AIvan hullua ajatella, että keskuudessamme on tuollaisia hulluja, jotka perustavat kaiken kokemansa jeesuksen nimeen.
Minua ainakin oikeasti pelottaa tuolla ulkona liikuskella, kaupoilla käydä jne..
Olen vuosi kymmeniä nähnyt tuota jeesustelijoiden jeesustelua, että ihan oikeasti voisitte lopettaa.
Jeesus eli todella kauan aikaa sitten, ja tuomittiin pahoista teoistaan, ja kuoli, so what?, miksi siitä pitää tehdä noin teille tärkeä asia.? kaikki mitä elätte teidän mielestänne liittyy jeesukseen. (Mies ajoi autolla ojaan, ja loukkasi päänsä, jeesus näytti kuulemma hänelle merkin, ja mies tuli uskoon).
Näitä juttuja on lukemattomia, miksi kaikki viittaa jeesukseen, ja sitten tullaan uskoon.
Olen lukenut raamatut sun muut höpinä opukset, niistä selviää vain se, että jeesus oli huijari, ja manipuloija, joka käytti ihmisiä hyväkseen.
Kuka siis näitä säälittäviä parkoja voisi auttaa? Kun nyt se jeesuskin on kuollu.
Ehkä he auttavat toinen toistaa....., mutta tulevat vielä hulluimmiksi.
Kuka voisi auttaa näitä jeesus uskovaisia?
81
596
Vastaukset
- Pelastus on jeesus
Huomaatko,itsessäsi kenen oma olet,kun puhutaan jeesuksesta,se saa heti vaikuttaan negatiivisesti,mutta kun vain puhutaan jumalasta ja siihen uskotaan se ei tee oikeastaan mitään,syy on että jumala ei sinua pelasta ja siekkari on aivan hiljaan antaa sinun mennä ja elää,kun siekkarin oma olet,mutta jumalan suunnitelma on ollut ja on,että Jeesus on tie totuus ja elämä,eikä kukaan joka uskoo häneen huku ,vaan sillä on ijankaikkinen elämä ja lupa tulla jumalan lapseksi,mutta vain Jeesuksen sovitustyön kautta.eikä muuta tietä ole tai vaihtoehtoa,ja miksi Jeesus on uskoville tärkeä ja siitä puhutaan,koska Jeesus on meille Rakas ja meille on käsky Raamatussa,menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa sanaa kaikille kansoille ja puhukaa sopimattomalla ja sopivalla Jeesuksen sovitustyön sanaa,että joka ottaa Jeesuksen omaksi vapahtajaksi saa tulla Ijankaikkisen Elämän ja Jumalan luo,eikä koskaan tarvitse mennä kadotukseen,mitä alunperi oikeastaan tarkotettukkaan ihmisille ,vaan Lusiverille ja sen joukolle ja jos ei ihminen vaihda Herraa,kuuluu Lusiverin joukkoihin ja Jumalan istuimen kautta Helvetin ijankaikkiseen pätsiin,eikö uskovat saisi kertoa pelastuksesta jos yksikin olisi lukioista tai kuulioista pois kadotuksesta,se on jumalan rakkautta meitä ihmisiä kohtaan,meissä uskovissa on moneen riviin,ei kaikki osaa kertoa tai ilmasta Jumalan tarkoitusperiä ihmisille,tekevät monet hallaakin ,että ei varmasti tule Jeesuksen omaksi,se on vain niin,se on surullista,niin minusta tuntuu,mutta jumala sen yksin tietää kolminaisuudessaan,miten kenenkin sitten lihaelämän aikana käy tuleeko ken Jeesuksen omaksi,mutta ei kannata odottaa että teen vasta päätösen vanhana ja kuolin vuoteella,ei ole järkevää ei taatusti,sinähän voit kuolla,mennä koomaan tai jotakin,et sinä sitä tiedä niinkun en minäkään ja yksi asia vielä,Jeesus hakee omansa hetkenä minä hyvänsä,etkait jää tänne kauheaan paikkaan joka tulee käynnistyynhetikohta kun jeesuksen omat ovat viety turvaan. Mieti ja tee päätös,nyt on kiire! Ari
- SamaUsko
Ja ajattelisin, että tärkeää on, miten elää ja toimii. Ei niinkään se mitä hokee. Sellainen ihminen joka ahdistelee toisia parhaansa tekeviä ihmisiä Jeesuksella ja uhkailee kadotuksella. Joka huom. nostaa itsensä toisten yläpuolelle ilman sen kummempaa syytä, kun että on muistanut tasavälein toistaa Jeesuksen nimen. Olen varma, että homma ei etene noin.
Minustakin on pelottavaa, että kaikki eivät ehkä olekaan ihan järjissään... Sillätavalla, että ihan määritelmällisestikin heidän toimintaansa ei voi ennakoida maalaisjärjen mukaisesti. Vaan voivat alkaa venkoamaan toisia kadotukseen. Katsovat pahalla silmällä ja aiheuttavat ehkä kalliiksikin tulevia psyykkisiä haittoja. Tai ainakin yrittävät aiheuttaa.
Minun mielestäni Jeesus ei ole sen enempää kiinnostava tyyppi, kuin hänestä olen koulu- ja rippiaikana saanut tietoa. Se riittää. Sittemmin olen alkanut ajatella häntä välttämättömästi historiallisena henkilönä tai yhtenä profeettana, niinkuin koraani opettaa. Tuntuisi enemmän järkeen käyvältä.
Jos tämä nyt on niin paha, että tämän vuoksi joudun kadotukseen, niin sittenpähän menen. Niin varma olen asiastani.
- reiska mies
AIvan hullua ajatella, että keskuudessamme on tuollaisia hulluja, jotka perustavat kaiken kokemansa jeesuksen nimeen.
Olen sammaa mieltä, ja en aio enää teitä valistaa.reiska mies:lle
Jumala pitää hulluistaan huolen. Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. 1 Kor 1:21
- usko tämä
"Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan,
eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan;
vaan teidät pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,
ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kavonsa, niin ettei hän kuule" Jes 59: 1-3
Lue 10 käskyä 2 Moos 20 luku..ja katsele luonnollisia kasvojasi sen valossa!
Ja kun sitten menet pois sen peilin edestä, älä unohda millainen olit!
Kerro se, millainen olit, ensin ystävillesi, ja myös Jumalalle, äläkä enää ole sellainen, niin Jumala kuulee aina sinua! terv. benedi tarvitsevat apua kuka heitä autaa
Et taida ymmärtää mitä kirjoitat,Jeesusen kuolema mitä se sulle merkitsee onko hän myytti jokunlainen vai onko se että hän kärsi sinun syntisi vuoksi että pelastuisi.
Kyllä se on meidän rikkomustemme takia hän kärsi risintinkuoleman, hän on ainut joka voi autaa ei kukaan muu se on tosi asia myönnäte sitä tai ette.
Se ei on uutta Jeesus oli pilkankohteena elämän sä aika,ja pilkaavat sitä vieläkin.
Ei kukaan voi autaa jos autettava ei siihen suosltu.Ymmärä sata prpsentisesti mitä kirjoitan. Jeesuen kuoma on mun synnin vapautus uuteen eläämään hänen yheydessään. Sinä pitä myyttinä kaikea joja johtaisi pelastukesse.
- Hullu pullosta tullu
1. Kor. 1
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. - smeared ones
Ei näitä jumaluskovia voi kukaan auttaa. He eivät itse näe tulleensa huijatuksi toisten ateistien taholta.
Ihmiset ovat keksineet kymmeniätuhansia jumalia minkä perusteella pelotella toisia ihmisiä. Jotkut naiset päättivät esiintyä noitanaisina ja miehet taikureina jotta he saisivat pelottelun ja silmänkääntötemppujen avulla tyhmiltä ihmisiltä rahat pois. Sitten Mooses päätti pistää lopun tällaiselle pelottelulle. Mooses päätti että ihmiset saavat uskoa ainoastaan yhteen Jumalaan ja tämän Jumalan tahto oli se että noitanaiset tapetaan ja taikuudet lopetetaan. Vaikka Mooseksen Jumala oli todennäköisesti huijausta, päättivät tulevat sukupolvet uskoa tähän Jumalaan koska sitä kautta muut jumalat kuolivat pois ja yhteisöllisyys juutalaisten keskuudessa parani. Kun ihmiset uskoivat tähän yhteen Jumalaan, tuli yhteiskunnasta toimiva järjestelmällinen organisaatio, mutta tätä kautta uskonnollisuuden kasvaessa, myös ongelmat alkoivat lisääntyä koska myös tämä Jumala oli valheellinen Jumala.
Ongelmien lisääntyessä päätti eräs puusepän poika tuoda toisenlaisen näkemyksen Jumalasta. Tämä uusi Jumala ei kieltänyt enää porsaansyöntiä eikä vaatinut eläinten polttamista. Uusi Jumala muutti juutalaisten järjestelmällisyyttä siinä määrin että opeista tulivat jossain määrin sekavat ja eräs nimeltä mainitsematon (*köh* Paavali *köh*), sai niin järjettömän käsityksen Jumalasta että Jumala edustaa iloa, rauhaa, rakkautta ja muunlaista hihhulointia. Paavali joka aiemmin vihasi tätä puusepän poikaa ja tapatti niitä jotka uskoivat tämän puusepän pojan oppeihin, huomasi että tämä usko ainoastaan leviää marttyyrikuolemien kautta jos hän tapattaa ihmisiä. Tämän vuoksi Paavali päätti että hän tekee tämän puusepän pojan opeista täysin hullun uskonnon missä ei ole mitään järkeä. Tästä seurasi se että useat kristityiksi nimetyt ihmiset ovat olleet hihhuleina seuraten Paavalin oppeja siitä huolimatta että Paavalin opeissa ei ole mitään järkeä. Se miten Paavali päätti muuttaa puusepän pojan oppeja, tapahtui siten että hän väitti puusepän pojan ilmestyneen hänelle kun hän oli matkalla Damascukseen. Paavali kirjoitti useita kirjeitä ja halusi levittää omanlaista sanomaa kirjeiden avulla sekä omanlaista käsitystä tämän puusepän pojan opeista. Tätä kautta puusepän opit ovat hyvin vääristyneet sen suhteen mitä ne ovat alunperin olleet. Tämä on helposti todistettavissa vaikkapa vertaamalla Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan oppeja Paavalin (ja Pietarin) oppeihin.
