Mistä johtuu? tarvitsen apua. Kertokaa, kellä on ollut ongelmia?
Nenä haisee
10
1667
Vastaukset
- nuuh
Kokeiles etsiä kuukkelista sellaista kuin hajunenä. Ei ole mikään kovin harvinainenkaan vaiva.
- Poskiontelo
Mulla ainakin nokka haisi kamalalle, kun kärsin kroonisesta poskiontelotulehduksesta, myös suuontelon tulehdus voi olla syynä.
- haisuli
Poskiontelo kirjoitti:
Mulla ainakin nokka haisi kamalalle, kun kärsin kroonisesta poskiontelotulehduksesta, myös suuontelon tulehdus voi olla syynä.
Minulla on tehty röntgen poskionteloihin n.puoli vuotta sitten. Miten luotettava on pelkkä röntgen?Eivät silloin havainneet mitään.
Entä suuontelon tulehdus? pystyykö ihan yleislääkäri/hammaslääkäri tämän havaitsemaan?
Todella kärsin tilanteesta. Olen huuhtelukannulla(sarvikuono) yrittänyt nenää huuhdella niinkuin suuhygienisti neuvoi. Mistä saan parasta apua jos kyseessä on tulehdus? Kiitos :) - tinu
haisuli kirjoitti:
Minulla on tehty röntgen poskionteloihin n.puoli vuotta sitten. Miten luotettava on pelkkä röntgen?Eivät silloin havainneet mitään.
Entä suuontelon tulehdus? pystyykö ihan yleislääkäri/hammaslääkäri tämän havaitsemaan?
Todella kärsin tilanteesta. Olen huuhtelukannulla(sarvikuono) yrittänyt nenää huuhdella niinkuin suuhygienisti neuvoi. Mistä saan parasta apua jos kyseessä on tulehdus? Kiitos :)enemmän.
1. Onko sulla märkäistä "nuhaa" tai vuotaako nenä?
2. Vai onko se aivan kuiva, karstoittunut?
3. Haistat siis sen hajun itse?
4.Haistatko muuten normaalisti kaikki tuoksut ja hajut?
5. Oliko tätä vaivaa ennen nuhaa, poskiontelotulehdusta, jos oli, hoidettiinko sitä? - haisuli
tinu kirjoitti:
enemmän.
1. Onko sulla märkäistä "nuhaa" tai vuotaako nenä?
2. Vai onko se aivan kuiva, karstoittunut?
3. Haistat siis sen hajun itse?
4.Haistatko muuten normaalisti kaikki tuoksut ja hajut?
5. Oliko tätä vaivaa ennen nuhaa, poskiontelotulehdusta, jos oli, hoidettiinko sitä?Nuhaa minulla on oikeastaan aina sillä olen allerginen pölylle/heinille. En pahasti kuitenkaan joten en käytä lääkettä. Kannua olen käyttänyt päivittäin, että tämäkin auttaa nuhaan. Poskiontelo tulehdus minulla todettiin, sain antibiootit. Myöhemmin kuitenkin sanoivat, että minulla ei ole ollutkaan tulehdusta, kun ottivat röntgenin?????Välillä kyllä nenä tuntuu kuivaltakin, mutta ei kyllä karstoittuneelta. Tuoksut haistan mielestäni normaalisti. Haistan "nenäni" välillä "tuulahduksina". Tuoksu on "kakkamainen".
- tinu
haisuli kirjoitti:
Nuhaa minulla on oikeastaan aina sillä olen allerginen pölylle/heinille. En pahasti kuitenkaan joten en käytä lääkettä. Kannua olen käyttänyt päivittäin, että tämäkin auttaa nuhaan. Poskiontelo tulehdus minulla todettiin, sain antibiootit. Myöhemmin kuitenkin sanoivat, että minulla ei ole ollutkaan tulehdusta, kun ottivat röntgenin?????Välillä kyllä nenä tuntuu kuivaltakin, mutta ei kyllä karstoittuneelta. Tuoksut haistan mielestäni normaalisti. Haistan "nenäni" välillä "tuulahduksina". Tuoksu on "kakkamainen".
Mene ihmeessä lääkäriin uudelleen. Ompa kummaa ettei muka sitten oiskaan ollut tulehdusta, josko olisi vieläkin, bakteeri tulehdushan usein haiskahtaa. Ja jos sulla ´"aina" on nuhaa, pitäähän sitä lievittää jollain (tabut, suihkeet tms.). A-vita tipat on esim. kuivan nenän hoitoon, mutta siinä sanotaan myös "hajunenä".
Mutta käy lääkärissäkin ja kerro ihmeessä täällä mitä todettiin ja lähtikö vaiva ja jos, niin millä. - haisuli
tinu kirjoitti:
Mene ihmeessä lääkäriin uudelleen. Ompa kummaa ettei muka sitten oiskaan ollut tulehdusta, josko olisi vieläkin, bakteeri tulehdushan usein haiskahtaa. Ja jos sulla ´"aina" on nuhaa, pitäähän sitä lievittää jollain (tabut, suihkeet tms.). A-vita tipat on esim. kuivan nenän hoitoon, mutta siinä sanotaan myös "hajunenä".
Mutta käy lääkärissäkin ja kerro ihmeessä täällä mitä todettiin ja lähtikö vaiva ja jos, niin millä.Kiitos avusta!Varasin ajan lääkärille maanantaiksi ihan yleilääkärille, mutta toivottavasti saan lähetteen ihan spesialistille. Saako noita tippoja ihan apteekista? Voinko itse tehdä mitään lievittääkseni "hajua"?
- tinu
haisuli kirjoitti:
Kiitos avusta!Varasin ajan lääkärille maanantaiksi ihan yleilääkärille, mutta toivottavasti saan lähetteen ihan spesialistille. Saako noita tippoja ihan apteekista? Voinko itse tehdä mitään lievittääkseni "hajua"?
että varasit ajan. Joo, niitä saa apteekista ilman reseptiä. Ne on tarkoitettu juuri kuivaan nenään kostukkeeksi ja hajunenän hoitoon (muistelen lukeneeni että se olisi nykyään harvinainen, mutta ei kai mahdoton jos se kuivuudesta johtuu).
Jos sulla on jo aika maanantaille, oisko parempi olla ilman siihen asti, että se lääkäri voi myös "haistaa" ja näin tulisi oikea diagnoosi ja hoidot. Tosin en tiedä kuinka pian nuo sitten vaikuttaisi...ja kysy lääkäriltä vielä niistä tipoista, tuskin niistä haittaakaan on. Mulla nenä kanssa välillä kuiva kipeäksi asti ja käytän tilapäisesti aina noita tippoja. Joskus joku lääkäri sanoi ettei saa jatkuvasti käyttää paljoa > olikohan se maksa joka vaurioittui tuosta a-vitamiinista ja väkisin sitä aina menee vatsaankin, siis tulee nieltyä ja pääsee näin imeytymään.
Ohjeessa on jopa 5 tippa per sierain joka on ihan liikaa, suurinosa valuu mahaan. Kaksi per sierain on ihan tarpeeksi kerrallaan kostuttamaan.
Toivottavasti nenäsi paranee ja laita tänne viestiä miten kävi - minua ainakin kiinnostaisi tietää. - tinu
haisuli kirjoitti:
Kiitos avusta!Varasin ajan lääkärille maanantaiksi ihan yleilääkärille, mutta toivottavasti saan lähetteen ihan spesialistille. Saako noita tippoja ihan apteekista? Voinko itse tehdä mitään lievittääkseni "hajua"?
kävitkö lääkärissä, mitä sanoi, otettiinko jotain kuvia tms. Lähete erikoislääkärille tms.??
- tinu
haisuli kirjoitti:
Kävitkö lääkärillä, kerro mitä selvisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398