tekohampaat vanhojen risojen tilalle

Nyt on pakko, omat on niin risat, eli voisiko joku jolla on kokemusta
kertoa miten homma menee? kun ei oikeen kehtaa mennä, moittiiko
lekuri huonosta hammashoidosta? kaunko kestää ikenien paraneminen
poistojen jäljiltä? saako sairauslomaa? (ei kai sitä töihin semmosena )kauanko kestää ennenkuin on on tekarit suussa? omiakin on vielä jäljellä, (nekin aika huonoja)kannaatko samalla uusia koko kalusto? vaiko osa proteesi? vastatkaa nyt ihmeeessä!

2

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotteesisuu

      Minun mielestäni omia ei kannata säästellä, jos ovat päässeet kovin huonoon kuntoon. Osaproteesien kanssakin pitäisi tukihampaiden olla ehjät ja terveet, että kestäisivät useamman vuoden. Kokoyläproteesin kanssa yleensä tulee toimeen oikein hyvin, ja kaikkea voi edelleen purra ja syödä. Alakokoproteesi on hieman ongelmallisempi, ja purenta heikkenee aika paljon. Kyllä kokoproteesien kanssa kuitenkin tulee oikein hyvin toimeen ja myönteisenä voin kokemuksesta sanoa, että kaikki kipu, särky ja vihlonta on proteesien myötä poissa.

      Ei hammasalan ammattilainen saa ryhtyä moittimaan potilasta hampaiden huonosta hoidosta, vaan hänen on tehtävä kylmä analyysi tilanteesta. Itse sitten mietit, millaiseen remonttiin suostut.

      Siis menet hammaslääkäriin ja sanot, että haluat proteesit, tai mitä haluat. Teet lääkärin kanssa suunnitelman, jota sitten noudatetaan. Hampaat voi poistattaa nopealla aikataululla, ja laittaa proteesit heti poistojen jälkeen ns. immediaattina. Siinä vain on se huono puoli, että ikenien parantuessa proteesit ovat pian väljät, ja joudutaan pohjaamaan. Parempi olisi, jos voisi jonkin aikaa olla ilman hampaita, vaikka parikin viikkoa, niin lopputulos olisi parempi. Erikoishammasteknikko voi tehdä kokoproteesit, kun kaikki hampaat leuasta tai suusta on poistettu. Osaproteesien laitto menee aina hammaslääkärin kautta, joka hänkin tilaa teknisen työn teknikolta.

      Parhaiten kuitenkin kaikki selviää, kun rohkaiset mielesi, ja menet sinne hammaslääkäriin.

    • Ylempänä oli jo hyvin vastattu. Jos on tulehduuksia tms. tämä saattaa olla vakavakin terveydellinen vaara joka vähimmillään heikentää elimistön yleiskuntoa ja vastustuskykyä. Jos hampaat ovat huonot, mutta mitään tulehduksia ei ole, myöskään piilosellaisia eikä särje, haitta on lähinnä kosmeettinen ja käytännöllinen, kun syöminen ym on huonoa. Itse sain yläproteensin viikko sitten, ja nyt alan jo tottua näihin, ja vielä paremmin varmaan menee kunhan saavat ne kuulemma pohjattua jne. Proteesi on huomattavasti edullisempi vaihtoehto kuin implantit, joita ei kai
      kaikille edes voi kunnolla laittaa. Hammaslääkäriväki on asiallista ja mukavaa, eikä ne moiti vaan neuvovat. Rohkeasti otille vaan neuvottelemaan yms. Kyllä se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe