kaikki ei ole syntiä

joopa joo

Kaikki ei ole syntiä, eikä ihminen tee kaiken aikaa syntiä...

17

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+20

      Sanahan se vain on. Ei syntiä olekaan, uskovaisten keino saada ihmisille huono olo.
      Normaali ihminen tietää oikean ja väärän eron sotkematta siihen syntiä.

      • Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun. Joh.16:9
        joka tekee syntä on sen orja,ei se ole sotkemalla siihen synnin,me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.Room 7.14
        On kysymys turmeltuneesta ihmisestä,joka aikoinaan tiesi sekä hyvä että pahan.
        Ero on siinä että ei uskonut sanaa älä syö siitä puusta,kuitenkin söi ei uskonut kieltoa.
        Niin sitten lankesi,ja turmeltui.


    • NäinMeillä

      Synti = halutaan kieltää ja tuomita asiat joista ei ole oikeasti kenellekään haittaa mutta joista ei vain tykätä.

    • OttoPetteri

      Syntiä on vain ne asiat, jotka eri kirkkokunnat ja uskonlahkot ovat sellaiseksi julistaneet.
      Sen jälkeen noiden asioiden tekijät tuomitaan helvetin kiirastuleen ja kadotukseen yms. näppärää.
      Sitten ne annetaan anteeksi, jos lahkon kokouksessa sitä pyytää ja katuu tekojaan lahkon määräysten mukaisesti ja nöyrtyy ja alistuu lahkon määräyksiin.
      Lahkoilla on oman käden oikeus päättää mikä on väärin ja mikä ei.

      Toisin sanoen - syntikäsitys on vallan väline, jolla lahkot ja kirkkokunnat hallitsevat ihmisiä ja heidän elämää.

      Jokaisen normaalin ihmisen mielestä esim. lapsenraiskaus, insesti , pikkupoikien raiskaus yms. on kuvottavaa ja rikollista toimintaa. Mutta lestadiolaisten ja katolisen kirkon mielestä ei. Ne ovat anteeksiannettavia toimia. Ja lopuksi syytetään tuon rikollisen toiminnan uhria.
      Toisaalla taas on kahvinjuonti kielletty. Asia, joka on ihan jokapäiväinen ja samantekevä kaikille muille, mutta ko. lahkolaisille yksi tapa hallita ja määräillä toisia ihmisiä.

      Minulla on asiat hyvin: En tee rikoksia, enkä usko yhdenkään lahkon "oppeihin" mistään syynistä. Joten en ole syntinen tai syyllinen.

      • Ihminen on turmeltunut,jos syntymästään saakaa,yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema .Room 5:12,synti käsite on se että ihmisn halus tietää kaike olla jumalan kaltainen,kuitenkin rikko sanan.


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        Ihminen on turmeltunut,jos syntymästään saakaa,yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema .Room 5:12,synti käsite on se että ihmisn halus tietää kaike olla jumalan kaltainen,kuitenkin rikko sanan.

        Ihan oikeasti - mitä?


      • OttoPetteri kirjoitti:

        Ihan oikeasti - mitä?

        Otto Petteri
        Ihan oikeasti,aadamin jälkeen syntyneet ovat kaikki synnin alaisia,tarkoitta sitä että synti hallitseemeissä.
        Olemme matkalaa pois päin jumalasta,ikuita turmiota kohden.


      • NäinMeillä
        kuulija1 kirjoitti:

        Otto Petteri
        Ihan oikeasti,aadamin jälkeen syntyneet ovat kaikki synnin alaisia,tarkoitta sitä että synti hallitseemeissä.
        Olemme matkalaa pois päin jumalasta,ikuita turmiota kohden.

        "Olemme matkalaa pois päin jumalasta,ikuita turmiota kohden."

        Puhu vain omasta puolestasi.


      • NäinMeillä kirjoitti:

        "Olemme matkalaa pois päin jumalasta,ikuita turmiota kohden."

        Puhu vain omasta puolestasi.

        kerron vain sen totuuden mikä on kirjoitettu.

        Luuletko välttäväsi,sen tuomion mikä on kirjoitettu sanaan,se on yksin kertainen jonka nimeä ei löydy karitsan elämän kirjasta,ovat tuomio alaisia.


      • symysyk
        kuulija1 kirjoitti:

        kerron vain sen totuuden mikä on kirjoitettu.

        Luuletko välttäväsi,sen tuomion mikä on kirjoitettu sanaan,se on yksin kertainen jonka nimeä ei löydy karitsan elämän kirjasta,ovat tuomio alaisia.

        Siis mihin sanaan on kirjoitettu ja mitä? Mistä löydän tuon sanan mihin tuomiot on kirjoitettu?


      • OttoPetteri
        kuulija1 kirjoitti:

        kerron vain sen totuuden mikä on kirjoitettu.

        Luuletko välttäväsi,sen tuomion mikä on kirjoitettu sanaan,se on yksin kertainen jonka nimeä ei löydy karitsan elämän kirjasta,ovat tuomio alaisia.

        Sanaan? Mihin sanaan? Siihen kirjaan, jonka uskovaiset ovat ihan itse kirjoittaneet ja sen jälkleen julistaneet pyhäksi totuudeksi?
        Karitsan elämän kirja? Onko tämä samaa paatosta kuin "elävä vesi" tms. uskovaisten höpöttämä mantra?
        Eräskin täällä kirjoitti, että Raamattu on totta, koska se on Jumalan sanaa ja totta. Niinpä.. taposta syytetty on syytön, kun kerran itse niin sanoo ja päättää...

        Minä en ole minkään synnin alainen. En usko yhdenkään lahkon tai kirkkokunnan julistuksiin ja peloitteluihin synnistä tai kadotuksesta tms. Jokaisella porukalla on ihan oma käsityksensä synnistä yms.
        Kuten tiedät sallii yksi porukka toisinuskovaisten murhaamisen uskonnon nimissä. Eräs lahko on kieltänyt verenluovutuksen, jolla pelastaa lähimmäisen hengen. Jollain väellä on syntiä sianlihan syönti. Suomessa lestadiolaiset hyväksyvät insestin ja lapsenraiskauksen jne.
        Jos sitten rikkoo lahkon, jossa on jäsenenä, määräyksiä, niin tuomitaan ikuiseen kadotukseen. Isänsä raiskaamaa tytärtä syytetään isänsä häpäisemisestä, kun tuo asian julki!!

        Minä en usko, että jos Jumala on olemassa, niin tarkoituksenaan on tuomita ihmisiä kidutukseen erilaisten lahkojen kirjoituksian perusteella. Ja varsinkin, kun tuomio pyyhitään pois lahkon kokouksissa, joissa nöyrtyy ja alistuu lahkon määräyksiin.

        Enkä usko siihenkään, että uskoonpöllähtänyt oman elämänsä lahkolle antanut ihminen on jotenkin parempi ja arvokkaampi kuin vaikkapa minä. Mutta uskovaiset ovat ottaneet itselleen oikeudettomasti vallan pyrkiä hallitsemaan muita ja tuomitsemaan toisia.


      • symysyk kirjoitti:

        Siis mihin sanaan on kirjoitettu ja mitä? Mistä löydän tuon sanan mihin tuomiot on kirjoitettu?

        symysyk
        Jumalan sanaa pyhään raamttuun on kirjoitettu.Johanneksen ilmestykirjaan. Viimeinen tuomio
        Ihmiset on jaettu kahteen osaan, silloin oikealla puolella olevat että vasemmalla puolella olevat.
        Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.Ilm 25:41

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.Ilm.20:12

        Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. jae 15


      • OttoPetteri kirjoitti:

        Sanaan? Mihin sanaan? Siihen kirjaan, jonka uskovaiset ovat ihan itse kirjoittaneet ja sen jälkleen julistaneet pyhäksi totuudeksi?
        Karitsan elämän kirja? Onko tämä samaa paatosta kuin "elävä vesi" tms. uskovaisten höpöttämä mantra?
        Eräskin täällä kirjoitti, että Raamattu on totta, koska se on Jumalan sanaa ja totta. Niinpä.. taposta syytetty on syytön, kun kerran itse niin sanoo ja päättää...

        Minä en ole minkään synnin alainen. En usko yhdenkään lahkon tai kirkkokunnan julistuksiin ja peloitteluihin synnistä tai kadotuksesta tms. Jokaisella porukalla on ihan oma käsityksensä synnistä yms.
        Kuten tiedät sallii yksi porukka toisinuskovaisten murhaamisen uskonnon nimissä. Eräs lahko on kieltänyt verenluovutuksen, jolla pelastaa lähimmäisen hengen. Jollain väellä on syntiä sianlihan syönti. Suomessa lestadiolaiset hyväksyvät insestin ja lapsenraiskauksen jne.
        Jos sitten rikkoo lahkon, jossa on jäsenenä, määräyksiä, niin tuomitaan ikuiseen kadotukseen. Isänsä raiskaamaa tytärtä syytetään isänsä häpäisemisestä, kun tuo asian julki!!

        Minä en usko, että jos Jumala on olemassa, niin tarkoituksenaan on tuomita ihmisiä kidutukseen erilaisten lahkojen kirjoituksian perusteella. Ja varsinkin, kun tuomio pyyhitään pois lahkon kokouksissa, joissa nöyrtyy ja alistuu lahkon määräyksiin.

        Enkä usko siihenkään, että uskoonpöllähtänyt oman elämänsä lahkolle antanut ihminen on jotenkin parempi ja arvokkaampi kuin vaikkapa minä. Mutta uskovaiset ovat ottaneet itselleen oikeudettomasti vallan pyrkiä hallitsemaan muita ja tuomitsemaan toisia.

        otto petteri
        olet siinä väärässä.
        Jumalan sanankirjoitta ovat profeetoja heiän kautaan on raamattu kijoitettu ei ihmistenmielen mukaiseti.
        Miksi uskotte lahkojen väiteisiin,lukekaa suoraan sanasta mitä sinne on kirjoitettu,kaikki lahkot noukkivat sielätä sopivia kohtia mikä heidä mielemukaansa vähän on sinne päin,unhoittavat kokonaisuuden siis totuuden.
        Tuomiosata sana on se joka tuomitsee, viimeisenä päivänä ei ihminen mutta ihmisen poika,Jeesus on se henkilö joka isutuu tuomitsemaan.
        Eihän Jeesus tuominnut maan päällä naistakaan joka tavattiin itse teossa siis aviorikokseta,sanoi vain joka teistä on synnitön heittäköön ensimäisenä kivellä,niin nainen jäi yksi siihen jeesuksen eteen.


      • symysyk
        kuulija1 kirjoitti:

        symysyk
        Jumalan sanaa pyhään raamttuun on kirjoitettu.Johanneksen ilmestykirjaan. Viimeinen tuomio
        Ihmiset on jaettu kahteen osaan, silloin oikealla puolella olevat että vasemmalla puolella olevat.
        Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.Ilm 25:41

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.Ilm.20:12

        Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. jae 15

        Eli siis Raamattuun on kirjoitettu Jumalan sanaa? Eli siis mitään ei ole kirjoitettu sanaan vaan kirjaan?

        Löytyvätkö niiden ihmisten nimet Johanneksen Ilmestyskirjasta jotka eivät saa tuomiota?


    • OttoPetteri

      >>...lukekaa suoraan sanasta...> Jeesus on se henkilö joka isutuu tuomitsemaan.

    • .-.-.-

      Lahkolaisilla on kaksi asiaa jotka ovat hyvin lähellä sydäntä. Synti ja helvetti. Ne jos riistetään heiltä mennee elämältä pohja.
      Synti on tärkeä että voi simputtaa lähimmäisiään, helvetti palvelee sadistisia fantasioita.

      • .-.-

        Siis synti ja h-vetti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe