Millaisia on autokoulun opettajat?

Kdkdlddld

Millaisia ihmisiä keskimäärin autokoulun opet on? Miehiä, naisia? Minkä ikäisiä? Minkälaisia luonteeltaan? Yms. Kertokaa omia kokemuksia, kuulisin mielellään.

9

1509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gtggrtgrtg

No riippuu ihan opettajasta. Minä asun tämmöisessä korvessa ja täällä suurin osa opettajista on plus 50v. miehiä. Osa mukavia ja osa ei. Autokoulun opettajat ovat erilaisia persoonia siinä missä kaikki muutkin ihmiset.

• kurvi suoraksi

Aika heterogeenistä porukkaa, siis valtaosa on tosimiehiä. Yllättävä kyllä, jos mennään esim aineenopettajapuolelle ja ammatinopettajapuolelle, niin suhde kääntyy aivan päinvastaiseksi (oma lähde).

Aikaisemmin, esim vuonna 1995, valinta oli tiukka ja edellytti psykologisten testien läpäisemistä. Uusilta opettajilta (esim 2011), sitä ei enää vaadita. Sen sijaan, ensi vuoden alusta ( muistaaksen 19.1,2013) alusta kaikilla liikenneopettajilla on oltava rikosrekisteriote :), siis positiivinen, eli siis negatiivivinen. Tämä on ollut jo pitkään monissa jutuissa lasten ja nuorten kanssa duunaaville. Hyvä juttu siis.

Nykylainsäädännön mukaan liikenneopettaja ei enää ole opettaja, vaan erikoisammattitutkinnon suorittanut alan amattilainen. Siis liikenneopettajilta ei enää vaadita opettajan pätevyyttä missän asteessa. Siis esim. aikuskoulutuksessa työskentelvä opettaja ei ole enää opettajakoulutuksen omaava opettaja, vaan alan ammattilainen. Tietty tietysti voi olla hyväkin juttu oppilaan kannalta.

Raha tietty on ollut muutoksen takana.Voisi ennustaa, että opettajapula, tai ainakin osaavien opettajien pula kasvaa tulevaisuudessa.

Jos esim. aloittelevan liikenneopettajan palkka on alle 2000 euroa, niin varsinkin pääkaupunkiseudulle voi ennustaa kroonista liikenneopettajapulaa.

• oppilasss

pervoja. testosteronit katossa?

• htrd

Minun opettajani (4 eriä) olivat ihan asiallisia. Mitä nyt yksi huusi kerran, että tästä (siis minun ajamisestani kai?) ei nyt tule hevon v177uakaan.

• voi olla miten vaa

Mulla oli kiva naisopettaja, mutta mun kaveri kerto että sillä oli hirveen hermostunu opettaja ja sen toisella kaverilla myös. Ne niiden opettajat ei säästelly kirosanoja. Jokaisen opettajan tulis kyetä ymmärtämään että jos itse osaa jotain niin se toinen, eli oppilas ei osaa ja pitää osata olla kärsivällinen. Toisen opettaminen on taitolaji.

Joillaki hermot pettää helposti. Mut onha se stressaavaa ku pitää olla koko ajan valppaana, ettei oppilas kolhi muita autoja autokoulun autolla. Seuraukset on vakavia ja kaikki on pienestä kiinni. Et jotenkin voin ymmärtää..

• Hyviä tyyppejä

Itsellä oli mukava nuorehko miesopettaja. Sellasta pientä hyväntahtosta piruilua huumorilla höystettynä sisältyi opetukseen. Ei ollut todellakaan mikään tiukkapipo. Tiedä sitten olisiko joku kovin herkkänahkainen tai huonolla itsetunnolla varustettu loukkaantunut jostain sanomisista, itsellä oli kyllä vaan hauskaa. Kerroin aloituskyselyssä kaipaavani opettajalta ymmärtäväistä huumorintajua ja kärsivällisyyttä ja se kyllä toteutui täysin :D Toisen opettajan kanssa käytiin yhdellä tunnilla ajelemassa ja sangen mukava nuorehko mies oli tuokin. Kovasti puheliaita molemmat. Pelkästään positiivinen mieli jäi tunneista ja opettajista!

• Hermot menee

Minun ajo-ope huutaa turhan paljon, koska en osaa ajaa ja olen epävarma liikenteessä, muutenkin elämä turhan rankkaa. Jos ei ope miellytä niin kannattaa vaihtaa jos mahdollista!

• Hyviä kokemuksia

Ihmisiä, kun kevaria hankin (ikää on siis 16,5 vuotta) molemmat olivat asiallisia, mutta toinen heistä oli huumorimiehiä, ihan hyväntahtoisia vitsejä heitteli.

• kortti kerralla.

Omalle kohdalle sattui autokouluopettajaksi täysi kokovartalo kyrp..On tästä jo aikaa parikymmentä vuotta, mutta vihaksi pistää vieläkin. Siis Mikkelissä..taitaa olla nyt jo eläkkeellä..onneks. Kyllä niillä hinnoilla vois saada jo kohteluakin, eikä vähättelyä ja vit..uilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe