Kokeilin eka kertaa kyykkyä vyön kanssa

vyötä kokeillut

Normaalisti saan sellaisen 8-10 toistoa sadalla kilolla mutta voimanostovyön kanssa tempaisin ensimmäistä kertaa 9 toistoa 115 kilolla! Ei kauheasti kyllä huvita enää kyykätä ilman vyötä :D Miten joku vyö voi tuoda noin paljon etua nostoon?

15

4261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vyö = kainalosauva

      Vyö kompensoi heikkoa keskivartaloa joka useimmilla on. Ei mitenkään erikoista että että vyö tuo parhaimmillaan toistakymmentä kiloa lisää sarjapainoihin.

      Koska teet kuitenkin vielä noin pienillä painoilla niin jätä vyö hyllylle ellet välttämättä halua liittyä enemmistöön, siis heikkokeskivartaloisiin.

      • AINA! AINA! AINA!

        KÄYTÄ AINA VYÖTÄ KYYKÄTESSÄ!!!!! Tämä on paras ohjenuora mitä on. Totta, kyykky vahvistaa keskivartaloa mutta niin tekee moni muukin liike PALJON TURVALLISEMMIN kuin kyykky. Vyötön kyykky yksinkertaisesti ei ole sen riskin arvoinen liike! Jossain vaiheessa vahinko tapahtuu vääjäämättä ja selkä sanoo "naks". Ja sillon oikeasti v*tuttaa. Siis vielä kerran: AINA VYÖ KYYKYSSÄ. Piste.


      • 68-v
        AINA! AINA! AINA! kirjoitti:

        KÄYTÄ AINA VYÖTÄ KYYKÄTESSÄ!!!!! Tämä on paras ohjenuora mitä on. Totta, kyykky vahvistaa keskivartaloa mutta niin tekee moni muukin liike PALJON TURVALLISEMMIN kuin kyykky. Vyötön kyykky yksinkertaisesti ei ole sen riskin arvoinen liike! Jossain vaiheessa vahinko tapahtuu vääjäämättä ja selkä sanoo "naks". Ja sillon oikeasti v*tuttaa. Siis vielä kerran: AINA VYÖ KYYKYSSÄ. Piste.

        Älä höpötä!

        Vahinko mukamas? Naks?

        Kuukauden kuluttua täytän 69v eikä vielä ole naksahtanut!
        Ei edes 38:n huilatun rappiovuode jälkeen.

        Kipuilematonta selkääni olen kiittänyt sekä syvään että pohjaan etupäässä ilman vyötä tehdyistä etu- ja takakyykyistä.

        Ainoa haitta vyön käytöstä on ollut pukamat.
        Viimeeksi käytin vyötä yrittäessäni juhlia 65-vuotispäivääni 200kg:n mavella.
        > pukamat!

        Jos tälläisellä ikälopulla rappioukolla selkä ei "naksahda" niin ei se ole todennäköistä nuoremmallakaan joka kyykkää oikein treenipainoilla ilman vyötä, hallitsee selkänsä asennon ja käyttää vyötä ainoastaan kisoissa ja kokeillessaan uutta maksimia.

        Vyön kanssa tai ilman. Maksimien tuntumassa liikuttaessa on syytä olla varmistajat!


      • Anonyymi
        68-v kirjoitti:

        Älä höpötä!

        Vahinko mukamas? Naks?

        Kuukauden kuluttua täytän 69v eikä vielä ole naksahtanut!
        Ei edes 38:n huilatun rappiovuode jälkeen.

        Kipuilematonta selkääni olen kiittänyt sekä syvään että pohjaan etupäässä ilman vyötä tehdyistä etu- ja takakyykyistä.

        Ainoa haitta vyön käytöstä on ollut pukamat.
        Viimeeksi käytin vyötä yrittäessäni juhlia 65-vuotispäivääni 200kg:n mavella.
        > pukamat!

        Jos tälläisellä ikälopulla rappioukolla selkä ei "naksahda" niin ei se ole todennäköistä nuoremmallakaan joka kyykkää oikein treenipainoilla ilman vyötä, hallitsee selkänsä asennon ja käyttää vyötä ainoastaan kisoissa ja kokeillessaan uutta maksimia.

        Vyön kanssa tai ilman. Maksimien tuntumassa liikuttaessa on syytä olla varmistajat!

        Vanhaan aiheeseen, mutta pakko kommentoida. Itse käynyt salilla reilu viitisen vuotta säännöllisesti ja olen mielestäni kohtuullisessa kunnossa. Olen treenannut myös keskivartaloa ja tekniikkani on ollut ok treenatessa.

        Pari kuukautta sitten tehdessäni perussarjaa 110 kilolla. Tämä oli normisarjojani kevyempi, koska halusin ottaa muuten stressaavan viikon rennosti. Tästä huolimatta yhdessä kohtaa selkä vänksähti hieman vinoon. Ei sieltä naks ääntä tullut, mutta kyykyt loppuivat siihen. Tämä on muutaman kuukauden vihoitellut jo ihan normiarjessakin. Kyllä se tästä paranee, mutta syvältä tämä on.

        Siksi oman anekdootin käyttäminen ei ehkä ole paras perustelu. Mä olen nuorena ajanut mopolla satasta ilman kypärää eikä mitään ole ikinä käynyt. Itselleni on moni salimake aina sanonut elämänohjeita. Pitkään uraa voimapuolella tehnyt valmentaja neuvoi selästäni puhuttaessa kuitenkin, että vyön käyttö on ok, ja sitä voi käyttää aina kyykätessä kun sen tekee oikein.

        "Keskivartalo ei vahvistu samalla tavalla..." No sen saa vahvistettua muillakin tavoilla.
        "Mulla ei ole ikinä mitään sattunut..." No mulla on.
        "Heikkojen hommaa..." No anna mun olla heikko ja ehjäselkäinen. Ole sä vahvempi.
        "Sun tekniikka on vaan väärä..." No ehkä tämäkin joten ehkä sen vyön käyttö siksi on myös paikallaan.

        T. pidempään nyt selkäongelmasta kärsinyt kolmekymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaan aiheeseen, mutta pakko kommentoida. Itse käynyt salilla reilu viitisen vuotta säännöllisesti ja olen mielestäni kohtuullisessa kunnossa. Olen treenannut myös keskivartaloa ja tekniikkani on ollut ok treenatessa.

        Pari kuukautta sitten tehdessäni perussarjaa 110 kilolla. Tämä oli normisarjojani kevyempi, koska halusin ottaa muuten stressaavan viikon rennosti. Tästä huolimatta yhdessä kohtaa selkä vänksähti hieman vinoon. Ei sieltä naks ääntä tullut, mutta kyykyt loppuivat siihen. Tämä on muutaman kuukauden vihoitellut jo ihan normiarjessakin. Kyllä se tästä paranee, mutta syvältä tämä on.

        Siksi oman anekdootin käyttäminen ei ehkä ole paras perustelu. Mä olen nuorena ajanut mopolla satasta ilman kypärää eikä mitään ole ikinä käynyt. Itselleni on moni salimake aina sanonut elämänohjeita. Pitkään uraa voimapuolella tehnyt valmentaja neuvoi selästäni puhuttaessa kuitenkin, että vyön käyttö on ok, ja sitä voi käyttää aina kyykätessä kun sen tekee oikein.

        "Keskivartalo ei vahvistu samalla tavalla..." No sen saa vahvistettua muillakin tavoilla.
        "Mulla ei ole ikinä mitään sattunut..." No mulla on.
        "Heikkojen hommaa..." No anna mun olla heikko ja ehjäselkäinen. Ole sä vahvempi.
        "Sun tekniikka on vaan väärä..." No ehkä tämäkin joten ehkä sen vyön käyttö siksi on myös paikallaan.

        T. pidempään nyt selkäongelmasta kärsinyt kolmekymppinen.

        Arvelisin sinun kyykänneen huolimattomasti. Tekemiseen kannattaa keskittyä pienilläkin painoilla.
        Jos selkä arveluttaa niin etukyykkyä!
        Sanoo pian 78v ukko. Toistaiseksi terveselkäinen mutta toinen polvi protestoi syväkyykkyjä.
        Tarttee tukea. Olen tehnyt potkukonetta toivossa, että reisien alapäät vahvistuisivat mutta taitaa olla turha toivo. Ainakaan se tukeminen ei vahvista mutta ilmankaan ei pysty edes kohtuullisiin treenipainoihin jotka muutenkin ovat laskeneet.


    • 68-v

      Vyön vaaroja.

      Ensinnäkin, käytä vyötä harkiten! Pääosa treeneistä ilman vyötä!
      Toiseksi, tee myös etukyykkyä! Kuormittaa keskikroppaa eri tavalla verrattuna takakyykkyyn.

      Vyö ei lisää jalkoihin voimaa vaan suurin merkitys on sillä, että puristamalla pirunmoisen paineen vatsaonteloon kestää keskikroppa paremmin ryhdissään.

      Vaarako? Tarpeeksi painetta niin peräsuoli pullistuu ulos ja jatkuvan, tai muutamankin ähellyksen seurauksena ovat pukamat.

      Yhdet on leikattu ja toisia hoitelen vaikka muutaman vuoden takaisen pullahduksen jälkeen en ole vyötä käyttänytkään.

      • 68-v

        Moukkamaisesta ja typerän provosoivasta kysymyksestäsi päätellen sinä et ole koskaan kyykännyt kunnon rautojen kanssa vyötä käyttäen!

        Et ainakaan pohjakyykystä todella rutistaen.

        Kyllä sinun reppanan hygienialuentosi on suunnattu väärään kohteeseen.


      • fghjjjjjjjjjjjjjj

        Saattaa se peräpukama nuoremmallakin pullahtaa kyykyn takia. Itselle kävi kolme vuotta sitten niin kun kyykkäilin aina vyön kanssa. Ikää oli 28. Vittumainen ja kipeä paise oikealla puolella p-silmää. Meni monta viikkoa parannellessa ja paskominenkin oli varovaista. Sen jälkeen en oo ollenkaan käynyt lähelläkään maksimipainoissa ja nykyäänkin kyykkään ilman vyötä ja tangossa vain oman painon verran kiekkoja, mutta pitää vaan tehdä pitempää sarjaa. Lihakset treenaantuu samalla tavalla kun tekee kunnon sarjat mutta pysyy terveenä. Pari tuttua on jotka käyneet pari vuotta salilla jatkuvasti maksimitreeniä tehden ja näyttää polvet menevän sököksi näillä miehillä, toisella on olkapäässäkin vikaa.


      • hirttosilmukka......
        fghjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

        Saattaa se peräpukama nuoremmallakin pullahtaa kyykyn takia. Itselle kävi kolme vuotta sitten niin kun kyykkäilin aina vyön kanssa. Ikää oli 28. Vittumainen ja kipeä paise oikealla puolella p-silmää. Meni monta viikkoa parannellessa ja paskominenkin oli varovaista. Sen jälkeen en oo ollenkaan käynyt lähelläkään maksimipainoissa ja nykyäänkin kyykkään ilman vyötä ja tangossa vain oman painon verran kiekkoja, mutta pitää vaan tehdä pitempää sarjaa. Lihakset treenaantuu samalla tavalla kun tekee kunnon sarjat mutta pysyy terveenä. Pari tuttua on jotka käyneet pari vuotta salilla jatkuvasti maksimitreeniä tehden ja näyttää polvet menevän sököksi näillä miehillä, toisella on olkapäässäkin vikaa.

        Jos pukamat vaivaavat kannattaa lopettaa lukeminen paskalla istuessa sillä liika pytyllä istuminen on suurin syy pukamien kehittymiseen miehillä. Minulta on hirtetty pukamat. Useampi vuosi tuli kärsittyä pukamien kanssa ennen kuin kehtasin mennä lääkäriin. No sitten ajattelin että jos avokki kehtasi niin kai minunkin täytyy nöyrtyä. Olisi vain pitänyt tajuta mennä paljon aikaisemmin.


    • Mauno-Kyllikki

      Onko mitään tehtävissä, kun naapuristani kuuluu äänekästä piereskelyä joka ilta silloin kun talossa on jo hiljaisuus? Sitä kuuluu toistuvasti noin 1,5 tunnin pituisena aikana niin, että pisimmät tauot kestävät viitisen minuuttia. Uskon, että naapurini häiritsee minua tahallaan. Niin äänekkäitä pieruja voi tuskin päästää vahingossa, itse asiassa ihmettelen miten kukaan pystyisi pieremään niin kovaa edes tahallaan. Lisäksi äänet alkavat aina samaan aikaan illasta, parin minuutin sisällä siitä kun hiljaisuus alkaa klo 20.00. Muina aikoina niitä ei kuulu lainkaan.

      Olenkin alkanut epäillä, ettei piereskely ole aitoa vaan naapurini on nauhoittanut pierun ääniä ja soittaa niitä puhtaassa häirintätarkoituksessa. Äänet nimittäin alkoivat pian sen jälkeen kun kolhaisin vahingossa naapurini autoa. Korvasin tietysti vahingon ja pyysin anteeksi, mutta naapurini on sen jälkeen ollut todella vihamielinen minua kohtaan. Hän on muutenkin käyttäytynyt omituisesti kaikki ne vuodet jotka olemme asuneet naapureina, joten en ihmettelisi lainkaan jos hänellä on vaikeita mielenterveysongelmia.

      Nyt piereskelyä on jatkunut jo 4 kuukautta. Olen yrittänyt puhua asiasta naapurini kanssa, mutta hän ei ota asiaa kuuleviin korviinsa. Äänet häiritsevät iltojani ja tahtoisin saada ne loppumaan. Onko mitään tehtävissä vai joudunko myöntämään tappioni ja muuttamaan muualle, jotta saisin viettää iltani rauhassa?

    • Anonyymi

      Kyllä Vyötä käytän lähes aina ja melko kireälle tulee vedettyä, ei ole näkynyt pukamia ja selkä hyvässä kunnossa. En kylläkään nostele paljon yli 150kg kohtuus siinäkin. Noin 20 vuotta revitty rautaa , kyllä laatuvyö kestää ja pitää selänkin kunnossa.

    • Anonyymi

      Vyön kireys. Yrittäessäni maven maksimia käytän voimanostovyötä.
      Lattialle selinmakuulle vyön päälle.
      Keuhkot tyhjäksi ja vatsa sisään. Vyö niin pirun tiukalle kuin jaksaa vetää.
      Sitten vetämään maksimia.
      En ole edes kokeillut sarjakäytössä koska hengitys on riivatun hankalaa.
      Vatsaontelon pirunmoinen paine pitää keskikropan kurissa.

      • Anonyymi

        Kyllä näin teen myös, voimanostovyöni kiristetään salikaverin jeesi mukana niin kireälle kun saadaan .Sitten kyykkäys tai kaksi , enempää ei pysty kun ei henki kulje kunnolla ja sitten vyötä auki. Selkä pysynyt ok kunnossa nää 6 vuotta ja kyllä vyö antaa kunnon tuen. JULLI


    • Anonyymi

      En käytä vyötä, en ns. kyykkykenkiä, en polvi enkä muitakaan tukia.
      Naturellina on paras nostella.

    • Anonyymi

      Jos keskivartalo ei kestä ilman vyötä niin silloin on heikko keskivartalo. Sitten pitää vain tehdä ilman vyötä ja mahdollisesti paljon keskivartalon harjoituksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe