

Matt. 19:23-24: Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. 24 Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

• ~~siivetön~~

Mutta puhutaanko tuossa materialisesti rikkaasta vai "hengellisesti" rikkaasta / mitään tarvitsemattomasta?

Ilm. 3:17
        "Sillä sinä sanot: "Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alston".

Mistä tiedämme, kummasta kulloinkin on Raamatussa kysymys?

• capiche
        ~~siivetön~~ kirjoitti:

Mutta puhutaanko tuossa materialisesti rikkaasta vai "hengellisesti" rikkaasta / mitään tarvitsemattomasta?

"Sillä sinä sanot: "Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alston".

"Mistä tiedämme, kummasta kulloinkin on Raamatussa kysymys?"

Asiayhteydestä. Esim. tuossa Ilmestyskirjan kohdassa puhutaan ylpeästä - ehkä jopa uskonnollisestakin - ihmisestä, joka ei katso Jumalaa tarvitsevansa. Ei siis hengellisesti rikas.

Hengellisesti rikas tietää olevansa ilman Jumalan armoa köyhä ja alaston. Hän voi toki iloita, ettei häneltä mitään puutu. Ero on siinä, että hän tietää mistä kaikki hyvä tulee.

• Iisebelin oppi

Kristus sanoi, että minun palvelijoitani vietellään. Jumalan työntekijät. Me olemme tulleet juuri tähän todella vaaralliseen tilaan, josta Kristus varoitti. Iisebelin opin houkuttelevan lumouksen alla on suuria joukkoja paimenia, opettajia ja evankelistoja. Sen seurauksena nämä lumotut opettajat tuottavat viettelyksen lapsia. He opettavat haureutta ja epäjumalille uhratun syömistä tämä on hengellistä haureutta. Kun synti hyväksytään, syödään riivaajien oppeja!

http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts880118.htm

• Kasva armossa

Itsessä asuva synnin voima on tiedostettava. Kuolleessa uskossa elävällä ihmisellä ei ole elävää synnin tuntoa. Kun tietoisuus itsessä asuvasta turmeluksesta on kateissa, silloin syntyy helposti illuusio vahvasta voittajasta.

Menestyksen illuusio syntyy siitä kun ihminen ei pidä lakia. Lain pitäminen on aivan eri asia kun lain täyttäminen.

Lain kautta tulee synnin tunto. Kun ihmisellä on elävä synnin tunto, hänellä on myös elävä jokapäiväinen tarve saada armoa Kristukselta ja elää siinä armossa ja anteeksiantamuksessa.

Armossa elävällä ei ole vääriä käsityksiä itsestään ja omasta vahvuudestaan. Hänen vahvuutensa on Jeesus Kristus, hänen Herransa ja Vapahtajansa.

• kultainen keskitie

Mitä on menestysteologia?---===--- se on vastakohta luuseriteologialle..revi tuosta

• capiche

Menestysteologia syntyi itse asiassa USA:ssa vastaiskuna "luuseriteologialle". Eli uskovien jatkuvalle minä vaivainen oon mato matkamies maan - valitukselle. Aluksi opetus oli jopa raamatullista. Mutta myöhemmin eksyttiin polulta ja mentiin toiseen äärimmäisyyteen.

• Se on kun ihmisille opetetaan niinkuin Saalemissa Hesassa.
      Että kun laitat tuollaisen julisten viimmoisen pälle mersusta sen uusin malli kun löydät seinään ja uskot että Jumala sen antaa sulle niin hän täytyy sen antaa sulle.
      Ja kun sä sitten liikut sitten benny hinnin porukoissa jotka näin opettavat,,,, ja joilla on kultasormuxia sormeissa jonka ne ovat ostaneet rahoilla mitkä ovat ostaneet sun uhrikoppan rahoilla,,, niin olet mennari.

• KTS (Ei kirj.)

Menestysteologia on johdonmukainen seuraus äärikristillisfundamentaalisesta israelfanittamisesta, missä Jumala valjastetaan menestyksellisimpien rahapiirien ja menestyksellisimpien sotajoukkojen päälliköksi.

• menestys

Menestysteologian keskeisimpänä tunnusmerkkinä pidetään taloudellisen menestyksen korostamista, jota perustellaan Haginin opetuksilla ja ilmestystiedolla sekä viittaamalla joihinkin yksittäisiin raamatun jakeisiin.

• OHO5

Menestysteologian tunnusmerkit (eivät välttämättä kaikki ilmene samassa paketissa):

1) Suuri ihminen ja pieni Jumala
      2) Käskysanoja, ei rukousta
      3) Kiinnostus näkyväiseen
      4) Ylpeys, ei nöyryys
      5) Itsetehostus, ulkokultaisuus
      6) Valikoiva Raamatun paikkojen käyttö, ei nähdä Raamatun kokonaisilmoitusta
      7) Ei ymmärretä sovituksen ja lunastuksen eroa
      8) Sekoitetaan synti ja syntiinlankeemuksen seuraukset, sairaus = synti, köyhyys = synti, heikkous = synti...
      9) Ei ymmärretä Raamatun pelastushistoriallisia ajanjaksoja
      10) Kielletään todellisuus ja eletään utopiassa
      11) Epärehellisyys = puhutaan vain positiivisia asioita vastoin todellisuutta
      12) Pelätään heikkoutta, murtumista, sairautta, kuolemaa... elämää
      13) Ulkoistetaan synti - saatana tai henki huökkää, vaikka sydämestähän ne synnit nousevat
      14) Epäraamatullinen täydellinen ihmiskuva (todellisuudessa uskova on yhtäaikaa pyhä ja paha - siksi Raamattu puhuu pyhityksestä)
      15) Ei koeta oikeaa syyllisyyttä ja osata tehdä parannusta
      16) ylisanat ja katteettomat lupaukset
      ...

• OmatTeot

>>>>>>>>>>>>>>Mutta puhutaanko tuossa materialisesti rikkaasta vai "hengellisesti" rikkaasta / mitään tarvitsemattomasta?

• OmatTeot

Teksti virhe korjausta:

" Mistä tiedämme.." Muuta kysymyksesi kiireesti muotoon " Mistä tiedän ". Vastaus on Kirjoituksista. Älä lue asiayhteyksistä irroitettuja jakeita, eikä peukalopaikkoja. Raaamattua, ei Vanhan , eikä Uuden liiton Kirjoituksia ei ole alunperin kirjoitettu luku ja jae numeroilla. Ne on ihmisjärjellä lisätty tekstiin jälkeen päin, ja ovat saaneet aikaan monia vääriä tulkintoja. Varo selityksiä jotka selitellään yksittäiseen jakeeseen vedoten. Lue Raamatustasi asiayhteyksiä, joko välittömiä, ja jos ei asia aukea niin laajenna koko kirjeelle, tai sitten koko kirjalle. Tutki mikä on tekstin historiallinen tausta, kenelle se on alkuperäisesti kirjoitettu? Mikä on kulttuuri tausta johon se on alunperin kirjoitettu? Raamatun tulkitsijan tulee aina muistaa, ettää tekstillä on oma historiallinen taustansa. Tekstin tarkoitus on päätetty jo kirjoitushetkellä, ja se ei voi enää muuttua.

• OHO5

Menestysteologia syntyi teollistumisen seurauksena - kehitysoptimismia. Samasta lähteestä syntyi sosialismi ja kommunismi. Ihminen on kaiken keskipiste ja ja luonto ja muu olevaine on ihmistä varten. Ihminen ratkaisee kaikki ongelmat.

Menestysteologia on eksytys, joka imee heikon ihmisen kuiviin ja tekee kristin uskon sanomasta naurettavaa kauppatavaraa.

• KTS (Ei kirj.)

Ja sen alalahko messiaanisuus on eksytys, joka imee seurakunnat kuiviin ja tekee kristinuskon sanomasta naurettavaa siionistis-judaistista hapatusta.

• HelpostiHarhaan

Kun armon aikaansaamat lahjat muuttuvat pakoksi, on kyse menestysteologiasta.
      Kun parantuminen on pakko, tai muuten et ole oikeassa uskossa.
      Kun taloudellinen menestys on pakko, muuten et ole oikeassa uskossa.
      Jumalan teot on muutettu ihmisen teoksi.
      Uskon että totuus löytyy surkeilun ja pullistelun välimaastosta, sieltä mistä löytyy totuus identiteetistä Kristuksessa. Jumala ei meitä sairauksilla tai tappioilla kiusaa, mutta ei ole myöskään luvannut että me voisimme kulkea matkamme ilman että vihollinen välillä yrittää meidät lannistaa. Toimimmeko silloin omassa voimassa, vai Kristuksen voimassa. Uskon, että itselle Jumalan lapsenakuuluvat kaikki sanan lupaukset, mutta millä asenteella niitä toisiin sovelletaan? Siinä se ero on hiuksen hieno. Logos ja reema.
      Minä olen ihminen.
      Jumala on Jumala.
      Yhdessä me olemme sitä mitä Jumala arvostaa, emme sitä mitä maailma arvostaa.

• kauheeta oppia

Cityseurakunnat, elämänsana lahko, ovat ainakin menestysteologien suuntaa.

• leeviläinen

Menestysteologia ei ole mikään seurakunta eikä rekisteröity yhdistys, vaan opillisesti vääristynyt suuntaus, jossa Raamatun Kirjoitusten sanoma aihetta koskien mielletään pelkästään sellaiseksi, että Isä Jumalan siunaukset koetaan ainoastaan aineelliseksi menestykseksi taloudellisesti.

Kaikenlaiset muut asiat, niinkuin esim. sairaudet, ahdistava masennus, aineellinen köyhyys ja vähävaraisuus sekä työttömyys, yms. on menestysteologiassa syntiä tai syntisen elämän seurausta.

• rahaa,rahaa, rahaa

Joululaulu elämänsanaseurakunnassa:

"Mä etsin valtaa loistoa
      ja kaipaan kultaakin ..."

• MennariPaskaaaa

menestysteologia on säälittävää paskaa.

pyramidihuijjaus ja tyhmät menee siihenmukaan.

eikä se toimi suomessa. Elämän Sana on köyhä Saarikalle on köyhä ja Cityseurakunnat ovat köyhiä kuten myös SuHe.

Rikkaimmat kirkot ovat EVL ja Hellari ja Vapis.

puheet on puheita ja raha on rahaa. mennarit puhuu paljon paskaa mutta rahaa heillä ei suomessa ole.

• bullsssshiiiiit

mennarit puhuu paljon pas kaa mutta rahaa heillä ei ole.

vestergoord on köyhän kirkon pastori kuten myös saarikalle.

puheet on puheita ja raha on rahaa. mennareilla ei ole rahaa.

menestysteologia toimii teksasissa jossa saa verovähennykset lahjoituksista seurakunnalle mutta suomessa se ei toimi.

• luterilainen veli

Helluntailainen Matti Pyykkönen on kirjoitellut ja puhunut hyvin menestysteologiasta. "Jumala juoksupoikana"-kirja ja saarnaindexin puheet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe