Olen vaihtamassa maasturidieseliä pois. Kovasti on kiehtonut hybridit pienen kulutuksen ja pienen käyttövoimaveron vuoksi. Nykyisessä autossa kulut on aika suuret, vaikka Outlander onkin tosi toimiva ja luotettava kulkupeli.
Kertokaa, riittääkö lämmintä talvella, onko käyttövarma, onko ylimääräisiä ongelmia.
Ja erityisesti takuu perushuoltohinnat verrattuna normaaliin autoon, onko eroa?
Honda Insight 1.3 onko hyvä?
28
6548
Vastaukset
- 62.000huoletonta
Tervehdys. Minulla on vuoden -09 Insight jolla olen ajanut nyt 62.000km. Jos haluaa käyttövarman auton niin siinä se on. Ei ole ollut mitään vikaa. Normaalit huollot tehty ja huollot eivät ole sen kummempia kuin muidenkaan autojen, ei myöskään hinta. Olen ihmetellyt että, ei edes yhtään valolamppua ole vaihdettu. Keskustelut näistä akuista on pääasiassa täyttä soopaa, ne kestävät auton iän, aivan kuten aikanaan puhuttiin siitä kun katalysaattorit tulista autoihin.
Olen oppinut säästäväisen ajotavan ja kulutus on 4.6l/100km. Talvellakaan kulutus ei ole sen suurempi, koska lähden lämpöisestä tallista. Entinen Accord kulutti 7-9l, joten ero eiempaan on melkoinen. Insight ei ole niin lämmin kuin Accord oli mutta kyllä se Golfin pesee.
Insight on auto joka opettaa ajamaan taloudelliseti, jos sitä ei aiemmin ole osannut tai muuten ymmärtänyt. Auton käyttökustannukset ovat tosi edulliset ja auto on pitkäikäinen. Hypridissä ei ole niin paljon kuluavia osia kuin tavallisissa autoissa. Mm starttimoottori, kytkin ja sähkömoottori on huoltovapaa. Jarrut kuluvat tosi vähän, koska jarruja ei yksinkertaisesti tarvitse käyttää niin paljon kuin tavallisissa autoissa. Akut ottavat virtaa heti kun jarruttaa tai muuttuu moottorijarrutukseksi. Akut painavat 37 kg, jonka painon moni kantaa koko ajan keskivartalollaan.
Suosittelen jos käyttötarpeet ovat sopivat.- ylihuomenna vaihtoon
Kiitos kommenteista, juuri tuo talviaikainen käyttö arvelutti eniten.
- mause
ylihuomenna vaihtoon kirjoitti:
Kiitos kommenteista, juuri tuo talviaikainen käyttö arvelutti eniten.
Itseä kiinnostaisi myös tämä insight todella paljon, ongelmaksi muodostuu vain tavaratilan koko. Tuonne ei koirat mahdu kyytiin, kun honda vaan tästä farmariversion :/
onko insight-käyttäjillä tietoa tuosta tavaratilan korkeudesta heti penkkien takana sekä ihan takalaidasta? Tavaratilan alla on ilmeisesti pieni syvennys millä sais lisättyä hieman tuota kontin syvyyttä?
- CR-V -13
Ei kannata huolestua jos et sitten pääse alle viiden litran keskikulutuksella, aika harva muukaan pääsee, 58 eri auton keskiarvo kulutukselle on 5.5 l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/1111-Insight.html?constyear_s=2010&powerunit=2
Onhan tuolla Autoliiton Ecotestissä päästy juurikin tuolla 4.6 l/100km keskikulutuksella mutta jos tuolla keskikulutuksella meinaa päästä koko vuoden ympäri niin ei siinä paljoa maantiellä taideta ajella.
http://www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/ecotest-ekologisuusvertailu/?x2619255=4178359
Fuelly.comin mukaan Honda Insightin kulutus on 5.4 l/100km 200 eri auton otantana.
http://www.fuelly.com/car/honda/insight
Oikea kulutus normaali ajajalla lienee juurikin tuo 5.5 l/100km, jos alle pääsee niin ollaan jo oikeasti tientukkona.
.- mause
Nykynen peli vie reilun kympin niin tuollanen viispuol sadalle ysivitosta on käytännössä ilmaista ajelua!
- tojovalikoimaa
Jos takatila askarruttaa, niin eikös Priuksesta löydy myös se konttimalli. Ja vähällä kulkee sekin.
- dhsbgfihaerg
Priusista ei ole farmari- eikä porrasperäistä mallia. On Prius , jossa on kolmas penkkirivi käännettävissä esiin, ja siis pituutta on enemmän. Aurisista on farmariversio.
- yvhi
dhsbgfihaerg kirjoitti:
Priusista ei ole farmari- eikä porrasperäistä mallia. On Prius , jossa on kolmas penkkirivi käännettävissä esiin, ja siis pituutta on enemmän. Aurisista on farmariversio.
prius plus ja tilaa on.
- hybistelijä
Vähän käytettynä voi saada uudehkon insightin reilusti alle 20000€. Melko kannattava ostos jos miettii pääomakuluja useammalle vuodelle. Käyttökulut ovat todella pienet.
Suomesta ostettaessa insight:ssa on hinta paljon lähempänä esim saksan hintoja kuin priuksessa. Priuksessa on hurjasti Suomi-lisää ihan verottomassa hinnassa. Eli jos aikoo ostaa priuksen niin se kannattaa ehdottomasti hakea tai tuotattaa keskieuroopasta itse (säästö uudehkoissa 5000-7000€).
Jos ostaa Insightin niin kannattaa ottaa exclusive varustelutaso, koska vain siihen kuuluu vakionopeussäädin.
Insightin kuten monien muidenkin Japanilaisten autojen ainoa ongelma on ruostuminen. Eli heti ruostuu kun maalipintaan tulee kiveniskemä. Läpihän tuo ei mene kymmenessäkään vuodessa vielä, mutta saattaa vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon aikanaan. - +100.000Priuksella
Hondakin varmaan ihan ok, mutta jos uuden auton ostat, niin Toyota Auris Hybridin molempiin malleihin saat laittaa vetokoukun. Sitä mahdollisuutta ei ole Hondan hybridissä.. ei sen puoleen myöskään Priuksessa.
"62.000huoletonta" kirjoitti hybridien huoltovapaista kytkimistä ja starttimoottoreista. Kumpaakaan ei ole ainakaan Toyotan hybrideissä, tekniikka on todella kestävää.- 1.6 Trend
Jos totta puhutaan, niin Aurisin vetokoukkuun voi laittaa polkupyörätelineen. Vaihtoehtoisesti sillä voi vetää tyhjää peräkärryä.
- Honda paras!
Insight on ripeämpi kuin Prius tai Auris, ja käytännön kulutus kuitenkin pienempi. Honda tekee oikeasti parhaat bensahybridit. Insightia on runsaasti Helsingin alueella Huoneistokeskuksen autona.
- Kulutukset ?
Honda paras! kirjoitti:
Insight on ripeämpi kuin Prius tai Auris, ja käytännön kulutus kuitenkin pienempi. Honda tekee oikeasti parhaat bensahybridit. Insightia on runsaasti Helsingin alueella Huoneistokeskuksen autona.
Esitä jotain todellisia todisteita väitteillesi, siihen asti voit tutustua todellisiin kulutuksiin alla olevista linkeistä.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/1111-Insight.html?constyear_s=2010&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2
Jos Insight kiihtyy 0-100 12,5 s ja Auris 10,9 niin kumpi on ripeämpi. - hh453
Kulutukset ? kirjoitti:
Esitä jotain todellisia todisteita väitteillesi, siihen asti voit tutustua todellisiin kulutuksiin alla olevista linkeistä.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/1111-Insight.html?constyear_s=2010&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&constyear_s=2010&powerunit=2
Jos Insight kiihtyy 0-100 12,5 s ja Auris 10,9 niin kumpi on ripeämpi.Jo Priuskin on nopeampi kiihdyttämään kuin Insight. Mutta tämä tuskin on auton valitsijan tärkein kysymys..
- 17+5 = 22
Tottahan tuo on jos lain mukaan mennään. 345 kg ei ole paljoa mutta kevyimmät kuomulliset kärryt painavat n. 200 kg eli sinne saa laittaa 145 kg, mutta jos autossa vain kaksi matkustajaa niin on aivan sama onko se 70 kg 70 kg takapenkillä vai onko se siellä peräkärryssä joten kahdestaan siellä auton tekniikan rajoissa voi kuljettaa jo 285 kg, poliisillehan tuollainen selitys ei mene läpi mutta jokainen auton omistaja lienee enempi huolissaan siitä ettei riko auton tekniikkaa kuin siitä että pysäyttääkö poliisi tien päällä ja punnitse kärryä. Jos se kärry on vaan kuomullinen ja ei näytä auton kanssa täyteen lastatulta niin aika turvassa saa olla poliisin ratsauksilta ja eihän sitä hybridi-Aurista edes enää erota päälle päin perus Aurisista.
- +100.000Priuksella
jep jep.. ja kuomuttomat painavat keskimäärin 160kg jolloin laillisesti voi laittaa kuormaa ~200kg. Loppujen lopuksi useimmat keskivertokäyttäjän kuormat eivät taida tuon yli useinkaan mennä. Hyvin kulkee isotkin kodinkoneet, tavarat mökille ja harrastuksiin... vaikkapa parit mopot tai mikroauto jne. jne.
Tämä koukkumahdollisuus on syy siihen, että mun Prius vaihtunee tulevaisuudessa farkku-Aurikseen.- 20+17
"kuomuttomat painavat keskimäärin 160kg"
> katsoin Muulin kuomuttomia kärryjä ja kaikkein kevyin niistä painoi 160kg. Painavin oli sitten liki 580kg. Keskiarvo näyttäisi asettuvan jonnekin 250-300 kg paikkeille.
- Kulkee kuomutta
Minulla on peräkärrynä sellainen "omavalmiste", ostettu kylläkin. Rekisteriotteen mukaan painaa 150kg. Pituutta on 2,5m ja lev. 1,25. Kuomua siihen ei ole, eikä valmiina saa, mutta on silläkin vain neljän muuton tavarat kuljetultu. Pressu vain päälle. Monta kuormaahan siinä on saanut ajaa, mutta lisäksi kun tavaraa on kiitettävästi mennyt auton (farmari) perään, niin ei siinä kovin montaa kertaa tarvi edestakaisin sahailla.
Eipä ole kuomu rajoittanut kalusteiden kärryyn asettelua :-) - voi helvato!!
kävin hiljattain ostamallani käytetyllä honda inssinght:llä maantie ajossa järkytykseni oli SUURI vaikka sateenkaaren väri pysyi kokoajan vihreenä bensaa paloi yli 10l/100km
- trollotilollotilol..
Säkö se olitkin siinä nelostiellä tien tukkeena. Huomasitko kun ohittaessani nostin stetsoniani sulle Ford F250 pick-upistani samalla kun katsoin keskikulutuksen olevan vain 9 litraa/100km. Keskinopeus oli varmaan 130km/h vai oisko ollu maileja...
Ei uskois jos ei itse ajais! - toitsumies
Tää on varmaan trolli, mutta jos väite on totta, niin miten 1.3 litrasen bensan saa kuluttamaan 10 litraa muuta kuin kaasu pohjassa?
- totinen
toitsumies kirjoitti:
Tää on varmaan trolli, mutta jos väite on totta, niin miten 1.3 litrasen bensan saa kuluttamaan 10 litraa muuta kuin kaasu pohjassa?
Jos ajaa sporttivaihteella.
- Hybridistäkiinnostunut
Täällä kehutaan 3-vuotiaan auton perusteella tekniikan luotettavuudesta??
Eihän missään uudessa autossa ole vikoja ja takuukin on voimassa, paitsi jotkut volkkarit vaihteineen yms.
Mites nyt kun vuosia on kulunut, niin miltä luotettavuus, taloudellisuus ja käytännöllisyys tuntuu? - vvv.e.li
Mitsun outlander ladattava hybridi vois olla toimiva vaihtoehto: 50 km pääsee sähköllä eli kaikki työmatkat ja kauppareissut ja takakontissa riittää tilaa parillekin puudelille. Kärrinvetomassa 1500 kg. Verotkin alle satasen muistaakseni.
- ihan.paska.auto
Eihän toi insight ole edes mikään täyshybridi.
- Anonyymi
Kuinka kovaa Insightilla voi ajaa pelkällä sähköllä?
- Anonyymi
Alle 55km/h menee sähköllä pieniä matkoja.
- Anonyymi
Lexus rx hybridi 3,5 l koneella ois kanssa kova sana. Kulutus n. 6 l sadalla ja 2000 kg kärrinvetomassa. N.20 000 e käytettynä. (Uutena n. 100 000 e)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676