Jos koira on luonteeltaan pehmeä, niin tarkoittaako se automaattisesti että se on huonohermoinen, arka ja pelkopurija?
pehmeä koira = heikkohermoinen?
8
3481
Vastaukset
- ...
Ei tarkoita.
Jos koira on pehmeä, se tarkoitta automaattisesti sitä, että sen kanssa joutuu työskentelemään enemmän. Jos se saa huonon kokemuksen se täytyy huomioida ja sen jälkeen harjoitella pitkään noita samoja tilanteita tarjoten niistä hyvä kokemus. - Minpin4Ever
Ei tarkoita.
Minun molemmat koirani ovat todistetusti hyvähermoisia mutta toinen selkeästi pehmeämpi. - Luullllen
Pehmeä koira käsittääkseni on sellainen, joka muistaa ikävät kokemukset pidempään kuin kova. Ja ehkä huonojen kokemusten myötä muuttuu vähän aremmaksi, varautuneemmaksi kuin kova koira. Mutta myös helpommin koulutettavissa oleva, myötämielisempi koira, kuin kova.
Kotikoirana helpompi ja mukavampi. Käyttökoiralla toinen juttu. Ei tarkoita.Jos noin olisi,niin maailmassa oli todella paljon noita mainitsemiasi koiria...
Se mitä koiraa ilmentää,niin riippuu täysin siitä,millainen se on muilta luonteen osa-alueilta.Hermorakenne,taisteluhalu ym.
Eli riippuen täysin koko paketista,niin koiran pehmeyttä ei huomaa välttämättä missään normielämässä tai sitten jopa häiritseväisyyteen asti.Kaikkea tuolta väliltä siis.
Ei siis tarvi olla millään lailla arka tai epävarma edes.
Koulutettavuuteen ei myöskään vaikuta välttämättä yhtään miten,koska se tulee niin koko paketista,kuin myös rotuominaisuuksista.
Pehmeydestä kun puhutaan,niin se tulkitaan välillä ihan muuksikin.
Luonnetesti on yksi tapa selvittää,onko koira pehmeä vai ei,ylipäätään.- wovk
Ei tosiaankaan tarkoita.Minulla itselläni on ollut aikoinaan erittäin pehmeä koira jonka hermorakenne ei ollut mikään kovin hyvä,mutta se oli silti kuitenkin erittäin kiltti koira luonteeltaan.Ja tutustuttuaan vieraaseen se oli sen jälkeen hyvin sosiaalinen koira joka pelkästään pusutteli tätä vierasta vaan,joten ei kaikista pehmeistä ja aroista koirista silti kuitenkaan tule vihaista koiraa, varsinkaan jos niiltä muuten on vaan kohdeltu oikeudenmukaisesti ja hyvin.
Sitten onkin ihan eri asia jos tällaista koiraa on kohdeltu jollain lailla epäoikeudenmukaisesti kovakouraisesti ja huonosti ,niin silloin koira sen jälkeen tietysti pelätessään saavansa jälleen huonoa kohtelua saattaa ihmisen sitä lähestyttyä peloissaan itsepuolustuksesksi alkaa purrakin tätä myös. - bpälä
Se tarkoittaa minun mielestäni lähinnä herkästi loukkaantuvaa koiraa, joka pahoittaa mielensä herkästi ja pitkäksi aikaa.
- Minä ja pehmokullat
Mihin tarkoitukseen koiraa olet hankkimassa?
Lapsiperhekotikoiraksi sopii usein erittäin hyvin kiltti ja pehmeä koira. Ei kaikkien koirien tarvitse olla poliisikoiratyyppisiä kovia työkoiria, joita ei mikään hetkauta. Kiltteys on tässäkin arvioinnissa aliarvostettua. - Cat1982
Mulla on pehmeä koira, eli muistaa pitkään kokemansa epämiellyttävät kokemukset, se on taas eri asia mitkä asiat kokee epämiellyttäviksi. Ei pelästy helposti sellaisissakaan tilanteissa, joissa toiset koirat pelästyy. Koirani on aika rohkea ja dominoiva. Sillä on testatusti hyvä hermorakenne ja hyvä toimintakyky.
Pehmeä koira on kuitenkin minua kohtaan, ja ei ymmärrä mitään epäjohdonmukaisuuksia, ja aina pitää olla todella selkeä..Lukee helposti jos olen vähänkin turhautunut tms, ja silloin ei suostu toimimaan minun kanssa ollenkaan. Rankaisupohjaisella koulutuksella todennäköisesti menisi täysin lukkoon, eikä pystyisi/suostuisi enää mihinkään yhteistyöhön ihmisen kanssa.
Koirani ei ole pehmeydestään huolimatta ollenkaan arka. Myöskin on hyvin sosiaalinen ja pitää kaikista ihmisistä joita tavataan.
Se taas onko pehmeä koira helppo kouluttaa vai ei, niin riippuu aika paljon kouluttajasta. Hieman pehmeä on joillekin helppo kouluttaa, mutta esimerkiksi minulle se on ollut todella haastavaa, kun olen tottunut hieman kovempiin koiriin. Liian tiukka ei pehmeän koiran kanssa voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1377189Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1255001L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa684372TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153493Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242301Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3021799Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241666Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91609- 671495
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448