Rakastan käännytystä.
Silloin pääsee kertomaan mitä asioista oikeasti ajattelee ja perustelemaan itselleenkin miksi jumaliin ei kannata uskoa.
Tässä hiukan dialogia minun ja erään käännyttäjän välillä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11036503
Rakastan käännytystä
4
107
Vastaukset 4
- iIluminatus
Olet idiootti.
- Ugri Bikaver
Joo.
Noin tiiviisti uskontoloisensa kanssa symbioosissa elävän lajitoverin kanssa kommunikointi on turhauttavaa,koskapa hän ei pysty loogiseen ajatteluun uskomustensa suhteen.
Hienoa,että olet kyennyt kulkemaan sen vaikean polun,joka johtaa henkiseen vapautumiseen.
Tuo esinahoista kiinnostunut kansoja tapattava itsensä uhraava vuorijumala alkaa kuitenkin olla pikkuhiljaa siirtymässä museoon,sillä ei ihmisiä voi vedättää saduilla loputtomasti. Ovelta ovelle tapahtuva käännytys on siinä mielessä harmillista, sillä nämä ihmiset eivät haluakaan keskustella uskonnosta, vaan lähtevät rivakasti pois..:(
Onnittelut, että olet selvinnyt nähtävästi aikamoisesta rääkistä. Ja hyvin kirjoitit auki uskonnon "strategista" sisältöä."sillä nämä ihmiset eivät haluakaan keskustella uskonnosta, vaan lähtevät rivakasti pois"
Juu, heillä on sanalle "keskustelu" ihan toinen sisältö kuin mitä sillä yleiskielessä on. Kyllähän tuossa aikanaan paloi melkoisesti energiaa, mutta tuli myös ajateltua asiat kohtalisen hyvin läpi niin, että kuka tahansa raamattuopiston käynyt ei pääse enää yllättämään. Ihan perustason argumentointivirheet alkavat olla jo listalla.
Illuminatuksen mielipiteen yllä käsitän niin, että hän pitää tällaista mielipiteidenvaihtoa ajanhukkana. No, kukin tyylillään. Minä luotan siihen, että saan edes jonkun epävarman ajattelemaan omilla aivoillaan ainakin hiukkasen enemmän kuin aiemmin. Yllättävän moni näitä kuitenkin lukee. Jospa voisin itse antaa edes osan siitä mitä mm. Illun puheenvuoroista olen vuosien mittaan saanut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791691
- 81896
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,39862En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56801- 60658
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?69620Olet niin tärkeä
Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.19561Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38526Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te36521- 19511