Milloinkaan en enää pyydä apua enkeleiltä?

doomed

Olen taloudellisesti todella pahassa ahdingossa, siis todella pahassa. Yksinhuoltajaäitinä en ole pystynyt hoitamaan raha-asioitani niinkuin olisi pitänyt. Tai lähinnä raha ei riitä kaikkeen, ei millään ja olen velkaantunut pahasti.
Pyysin enkeleiltä apua. Seuraus: isäni kuoli muutama päivä sitten. Jos avunpyyntöni aiheuttaa tuollaista tuskaa itselleni ja kaikille läheisilleni, en koskaan enää pyydä enkelten apua!

64

4612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankea Arki

      No tuliko siitä kuolemasta taloudellista hyötyä? Jos ei, niin se ei liity pyyntöösi mitenkään. Toisekseen, enkelit ovat vain viestintuojia eli Jumalan "työntekijöitä". Rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä.

      • doomed

        Ei tule taloudellista hyötyä kenellekään. Hautajaiset saamme maksettua ja se riittää. Olen suorastaan kiitollinen siitä, ettei jaettavaa jää; nyt ainakin pystyn nukahtamaan kiitollisin mielin, sillä isä ei kuollut siksi, että siitä koituisi hyötyä minulle.

        Oliko tämä kuitenkin muistutus minulle, että tästälähin osaisin pyytää enkeleiltä vain "oikeita asioita". Kuten niitä parkkipaikkoja tai kadonneita esineitä. Niitähän nämä enkeleihin hurahtaneet mainostavat saavansa. Mutta saako kukaan todellista apua?


      • Ville-Hart
        doomed kirjoitti:

        Ei tule taloudellista hyötyä kenellekään. Hautajaiset saamme maksettua ja se riittää. Olen suorastaan kiitollinen siitä, ettei jaettavaa jää; nyt ainakin pystyn nukahtamaan kiitollisin mielin, sillä isä ei kuollut siksi, että siitä koituisi hyötyä minulle.

        Oliko tämä kuitenkin muistutus minulle, että tästälähin osaisin pyytää enkeleiltä vain "oikeita asioita". Kuten niitä parkkipaikkoja tai kadonneita esineitä. Niitähän nämä enkeleihin hurahtaneet mainostavat saavansa. Mutta saako kukaan todellista apua?

        Suoraan sanottuna, älä pyydä enkeleiltä mitään. Enkelit eivät ole itsenäisiä toimijoita, vaan toimivat aina Jumalan tahdon mukaisesti. Keskitä pyyntösi Jumalalle.


      • kokija
        Ville-Hart kirjoitti:

        Suoraan sanottuna, älä pyydä enkeleiltä mitään. Enkelit eivät ole itsenäisiä toimijoita, vaan toimivat aina Jumalan tahdon mukaisesti. Keskitä pyyntösi Jumalalle.

        Oikein. Enkeleillä ei ole itsenäistä päätäntävaltaa. Enkelit toimivat aina niinkuin oikein on. Enkelit vastaavat rukouspyyntöön vain jos se on oikein korkeammassa mielessä.


      • 2L+YH+työtön
        doomed kirjoitti:

        Ei tule taloudellista hyötyä kenellekään. Hautajaiset saamme maksettua ja se riittää. Olen suorastaan kiitollinen siitä, ettei jaettavaa jää; nyt ainakin pystyn nukahtamaan kiitollisin mielin, sillä isä ei kuollut siksi, että siitä koituisi hyötyä minulle.

        Oliko tämä kuitenkin muistutus minulle, että tästälähin osaisin pyytää enkeleiltä vain "oikeita asioita". Kuten niitä parkkipaikkoja tai kadonneita esineitä. Niitähän nämä enkeleihin hurahtaneet mainostavat saavansa. Mutta saako kukaan todellista apua?

        En jaksanut lukea koko ketjua, toivottavasti ap kuitenkin lukee tämän. Tai joku muu samassa tilanteessa oleva.

        Kyllä taloudellista apua saa. Mutta avainsana on kiitollisuus. Sinun pitää itsesi tuntea olevasi sen "arvoinen" tai mitä termiä nyt haluat käyttääkin, olla kiitollinen siitä avusta, mitä saat. Mitä tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin pystyt määrittelemään haluamasi, sitä tarkemmin sellaisen saat. Jos pyydät "rahaa", saatat saada euron, tai kuten itselleni kävi, vanhoja Unkarin forintteja... :D Opinpa pyytämään euroja... Ja aina kannattaa laskea siunauksena, eli sen, mitä jo jostakin saa, itselläni tarkoittaa asumistukea, lapsilisiä ym. ja olla kiitollinen siitä. Todellakin siis tuntea kiitollisuutta, eikä jatkuvasti olla huolissaan. Ja vielä, taloudellista tukea on myös se, että joku antaa lahjaksi vaatteita, ruokaa yms... :)

        Suosittelen katsomaan Salaisuus-elokuvan (suomeksi tehty ei ole niin hyvä kuin alkuperäinen englanninkielinen) tai lukemaan sen kirjana, myös nettisivut www.thesecret.tv ovat itselleni inspiraationlähteenä korvaamattomat.

        Ap:n isään liittyen, minä uskon, että jokainen sielu lähtee ajallaan, koettuaan sen, mitä tuli tässä elämässä kokemaan. Eli eivät enkelit "tappaneet" tai vieneet isää, hänen aikansa vain tuli täyteen.


      • näinon
        doomed kirjoitti:

        Ei tule taloudellista hyötyä kenellekään. Hautajaiset saamme maksettua ja se riittää. Olen suorastaan kiitollinen siitä, ettei jaettavaa jää; nyt ainakin pystyn nukahtamaan kiitollisin mielin, sillä isä ei kuollut siksi, että siitä koituisi hyötyä minulle.

        Oliko tämä kuitenkin muistutus minulle, että tästälähin osaisin pyytää enkeleiltä vain "oikeita asioita". Kuten niitä parkkipaikkoja tai kadonneita esineitä. Niitähän nämä enkeleihin hurahtaneet mainostavat saavansa. Mutta saako kukaan todellista apua?

        kukaan ei saa todellista apua enkeliltä,apu tulee Jumalalta. Jumala pistää itse enkelit asialle,mutta enkelit ei tee mitään ellei Jumala niin käske. Enkelit on luotuja olentoja,ja itse niiden luoja on Jumala, rukoile Jumalaa äläkä enkeleitä.


      • ajanana

        >Varaton isä pitää haudata!


    • totuus kirvelee

      Nimimerkki "doomed", sinulla ei ollut mitään tekemistä isäsi kuoleman kanssa.

      Enkeleitä ei ole olemassa. Ei myöskään joulupukkia, peter pania eikä myöskään jumalia. On vain me ihmiset ja meidän kehittämämme yhteiskuntajärjestelmät. Ainoat keinot parantaa asemaasi ovat hyvin maallisia. Säästäminen, mahdollinen velkajärjestely, lisäansion hankkiminen tekemällä jotain työtä....

      Älä tuhlaa aikaasi henkimaailman hömpötyksiin. Hoida surutyö ja perintöasiat kuntoon ja ala nähdä maailma sellaisena kuin se on.

      • Katso totuutta silmiin

        Näin se menee, ihminen on itse luonut uskontonsa, ei Jumalallaan ole uskontoa.
        Jumala on Saatana. Enkeleitä ei ole olemassa. Saatanan voima on olemassa, se ei ole varsinaisesti paha eikä hyvä.
        Kirkko on muovannut siitä pelottavan hiilihanko, sarvipäisen persoonan. Saatana ei ole murhaaja. Jumalan, olemattoman hengen nimissä tehdään päivittäin valtava määrä murhia!


      • Totuuden hetki
        Katso totuutta silmiin kirjoitti:

        Näin se menee, ihminen on itse luonut uskontonsa, ei Jumalallaan ole uskontoa.
        Jumala on Saatana. Enkeleitä ei ole olemassa. Saatanan voima on olemassa, se ei ole varsinaisesti paha eikä hyvä.
        Kirkko on muovannut siitä pelottavan hiilihanko, sarvipäisen persoonan. Saatana ei ole murhaaja. Jumalan, olemattoman hengen nimissä tehdään päivittäin valtava määrä murhia!

        Sinä et näemmä katso totuutta silmiin. Enkeleitä on olemassa mutta niiltä ei tule kysyä mitään vaan kaikki kysytään Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        Mitä tulee "sarvipäähän" niin kyseinen olio on syynä sotiin, sairauksiin, nälänhätään, murhiin, addiktioihin ym lista pahasta on loputon.
        Jumala on rakkaus, hyvyys, anteeksianto, ilo, kaikkivaltias, pyhä, valo ym lista hyvästä on loputon.

        Jumala antoi meille vapaan tahdon ja jokainen meistä voi ihan itse päättää kumpaa kumartaa, Jumalaa vai S**tanaa? Mutta mielessä kannattaa pitää että kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää...


      • enemmän tekoja
        Totuuden hetki kirjoitti:

        Sinä et näemmä katso totuutta silmiin. Enkeleitä on olemassa mutta niiltä ei tule kysyä mitään vaan kaikki kysytään Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        Mitä tulee "sarvipäähän" niin kyseinen olio on syynä sotiin, sairauksiin, nälänhätään, murhiin, addiktioihin ym lista pahasta on loputon.
        Jumala on rakkaus, hyvyys, anteeksianto, ilo, kaikkivaltias, pyhä, valo ym lista hyvästä on loputon.

        Jumala antoi meille vapaan tahdon ja jokainen meistä voi ihan itse päättää kumpaa kumartaa, Jumalaa vai S**tanaa? Mutta mielessä kannattaa pitää että kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää...

        On vaikea kumartaa ketään, jos uskoo jumalaan uskoo myös sa..na olemassaolon. Eli vaikea valita olematonta. Jokainen itsessään voi tuntea jumalan, ja tuoda valo muille ihmisille, se on helpompi tapa. Ihminen voi antaa toiselle anteeksi, en ole koskaan kuullut jumalan antavan anteeksi kellekkään. Ja on väärin kuvitella asian jos et kuule jumalan ääntä, harhoja jos kuulee niin se on aivan eri asia, eli sairaus. Kuka on nähnyt tämän "sarvipään" ? Sitä nyt ei ole näkynyt sen kummemmin, ainostaan joskus joku ihminen kesinyt koko jutun ja kohta piirreltiin jos millaisia sarvipää ukkoja, se on vaan ihme miten hyväuskoista ja sokeaa porukkaa maa päällän kantaa, hysteerisiä, pelkääviä, vainoharhaisia, ym...jokainen voi olla enkeli toiselle ihmiselle, auttaa arkisissa askareissa jne. puheella ja lukemisella ei toinen saa apua ollenkaan käytännön asioihin.


    • truth hurts..

      Naulan kantaan "totuus kirvelee" :)

      • hoovee!

        Totisesti tommonen valehtelu kirvelee. Että valtavasti murhia tehtäs Jumalan nimissä? Jokanen jolla on järki päässä tietää ton paskaks!


    • Minäpä tietenkin

      Ei enkeleitä rukoilla. Jumalaa lähestytään Jeesuksen nimessä ja kautta. Ole siteä, älä luovuta. "Anokaa niin teille annetaan"

      • ottoalli

        Ensiksikin , otan osaa suruusi. Jos rahapula on kova , niinkuin kirjoitit, kyllähän normaali mieheltä perintöä jää , joskus koko lapsikatraalle. Ajattelin vaan että saattasko sittenkin mennä kiitoksen puolelle ?

        Viisi vuotta sitten olin itsekin selkä seinäävasten. Yritykseni oli mennyt tappiolla jo vuosia ja nyt ulosottomies alkoi kovistella yli 7000 e . Minulla ei ollut ja eräpäivä lähestyi. Jätin huoleni rukouksessa Jeesukselle.
        Kävi niin että vanha äitini ( 86 v.) sairastui keuhkokuumeeseen ja kuoli. Kun olin matkalla hautajaisiin, ulosottomies soitti että nyt sitä rahaa pitäs löytyä vai kipataanko ?
        Sanoin , että äitini kuoli ja olen matkalla hautajaisiin mutta edessä on perikunnan kokous ja tulossa on senverran kahisevaa että sinäkin saat.

        Ulosottomies vastasi , otan osaa.

        Ja niin siinä kävi että ulosottomies sulki perinnönjaon, kunnes kaikki oli maksettu, ja sitten vasta sain loput.

        Minä sanon että kiitos Jeesukselle, meidän Herrallemme, että otti äitini tästä ajasta täsmälleen oikeaan aikaan.

        Nykyisin pyyhkii hyvin.


      • uskovainen enkeli

        "Etsikää, niin te löydätte"


    • Materiattomia

      Enkelit ei ymmärrä materiaalisia asioita. Enkelit toimivat sydämen kautta ja toimittelevat sydämen asioita.

      • Ensilumi1

        Katsoin eilen meedio-ohjelman ja pyysin sitten enkeleiltä, että löytäisin talvitakin, ajattelin tietyn mallista ja väristä takkia, tiettyä kauppaa ja ale/löytönurkkaa :) Olin jo sovitellut takkeja ja lähdössä pois kun huomasin "löytöjä" vaatetangot. Vieläkin ihmetyttää, että näin vain kävi. Kyseessä on vielä tämän syksyn malli ja se oli alessa, koska oli viimeinen sitä mallia.


      • ottoalli
        Ensilumi1 kirjoitti:

        Katsoin eilen meedio-ohjelman ja pyysin sitten enkeleiltä, että löytäisin talvitakin, ajattelin tietyn mallista ja väristä takkia, tiettyä kauppaa ja ale/löytönurkkaa :) Olin jo sovitellut takkeja ja lähdössä pois kun huomasin "löytöjä" vaatetangot. Vieläkin ihmetyttää, että näin vain kävi. Kyseessä on vielä tämän syksyn malli ja se oli alessa, koska oli viimeinen sitä mallia.

        Älä hyvä ihminen katso sellaisia meedio - ohjelmia. Miksi ? Koska ne,siis meediot, toimivat niiden pimeyden henkien kanssa joita meidän Herramme, Jeesus Kristus, ajoi ulos ihmisistä.

        On vaara, että ne pesiytyvät sinuun ja pyrkivät hallitsemaan, johtamaan sinua.
        Niiden perimmäinen tarkoitus on tuho. Avioliitto , ihmissuhteet ,johdatukset päin mäntyä eri asioissa.
        Kun sitten olet elämäsi raunioilla ,se ilmestyy puhumalla selvää suomea : hyppää junan alle, aja päin rekkaa, vedä ranteet auki. Päätä tuo kurja elämäsi. Nääthän itsekin ettet ole yhtään mitään.

        Näin se perkele puhuu loppupeleissä, ja moni on uskonut sen saarnan.

        Mutta Jumala, Jeesus Kristus, lihaan tullut Jumalamme, Hän puhuu toista.
        Minä rakastan sinua, sinä olet arvokas. Jätä elämäsi Minun johtooni. Minä, Jeesus, muutan kaiken, koska Minulla on kaikki valta. Vien sinut miinuksesta plussalle.

        Näitä Jeesuksen muuttamia todistuksia ovat kristityt seurakunnat täynnä. Siksi siellä oikein ääneen kiitetään ja ylistetään Jeesusta.

        Sentähden hakeudu kristittyjen seurakuntiin ja pyydä että puolestasi rukoiltaisiin että kaikki sidokset pimeyden maailmaan katkeavat.

        Jeesus Kristus sai golgatalla täydellisen voiton pimeyden valloista. Sentähden on turvallista rukoillen pyytää Häneltä johdatusta. Ei pidä rukoilla enkeleitä, vaan Jeesusta.

        Eihän kukaan keitä kahvia jätevesistä . Vai keittääkö ?


      • ei ikinä
        ottoalli kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen katso sellaisia meedio - ohjelmia. Miksi ? Koska ne,siis meediot, toimivat niiden pimeyden henkien kanssa joita meidän Herramme, Jeesus Kristus, ajoi ulos ihmisistä.

        On vaara, että ne pesiytyvät sinuun ja pyrkivät hallitsemaan, johtamaan sinua.
        Niiden perimmäinen tarkoitus on tuho. Avioliitto , ihmissuhteet ,johdatukset päin mäntyä eri asioissa.
        Kun sitten olet elämäsi raunioilla ,se ilmestyy puhumalla selvää suomea : hyppää junan alle, aja päin rekkaa, vedä ranteet auki. Päätä tuo kurja elämäsi. Nääthän itsekin ettet ole yhtään mitään.

        Näin se perkele puhuu loppupeleissä, ja moni on uskonut sen saarnan.

        Mutta Jumala, Jeesus Kristus, lihaan tullut Jumalamme, Hän puhuu toista.
        Minä rakastan sinua, sinä olet arvokas. Jätä elämäsi Minun johtooni. Minä, Jeesus, muutan kaiken, koska Minulla on kaikki valta. Vien sinut miinuksesta plussalle.

        Näitä Jeesuksen muuttamia todistuksia ovat kristityt seurakunnat täynnä. Siksi siellä oikein ääneen kiitetään ja ylistetään Jeesusta.

        Sentähden hakeudu kristittyjen seurakuntiin ja pyydä että puolestasi rukoiltaisiin että kaikki sidokset pimeyden maailmaan katkeavat.

        Jeesus Kristus sai golgatalla täydellisen voiton pimeyden valloista. Sentähden on turvallista rukoillen pyytää Häneltä johdatusta. Ei pidä rukoilla enkeleitä, vaan Jeesusta.

        Eihän kukaan keitä kahvia jätevesistä . Vai keittääkö ?

        Ottoalli, totta puhut,ei totisesti pidä sotkeutua meedioihin.


      • Totta puhut
        ei ikinä kirjoitti:

        Ottoalli, totta puhut,ei totisesti pidä sotkeutua meedioihin.

        Ottoalli puhuu viisaita sanoja. Lisäisin vielä ettei kannata sotkeutua myöskään ennustajiin, astrologeihin eikä noitiin ym. Ei siis mihinkään okkultistiseen!
        Oletteko huomanneet kuinka lasten kirjatkin ovat täynnä noituuden ym ihannoimista?Tämän päivän ihmiset ovat niin sokeita etteivät ymmärrä varoa sielunvihollisen ansoja.


      • enkeleitä on
        ottoalli kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen katso sellaisia meedio - ohjelmia. Miksi ? Koska ne,siis meediot, toimivat niiden pimeyden henkien kanssa joita meidän Herramme, Jeesus Kristus, ajoi ulos ihmisistä.

        On vaara, että ne pesiytyvät sinuun ja pyrkivät hallitsemaan, johtamaan sinua.
        Niiden perimmäinen tarkoitus on tuho. Avioliitto , ihmissuhteet ,johdatukset päin mäntyä eri asioissa.
        Kun sitten olet elämäsi raunioilla ,se ilmestyy puhumalla selvää suomea : hyppää junan alle, aja päin rekkaa, vedä ranteet auki. Päätä tuo kurja elämäsi. Nääthän itsekin ettet ole yhtään mitään.

        Näin se perkele puhuu loppupeleissä, ja moni on uskonut sen saarnan.

        Mutta Jumala, Jeesus Kristus, lihaan tullut Jumalamme, Hän puhuu toista.
        Minä rakastan sinua, sinä olet arvokas. Jätä elämäsi Minun johtooni. Minä, Jeesus, muutan kaiken, koska Minulla on kaikki valta. Vien sinut miinuksesta plussalle.

        Näitä Jeesuksen muuttamia todistuksia ovat kristityt seurakunnat täynnä. Siksi siellä oikein ääneen kiitetään ja ylistetään Jeesusta.

        Sentähden hakeudu kristittyjen seurakuntiin ja pyydä että puolestasi rukoiltaisiin että kaikki sidokset pimeyden maailmaan katkeavat.

        Jeesus Kristus sai golgatalla täydellisen voiton pimeyden valloista. Sentähden on turvallista rukoillen pyytää Häneltä johdatusta. Ei pidä rukoilla enkeleitä, vaan Jeesusta.

        Eihän kukaan keitä kahvia jätevesistä . Vai keittääkö ?

        Onpas typerä kirjoitus. Aivopestyn tuntuinen. Täytyy olla avoin kaikille asioille ja tutkia sydämensä kautta. Noin ahdasmielinen ei ole Jumala vaan nämä tekopyhät ihmiset. Surkeaa elämää tuollainen kun tärkeintä on rakkaus. Tuosta on sellainen kaukana.


      • fio
        ottoalli kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen katso sellaisia meedio - ohjelmia. Miksi ? Koska ne,siis meediot, toimivat niiden pimeyden henkien kanssa joita meidän Herramme, Jeesus Kristus, ajoi ulos ihmisistä.

        On vaara, että ne pesiytyvät sinuun ja pyrkivät hallitsemaan, johtamaan sinua.
        Niiden perimmäinen tarkoitus on tuho. Avioliitto , ihmissuhteet ,johdatukset päin mäntyä eri asioissa.
        Kun sitten olet elämäsi raunioilla ,se ilmestyy puhumalla selvää suomea : hyppää junan alle, aja päin rekkaa, vedä ranteet auki. Päätä tuo kurja elämäsi. Nääthän itsekin ettet ole yhtään mitään.

        Näin se perkele puhuu loppupeleissä, ja moni on uskonut sen saarnan.

        Mutta Jumala, Jeesus Kristus, lihaan tullut Jumalamme, Hän puhuu toista.
        Minä rakastan sinua, sinä olet arvokas. Jätä elämäsi Minun johtooni. Minä, Jeesus, muutan kaiken, koska Minulla on kaikki valta. Vien sinut miinuksesta plussalle.

        Näitä Jeesuksen muuttamia todistuksia ovat kristityt seurakunnat täynnä. Siksi siellä oikein ääneen kiitetään ja ylistetään Jeesusta.

        Sentähden hakeudu kristittyjen seurakuntiin ja pyydä että puolestasi rukoiltaisiin että kaikki sidokset pimeyden maailmaan katkeavat.

        Jeesus Kristus sai golgatalla täydellisen voiton pimeyden valloista. Sentähden on turvallista rukoillen pyytää Häneltä johdatusta. Ei pidä rukoilla enkeleitä, vaan Jeesusta.

        Eihän kukaan keitä kahvia jätevesistä . Vai keittääkö ?

        Puhut niin totta,näin minäkin uskon.
        Kannattaa pysyä kaukana kaikenmoisista kummitusjutskista, vaikka ne jotenkin kiehtookin ja herättää uteliaisuutta.
        Se kiehtovuus on pahan ansa tietysti, miksi paha muuten kiinnostaisi kun kaikki kiva on Luojalta ja ikävä sarvipäältä.
        Pahiksen ovelin kikka on saada ihmiset luulemaan, että häntä ei ole olemassa.


      • kuvittelevat
        Ensilumi1 kirjoitti:

        Katsoin eilen meedio-ohjelman ja pyysin sitten enkeleiltä, että löytäisin talvitakin, ajattelin tietyn mallista ja väristä takkia, tiettyä kauppaa ja ale/löytönurkkaa :) Olin jo sovitellut takkeja ja lähdössä pois kun huomasin "löytöjä" vaatetangot. Vieläkin ihmetyttää, että näin vain kävi. Kyseessä on vielä tämän syksyn malli ja se oli alessa, koska oli viimeinen sitä mallia.

        Meedioilla ja enkeleillä ei ole mitään merkitystä jonku esineen löytymiseen, huuhaa hommaa enkelit ja meediot.


    • Snowcake

      Kyllä taloudellisiinkin ongelmiin voi pyytää apua, Jumala antoi meille oikeuden pyytää ihan mitä haluamme - vaikka joku sanoisi se on julkeaa, älä usko.
      Daavid sanoi kun joku häntä kiroili, jos Herra on käskenyt häntä kiroilemaan, antaa miehen näin tehdä.
      Yksi profeetoista sai käskyn mennä naimisiin porton kanssa.
      Katso heidän uskoaan! Ei ole hyvistä tavoista kiinni luottaa Herraan.
      Aina kun näitä lukee haluaisi sanoa auttaisin mielelläni, aina ei vain pysty.

    • never too late

      Enkeleiltä voi todellakin pyytä apua, ilman apua he eivät voi auttaa.
      MUTTA, enkelit kyllä auttavat aina kun se on sulassa sovussa sielunsuunnitelmasi
      mukaan. Ego haluaa kaikenlaista, ego luulee haluavansa kaikenlaista, mutta aina se ei ole sinun parhaaksesi, korkeimman mukaan. Pyytäminen ja rukoilu ei vino pino listojen tekemistä. Joskus omaksi parhaimmaksesi voi olla juuri se toteutumaton toive, vaikeus sillä kasvu ei totisesti ole helppoa. Siitä ei pidä katkeroitua enkeleille ja kenelläkään muullekaan sillä ...... miten se menikään ....tutkimattomat ovat herran tiet
      :).
      Jättäisin itse sivummalle nuo jeesustelut ja pelot. Jos ääntäs kuulet sydämen, voit kääntyä kaikkialle pyytäen apua ja voimia kestää taakat joita saat kannettavaksesi.
      Pahalla pelottelu on ajan hukkausta sillä paha ei ole ulkopuolella.

    • ottoalli

      never too late, oletko rakentamassa jotain uutta uskomusta , kun itsensä elävän Jumalankin sysäät syrjään ?

      Noilla eväillä olet silkka harhaanjohtaja, josta joudut aikanaan vastaamaan.
      Oliskohan syytä käydä Herran eteen ?

      Ei se ole sama, mitä tälle palstalle kirjoitetaan. Hengellisistä asioista kirjoittaminen poikkeaa muista siinä että me olemme vastuussa, mitä sanomme. Tätä palstaa lukee satoja ihmisiä, lapsia, nuoria ym. jotka saavat joko oikeaa tietoa tai täysin väärää.

      Kun joskus lähes 5 - vuotta sitten kirjoitin enkelistä, joka tuli väliin liikenteessä ,pelastaen minut varmasta onnettomuudesta, sitä luki muistaakseni yli 2000 henkeä.

      Jossain pullanpaisto palstalla voi sanoa ihan mitä sylki suuhun mättää.

      Olen varma siitä että Jumala seuraa tätäkin palstaa. Jokainen voi arvuutella, miltä Hänestä tuntuu, jos ihmisiä johdetaan harhaan, varsinkin lapset ja nuoret.

      Tiedä että jokainen taivaan enkeli käskytetään Jumalan toimesta. Siksi kaikki rukouksemme osoitamme Jeesukselle.
      Perkeleen enkelit ovat myös todellisia. Mitä arvelet, kummanko enkeli tulee, jos pelkkiä enkeleitä anelet ?

      Tällä palstalla on jo vuosikausia varoitettu rukoilemasta enkeleitä.

      • :))

        Vai sellaista mietiskelet. Saathan sinä mietiskellä mitä haluat. Syyllisyys nuijalla ei ainakaan saa mitään rakkaudellista aikaiseksi. En ole koskaan ymmärtänyt tuossa jeesustelussa tuota monopolituomitsemista toisten sieluista. Jokainen vastaa omasta sielun matkastaan eikä suinkaan kukaan kanssamatkustaja omaa valtakirjaa toisten kohtaloista. Mikä se sellainen perkele on?Onko se ulkopuolella itsen oikeasti?


      • miksiköhän
        :)) kirjoitti:

        Vai sellaista mietiskelet. Saathan sinä mietiskellä mitä haluat. Syyllisyys nuijalla ei ainakaan saa mitään rakkaudellista aikaiseksi. En ole koskaan ymmärtänyt tuossa jeesustelussa tuota monopolituomitsemista toisten sieluista. Jokainen vastaa omasta sielun matkastaan eikä suinkaan kukaan kanssamatkustaja omaa valtakirjaa toisten kohtaloista. Mikä se sellainen perkele on?Onko se ulkopuolella itsen oikeasti?

        Jännää. täältähän on sensuroitu sana joka edellisessä saa rauhassa olla.


      • ottoalli
        :)) kirjoitti:

        Vai sellaista mietiskelet. Saathan sinä mietiskellä mitä haluat. Syyllisyys nuijalla ei ainakaan saa mitään rakkaudellista aikaiseksi. En ole koskaan ymmärtänyt tuossa jeesustelussa tuota monopolituomitsemista toisten sieluista. Jokainen vastaa omasta sielun matkastaan eikä suinkaan kukaan kanssamatkustaja omaa valtakirjaa toisten kohtaloista. Mikä se sellainen perkele on?Onko se ulkopuolella itsen oikeasti?

        Lue vaikka tuo juttuni 8/11, tuolta ylempää, niin pääset vähän jo jyvälle. Mutta paras tietolähde voisi olla esim. oma seurakuntasi ,ev.lut. tai helluntai srk, tai vapaakirkko, tai babtistikirkko.
        Nämä kaikki ovat kristittyjä seurakuntia. Kysy siellä. Käy raamattutunneilla.

        Kysyt: Mikä se sellanen ........ on ?

        Lyhykäisesti : Se on sielunvihollinen ,siis se sama joka houkutteli Aatamin ja Eeevan syömään kiellettyä hedelmää. Sen seurauksena me kaikki synnymme tänne erossa Jumalasta, siis seurauksena tuosta syntiinlankeemuksesta.
        Alunperin suunnitelma kai oli että ihminen eläisi Jumalan yhteydessä, mutta me putosimme alemmalle tasolle, jota Raamattu nimittää saatanan valtakunnaksi.

        Mutta onneksemme Jumala Jeesuksessa sovitti syntimme, golgatan ristillä ja avasi näin pääsyn takaisin ylemmälle tasolle, siis Jumalan yhteyteen.

        Tämä onnistuu jokaisen syntisen kohdalla , joka nöyrtyy vastaanottamaan Jeesuksen sovituksen omien syntiensä sovittajana, siis Vapahtajana.
        Ja lähtee seuraamaan Jeesusta.

        Tätä siirtymistä tilasta toiseen Raamattu sanoo siirtymisesksi saatananvaltakunnasta Jumalan valtakuntaan. Se merkitsee myös iankaikkisen elämän vastaanottamista, eli taivastielle astumista, uudestisyntymistä ylhäältä eli kun meidät vanhurskautetaan Jeesuksen veressä,saamme kaikki syntimme anteeksi. Siis kaikki.

        Eikö olekin hieno asia, että Jumalamme antaa jokaiselle uuden mahdollisuuden. Hän myös lupaa antaa voiman muutokseen jokaiselle joka ristin juurelle tulee nöyrin mielin armoa anomaan.

        Tässä lyhykäisesti se Jumalan pelastusrengas, jota Hän kristittyjen kautta tarjoaa vapaasti, hinnatta, tällä lyhyellä elämämme matkalla.

        Erittäin selvästi tämä kahden valtakunnan meno näkyy esim. suomalaisten avioliitoissa. Tässä alemmassa valtakunnassa on ylivoimaisesti eniten avioeroja. Sanotaan että noin puolet hajoaa.
        Kristittyjen, eli ylemmän valtakunnan piirissäkin on eroja mutta ne ovat melko harvinaisia. Se johtuu siitä että siellä kunnioitetaan Raamatun ohjeita ja halutaan pitää niistä kiinni sillä ne suojelevat avioliittoa.

        kysyt : onko se ulkopuolella itsen oikeasti ?

        Jos on kyse uskosta osattomasta niin sielunvihollisella on mahdollisuus vaikuttaa tekemistä ja tahtomista, että hänen tahtonsa tapahtuisi. Ja kyllä se näkyy käyttävän sitä, kenen kohdalla enemmäm tai vähemmän. Sen tunnistaa siitä että se on yleensä aina vastoin Raamatun Sanaa.
        Tämä johtuu siitä että ei olla vielä Jeesuksen veren suojassa. Näistä teoista saa joka aamu tietoja päivän lehdistä.

        Kristityllä normaalisti tuo suoja on, edellyttäen että vaellamme Sanan valossa.Nyt Jumala vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen että Hänen hyvä tahtonsa toteutuisi . Tämä tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta ,jonka Hengen Hän antaa meille uskoontullessamme.

        Eikös olekin mahtavaa !

        Uskossa eläminen on
        vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.

        Se on ihmisyyden korkein, hienoin ja tavoiteltavin tila , joka kantaa iankaikkiseen elämään Jumalan taivaassa.


      • enkeleitä sinullekki
        ottoalli kirjoitti:

        Lue vaikka tuo juttuni 8/11, tuolta ylempää, niin pääset vähän jo jyvälle. Mutta paras tietolähde voisi olla esim. oma seurakuntasi ,ev.lut. tai helluntai srk, tai vapaakirkko, tai babtistikirkko.
        Nämä kaikki ovat kristittyjä seurakuntia. Kysy siellä. Käy raamattutunneilla.

        Kysyt: Mikä se sellanen ........ on ?

        Lyhykäisesti : Se on sielunvihollinen ,siis se sama joka houkutteli Aatamin ja Eeevan syömään kiellettyä hedelmää. Sen seurauksena me kaikki synnymme tänne erossa Jumalasta, siis seurauksena tuosta syntiinlankeemuksesta.
        Alunperin suunnitelma kai oli että ihminen eläisi Jumalan yhteydessä, mutta me putosimme alemmalle tasolle, jota Raamattu nimittää saatanan valtakunnaksi.

        Mutta onneksemme Jumala Jeesuksessa sovitti syntimme, golgatan ristillä ja avasi näin pääsyn takaisin ylemmälle tasolle, siis Jumalan yhteyteen.

        Tämä onnistuu jokaisen syntisen kohdalla , joka nöyrtyy vastaanottamaan Jeesuksen sovituksen omien syntiensä sovittajana, siis Vapahtajana.
        Ja lähtee seuraamaan Jeesusta.

        Tätä siirtymistä tilasta toiseen Raamattu sanoo siirtymisesksi saatananvaltakunnasta Jumalan valtakuntaan. Se merkitsee myös iankaikkisen elämän vastaanottamista, eli taivastielle astumista, uudestisyntymistä ylhäältä eli kun meidät vanhurskautetaan Jeesuksen veressä,saamme kaikki syntimme anteeksi. Siis kaikki.

        Eikö olekin hieno asia, että Jumalamme antaa jokaiselle uuden mahdollisuuden. Hän myös lupaa antaa voiman muutokseen jokaiselle joka ristin juurelle tulee nöyrin mielin armoa anomaan.

        Tässä lyhykäisesti se Jumalan pelastusrengas, jota Hän kristittyjen kautta tarjoaa vapaasti, hinnatta, tällä lyhyellä elämämme matkalla.

        Erittäin selvästi tämä kahden valtakunnan meno näkyy esim. suomalaisten avioliitoissa. Tässä alemmassa valtakunnassa on ylivoimaisesti eniten avioeroja. Sanotaan että noin puolet hajoaa.
        Kristittyjen, eli ylemmän valtakunnan piirissäkin on eroja mutta ne ovat melko harvinaisia. Se johtuu siitä että siellä kunnioitetaan Raamatun ohjeita ja halutaan pitää niistä kiinni sillä ne suojelevat avioliittoa.

        kysyt : onko se ulkopuolella itsen oikeasti ?

        Jos on kyse uskosta osattomasta niin sielunvihollisella on mahdollisuus vaikuttaa tekemistä ja tahtomista, että hänen tahtonsa tapahtuisi. Ja kyllä se näkyy käyttävän sitä, kenen kohdalla enemmäm tai vähemmän. Sen tunnistaa siitä että se on yleensä aina vastoin Raamatun Sanaa.
        Tämä johtuu siitä että ei olla vielä Jeesuksen veren suojassa. Näistä teoista saa joka aamu tietoja päivän lehdistä.

        Kristityllä normaalisti tuo suoja on, edellyttäen että vaellamme Sanan valossa.Nyt Jumala vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen että Hänen hyvä tahtonsa toteutuisi . Tämä tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksesta ,jonka Hengen Hän antaa meille uskoontullessamme.

        Eikös olekin mahtavaa !

        Uskossa eläminen on
        vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.

        Se on ihmisyyden korkein, hienoin ja tavoiteltavin tila , joka kantaa iankaikkiseen elämään Jumalan taivaassa.

        Ottoalli, jos elät oikeassa ja todellisessa uskossa tiedät että rakkaus ja hyväksyminen on tärkeintä. Missähän ahdasmielisessä aivopesussa lienet ollut. Tutkippa asioita laajemmin, eikä muiden syöttämänä, niin sinunkin silmäsi avautuvat.


      • ottoalli
        enkeleitä sinullekki kirjoitti:

        Ottoalli, jos elät oikeassa ja todellisessa uskossa tiedät että rakkaus ja hyväksyminen on tärkeintä. Missähän ahdasmielisessä aivopesussa lienet ollut. Tutkippa asioita laajemmin, eikä muiden syöttämänä, niin sinunkin silmäsi avautuvat.

        Ei aivopesussa vaan minut on pesty Jeesuksen veressä , jonka tähden sain kaikki syntini anteeksi.
        Minut siis vanhurskautettiin taivaskelpoiseksi kertaheitolla.

        Aivopesussa syntyy vain muotojumalisuutta ja se ei vie ketään taivaaseen.
        Tiedätkö , miksi muotojumalisuus ei riitä ?

        Voit lukea ottoallin henkilökohtaisen uskoontulo kertomuksen suomi24;n arkistosta. Syötät hakuun ottoalli. Tuo kertomus on vuodelta 2009 .


    • :))

      Mutta ajattele jos asiat eivät olekaan noin. Mitäs sitten tehdään?
      Jos sielunvihollinen onkin sisällä ja kaikki olisikin kuvitelmien summaa?
      Jos kaikki olisi vain oman mielikuvan harhaa eikä mikään lankeemus?
      Jos et olekaan irrallaan Jumalasta ikinä?
      Jos dogmit ovatkin ihmisten keksimiä?

      Dogmit ja muutkin uskontoasiat ovat minulle tuttuja. En suostu pelkäämään.
      Enkä koe olevani irrallaan Jumalasta. Sitä ei ole kukaan Jumalan luoma,
      uskoo mihin tahansa. Jumala on rakkaus, osa meitä, emmekä siksi voi
      olla siitä erillään joten miksi pelätä.

      Mutta eipä enempää tästä. Kaikkea hyvää sinulle Pyhässä Hengessä.

      • ottoalli

        Jos sielunvihollinen onkin sisällä . Tämä olis pitäny sanoa suoraa mutta melko lähelle se liippas. Vaikka ajatus on todella raju. Siis se on nimenomaa sitä .
        Tätä lukee varmaankin kouluikäisiä lapsia. Ajattelin esittää pehmeämmin.


        Mutta eiköhän noillakin eväillä perille pääse, siis Jeesuksen omaksi, ja jos niin käy, niin eikö ole hienosti asiat.

        kaikissa herätyskristillisissä seurakunnissa opetetaan suunnilleen tällätapaa.


        Sitten perillä taivaassa me voimme kysyä itseltään Jeesukselta kuinka tämä ja tuo pitää ymmärtää ja varmasti Hän tulee vastaamaan.


      • :))
        ottoalli kirjoitti:

        Jos sielunvihollinen onkin sisällä . Tämä olis pitäny sanoa suoraa mutta melko lähelle se liippas. Vaikka ajatus on todella raju. Siis se on nimenomaa sitä .
        Tätä lukee varmaankin kouluikäisiä lapsia. Ajattelin esittää pehmeämmin.


        Mutta eiköhän noillakin eväillä perille pääse, siis Jeesuksen omaksi, ja jos niin käy, niin eikö ole hienosti asiat.

        kaikissa herätyskristillisissä seurakunnissa opetetaan suunnilleen tällätapaa.


        Sitten perillä taivaassa me voimme kysyä itseltään Jeesukselta kuinka tämä ja tuo pitää ymmärtää ja varmasti Hän tulee vastaamaan.

        Ootkos muuten koskaan ajatellut sitä ettei kysyttäiskään Jeesukselta nimittäin maailman populaatioon ja eri uskontoihin suhteutettuna kristinusko on altavastaaja?
        Eihän muuten kouluikäisiä tarvitse varoa . )


      • ottoalli
        :)) kirjoitti:

        Ootkos muuten koskaan ajatellut sitä ettei kysyttäiskään Jeesukselta nimittäin maailman populaatioon ja eri uskontoihin suhteutettuna kristinusko on altavastaaja?
        Eihän muuten kouluikäisiä tarvitse varoa . )

        Siis sinä suosittelet että jätetään Jeesus väliin.

        Onkohan käynyt niin että olet lukenut liikaa sitä dogmatiikkaa vai mitä teologiaa se oli.

        Niin on monelle käynyt yliopistossa. Aloitettiin hengessä ja lopetettiin helsingissä.

        Henkilökohtaisesti olen saanut valtavasti Jeesuksen seurassa , enkä oikein käsitä kannanottojasi.

        Kristinusko menee maailmalla erittäin suurella volyymilla eteenpäin. Isoja herätyksiä on ympäri arabivaltioita , intia, kiina . Voisitko tutustua tilastoihin ?
        Muistaakseni , joka päivä noin 30 000 ihmistä tulee elävään uskoon. Ainoastaan
        eurooppa on alue , jossa kristinusko tuntuu menevän heikosti.

        Tietääkö joku kertoa, mikä on tarkalleen tämänajan leviämisvauhti ?

        Jeesus Kristus on tie , totuus ja elämä. Myös sinulle, olit sitten miten paljon lukenut dogmatiikkaa.


      • :))
        ottoalli kirjoitti:

        Siis sinä suosittelet että jätetään Jeesus väliin.

        Onkohan käynyt niin että olet lukenut liikaa sitä dogmatiikkaa vai mitä teologiaa se oli.

        Niin on monelle käynyt yliopistossa. Aloitettiin hengessä ja lopetettiin helsingissä.

        Henkilökohtaisesti olen saanut valtavasti Jeesuksen seurassa , enkä oikein käsitä kannanottojasi.

        Kristinusko menee maailmalla erittäin suurella volyymilla eteenpäin. Isoja herätyksiä on ympäri arabivaltioita , intia, kiina . Voisitko tutustua tilastoihin ?
        Muistaakseni , joka päivä noin 30 000 ihmistä tulee elävään uskoon. Ainoastaan
        eurooppa on alue , jossa kristinusko tuntuu menevän heikosti.

        Tietääkö joku kertoa, mikä on tarkalleen tämänajan leviämisvauhti ?

        Jeesus Kristus on tie , totuus ja elämä. Myös sinulle, olit sitten miten paljon lukenut dogmatiikkaa.

        En minä mitään suosittele, kunhan jossittelen sillä jokaisen totuus on yhtä absoluuttinen kuin yö on päivä tai musta on valkoinen. Onnen löytää jokainen
        tavallaan. Jokaisella on oma tiensä. Minulle kristustietoisuus on enemmän
        ymmärrettävää kuin dogminen uskonto. Kristustietoisuus syleilee jokaista
        luotua riippumatta uskonnosta, rodusta, sukupuolesta, tilastoista................
        Nythän oikeastaan oli kyse enkeleistä, ei elävästä uskosta tai Jeesuksesta.

        Muuten Helsingissäkin voi olla elävä :D kaikella pilkkeellä ja ilolla ja vielä
        onnellinen.

        Miksiköhän esim elävässä uskossa olevat usein haluavat käännyttää ihmisiä?
        Misiköhän luotu ei saa hengittää rauhassa ilman että toinen moraaliaan sujuttaa toisen taskuun?


    • eienkeleille

      Raamatun mukaan ei enkeleille saa rukoilla! :o Vaan Jumalalle ja Jeesukselle, enkelit vaan auttaa Jumalaa. Raamatussa on paikka : ''saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi'', mieti sitä, ja pyydä Jumalalta apua, Hän auttaa, varmasti! (Ja saatana olikin enkeli, Lucifer mutta kapinoi Jumalaa vastaan ja hänet heitettiin taivaasta pois..)

    • Na gan

      Olen vanha äijä mutta minua harmittaa kun vanhemmat sanovat pienille lapsille ettei enkeleitä ole!
      Itse olen 100% varma siitä että enkeleitä on, siksi uskallan lapsille sanoa, jos asiasta tulee heiltä kysymyksiä. enkeleitä todella olevan.

    • Ongelmainen

      Kyllä kaikkiin ongelmiinsa saa pyytä apua Jumalalta,mutta älä rukoile enään enkeleitä jottei sinulle pahemmin kävisi.Kuten aiemmin jo hyvän neuvon saitkin jo monesti.Rukoile Jumalaa Jeesuksen Kristuksen kautta,tai Hänen hebrealaisen nimensä kautta jota en ikävä kyllä osaa nyt kirjoittaa tähän.Yahushua,korjatkoon joku jos kirjoitin Herran nimen väärin.

      • Paljon ongelmia

        Noin se nimi taidetaan ainakin lausua.


    • ottoalli

      Vartija, mikä hetki on yöstä ?

      Kyllä pimeältä näyttää useassa kohtaa ainakin tällä enkeli palstalla.

      Tuolla kirkko kuuntelee osiossa näyttää pyörivän väkeä.

      Siellä suodatus toimii, nämä kaikkein pimeimmät eivät sinne pääse , tai jos onnistuvatkin , niin kohta poistetaan.

    • demeter

      Aatamin ja Eevan tarina ei ole "jumalasta", se on kopsattu Gilgames-eepoksesta joka on paljon Raamattua vanhempi.
      Myös vedenpaisumuskertomus on lähes sanasta sanaan kopsattu babylonialaisten ko. eeppisestä teoksesta.

      Ja myös tarina lihaksi tulleesta jumalasta (siis Jesuksesta) on vain kopio legendasta, joka oli kirjoitetu jo Gilgamesiin.

      Herätkää! Raamattu ei ole totta, se on vain kirja.

      Henkimaailma ja toisten tasojen elämät päilemättä OVAT. Olemme itse Luojia, suuria sieluja.

      • ottoalli

        Demeter , taidat olla NEW AGE - uskonnon edusta , mikä on tunnetusti harhaoppi.

        Jokainen täyspäinen ymmärtää ettemme ole jumalia , vaan tavallisia syntiintaipuvaisia ihmisiä .


      • Jeesus vastasi
        ottoalli kirjoitti:

        Demeter , taidat olla NEW AGE - uskonnon edusta , mikä on tunnetusti harhaoppi.

        Jokainen täyspäinen ymmärtää ettemme ole jumalia , vaan tavallisia syntiintaipuvaisia ihmisiä .

        "Jokainen täyspäinen ymmärtää ettemme ole jumalia."

        Niinkö?

        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        Joh. 10:34


      • ottoalli
        Jeesus vastasi kirjoitti:

        "Jokainen täyspäinen ymmärtää ettemme ole jumalia."

        Niinkö?

        "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        Joh. 10:34

        Teol. tri Uuras saarnivaara kirjoittaa Herätysseuran kustantamassa selitysraamatussa ko. kohtaa näin :

        tämä kohta puhuu tuomareista ja hallitsevista viranomaisista " jumalina"siinä merkityksessä kuin Luther selittää : "Hallitseminen on jumalallinen hyve; Jumala sanoo sentähden kaikkia viranomaisia jumaliksi , ei luomisen vaan hallitsemisen tähden, joka kuuluu yksin Jumalalle
        Hallituksessa oleva on siksi kuin lihaksi tullut jumala."

        Luther selittää tämän jälkeen että tällaisessa asemassa oleva tekee väärin , jos hän ei rukoile Jumalan johtoa , eikä kysy Hänen tahtoansa , vaan haluaa hallita oman tahtonsa mukaan. Hän ei ymmärrä asemaansa Jumalan edustajana ja siitä seuraa monenlaista pahaa ja onnettomuutta.

        Tämä Saarnivaaran selitysraamattu pohjautuu 33/38 käännökseen , jonka käännösvirheet on korjattu , eli tämä on yksi tarkimmista käännöksistä.

        Raamattu ei opeta että me syntiset ihmiset olisimme jumalia.

        "Minä olen Herra , sinun Jumalasi . Älä pidä muita jumalia.

        Koska näin on , koko NEW AGE - uskonto olisi jäänyt perustamatta , jos olisivat tarkemmin tutkineet Jumalan Sanaa , Raamattua , vaikka Lutherin opetusten pohjalta.


      • tällei tänään
        ottoalli kirjoitti:

        Teol. tri Uuras saarnivaara kirjoittaa Herätysseuran kustantamassa selitysraamatussa ko. kohtaa näin :

        tämä kohta puhuu tuomareista ja hallitsevista viranomaisista " jumalina"siinä merkityksessä kuin Luther selittää : "Hallitseminen on jumalallinen hyve; Jumala sanoo sentähden kaikkia viranomaisia jumaliksi , ei luomisen vaan hallitsemisen tähden, joka kuuluu yksin Jumalalle
        Hallituksessa oleva on siksi kuin lihaksi tullut jumala."

        Luther selittää tämän jälkeen että tällaisessa asemassa oleva tekee väärin , jos hän ei rukoile Jumalan johtoa , eikä kysy Hänen tahtoansa , vaan haluaa hallita oman tahtonsa mukaan. Hän ei ymmärrä asemaansa Jumalan edustajana ja siitä seuraa monenlaista pahaa ja onnettomuutta.

        Tämä Saarnivaaran selitysraamattu pohjautuu 33/38 käännökseen , jonka käännösvirheet on korjattu , eli tämä on yksi tarkimmista käännöksistä.

        Raamattu ei opeta että me syntiset ihmiset olisimme jumalia.

        "Minä olen Herra , sinun Jumalasi . Älä pidä muita jumalia.

        Koska näin on , koko NEW AGE - uskonto olisi jäänyt perustamatta , jos olisivat tarkemmin tutkineet Jumalan Sanaa , Raamattua , vaikka Lutherin opetusten pohjalta.

        Onko muuten joku perustanut New Age uskonnon? Ihminen on perin kaukana totuudesta seuraessaan jonkun perustamaa uskontoa. Harhaoppista on se että virheellisesti New Agea pidetään uskontona. Jo nimensä perusteellakin on ollut kysen uuden ajan tiedosta joka jo sinällään on vanha käsite. Elämässä on niin kovin paljon enemmän kuin jäädä koukkuun. Ja koska New Age ei ole uskonto niin ei siinä voi olla Jumalaakaan. Hassuinta näissä uskon asioissa on se ettei uskalleta haastaa itseänsä näkemään maailmaa laajemmin vaan tutkimatta faktoja todetaan jonkun olevan niin kamalan väärin. Tulee vaan turhaa eripuraa ja rasistiset kommentit
        erottavat rakkauden sijaan.
        Enkelit, Jumala, menninkäiset .......... ollessaan olemassa kuuluvat jokaiselle luodulle.


    • kjkl

      Kirkon diakonialta voi hakea taloudellista tukea! yhteystiedot kirkon lehdistä tai puhelinluettelosta.

    • jep5

      paitsi pahoilla enkeleillä pahoilla hengillä on omaa päätäntävaltaa..

    • minä7891

      on pahoja enkeleitä eli henkiä - hekin palvelevat. Jos enkeleiltä lähtee suoraan pyytämään apua, nämä ovat todennäköisimmät palvelijat.

      Hyvätkin enkelit palvelevat. Kannattaa tosiaan esittää rukous Isälle, jeesuksen kristuksen nimessä.

    • musta mieli

      Minä jotenkin ymmärrän ap:n tekstiä. Voin kertoa, että itse olen joutunut kierteeseen pyydän ja rukoilen apua. Usein muille, joka kuitenkin välillisesti liittyy myös itseeni. Joskus saan vastauksen rukoukseeni, mutta maksan siitä aina kalliin hinnan. Tämä on johtanut siihen, etten pian uskalla rukoilla. Jos saan elämässä jotakin hyvää niin uskon siitä seuraavan aina pahaa, joka lisää kierrettä entisestään. Toisaalta, koska olen jo pyytänyt niin paljon niin pian minulla ei ole enää menetettävääkään. Ymmärrän siis sinua, että ajattelet isäsi joutuneen maksamaan toiveestasi. On kuitenkin tärkeää, että pidät mielesi ja sydämmesi avoinna positiivisillekkin asioille, jotta jaksat iloita niistä asioista, mitä sinulla on. Unohdin sen itse tämän menetyksen/maksamisen keskellä. Ilosta syntyy se voima, jolla sitä arkea pyöritetään. Nauti siis ennenkuin mielesi muuttuu mustaksi.

    • Jumalan enkelit

      Pyydät ja rukoilet vain JUMALALTA. Ja voit itse olla levolisin, vapain ja huolettomin mielin, koska Jumala on turva. Tapahtuipa mitä tahansa. Kun tunnet näin, olet saanut rukouksesi oikeaan osoitteeseen. Pelko väistyy ja rauha saapuu.
      Ehkä saat enkelin auttamaan - muista että enkeli on vain Jumalan ilmentymä.

      Jumalan enkeli suojaa meitä, vaaroissa varjele kätke, peitä. Suo meille lepo rauhaisa, silmies alla turvassa. Aamen.

    • Toinen isätön

      Todella syvä osanotto isäsi poismenoon. Tämä viesti tulee kovasti jäljessä. Kuolema laittaa nöyräksi, niin hirvittävästi se sattuu. Yhteisö on silloin tärkein, kaikki voivat tukea ja lohduttaa toisiaan ja se yhdistää. Kuolema on meillä kaikilla edessä, se ei ole kosto sinulle. Voimia ja luottamusta elämääsi.

    • oli väärä taho

      Ei enkeleitä kuulu rukoilla eikä palvoa, vaan Jumalaa.

    • "Olen taloudellisesti todella pahassa ahdingossa, siis todella pahassa. Yksinhuoltajaäitinä en ole pystynyt hoitamaan raha-asioitani niinkuin olisi pitänyt. Tai lähinnä raha ei riitä kaikkeen, ei millään ja olen velkaantunut pahasti.
      Pyysin enkeleiltä apua. Seuraus: isäni kuoli muutama päivä sitten. Jos avunpyyntöni aiheuttaa tuollaista tuskaa itselleni ja kaikille läheisilleni, en koskaan enää pyydä enkelten apua!"

      Näkisin että elämänpäivämme ovat luetut jo ennenkuin synnymme. Joku kuolee traagisessa onnettomuudessa ja kauhistelemme tällaista tapaa, johon elämä silloin päättyy. Ymmärrän huolesi, itsekkin hyvin pienillä tuloilla elävänä.
      Itse näen enkelit hyvin lähellä itse Lähdettä olevana joukkona. Usein myös kuulee tai tulee lukeneeksi siitä, miten enkelit sanovat etteivät voi meitä auttaa, ellei vilpitön avunpyyntö tule suoraan meiltä. Jos asiaa katsotaan vapaan tahdon pohjalta, niin eikö asia silloin näin olekkin. Eli eivät voi puuttua elämme kulkuun koska meillä on tuo tahtomme jota heidänkin tulee siis kunnioittaa. Mutta kuntahdomme enkelikunnan apua, ilmoitamme tahtomme, on heillä silloin mahdollisuuksia kuulla pyyntömme ja toimia pyyntömme mukaan jos se on korkeimmaksi parhaaksemme. Takavuosina on ollut tilanteita omassa elämässäni jolloin vitsit ovat olleet ns.vähissä ja on ollut tunne että aivan kaikki tuntuisi kaatuvan päälle. Tällöin olen saanut viestin enkelin läsnäolosta, enkelin tiputtaessa valkoisen höyhenen jostakin katonrajasta näkökenttääni. Höyhen on leijaillut hiljakseen lattialle, josta olen se poiminut käteeni. Sanoilla ei pysty kuvailemaan sitä tunnetilaa, jota sillä hetkellä voi kokea. Tuossa ohikiitävässä hetkessä voi tuntea onnellisuutta ja iloa ja että kaikki on ihan hyvin. Nou hätä, kuten sanotaan. Itseäni on opastettu visualisoimaan asioita, joita haluan elämääni. On hyvä muistaa silloinkin, ettei muutoksia tapahdu välttämättä aivan heti, sormia napsauttamalla, mutta pidemmässä juoksussa jotain ihmeellistä voi sitten jo tapahtuakkin. Usko, on se asia sitten mikä tahansa, voi luoda ihmeitä. Mutta vain jos pystymme aidosti näkemään jonkin asian mahdollisena. Moni kun samaan aikaan torpedoi hyvät visionsa ajattelemalla ettei oikeasti mitään hyvää voi siitä seurata. Tällöin lähtee Universumiin kahdenlaista viestiä, energiaa, joka sitten myöhemmin palaa luoksemme jonkinlaisena koosteena.

    • לוציפר

      Olet siinä oikeassa, oletko edes varma mikä enkeli kyseessä kun näiden puoleen käännyt?

    • natasha08

      Jeesus sanoo ettei enkeleille,pyhille,kuolleille,marialle saa rukoille.Rukoilkaa suoraan Jeesukselle$Hän kuulee kaiken ja vastaa!

    • Ehkä pitää rukoilla Jumalaa ja vastaa ottaa Jumalan apu ihmisten kautta. Ihmiset ovat näitä enkeleitä, joilta apua saa. Lääkärikin on vain Jumalan väline? Ehkä Sinulla on informaatiokatkos, kuten seuraavan kirjoittamani vitsin papilla? Jumala toimii välineiden kautta esimerkiksi auttavien ihmis-enkeleiden!

      """Oli pappi, jolla oli Jumalan kanssa sopimus siitä, että Jumala pelastaa hänet. Papin seurakunta-alue oli jokilaaksossa, jossa oli suuri pato kuin Hooverin pato Yhdysvalloissa. Valitettavasti pato alkoi murtua ja vesi nousi jokivarressa. Jokivarren tiellä pappi joutui pelastautumaan läheiseen puuhun, kun hänen autonsa joutui veden varaan. Seurakuntalaiset veneellä olisivat ottaneet papin kyytiin, mutta tämä sanoi, että Jumala pelastaa hänet eikä veden nousussa ole varaa sillä hetkellä. Näin ei ollutkaan vaan iso pato murtui lisää ja vesi nousi lisää. Pappi joutui kiipeämään korkeammalle puuhun, sillä hänen jalkansa alkoi kastumaan. Paikalle tuli pelastushelikopteri, joka olisi pelastanut papin, mutta tämä ilmoitti sen, että ei ole vaaraa ja ”Jumala pelastaa minut”. Pelastushelikopteri lähti pois, koska oli muitakin pelastettavia. Pappi jäi puuhun istumaan. Lopulta pappi kiipesi puun latvaan asti, koska vesi nousi. Lopulta papista näkyi vain pää pinnalla. Puusta pappi ei lähtenyt pois, koska ei osannut oikein uida. Hetken pappi luuli pelastuneensa, kun vedennousu pysähtyi. Niillä hetkillä televisiohelikopteri tuli kuvamaan padon murtumista ja tulvaa. Televisiohelikopterista heitettiin papille tikkaat alas. Pappi ei noussut ylös tikkaita, koska uskoi, että ei ole mitään varaa enää ja Jumala pelastaa hänet joka tapauksessa, koska heillä sopimus pelastamisesta. Televisiohelikopterista kuvattiin hetki pappia, jonka pää näkyi vain pinnalta. Televisiossa näytettiin kuvaa papista, joka huutaa ”Jumala pelastaa minut”. Pappi hukkui, mutta pääsi Taivaaseen, koska usko oli vankkumaton. Taivaassa pappi tapasi Jumalan, jolta kysyi sitä, että eikö heillä ollut sopimusta siitä, että Jumala pelasta hänet. Jumala vastasi kysymykseen: ”Tässä on jokin informaatiokatkos, sillä minä kyllä lähetin sinne kaksi helikopteria ja yhden veneen.”"""

      • Odotan.uutta.tarjousta

        Niin, jos haluaa uskoa ja ottaa vastaan taivaallisen avun, on jätettävä pois oma tahto ja päättely. Kertomuksessakin ko. pappi oli päättänyt, että Jumala pelastaa hänet taanomaisesti kiskaisemalla hänet pois veden pyörteistä, ja siksi hän ei ottanut todesta annettua apua.
        Uskon, että samalla tavalla on käynyt monasti. Ihminen ei ymmärrä, että apu on paikalla, vaan epäilee ja torjuu. On itse päättänyt millainen avun tulee olla, ja muu ei kelpaa.


      • Odotan.uutta.tarjousta kirjoitti:

        Niin, jos haluaa uskoa ja ottaa vastaan taivaallisen avun, on jätettävä pois oma tahto ja päättely. Kertomuksessakin ko. pappi oli päättänyt, että Jumala pelastaa hänet taanomaisesti kiskaisemalla hänet pois veden pyörteistä, ja siksi hän ei ottanut todesta annettua apua.
        Uskon, että samalla tavalla on käynyt monasti. Ihminen ei ymmärrä, että apu on paikalla, vaan epäilee ja torjuu. On itse päättänyt millainen avun tulee olla, ja muu ei kelpaa.

        Hienoa Sinä ymmärsit jutun juuren. Hyvä! :)


    • ElämäänPettynyt

      Voit pyytää heiltä apua ihan kaikenlaisissa aioissa; ei olekaan asiaa missä he eivät voisi olla avuksi!" Näin lukee enkelisivuilla.,Olen itsekin pyytänyt apua enkeleiltä; mieheni joi ja löi. Ei juo enää, eikä ole lyönyt. Mutta siirtyi lääkkeisiin, ja estää minua elämästä. Olenko siis esittänyt pyyntöni väärin? Jos toivoin onnellista elämää, tilaa hengittää? Ilman miestäni. Kerran löysin enkeleiden avulla sormuksen, jonka olin hukannut. Pelkäsin todella, jos en löydä mitä tapahtuisikaan. Vieläkin pelottaa pelkkä ajatuskin. Kyllä se näin on, että kun ihminen ei enää pääse ulos, on alettava pyytämään apua sieltä, mikä on turvallisin vaihtoehto. Minun tapauksessa enkelit. Ei ole vaihtoehtoja;poliisit ja ystävät ei siihen pysty. Parempaa huomista odotellessa.

    • Enkeleitäonkoheitä

      Onko syntynyt jokin uusi uskonto, jossa enkelit antavat avun ja pelastuksen?
      En ole lapsuudessanikaan rukoillut enkeleitä, vaikka lapsuuden kodissani enkelit olivat varmasti olemassa kuin perheenjäsenenet, aina suojelemassa ja varjelemassa. Mutta ei heillä ollut jumaluutta. He olivat vain se näkymätön hyvä henki, jonka turvin ei lapsen tarvinnut pelätä.
      Myöhäisemmässä iässäni enkelit ovat jääneet taka-alalle.
      En voisi kuvitella suuntaavani rukoustani heille suurimmassakaan hädässä. Jos ihan totta näihin uskoo, voisi ajatella, että rukouksn kohde oli liian voimaton voidakseen auttaa, ja siksi kaikki meni pieleen.

      • Iloasuuminussa

        Sinulle Enkeleitäonkoheitä,
        näyttäisi siltä, että uusia uskontoja syntyy nykyään jatkuvasti. Ja kysymys kuuluu, että miksi. Tänään kävin jonkun keskustelun linkistä kurkkaamassa nettisivua Adonai (joka tietääkseni hepreaksi on Jumalan yksi nimi). Sillä joku Kreon tai jotain sinne päin niminen "avaruuspersoona" antoi opetusta jossa sotkettiin kaikkea mahdollista kristillisiltä kalskahtaviin sanoihin. En ollut minäkään aiemmin moista kuullut ja jäin taas kerran pohtimaan ihmisen hengellisyyden erilaisia ulottuvuuksia.

        Nykyisin on otettu käyttöön käsite uskontoshoppailu, tarkoittamaan sitä, että ihminen kiertää eri uskontokuntia etsien sitä, joka sopii omaan ajatusmaailmaan. Tahtoo vissiin sanoa sitä, ettei nykyihminen halua, että mikään rajoittaa häntä paitsi hän itse ja paha mieli ei saa tulla ikinä, ei ainakaan siksi, että pitäisi tarkemmin pohtia omien uskomustensa ja tekojensa perusteita. Jos jotain ei ole valmiina eikä rahalla ostettavissa, luova ihminen luo sen itse.

        Jos Jeesus-liike on paimenten keksintö pilkkanimeltään, niin mikähän mahtaisi olla ammattikunta, joka tehtailee näitä nykyisiä uskontoja: valkokaulusduunarin uudet aivoitukset/ liikaa aikaa aatella somessa maatessa - ää, ei rimmaa. Mutta ihmettelen minä silti näitä 'uudistuksia'.


    • Mariosåska

      Enpä usko ,että isäsi kuolema siitä johtui hänen elinpäivänsä vain loppuivat elikä määrä tuli täyteen niinkuineille jokaiselle käy.Raha asioihin mennäkseni niistä selviää mutta kannattaa olla itselleen rehellinen siis siitä mistä velka muodostunut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe