Aloitin Harmonet-pillereiden syömisen 3 viikkoa sitten ja siis nyt mulla on meneillään se ensimmäinen 7 päivän tauko, jolloin menkkojen pitäisi tulla. Multa on kuitenkin tullut koko tuon 3 viikon ajan pikkasen sellaista ruskeaa vuotoa (verta?) ja vuoto jatkuu samanlaisena, vaikka siis pitäisi olla menkat?!? Eli, minkälaiset näiden e-pilleri-taukojen menkkojen pitäisi olla? Jos olisin raskaana, niin ei kai sieltä valuisi mitään? Ekana pillerittömänä aamuna sieltä kyllä valui ihan kunnon vertakin, mutta ei sen jälkeen enää. Onx tää normaalia?
e-pillereistä ja menkoista
Liisukki
4603
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tuo kuulostaa normaalilta, kropan hormonitoiminnan pitää tottua ensinksi e-pillereihin.. Tuollaista itsellänikin oli aluksi kun pillerit otin käyttöön.. Se menee ajan kuluessa pois, ne on niitä sivuoireita joita kaikille tulee aloittaessa pillereiden käytön. Mutta jos kyseinen vaiva jatkuu pidemmälle about yli puoli vuotta,niin suosittelen lääkärillä käyntiä, voi olla niinkin etteivät kyseiset pillerit sovi yksinkertaisesti sinulle, monilla näin käy ja heidän täytyy vaihtaa merkkiä. Jos asia sinua vaivaa ja mietityttää niin voithan aina ottaa esimerkiksi terveydenhoitajaan/gynegologiin yhteyttä ja kysyä mistä johtuu.. Se on niin yksilöllistä kuitenkin mitenkä jokaisen kroppa reagoi noihin pillereihin, mutta monilla varmasti ilmenee kuitenkin käytön alussa jonkinlaisia sivuoireita, kuten myöskin tuo epämääräinen vuoto kuuluu niihin.. Menkat voivat olla hieman epäsäännöllisiä tai niukkoja, ennen kun kroppa tottuu. Mutta eiköhän se siitä tasoitu! Toivottavasti auttoi jonkinverran edes... :)
Lisäksi edelliseen vastaukseen ajattelin kertoa, että ei ne menkat ala heti kun et ekana päivänä ota pilleria, vaan itsellä esimerkiksi otan viimeisen keskiviikkona ja sunnuntai-aamuna alkaa kuukautiset. Tiputteluvuotoa oli itsellä myös ensimmäisen laatan ajan, toisen aikana ei enää ollut.
Eli miten nopeasti kuukautiset loppuvat kun aloitatte uuden pillerilaatan?
Mulla loppui ennen ihan hetkessä, mutta nyt 4 vuotta samoja pillereitä (Cilest) syöneenä joudun odottamaan 6-7 päivää ennenkuin loppuvat kokonaan. Raivostuttavaa! :/
Tuosta menkkojen alkamisesta: viimeisen pillerin otan itse perjantaina, ja menkat alkavat keskiviikkona.
Minä otan viimeisen pillerin perjantaina ja menkat alkavat tiistaina. Loppuvat sitten yleensä lauantaina tai viimeistään sunnuntaina.