Rakastan käännytystä

Rakastan käännytystä.

Silloin pääsee kertomaan mitä asioista oikeasti ajattelee ja perustelemaan itselleenkin miksi jumaliin ei kannata uskoa.

Tässä hiukan dialogia minun ja erään käännyttäjän välillä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11036503

4

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iIluminatus

Olet idiootti.

• Ugri Bikaver

Joo.
      Noin tiiviisti uskontoloisensa kanssa symbioosissa elävän lajitoverin kanssa kommunikointi on turhauttavaa,koskapa hän ei pysty loogiseen ajatteluun uskomustensa suhteen.
      Hienoa,että olet kyennyt kulkemaan sen vaikean polun,joka johtaa henkiseen vapautumiseen.
      Tuo esinahoista kiinnostunut kansoja tapattava itsensä uhraava vuorijumala alkaa kuitenkin olla pikkuhiljaa siirtymässä museoon,sillä ei ihmisiä voi vedättää saduilla loputtomasti.

• Ovelta ovelle tapahtuva käännytys on siinä mielessä harmillista, sillä nämä ihmiset eivät haluakaan keskustella uskonnosta, vaan lähtevät rivakasti pois..:(
      Onnittelut, että olet selvinnyt nähtävästi aikamoisesta rääkistä. Ja hyvin kirjoitit auki uskonnon "strategista" sisältöä.

• "sillä nämä ihmiset eivät haluakaan keskustella uskonnosta, vaan lähtevät rivakasti pois"

Juu, heillä on sanalle "keskustelu" ihan toinen sisältö kuin mitä sillä yleiskielessä on. Kyllähän tuossa aikanaan paloi melkoisesti energiaa, mutta tuli myös ajateltua asiat kohtalisen hyvin läpi niin, että kuka tahansa raamattuopiston käynyt ei pääse enää yllättämään. Ihan perustason argumentointivirheet alkavat olla jo listalla.

Illuminatuksen mielipiteen yllä käsitän niin, että hän pitää tällaista mielipiteidenvaihtoa ajanhukkana. No, kukin tyylillään. Minä luotan siihen, että saan edes jonkun epävarman ajattelemaan omilla aivoillaan ainakin hiukkasen enemmän kuin aiemmin. Yllättävän moni näitä kuitenkin lukee. Jospa voisin itse antaa edes osan siitä mitä mm. Illun puheenvuoroista olen vuosien mittaan saanut!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4788
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3572
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3159
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      200
      2014
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1851
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1803
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      27
      1792
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1704
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18
      1621
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19