Mutta tämä olkoon opetuksena niille hulluille hihhuleille jotka eivät osaa arvostaa rehellisyyttä. Ne ateistit jotka ovat päättäneet elää elämäänsä valheiden avulla, he ovat ajautuneet heikkoon asemaan juuri valheiden kautta kun heitä on alettu syrjimään yhteiskunnassa. Tästä on seurannut se että heidän on ollut pakko kääntyä hihhuleiksi, eli alkaa osoittamaan rakkautta ihmisiä kohtaan saadakseen ihmisiltä hyväksyntää ja apua. Ihmiset jotka ovat toimineet rehellisesti eivätkä ole pelotelleet toisia ihmisiä jumalien avulla, he ovat saaneet arvostusta ja apua toisilta ihmisiltä eikä heidän ole tarvinnut kääntyä jumalien apuun. Jos ihmiset lopettaisivat sen Jumalalla tai jumalilla pelottelun sekä valehtelun niin pääsisimme kertaheitolla eroon jumalkäsitteistä yhden sukupolven aikana.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_war_deities
http://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_pantheon#List_of_deities_of_Ancient_Egypthttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_demigods
http://en.wikipedia.org/wiki/Hittite_mythology
http://en.wikipedia.org/wiki/Sumerian_religion#Deities
http://en.wikipedia.org/wiki/Canaanite_deities#Pantheon
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mesopotamian_deities
http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Semitic_religions#Babylonia_and_Assyria
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Roman_deities
http://en.wikipedia.org/wiki/Twelve_Olympians
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Greek_mythological_figures
http://en.wikipedia.org/wiki/Family_tree_of_the_Greek_gods
http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_god
http://en.wikipedia.org/wiki/Šulak
http://en.wikipedia.org/wiki/Cthulhu_Mythos_deities#Table_of_Great_Old_Ones- nimenomaan väärät
profeetat ovat kaiken kansan suosiossa ja totuuden sanaa ei kärsitä vaikeassa valheajassa kuten tämä evoluution ja vapaan seksuaalisuuden ja omaneduntavoittelun ja lähimmäisistä todellisuudessa piittaamattomuuden vaikka erilaisia omantunnontyynnyttelykeräyksiä järjestetäänkin tiuhaan tahtiin ja sanan kautta voivat väärät profeetatkin rakastaa ihan kaikkia, mutta teot parannukseksi ovatkin mahdotonta ihan yhteiskunnan parannukseksi juurentasolla, sillä kuka välittää on ajan henki.
Puheet ovat puheita ja teot ovat ne, jotka osoittavat todellista rakkautta lähimmäisiä ja heikko-osaisia kohtaan. Älkää eksykö vaan lukekaa ja ymmärtäkää Jaakobin sanomaa ja Jeesuksen samoin. Ei se auta kauhistella ja ohi mennä kuten pappi ja leeviläinen vaan samarialaisen lailla ihan kokrettista tekoa Jumala tahtoo, tietysti päättäjät ovat avainasemassa arvomaailman ja päätöksien tekemisessä. - SamaUsko
nimenomaan väärät kirjoitti:
profeetat ovat kaiken kansan suosiossa ja totuuden sanaa ei kärsitä vaikeassa valheajassa kuten tämä evoluution ja vapaan seksuaalisuuden ja omaneduntavoittelun ja lähimmäisistä todellisuudessa piittaamattomuuden vaikka erilaisia omantunnontyynnyttelykeräyksiä järjestetäänkin tiuhaan tahtiin ja sanan kautta voivat väärät profeetatkin rakastaa ihan kaikkia, mutta teot parannukseksi ovatkin mahdotonta ihan yhteiskunnan parannukseksi juurentasolla, sillä kuka välittää on ajan henki.
Puheet ovat puheita ja teot ovat ne, jotka osoittavat todellista rakkautta lähimmäisiä ja heikko-osaisia kohtaan. Älkää eksykö vaan lukekaa ja ymmärtäkää Jaakobin sanomaa ja Jeesuksen samoin. Ei se auta kauhistella ja ohi mennä kuten pappi ja leeviläinen vaan samarialaisen lailla ihan kokrettista tekoa Jumala tahtoo, tietysti päättäjät ovat avainasemassa arvomaailman ja päätöksien tekemisessä."vapaan seksuaalisuuden "
Mitä on vapaa seksuaalisuus? Tarkoitatko pakonomaista suorittamista ja samaan muottiin sopeutumisyritystä, joista moni kärsii? Vai tarkoitatko, että useat hakevat "vielä sopivampaa" kumppania, löydettyään jo välttävän? - Seksuaalivalistusta
SamaUsko kirjoitti:
"vapaan seksuaalisuuden "
Mitä on vapaa seksuaalisuus? Tarkoitatko pakonomaista suorittamista ja samaan muottiin sopeutumisyritystä, joista moni kärsii? Vai tarkoitatko, että useat hakevat "vielä sopivampaa" kumppania, löydettyään jo välttävän?Vapaa seksuaalisuus tarkoitaa sitä, että harrastaa seksiä oman halunsa ja tahtonsa mukaan. Jumalalla on meidän seksuaalisuuteenkin tahtonsa.
Esimerkiksi parinvaihto on vapaata seksuaalisuutta. Se voi tapahtua jopa kaikkien osapuolien suostumuksessa, mutta ei ole Jumalan tahdon mukaista.
vrt. 6. Käsky: Älä tee huorin (aviorikosta)
Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat. (Hepr.13:4) - SamaUsko
Seksuaalivalistusta kirjoitti:
Vapaa seksuaalisuus tarkoitaa sitä, että harrastaa seksiä oman halunsa ja tahtonsa mukaan. Jumalalla on meidän seksuaalisuuteenkin tahtonsa.
Esimerkiksi parinvaihto on vapaata seksuaalisuutta. Se voi tapahtua jopa kaikkien osapuolien suostumuksessa, mutta ei ole Jumalan tahdon mukaista.
vrt. 6. Käsky: Älä tee huorin (aviorikosta)
Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat. (Hepr.13:4)"harrastaa seksiä oman halunsa ja tahtonsa mukaan. "
Pitääkö siis harrastaa ainakin toisinaan seksiä, johon ei itsellä ole tahtoa eikä halua?
"Jumalalla on meidän seksuaalisuuteenkin tahtonsa."
Asiastahan ei voi syntyä erimielisyyttä, jos Jumala kaikkivoipana tekee tahtonsa ymmärrettäväksi. Vai voiko olla, että Jumala ilmoittaakin tahtonsa vain toiselle?
"Esimerkiksi parinvaihto on vapaata seksuaalisuutta"
Henkilökohtaisesti minä epäilen, ettei se ole vapaata, vaan jonkinlainen erehdyksen tuote. (Oli siis mielipide.)
"Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa"
Voimmeko yhtyä näkemykseen, että toivottavasti kaikki kokevat olevansa avioliitoissaan vapaaehtoisesti? Muuten käsillä on mainittava ongelma, joka on johdettava jostain muusta, kuin mitä avioliitosta on sanottu. - seksuaalivalistusta
SamaUsko kirjoitti:
"harrastaa seksiä oman halunsa ja tahtonsa mukaan. "
Pitääkö siis harrastaa ainakin toisinaan seksiä, johon ei itsellä ole tahtoa eikä halua?
"Jumalalla on meidän seksuaalisuuteenkin tahtonsa."
Asiastahan ei voi syntyä erimielisyyttä, jos Jumala kaikkivoipana tekee tahtonsa ymmärrettäväksi. Vai voiko olla, että Jumala ilmoittaakin tahtonsa vain toiselle?
"Esimerkiksi parinvaihto on vapaata seksuaalisuutta"
Henkilökohtaisesti minä epäilen, ettei se ole vapaata, vaan jonkinlainen erehdyksen tuote. (Oli siis mielipide.)
"Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa"
Voimmeko yhtyä näkemykseen, että toivottavasti kaikki kokevat olevansa avioliitoissaan vapaaehtoisesti? Muuten käsillä on mainittava ongelma, joka on johdettava jostain muusta, kuin mitä avioliitosta on sanottu.Tiedätkö mitä Sama Usko?
On ihan sama mitä sinulle sanoo!!!
Sinä vain haluat täällä väitellä, joka on yhtä tyhjän kanssa ja saman veroista kuin sanoisi vain "juupas, eipäs, juupas, eipäs, juupas, eipäs..."
Meillä vain yksinkertaisesti on ERI USKO JA ERI JUMALA!!!
Ole sinä sellainen kuin olet ja pidä sellaista Jumalaa kuin tahdot.
Sinulle on täysin turha selittää yhtään mitään, koska et kuitenkaan ymmärrä etkä edes halua ymmärtää...
Sinuun on turha tuhlata tämän enempää aikaa.
Opi tai ole oppimatta...
Olkoon Jumala sinulle armollinen ja opettakoon Hän sinua Pyhän Hengen yliopistossa eli elämän oppikoulussa...
- Pelastuksemme Herra
Jeesuksessa, eikä mitään muuta nimeä olekaan missä voisi pelastua Jumalan valtakuntaan. Tietenkään ei uudestisyntymätön voi vielä siinä tilassaan ymmärtää Raamatun pyhiä kirjoituksia edes alkeeksi kunnolla, mutta anoessaan sitä Herran Hengen opetusta voi sitten pyhittä totuudessa. Vain Jeesus on Herra ja Jumala.
- Polvistu edessäni!
Miksi Uusi testamentti sanoo että Jeesus ei ole Jumala ja sinä väität Jeesuksen olevan Jumala?
Etkö ymmärrä mitä valehtelusta seuraa? Jeesus tulee iskemään puukon sinun selkääsi sitten kun olet Helvetissä ja tulet kärsimään sekä anomaan kuolemaa, mutta sitä ei anneta sinulle. Jeesus tulee kuumalla poltinraudalla painamaan poltinrautaa ohimoosi ja tulet huutamaan armoa mutta Jeesus nauraa möreään ääneen kun sinä kärsit polvillasi! Jumalakin siinä vieressä kusee sinun päällesi etkä tule ikinä pääsemään Helvetistä pois. - Jesus rules
Polvistu edessäni! kirjoitti:
Miksi Uusi testamentti sanoo että Jeesus ei ole Jumala ja sinä väität Jeesuksen olevan Jumala?
Etkö ymmärrä mitä valehtelusta seuraa? Jeesus tulee iskemään puukon sinun selkääsi sitten kun olet Helvetissä ja tulet kärsimään sekä anomaan kuolemaa, mutta sitä ei anneta sinulle. Jeesus tulee kuumalla poltinraudalla painamaan poltinrautaa ohimoosi ja tulet huutamaan armoa mutta Jeesus nauraa möreään ääneen kun sinä kärsit polvillasi! Jumalakin siinä vieressä kusee sinun päällesi etkä tule ikinä pääsemään Helvetistä pois.Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä. Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. Mutta POJASTAAN HÄN SANOO: --JUMALA, SINUN VALTAISTUIMESI PYSYY AJASTA AIKAAN, JA SINUNA KUNINKAANVALTIKKASI ON OIKEUDENMUKAISUUDEN VALTIKKA. (Hepr.1:5-8)
Uudessa testamentissa ei missään sanota että Jeesus ei ole Jumala, vaan useassa kohdassa täysin päinvastoin. Heität melkoista herjaa asioista joista et taida tietää/välittää rahtustakaan. Asenteesi/uskosi ei tee Jumalaa olemattomaksi. Itse olen sen verran Jumalaa pelkäävä, että en uskaltaisi moiseen ryhtyä. Iso mieskin on Jumalan edessä pienempi ja heiveröisempi kuin hyttysen pieru saharassa. (Nimimerkki Jumalan voiman kokenut ja Jeesuksen edessä lopulta polvistunut)
Kun elää Jumalan tahdon mukaista elämää, niin Jumalaakaan ei tarvitse pelätä. Mutta jos ehdoin tahdoin käy taistelemaan Jumalaa vastaan, niin huonosti käy lopulta...Jumala on tosin armollinen ja antaa suuretkin synnit anteeksi, kun niitä tosissaan pyytää...
Ihmisten edessä ei tarvitse polvistua, mutta jokaisen on polvistuttava Jeesuksen edessä... ennemmin tai myöhemmin... toivottavasti ennemmin kuin liian myöhään! :)
Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Filip.2:10-11) - Jeesus sucks
Jesus rules kirjoitti:
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä. Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. Mutta POJASTAAN HÄN SANOO: --JUMALA, SINUN VALTAISTUIMESI PYSYY AJASTA AIKAAN, JA SINUNA KUNINKAANVALTIKKASI ON OIKEUDENMUKAISUUDEN VALTIKKA. (Hepr.1:5-8)
Uudessa testamentissa ei missään sanota että Jeesus ei ole Jumala, vaan useassa kohdassa täysin päinvastoin. Heität melkoista herjaa asioista joista et taida tietää/välittää rahtustakaan. Asenteesi/uskosi ei tee Jumalaa olemattomaksi. Itse olen sen verran Jumalaa pelkäävä, että en uskaltaisi moiseen ryhtyä. Iso mieskin on Jumalan edessä pienempi ja heiveröisempi kuin hyttysen pieru saharassa. (Nimimerkki Jumalan voiman kokenut ja Jeesuksen edessä lopulta polvistunut)
Kun elää Jumalan tahdon mukaista elämää, niin Jumalaakaan ei tarvitse pelätä. Mutta jos ehdoin tahdoin käy taistelemaan Jumalaa vastaan, niin huonosti käy lopulta...Jumala on tosin armollinen ja antaa suuretkin synnit anteeksi, kun niitä tosissaan pyytää...
Ihmisten edessä ei tarvitse polvistua, mutta jokaisen on polvistuttava Jeesuksen edessä... ennemmin tai myöhemmin... toivottavasti ennemmin kuin liian myöhään! :)
Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Filip.2:10-11)"Uudessa testamentissa ei missään sanota että Jeesus ei ole Jumala, vaan useassa kohdassa täysin päinvastoin. Heität melkoista herjaa asioista joista et taida tietää/välittää rahtustakaan."
Jos keskittyisit siihen Raamatun lukemiseen niin tajuaisit siitä kirjasta jotain.
- Kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa. (Johannes 1:18)
^ Jeesus ei voi tämän mukaan olla Jumala.
- Kukaan ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa. Jos rakastamme jatkuvasti toisiamme, niin Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on täydelliseksi tulleena meissä. (1. Johanneksen kirje 4:12)
- Siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivaiden enkelit eikä Poika, vaan ainoastaan Isä. (Matteus 24:36)
^ Tämä osoittaa hyvin selkeästi sen että Jeesus ei tiedä sitä minkä Isä tietää. Jos Jumalalla on persoonallisuushäiriö joka on jakautunut kolmeen osaan, tällöin Jahve eli tuo vihainen Isä-hahmo tietää sen hetken milloin viha päästetään valloilleen, mutta Jeesus tai Pyhä Henki eivät tiedä tästä mitään. - Jesus rules
Jeesus sucks kirjoitti:
"Uudessa testamentissa ei missään sanota että Jeesus ei ole Jumala, vaan useassa kohdassa täysin päinvastoin. Heität melkoista herjaa asioista joista et taida tietää/välittää rahtustakaan."
Jos keskittyisit siihen Raamatun lukemiseen niin tajuaisit siitä kirjasta jotain.
- Kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa. (Johannes 1:18)
^ Jeesus ei voi tämän mukaan olla Jumala.
- Kukaan ei ole milloinkaan nähnyt Jumalaa. Jos rakastamme jatkuvasti toisiamme, niin Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on täydelliseksi tulleena meissä. (1. Johanneksen kirje 4:12)
- Siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivaiden enkelit eikä Poika, vaan ainoastaan Isä. (Matteus 24:36)
^ Tämä osoittaa hyvin selkeästi sen että Jeesus ei tiedä sitä minkä Isä tietää. Jos Jumalalla on persoonallisuushäiriö joka on jakautunut kolmeen osaan, tällöin Jahve eli tuo vihainen Isä-hahmo tietää sen hetken milloin viha päästetään valloilleen, mutta Jeesus tai Pyhä Henki eivät tiedä tästä mitään.Kiva että olet lueskellut Raamattua... :)
Jatka lukemista, niin asiat alkavat avautua!
Kun Jeesus syntyi, hän syntyi ihmiseksi (ihan niinkuin sinä ja minä).
Jeesus tosin oli olemassa jo ennen aikojen alkua ja ennen syntymäänsä:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh.1:1,14)
Jeesus siis eli maanpäällä ollessaan normaalin ihmisen elämää. Söi, joi, teki työtä, itki, nauroi, kärsi. Ainoa ero oli siinä, että hän ei koskaan elämänsä aikana tehnyt syntiä, niinkuin me kaikki muut teemme tai olemme tehneet.
Mutta koska hän oli samalla Jumalan poika, Jumala (Isä) toimi hänessä Pyhän Hengen kautta. Kun Jeesus tulee aikojen lopulla takaisin, niin hän ei tule yksin, vaan silloin Jumala (Isä) on hänessä. Silloin Jeesus ei enää ole samanlainen ihminen kuin sinä, minä tai muut, vaan täysi Jumala.
Jeesus on siis ollut todellinen ihminen, mutta hän on myös todellinen Jumala.
Kun Jeesus meni taivaaseen, lähetti hän Pyhän Hengen, joka toimii hänen ja kristittyjen välillä. Eli Jeesus toimii ja vaikuttaa tänäkin päivänä täällä meidän ihmisten keskuudessa Pyhän Henkensä välityksellä.
Kaikki eivät tätä ymmärrä tai eivät halua ymmärtää vaikka rautalangasta vääntäsi. Viisautta ja ymmärrystä voi kuitenkin rukoilla Jumalalta lisää. :) - Jeesus sucks
Jesus rules kirjoitti:
Kiva että olet lueskellut Raamattua... :)
Jatka lukemista, niin asiat alkavat avautua!
Kun Jeesus syntyi, hän syntyi ihmiseksi (ihan niinkuin sinä ja minä).
Jeesus tosin oli olemassa jo ennen aikojen alkua ja ennen syntymäänsä:
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Joh.1:1,14)
Jeesus siis eli maanpäällä ollessaan normaalin ihmisen elämää. Söi, joi, teki työtä, itki, nauroi, kärsi. Ainoa ero oli siinä, että hän ei koskaan elämänsä aikana tehnyt syntiä, niinkuin me kaikki muut teemme tai olemme tehneet.
Mutta koska hän oli samalla Jumalan poika, Jumala (Isä) toimi hänessä Pyhän Hengen kautta. Kun Jeesus tulee aikojen lopulla takaisin, niin hän ei tule yksin, vaan silloin Jumala (Isä) on hänessä. Silloin Jeesus ei enää ole samanlainen ihminen kuin sinä, minä tai muut, vaan täysi Jumala.
Jeesus on siis ollut todellinen ihminen, mutta hän on myös todellinen Jumala.
Kun Jeesus meni taivaaseen, lähetti hän Pyhän Hengen, joka toimii hänen ja kristittyjen välillä. Eli Jeesus toimii ja vaikuttaa tänäkin päivänä täällä meidän ihmisten keskuudessa Pyhän Henkensä välityksellä.
Kaikki eivät tätä ymmärrä tai eivät halua ymmärtää vaikka rautalangasta vääntäsi. Viisautta ja ymmärrystä voi kuitenkin rukoilla Jumalalta lisää. :)"Kiva että olet lueskellut Raamattua... :)"
Joo se on todella kiva että olen hukannut osan elämästäni luottaen johonkin yliluonnolliseen pelastukseen sen sijaan että olisin tuominnut pahat ihmiset pahuudesta ja taistellut pahoja ihmisiä vastaan pärjätäkseni kilpailussa moraalittomia ihmisiä vastaan sekä aidosti kehittänyt yhteiskuntaa esimerkiksi opiskelun ja työnteon kautta. Toki olen opiskellut ja tehnyt töitäkin, mutta uskonto ei ole ollut kuin esteenä siihen että luottaisin järkeen ja tieteen kehittämiseen.
"Jatka lukemista, niin asiat alkavat avautua!"
Kuinka monta vuotta suosittelet minun lukevan Raamattua? Mielestäni minulle on avautunut se että Raamattu on hyvin ristiriitainen kirja josta suuri osa on ihmisten keksimää uskonnollisuutta mikä ei pidä mitään absoluuttista totuutta sisällä. Suositteletko minulle luettavaksi jotain apokryfisiä kirjoja? Nehän voidaan luokitella aivan yhtä lailla Jumalan sanaksi aivan kuten Luther määritti oman Raamattunsa Jumalan sanaksi.
Mitkä ovat ne Raamatun kirjat mitä minun tulisi lukea?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Raamatun_kirjoista
http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_canon#Old_Testament
http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_canon#New_Testament
"Jeesus tosin oli olemassa jo ennen aikojen alkua ja ennen syntymäänsä:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."
Ei tuossa mainita mitään Jeesuksesta.
"Jeesus siis eli maanpäällä ollessaan normaalin ihmisen elämää. Söi, joi, teki työtä, itki, nauroi, kärsi."
Missä Raamatun kirjassa mainitaan Jeesuksen nauraneen?
"Mutta koska hän oli samalla Jumalan poika, Jumala (Isä) toimi hänessä Pyhän Hengen kautta. Kun Jeesus tulee aikojen lopulla takaisin, niin hän ei tule yksin, vaan silloin Jumala (Isä) on hänessä. Silloin Jeesus ei enää ole samanlainen ihminen kuin sinä, minä tai muut, vaan täysi Jumala."
Viitsitkö antaa ne Raamatun kohdat missä tällaista mainitaan, oi suuri profeetta? - Jesus rules
Jeesus sucks kirjoitti:
"Kiva että olet lueskellut Raamattua... :)"
Joo se on todella kiva että olen hukannut osan elämästäni luottaen johonkin yliluonnolliseen pelastukseen sen sijaan että olisin tuominnut pahat ihmiset pahuudesta ja taistellut pahoja ihmisiä vastaan pärjätäkseni kilpailussa moraalittomia ihmisiä vastaan sekä aidosti kehittänyt yhteiskuntaa esimerkiksi opiskelun ja työnteon kautta. Toki olen opiskellut ja tehnyt töitäkin, mutta uskonto ei ole ollut kuin esteenä siihen että luottaisin järkeen ja tieteen kehittämiseen.
Kuinka monta vuotta suosittelet minun lukevan Raamattua? Mielestäni minulle on avautunut se että Raamattu on hyvin ristiriitainen kirja josta suuri osa on ihmisten keksimää uskonnollisuutta mikä ei pidä mitään absoluuttista totuutta sisällä. Suositteletko minulle luettavaksi jotain apokryfisiä kirjoja? Nehän voidaan luokitella aivan yhtä lailla Jumalan sanaksi aivan kuten Luther määritti oman Raamattunsa Jumalan sanaksi.
"Jeesus siis eli maanpäällä ollessaan normaalin ihmisen elämää. Söi, joi, teki työtä, itki, nauroi, kärsi."
"Mutta koska hän oli samalla Jumalan poika, Jumala (Isä) toimi hänessä Pyhän Hengen kautta. Kun Jeesus tulee aikojen lopulla takaisin, niin hän ei tule yksin, vaan silloin Jumala (Isä) on hänessä. Silloin Jeesus ei enää ole samanlainen ihminen kuin sinä, minä tai muut, vaan täysi Jumala."
Viitsitkö antaa ne Raamatun kohdat missä tällaista mainitaan, oi suuri profeetta?Hei järjen ja tieteen kehittäjä!
Huomasitko, että teksti jatkui...
Siinä puhutaan Jeesuksesta:
"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
Jos et vieläkään ymmärrä, niin asialle ei voi mitään! Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla mättää...
Raamatun lukeminen & uskonnon harjoittaminen ei ole minua eikä muitakaan kristittyjä estänyt "taistelussa" maailman epäoikeudenmukaisuutta ja pahuutta vastaan. Eli me teemme työtä ja opiskelemme siinä missä tieteenkehittäjä ateistitkin. Yleensä jopa muita tunnollisemmin... Mielestäni tiede ja uskonto ei ole ristiriidassa keskenään. Mitä enemmän se saa selville maailman ihmeellisyyksiä sitä enemmän tullaan huomaamaan, että Raamatun sana on totta! :)
Tässä Jeesus nauraa...
Huom. Jumala oli kolmiyhteinen (=Isä, Poika ja Pyhä Henki) jo ennen Planeetta maata oli olemassakaan. (Et tosin varmasti tätä ymmärrä, vaikka sen edellisessä viestissä selitin...)
Herra ja hänen voideltunsa
Miksi kansat kapinoivat, kansakunnat juonia punovat? Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? "Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!" Hän, joka hallitsee taivaassa, NAURAA, Herra pilkkaa heitä. Hän puhuu heille vihassaan ja kauhistuttaa heidät kiivaudellaan: "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!" Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi. Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat." Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat! Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto. Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen! (Ps.2)
Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. (1.Kor 15:28)
TÄSSÄ RAAMATUNPAIKKOJA, JOITA PYYSIT:
Johannes näkee Kristuksen
Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta. Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi torveen puhallettu. Ääni sanoi: "Kirjoita, mitä näet, ja lähetä kirja seitsemälle seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan." Käännyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin seitsemän kultajalkaista lamppua ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen. Hänellä oli yllään pitkä viitta ja rinnan ympärillä kultainen vyö. Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. (Ilm.1:9-18)
Valkoinen hevonen ja sen ratsastaja
Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti. Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra. (Ilm.19:11-16)
Näissä teksteissä on paljon symboliikkaa, jota kaikki eivät ymmärrä eivätkä voikkaan ellei Pyhä Henki ole sitä avannut. Kaikkea ei tarvitsekaan Raamatusta ymmärtää. Jumalalle riittää se että tunnustaa että Jeesus on Herra. Hän kyllä ymmärtää vajavuutemme. - Jesus rules
Jeesus sucks kirjoitti:
Viitsitkö antaa ne Raamatun kohdat missä tällaista mainitaan, oi suuri profeetta?Ps. Ja järjen käyttö on enemmän kuin suotavaa! :)
Kristinusko, järki ja tiede ei ole ristiriidassa keskenään! Tieteessä tosin ei ole vielä päästy kaikissa asioissa absoluuttiseen totuuteen... - Jumalan tuli
Jeesus sucks kirjoitti:
Viitsitkö antaa ne Raamatun kohdat missä tällaista mainitaan, oi suuri profeetta?Täällähän kipinöi niin, että liekit näkyy jo!!!
Mahtaakohan olla Jumalan tuli vai Helvetin lieskat???
:D - Jeesus sucks
Jesus rules kirjoitti:
Hei järjen ja tieteen kehittäjä!
"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
Jos et vieläkään ymmärrä, niin asialle ei voi mitään! Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla mättää...
Raamatun lukeminen & uskonnon harjoittaminen ei ole minua eikä muitakaan kristittyjä estänyt "taistelussa" maailman epäoikeudenmukaisuutta ja pahuutta vastaan. Eli me teemme työtä ja opiskelemme siinä missä tieteenkehittäjä ateistitkin. Yleensä jopa muita tunnollisemmin... Mielestäni tiede ja uskonto ei ole ristiriidassa keskenään. Mitä enemmän se saa selville maailman ihmeellisyyksiä sitä enemmän tullaan huomaamaan, että Raamatun sana on totta! :)
Tässä Jeesus nauraa...
Huom. Jumala oli kolmiyhteinen (=Isä, Poika ja Pyhä Henki) jo ennen Planeetta maata oli olemassakaan. (Et tosin varmasti tätä ymmärrä, vaikka sen edellisessä viestissä selitin...)
Miksi kansat kapinoivat, kansakunnat juonia punovat? Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? "Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!" Hän, joka hallitsee taivaassa, NAURAA, Herra pilkkaa heitä. Hän puhuu heille vihassaan ja kauhistuttaa heidät kiivaudellaan: "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!" Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi. Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat." Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat! Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto. Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen! (Ps.2)
Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. (1.Kor 15:28)
Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta. Herran päivänä Henki valtasi minut, ja minä kuulin takaani kovan äänen, kuin olisi torveen puhallettu. Ääni sanoi: "Kirjoita, mitä näet, ja lähetä kirja seitsemälle seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan." Käännyin nähdäkseni, mikä ääni minulle puhui, ja kun käännyin, näin seitsemän kultajalkaista lamppua ja lamppujen keskellä hahmon, joka oli ihmisen kaltainen. Hänellä oli yllään pitkä viitta ja rinnan ympärillä kultainen vyö. Hänen päänsä ja hiuksensa hohtivat valkoisina kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa välkehtivät kuin sulatusuunissa hehkuva pronssi, ja hänen äänensä oli kuin suurten vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan pisti esiin kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. (Ilm.1:9-18)
Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti. Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra. (Ilm.19:11-16)
Näissä teksteissä on paljon symboliikkaa, jota kaikki eivät ymmärrä eivätkä voikkaan ellei Pyhä Henki ole sitä avannut. Kaikkea ei tarvitsekaan Raamatusta ymmärtää. Jumalalle riittää se että tunnustaa että Jeesus on Herra. Hän kyllä ymmärtää vajavuutemme.No niin. Nyt on uudet vuodet vietetty niin voimme jatkaa tätä uskonsotaamme.
"Tässä Jeesus nauraa...
Hän, joka hallitsee taivaassa, NAURAA, Herra pilkkaa heitä. Hän puhuu heille vihassaan ja kauhistuttaa heidät kiivaudellaan (Ps.2)"
Tuossa kohdassa sana adonai on käännetty sanaksi Herra.
http://biblelexicon.org/psalms/2-4.htm
Adonai on käsittääkseni titteli eikä nimi joten tämän osalta emme voi tietää onko kyse Jahvesta vai Jeesuksesta. Kuitenkin kohdassa Psalmit 2:11 on selkeästi käytetty sanaa Jahve (Yah-weh) tämän sivuston mukaan josta löytyy myös alkuperäinen teksti hepreaksi:
http://biblelexicon.org/psalms/2-11.htm
Adonai = אֲ֝דֹנָ֗י
Yahweh = יְהוָ֣ה
Tässä useampi versio eri käännöksistä:
http://bible.cc/psalms/2-11.htm
Kuten huomaamme, kääntäjä saattaa kääntää sanan Yahweh sanaksi Herra, Jehova tai Jahve. Sitä ei ole käännetty sanaksi Jeesus tai Joshua. Useat ihmiset ovat sitä mieltä että Jeesuksen syntyperäinen nimi on ollut Yehoshua aivan kuten Raamatun (tai Tanakin) kuudennen kirjan eli Joosuan kirjan kirjoittajan alkuperäinen nimi on ollut Yehoshua. Ilmeisesti ihmiset ovat kuitenkin käyttäneet lyhennelmää tuosta pidemmästä sanasta jolloin Joosua on ollut Yoshua (tai Joshua) ja samoin Jeesus on ollut Yoshua. Yoshua tai Yehoshua nimeä ei kuitenkaan voi sekoittaa nimeen Yahweh. Jos Yahweh ei ole ollut minkäänlainen nimi vaan titteli (Minä Olen), mutta sitä on alettu pitämään nimenä, on toki mahdollista että Yah-weh ei ole nimi jolloin Jumalan nimi onkin Yehoshua. Hepreankielessä kuitenkin käsittääkseni kaikilla nimillä on jonkinlainen merkitys tai tarkoitus jolloin jokaista nimeä voidaan pitää jonkinlaisena tittelinä.
Jos Jumala on tehnyt ihmisen kaltaisekseen ja ihminen kykenee saamaan lapsia, miksi Jumala haluaa sekoittaa ihmisten päät puhumalla jostain Pojasta jos Hän on itse tämä Poika sen sijaan että Hän puhuisi itse itsestään?
Tässä kohtaa puhutaan Pojasta eikä siinä ole mitään tolkkua että Jumala alkaisi puhumaan itsestään eri persoonana:
http://biblelexicon.org/psalms/2-12.htm
http://bible.cc/psalms/2-12.htm
Tämä osoittaa sen että Jumalalla on pahemman luokan persoonallisuushäiriö jos Hän ei itse tiedä mitä Hänen muut persoonat tietävät ja mitä Hänen muut persoonat tekevät:
"jonka Isä ainoalle Pojalle antaa."
Tuossa kohtaa myönnät itse että käännös sanoo Isän antavan jotain Pojalle. Jos Jumalalla on persoonallisuushäiriö niin tulisiko meidän kuunnella tuollaista sekopäätä joka antaa jotain itselleen eikä kuitenkaan tiedosta mitä Hänen muut omat persoonat tietävät tai tekevät?
"Sana oli Jumala."
Tämä toisaalta todistaa sen että Jumala muodostuu sanasta eikä sitä todellisuudessa ole olemassa. Kyse on siis puhtaasta kusetuksesta.
Miten sinä kääntäisit tämän:
ἀρχῇ λόγος λόγος θεόν λόγος θεὸς
Tuo kohta löytyy täältä:
http://biblelexicon.org/john/1-1.htm
Jos syötät Google-kääntäjään tuo sanat yksitellen, tulee tuosta melkoisen hauska käännös.
http://translate.google.fi/
Sinänsä jännä kuinka yhdessä lauseessa on käytetty 3 kertaa tiettyä sanaa, 2 kertaa toista sanaa ja tästä on muodostunut seuraavanlainen käännös:
Itse kääntäisin nuo 6 sanaa pikemminkin näin:
Alku sana sana Jumala sana Jumala.
Eikö olekin hullua kuinka käännökset puhuvat Sanan olevan Jumala vaikka minä kääntäisin tuon siten ettei siinä viitata millään tapaa Jumalan olevan sana vaan sanan kenties liittyvän Jumalaan? Lukijahan voi itse kääntää nuo kreikankieliset sanat miten itse katsoo parhaaksi.
Tuosta kun katselee hieman eteenpäin noita alkuperäisiä kreikankielisiä tekstejä niin vastaan tulee muita hauskoja piirteitä käännöksissä:
http://biblelexicon.org/john/1-4.htm
ζωὴ = zōē = life = elämä
Kun sanaa "elämä" on käytetty 2 kertaa peräkkäin tuossa Johanneksen evankeliumissa, ovat kääntäjät onnistuneet vääntämään tästä sanasta "elämä" seuraavanlaisia käännöksiä:
In Him was life, and the life (http://biblelexicon.org/john/1-4.htm)
hänen välityksellään, oli elämä (http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/johannes/1#v-4)
Hänessä oli elämä, ja elämä oli (http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.1.html)
Tuosta sanasta "elämä" voidaan vääntää vaikka minkälaisia käännöksiä ihan sen mukaan mikä tuntuu kääntäjältä hyvältä tavalta manipuloida niitä ihmisiä jotka haluavat luottaa kääntäjään. Jos Raamatussa on muitakin kohtia mitkä voidaan kääntää siten mikä tuntuu kääntäjälle parhaaksi, voimmeko luottaa käännöksiin? - Jeesus sucks
Jesus rules kirjoitti:
Hei järjen ja tieteen kehittäjä!
Tässä Jeesus nauraa...
Näissä teksteissä on paljon symboliikkaa, jota kaikki eivät ymmärrä eivätkä voikkaan ellei Pyhä Henki ole sitä avannut. Kaikkea ei tarvitsekaan Raamatusta ymmärtää. Jumalalle riittää se että tunnustaa että Jeesus on Herra. Hän kyllä ymmärtää vajavuutemme."Näissä teksteissä on paljon symboliikkaa, jota kaikki eivät ymmärrä eivätkä voikkaan ellei Pyhä Henki ole sitä avannut."
Tiesitkö että Pyhä Henki liittyy spiritismiin ja Raamatun mukaan spiritismi on syntiä? Noituudet ovat spiritismiä jos kyse on henkimaailman noituuksista. Jos noituuksissa on kyse silmänkääntötempuista, on kyse tällöin puhtaasti valehtelusta.
- Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat haureus, epäpuhtaus, irstaus, epäjumalanpalvelus, spiritismin harjoittaminen, vihollisuudet, riita, mustasukkaisuus, vihanpuuskat, kinastelut, jakaumat, lahkot, kateus, juopottelu, mässäilyt ja muut näiden kaltaiset. Näistä varoitan teitä ennalta, samoin kuin olen jo ennalta varoittanut teitä, että ne, jotka harjoittavat sellaisia, eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Galatalaisille 5:19-21)
- Mutta pelkureiden ja epäuskoisten ja iljettävän saastaisten ja murhaajien ja haureellisten ja spiritismiä harjoittavien ja epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valehtelijoiden osa tulee olemaan siinä järvessä, joka palaa tulesta ja rikistä. Tämä tarkoittaa toista kuolemaa. (Ilmestys 21:8)
- Noitanaisen et saa antaa olla elossa. (2. Mooseksen kirja 22:18)
- Ja hän rakensi edelleen alttareita kaikelle taivaiden armeijalle Jehovan huoneen kahteen esipihaan. Ja hän itse pani omat poikansa kulkemaan tulen läpi Hinnomin pojan laaksossa ja harjoitti taikuutta ja ennusteli ja harjoitti noituutta ja hankki meedioita ja ammattimaisia ennustajia. Hän teki laajassa mitassa sitä, mikä oli pahaa Jehovan silmissä, loukatakseen häntä. (2. Aikakirja 33:5-6)
- Jatka vain loitsuinesi ja runsaine noituuksinesi, joiden parissa olet uurastanut nuoruudestasi asti; ehkäpä voisit saada hyötyä, ehkä voisit herättää kunnioittavaa pelkoa. (Jesaja 47:12)
- ”Ja on tapahtuva sinä päivänä”, lausuu Jehova, ”että minä karsin pois hevosesi keskeltäsi ja hävitän vaunusi. Ja minä karsin pois maasi kaupungit ja revin maahan kaikki linnoitetut paikkasi. Ja minä karsin pois noituudet kädestäsi, eikä sinulle enää jää taikuuden harjoittajia. Ja minä karsin pois veistetyt kuvasi ja patsaasi keskeltäsi, etkä sinä enää kumarra kättesi tekoa. Ja minä revin juurineen pois pyhät paalusi keskeltäsi ja tuhoan kaupunkisi. Ja suuttumuksessa ja vihastuksessa minä olen kostava kansakunnille, jotka eivät ole totelleet.” (Miika 5:10-15)
Sinussa taitaa asua demoni jonka annat vaikuttaa Pyhän Hengen kautta.
http://www.youtube.com/watch?v=l3cLChnG_mE - Jeesus sucks
Jeesus sucks kirjoitti:
No niin. Nyt on uudet vuodet vietetty niin voimme jatkaa tätä uskonsotaamme.
"Tässä Jeesus nauraa...
Hän, joka hallitsee taivaassa, NAURAA, Herra pilkkaa heitä. Hän puhuu heille vihassaan ja kauhistuttaa heidät kiivaudellaan (Ps.2)"
Tuossa kohdassa sana adonai on käännetty sanaksi Herra.
http://biblelexicon.org/psalms/2-4.htm
Adonai on käsittääkseni titteli eikä nimi joten tämän osalta emme voi tietää onko kyse Jahvesta vai Jeesuksesta. Kuitenkin kohdassa Psalmit 2:11 on selkeästi käytetty sanaa Jahve (Yah-weh) tämän sivuston mukaan josta löytyy myös alkuperäinen teksti hepreaksi:
http://biblelexicon.org/psalms/2-11.htm
Adonai = אֲ֝דֹנָ֗י
Yahweh = יְהוָ֣ה
Tässä useampi versio eri käännöksistä:
http://bible.cc/psalms/2-11.htm
Kuten huomaamme, kääntäjä saattaa kääntää sanan Yahweh sanaksi Herra, Jehova tai Jahve. Sitä ei ole käännetty sanaksi Jeesus tai Joshua. Useat ihmiset ovat sitä mieltä että Jeesuksen syntyperäinen nimi on ollut Yehoshua aivan kuten Raamatun (tai Tanakin) kuudennen kirjan eli Joosuan kirjan kirjoittajan alkuperäinen nimi on ollut Yehoshua. Ilmeisesti ihmiset ovat kuitenkin käyttäneet lyhennelmää tuosta pidemmästä sanasta jolloin Joosua on ollut Yoshua (tai Joshua) ja samoin Jeesus on ollut Yoshua. Yoshua tai Yehoshua nimeä ei kuitenkaan voi sekoittaa nimeen Yahweh. Jos Yahweh ei ole ollut minkäänlainen nimi vaan titteli (Minä Olen), mutta sitä on alettu pitämään nimenä, on toki mahdollista että Yah-weh ei ole nimi jolloin Jumalan nimi onkin Yehoshua. Hepreankielessä kuitenkin käsittääkseni kaikilla nimillä on jonkinlainen merkitys tai tarkoitus jolloin jokaista nimeä voidaan pitää jonkinlaisena tittelinä.
Jos Jumala on tehnyt ihmisen kaltaisekseen ja ihminen kykenee saamaan lapsia, miksi Jumala haluaa sekoittaa ihmisten päät puhumalla jostain Pojasta jos Hän on itse tämä Poika sen sijaan että Hän puhuisi itse itsestään?
Tässä kohtaa puhutaan Pojasta eikä siinä ole mitään tolkkua että Jumala alkaisi puhumaan itsestään eri persoonana:
http://biblelexicon.org/psalms/2-12.htm
http://bible.cc/psalms/2-12.htm
Tämä osoittaa sen että Jumalalla on pahemman luokan persoonallisuushäiriö jos Hän ei itse tiedä mitä Hänen muut persoonat tietävät ja mitä Hänen muut persoonat tekevät:
"jonka Isä ainoalle Pojalle antaa."
Tuossa kohtaa myönnät itse että käännös sanoo Isän antavan jotain Pojalle. Jos Jumalalla on persoonallisuushäiriö niin tulisiko meidän kuunnella tuollaista sekopäätä joka antaa jotain itselleen eikä kuitenkaan tiedosta mitä Hänen muut omat persoonat tietävät tai tekevät?
"Sana oli Jumala."
Tämä toisaalta todistaa sen että Jumala muodostuu sanasta eikä sitä todellisuudessa ole olemassa. Kyse on siis puhtaasta kusetuksesta.
Miten sinä kääntäisit tämän:
ἀρχῇ λόγος λόγος θεόν λόγος θεὸς
Tuo kohta löytyy täältä:
http://biblelexicon.org/john/1-1.htm
Jos syötät Google-kääntäjään tuo sanat yksitellen, tulee tuosta melkoisen hauska käännös.
http://translate.google.fi/
Sinänsä jännä kuinka yhdessä lauseessa on käytetty 3 kertaa tiettyä sanaa, 2 kertaa toista sanaa ja tästä on muodostunut seuraavanlainen käännös:
Itse kääntäisin nuo 6 sanaa pikemminkin näin:
Alku sana sana Jumala sana Jumala.
Eikö olekin hullua kuinka käännökset puhuvat Sanan olevan Jumala vaikka minä kääntäisin tuon siten ettei siinä viitata millään tapaa Jumalan olevan sana vaan sanan kenties liittyvän Jumalaan? Lukijahan voi itse kääntää nuo kreikankieliset sanat miten itse katsoo parhaaksi.
Tuosta kun katselee hieman eteenpäin noita alkuperäisiä kreikankielisiä tekstejä niin vastaan tulee muita hauskoja piirteitä käännöksissä:
http://biblelexicon.org/john/1-4.htm
ζωὴ = zōē = life = elämä
Kun sanaa "elämä" on käytetty 2 kertaa peräkkäin tuossa Johanneksen evankeliumissa, ovat kääntäjät onnistuneet vääntämään tästä sanasta "elämä" seuraavanlaisia käännöksiä:
In Him was life, and the life (http://biblelexicon.org/john/1-4.htm)
hänen välityksellään, oli elämä (http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/johannes/1#v-4)
Hänessä oli elämä, ja elämä oli (http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.1.html)
Tuosta sanasta "elämä" voidaan vääntää vaikka minkälaisia käännöksiä ihan sen mukaan mikä tuntuu kääntäjältä hyvältä tavalta manipuloida niitä ihmisiä jotka haluavat luottaa kääntäjään. Jos Raamatussa on muitakin kohtia mitkä voidaan kääntää siten mikä tuntuu kääntäjälle parhaaksi, voimmeko luottaa käännöksiin?Huomasin että Suomi24 ei anna laittaa tänne kreikankielistä tekstiä joten kohdan:
"Miten sinä kääntäisit tämän:", jälkeen puuttuu kokonaan tuo kreikankielinen teksti. Se teksti on kuitenkin 6 sanaa pitkä ja löytyy osoitteesta: http://biblelexicon.org/john/1-1.htm
Tuolta kun kopioi nuo 6 sanaa Google-translateen ja pohtii millaisia väännöksiä itse saisi kehiteltyä noiden sanojen pohjalta niin siinä sitä onkin miettimistä miksi kääntäjät ovat valinneet sellaisen käännöksen mitä useissa Raamatun versioissa on käytetty.
- tammi2
He tarvitsevat :lle
Jeesus itse on se joka pitää huolen ei muut,jos hän ohjaa vaikeusiin hän myös päästää vapaaksi.
Hänen voimansa on paljon suurempi kuin mikään maailman mahti. - SamaUsko
En ymmärrä Jeesusta. Jumala riittää. Olen saanut vastauksia rukouksiini, enkä koskaan ole käyttänyt ihmishahmoista Jeesuskeinoa. Jumala tuntuu täydelliseltä sellaisenaan, ja olen varma, että Jumala auttaa, jos hän haluaa auttaa.
Minusta Jeesususko vaikuttaa jopa epäjumalan palvonnalta, ihan kuin olisi joku sivujumala, joka vaatii ylimääräisiä huomionosoituksia. Tai ihankuin Jumala ei olisi muka riittävä, vaan hän tarvitsisi hanslankarin juoksemaan asioillaan. Tuntuu vain epäuskottavalta.
Se suuri ihmisjoukko, joka sanoo uskovansa "tavallaan", tarkoittavatkohan hekin juuri tuota ilmiötä.
Raamatun tekstien lukeminen sinänsä, ja mitä siellä sanotaan, mitä se todistaa sen enempää, jos on elävä yhteys Jumalaan?- Jesus rules
Jumalia on monenlaisia. Minun jumalani on Raamatun Jumala, taivaan ja maan luoja. Jokainen jumalansa valitkoon vapaasti, koska jumalansa edessä jokainen seisoo tai kaatuu... Ja jos seisoo, niin seisoo koska taivaan ja maan Herra hänet pystyssä pitää! ;)
Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)
Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan. Jokaisella, joka uskoo Jumalan Poikaan, on tämä todistus sisimmässään. Mutta jokainen, joka ei Jumalan todistusta usko, tekee hänestä valehtelijan, hän kun ei usko itse Jumalaa.
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. (1.Joh.5:10-12)
Ja nimimerkille "he tarvitsevat apua":
1. Jeesukseen uskovat tarvitsevat tosiaan apua, mutta ennenkaikkea Jeesuksen apua (toisinaan melko usein myös läheisten apua). Yksin ja omilla avuilla ei yksikään ihminen ole hengissä selvinnyt.
2. Miksi sinä pelkäät liikkua ulkona ja kaupoilla käydessäsi? Mitä pahaa Jeesukseen uskovat ovat sinulle tehneet tai luulet heidän sinulle tekevän?
3. Mitkä ovat sinun mukaasi Jeesuksen pahat teot (=synnit)?
4. Jeesus kuoli ristillä. Totta, mutta hän myös nousi kuolleista, joten Hän elää
ja vaikuttaa tänäkin päivänä! Ja tämä on se syy, miksi ihmisiä "pamahtaa" uskoon. Kun kohtaa Jeesuksen ja Jumalan todellisen Rakkauden, ei voi muuta kuin todeta, että Jeesus todellakin elää! :)
- SamaUsko
"Mutta jokainen, joka ei Jumalan todistusta usko, tekee hänestä valehtelijan, hän kun ei usko itse Jumalaa."
Niin, Jumalan todistus. Jeesus on vain niin perin epäuskottava, ei ole järkeenkäypä. Sitten en ymmärrä sitä, että miksi Jumala ei riitä. Eli eikö vanhatestamentti pidä sisällään riittävästi opetusta? Eikö vanhastatestamentista löydy sisältöä, jota voisi soveltaa nykyaikaankin?
En ymmärrä Jeesuksen rakkautta, en sitten ole sellaista kohdannut. On minulle toki kerrottu hänestä. En ymmärrä, minusta oli jopa mies, sellainen historiallinen henkilö. Miten voi ihmishahmoista miestä alkaa palvomaan "lisäJumalana"?
On varmaan paha, kun tällaista kysyn, mutta ajattelen näin ihan oikeasti. Minulla on este Jeesuksen kohtaamiselle ja hänen rakastamiseensa. Hän on ollut mies. Ja vielä suurempi este olisi, jos hän olisi ollut nainen.
Olen senverran mitätön, etten pysty loukkaamaan tällä ketään, ja ne jotka uskovat, uskovat varmaan niin aidosti, ettei niitä kenenkään vaatimaton hiljainen mielipide voi loukata.
Mutta en puhu leikkiä. Minulle tämä on todellisuutta. En voi ymmärtää ollenkaan, ja tiedän, että tässä maassa taitaa enemmistö hiljaa sisällään miettiä samaa. Ehkä siksi erotaan kirkostakin niin paljon, ei ymmärretä sellaista oppia. On niin epätodellista.- Jesus rules
Vanhassa testamentissa on paljon mitä voi soveltaaa tänäkin päivänä, mutta siellä on myös paljon mitä Jumala on itse kumonnut tehdessään uuden liiton. Vanha testamentti (vanha liitto) perustuu Jumalan lakiin (esim.10käskyä). Uusi liitto (uusi testamentti), jonka Jumala teki vuodattamalla oman poikansa veren Golgatan ristillä korvaa vanhan liiton. Uuteen testamenttiin on otettu mukaan paljon asiota vanhasta testamentista, mutta sen sanoma on täysin toinen. Uusi liitto perustuu vain ja ainoastaan armoon ja syntien anteeksi antamiseen.
KUKAAN MUU EI VOI ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI KUIN JEESUS. Me kaikki olemme tehneet syntiä, joten me kaikki tarvitsemme Jeesusta, jotta syntimme voitaisiin pyyhkiä pois ja meistä voi näin tulla Jumalan lapsia (=Jumalalle kelpaavia). Ilman Jeesusta ihminen päätyy Helvettiin (se melko ikävä paikka). TÄMÄN VUOKSI JOKAINEN TARVITSEE JEESUSTA! Minäkään en puhu leikkiä... Kirkko ei pelasta, mutta vielä toistaiseksi se kertoo Jeesuksesta joka vain ja ainoastaan voi pelastaa ihmisen joutumasta Helvettiin. Jumala ja Saatana ovat todellisia, mutta niin on myös taivas ja helvettikin.
Jos tavallinen ihminen tekee testamentin ja päättääkin sitten kumota sen tehden uuden testamentin tilalle, niin vanhalla testamentilla ei ole enää muuta virkaa kuin historiallinen muisto. Näin on Vanhan testamentinkin laita. Jeesus sanoi:"Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne" Tällä hän tarkoitti sitä, että kuolee minun ja sinun (meidän kaikkien) puolesta (meidän syntien tähden) jotta meillä olisi iankaikkinen elämä Jumalan luona. Tosin hän nousi kolmantena päivänä kuolleista ja hallitsee maata ja taivaan avaruuksia tänäkin päivänä aina maailman loppuun asti.
Ainoa asia, mikä meidän täytyy tehdä on ottaa Hänet vastaan...
Ja miten se tapahtuu??? No rukoilemalla esim. näin: Jeesus anna anteeksi epäuskoni ja syntini. Osoita että olet todellinen ja tule minun sydämeeni asumaan. Ole sinä minun Herrani ja Vapahtajani. Ohjaa sinä minun elämääni ja anna minulle iankaikkinen elämä Elävän Jumalan yhteydessä. Aamen.
Jumalan rakkaus on kokonaisvaltaista Agape rakkautta, joka on tyystin erilaista kuin eroottinen rakkaus. Se on rakkautta, jonka rinnalla kaikki muu kalpenee. Se on todellakin jotain tavoittelemisen arvoista. Itse annoin Jeesukselle ilottoman, särkyneen ja syntisen ihmisen (itseni). Tilalle sain iloa, rakkautta, eheytyneen minäkuvan, korjaantuneita ihmissuhteita ynnä paljon muuta. On ollut ilo elää elämää Jeesuksen kanssa ja hänen johdatuksessaan. Ikinä en häntä vaihtaisi pois! Suosittelen Jeesusta muillekin...ja Rakkaudella! :)
Usko Jeesukseen vaatii rohkeutta heittää esteet (mitä tahansa ne ovatkin) pois ja heittäytymistä Jumalan varaan...Kaikkea ei varmasti heti ymmärrä, eikä tarvitsekkaan, koska Jumala kyllä avaa asioita pikku hiljaa (tai joskus myös nopeastikin)...Jeesus sanoo: " "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan." (Matt.7:7-8)
Jos ei ole annettu, jatka pyytämistä. (Rukoile!)
Jos ei ole löytynyt, jatka etsimistä. (Raamattu ja uskovien yhteys!)
Jos ei ole avattu, jatka kolkuttamista. (Rukoile ja pyydä, että Jumala avaa portit, esteet ja kahleet, jotka sitovat!)
Jumala ei toimi ihmisen oman tahdon mukaan, vaan omalla ajallaan ja omalla tavallaan. Mutta hän kuulee rukouksen, näkee ihmisen aitouden ja ymmärtää ihmisen heikkouden ja vajavaisuuden. Siksi hän on myös armollinen meitä kohtaan! :)
Ps. Ja Jeesus ei ole mikään lisäjumala, koska meidän kristittyjen JUMALA ON YKSI, MUTTA KOLMIYHTEINEN (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Isä on henki, Jeesus on ruumis ja Pyhä Henki (Jumalan henki = Puolustaja pahaa vastaan) toimii Jumalan ja ihmisten välillä. Kaikki kolme yhdessä=Yksi Väkevä Jumala
Jeesus on luvannut tulla takaisin, mutta hän ei tule takaisin vauvana/ihmisenä vaan täydessä loistossaan Jumalana.
- SamaUsko
"tekee hänestä valehtelijan, hän kun ei usko itse Jumalaa."
Tämä kuulostaa minun mielestäni kiristykseltä. En halua, eikä moni muukaan, olla tekemisissä sellaistan kanssa, jotka sanovat meistä muista ihmisistä jotain noin pahaa. Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Mutta en tiedä, pitäisikö noin epäuskottavan ilmiön taakse linnottautuvien myös hiukan miettiä, miksi tuo asia voi olla joillekin vaikea, ellei peräti mahdoton.- Jesus rules
Lainaamasi/lainaamani virke ei ole kiristystä eikä minun keksimä, vaan suora lainaus Raamatusta. Uskon ratkaisu (valinta mihin haluaa uskoa ja minkä mukaan elää) kuten muutkin valinnat on jokaisen tehtävä itse ja jokainen on vastuussa valinnoistaan/ratkaisuistaan itse. Tämän vuoksi meillä kristityillä ei ole tarvetta kiristää ketään, mutta meillä on velvollisuus kertoa Jumalan ilmoitus sellaisena kuin hän on sen antanut, mitään siitä muuttamatta ja mitään siitä pois jättämättä. Jos Jumalan ilmoitusta muutetaan tai siitä jätetään jotakin pois, se ei enää olisi koko totuus eli silloin se olisi valhetta tai asian vääristelyä.
...Ja se mikä ihmisille on mahdotonta on Jumalalle mahdollista! :)
- SamaUsko
"Lainaamasi/lainaamani virke ei ole kiristystä eikä minun keksimä, vaan suora lainaus Raamatusta."
Niin, sen toki ymmärsin.
Se, että joku on uusi, ei vain ihan arkielämässäkään tarkoita, että se olisi parempi, todempi. Arvostan kirjana raamattua. Arvostan sen antia maailmalle.
Mutta kuuntelen myös muita viisauksia. Jotenkin vain tuntuu, että viisaus erottuu aina. "On suurta ajatella oikein, vielä suurempaa on ajatella vapaasti." Koskaan en voisi luovuttaa oikeuttani vapaaseen ajatteluun. Sekin on kalliisti lunastettu oikeus. En pystyisi perustelemaan mitään oikeaksi pelkästään sen perusteella, että johonkin joku on kirjoittanut niin.
Noudatan lakeja, että en nyt ihan sitä tarkoita. Noudatan varmaan suurimmaksi osaksi raamatun ja Jeesuksenkin oppeja. Mutta kaiken ajattelen vastuullisena ihmisenä itseni kautta. Ihmisen aivot taitavat olla niin nopeat, että se ei ole vaiva eikä mikään.
Moraalinen ja eettinen vastuu on viimekädessä itsellä (minun mielestäni), mutta ehkä sekin on jossain muodossa sanottu raamatussa. Valinta on tehtävä itse.
Minä uskon että Jumala on, mutta uskon, että on vain yksi Jumala, enkä näe syytä, miksi esimerkiksi koraani ei olisi yhtä tosi kuin raamattu. Ovat kuulemma aika samankaltaiset kirjat. Tosin olen tyytyväinen kristittynä olemiseen, luultavasti siitä syystä, että se on ollut uskontoni syntymästäni (kasteesta) lähtien. Eli kultturinen tausta uskolla.- Jesus rules
Itsekin olen ollut ja olen edelleen kriittinen kirjoitetun tekstin ja puhuttujen asioiden suhteen. Uusi ei välttämättä ole aina parempi kuin vanha. Totta. Esim. huonekalut ja monet koneet tehtiin joitakin vuosikymmeniä sitten kestävämmäksi kuin nykyään, mutta silloin kun puhutaan Uudesta ja Vanhasta Testamentista, niin silloin se tosiaan tarkoittaa sitä, että vanha ei ole enää kumotuilta osilta enää voimassa kun uusi on sijaan tullut.
Raamatun mukaan ihminen ei voi pelastua omien tekojensa ansiosta vaan yksin uskosta, yksin armosta, yksi Kristuksen tähden (kuten M. Luther asian ilmaisee). Usko ilman (hyviä, Jumalan tahdon mukaisia) tekoja on kuollutta, mutta teot ilman Jeesusta eivät pelasta. Tämä on Raamatun sanoma. Jumala on antanut meille kaikille vapauden valita itse, mutta rajat hän on tarkoin säätänyt. Raja menee siinä, että joko sinä uskot Jeesukseen ja Raamatun ilmoitukseen tai sitten et. Välimuotoja ei ole. Raamatun Jumala ei hyväksy vierelleen muita jumalia, sillä vain hän on Elävä Jumala.
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. (Jaak.2:19) Kysymys kuuluu: Pääsevätkö pahat henget taivaaseen? (Kysymys on retorinen enkä tarvitse siihen vastausta.)
Koraanin jumala ja Raamatun Jumala ei ole yksi ja sama jumala, koska Koraanin jumalalla on eri tahto kuin Raamatun Jumalalla. Eri uskonnoilla on kyllä yhtymäkohtiakin, mutta keskeinen asia eroaa suuresti. Näin se vain on ja näin se tulee aina olemaan maailman tappiin asti. Kaikki uskonnot voivat siis olla väärässä, mutta vain yksi voi olla oikeassa. Itse olen näitä kovasti pohtinut ja etsinyt tietoa (valitettavasti ja omaksi haitaksi vääristäkin paikoista).
Raamatun Jumalaan uskon, koska hän on henkilökohtaisesti itsensä minulle ilmaissut. Tosin olin silloin siinä tilanteessa, että kukaan muu kuin Jeesus ei olisi minua voinut auttaa. Kiitos Jeesukselle, että on monella tapaa auttanut, kuljettanut, johdattanut ja pistänyt asiani kuntoon (tosin olen itse joutunut myös ponnistelemaan asioitteni eteen, eikä kaikki ole vain tipahtanut taivaasta). Tunnen myös Pyhän Hengen läsnäolon, mikä tekee oloni rauhalliseksi ja turvalliseksi maailman myllerryksistä ja ihmisen riidoista huolimatta. Tämä on se sisäinen rauha, jonka Jeesus antaa. Toisten uskovien todistukset ja Jumalan ilmoitukset (omia kokemuksia vastaavat), joita olen kuullut lukuisia vahvistavat uskoa entisestään. Enempää en välttämättä kaipaa, mutta ilahdun jokaisesta uudesta todistuksesta.
Yö on jo pitkällä, joten nyt painelen nukkumaan. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. Toivotan sinulle siunausta vuodelle 2013 ja toivon, että sinäkin voisit kohdata Jeesuksen henkilökohtaisesti. Rukoile ja pyydä sitä, sillä näin monet muutkin ovat löytäneet Jeesuksen tai Jeesus on löytänyt heidät (tai siis meidät). Hyvää yötä, Jeesus myötä. :) Ps. Jeesus rakastaa sinua ja meitä kaikkia ihan yhtä paljon! - SamaUsko
Jesus rules kirjoitti:
Itsekin olen ollut ja olen edelleen kriittinen kirjoitetun tekstin ja puhuttujen asioiden suhteen. Uusi ei välttämättä ole aina parempi kuin vanha. Totta. Esim. huonekalut ja monet koneet tehtiin joitakin vuosikymmeniä sitten kestävämmäksi kuin nykyään, mutta silloin kun puhutaan Uudesta ja Vanhasta Testamentista, niin silloin se tosiaan tarkoittaa sitä, että vanha ei ole enää kumotuilta osilta enää voimassa kun uusi on sijaan tullut.
Raamatun mukaan ihminen ei voi pelastua omien tekojensa ansiosta vaan yksin uskosta, yksin armosta, yksi Kristuksen tähden (kuten M. Luther asian ilmaisee). Usko ilman (hyviä, Jumalan tahdon mukaisia) tekoja on kuollutta, mutta teot ilman Jeesusta eivät pelasta. Tämä on Raamatun sanoma. Jumala on antanut meille kaikille vapauden valita itse, mutta rajat hän on tarkoin säätänyt. Raja menee siinä, että joko sinä uskot Jeesukseen ja Raamatun ilmoitukseen tai sitten et. Välimuotoja ei ole. Raamatun Jumala ei hyväksy vierelleen muita jumalia, sillä vain hän on Elävä Jumala.
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. (Jaak.2:19) Kysymys kuuluu: Pääsevätkö pahat henget taivaaseen? (Kysymys on retorinen enkä tarvitse siihen vastausta.)
Koraanin jumala ja Raamatun Jumala ei ole yksi ja sama jumala, koska Koraanin jumalalla on eri tahto kuin Raamatun Jumalalla. Eri uskonnoilla on kyllä yhtymäkohtiakin, mutta keskeinen asia eroaa suuresti. Näin se vain on ja näin se tulee aina olemaan maailman tappiin asti. Kaikki uskonnot voivat siis olla väärässä, mutta vain yksi voi olla oikeassa. Itse olen näitä kovasti pohtinut ja etsinyt tietoa (valitettavasti ja omaksi haitaksi vääristäkin paikoista).
Raamatun Jumalaan uskon, koska hän on henkilökohtaisesti itsensä minulle ilmaissut. Tosin olin silloin siinä tilanteessa, että kukaan muu kuin Jeesus ei olisi minua voinut auttaa. Kiitos Jeesukselle, että on monella tapaa auttanut, kuljettanut, johdattanut ja pistänyt asiani kuntoon (tosin olen itse joutunut myös ponnistelemaan asioitteni eteen, eikä kaikki ole vain tipahtanut taivaasta). Tunnen myös Pyhän Hengen läsnäolon, mikä tekee oloni rauhalliseksi ja turvalliseksi maailman myllerryksistä ja ihmisen riidoista huolimatta. Tämä on se sisäinen rauha, jonka Jeesus antaa. Toisten uskovien todistukset ja Jumalan ilmoitukset (omia kokemuksia vastaavat), joita olen kuullut lukuisia vahvistavat uskoa entisestään. Enempää en välttämättä kaipaa, mutta ilahdun jokaisesta uudesta todistuksesta.
Yö on jo pitkällä, joten nyt painelen nukkumaan. Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. Toivotan sinulle siunausta vuodelle 2013 ja toivon, että sinäkin voisit kohdata Jeesuksen henkilökohtaisesti. Rukoile ja pyydä sitä, sillä näin monet muutkin ovat löytäneet Jeesuksen tai Jeesus on löytänyt heidät (tai siis meidät). Hyvää yötä, Jeesus myötä. :) Ps. Jeesus rakastaa sinua ja meitä kaikkia ihan yhtä paljon!Jesus rules:
Samoin sinulle siunausta ensivuodelle. Kiitos itsellesi myös keskustelusta. Kuten varmaan huomasit, olen kiireinen ja sekä työni että harrastukseni ovat muualla kuin uskonasioiden piirissä.
Tuo oli hyvä vastaus että Koraanin ja Raamatun jumalilla on eri tahto. Enää minun ei kuin tarvitse selvittää, miten. Ehkä siihenkin jostain löytyy vastaus.
Työssäni tarvitsisin hiukan näkemystä tähän, ja miksei itsenikin takia. - Jeesus on tie
SamaUsko kirjoitti:
Jesus rules:
Samoin sinulle siunausta ensivuodelle. Kiitos itsellesi myös keskustelusta. Kuten varmaan huomasit, olen kiireinen ja sekä työni että harrastukseni ovat muualla kuin uskonasioiden piirissä.
Tuo oli hyvä vastaus että Koraanin ja Raamatun jumalilla on eri tahto. Enää minun ei kuin tarvitse selvittää, miten. Ehkä siihenkin jostain löytyy vastaus.
Työssäni tarvitsisin hiukan näkemystä tähän, ja miksei itsenikin takia.SamaUsko:
Toivottavasti saat selville, mikä on Jumalan tahto...ennenkaikkea sinun kohdallasi. Jumalalla on sinuakin varten varattu suunnitelma ja tehtävä. Etsivä löytää...niin löydät sinäkin jos todella haluat löytää. Onnea ja menestystä etsintöihin. Jeesus viitoittakoon tiesi!
- pöhköt
Ei ole mitään jeesusta. mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?
Uskokaa itseenne, puhdistautukaa jotenkin, niin heräätte, ja ymmärrätte, ettei tämä maailman menon liity mitään tai jokainen tekonne johdu jeesuksesta, tai jostain jumalasta.
Pöhköt,- lasten leikkikenttä
Kyse on siitä että uskovaiset haluavat olla kapinallisia ja kapinoida nykyistä järjestelmää vastaan. He ovat kuin pikkuvauvoja jotka perustelevat oman kiukuttelun sillä että joku on sanonut tuhmasti heitä kohtaan. He haluavat kostaa aivopesemällä muita ihmisiä oman uskonnon piiriin jolloin heillä on enemmän tietoa tästä uskonnollisesta järjestöstä ja uskonnosta kuin sillä jonka he aivopesevät. He kaipaavat valtaa ja uskonto tarjoaa sitä heille. He ovat valmiita kuolemaan uskonsa puolesta koska he ovat kiukuttelevia pikkulapsia jotka haluavat kapinoida järjestelmää vastaan muutaman mädän omenan vuoksi. Jos muut ihmiset eivät hyväksy heidän uskontoaan, vihaavat he muuta yhteiskuntaa sen vuoksi että muut ihmiset eivät ole kertoneet heille totuutta ja sen vuoksi että yhteiskunnassa sallitaan tällainen aivopesu. Silti he mielellään iloisena ja ystävällisenä ihmisenä aivopesevät muita jotta he saisivat kannatusta omalle uskonnolleen jotta entistä useampi kääntyisi tätä "maallista järjestelmää" vastaan. Kristinusko perustuu anarkiaan, vihaan ja kaaokseen jossa käännytetään ihmisiä omalle puolelle ystävällisyyden ja rakkauden avulla, mutta todelliset hampaat näytetään sitten kun toinen ihminen on sisällä omassa uskonnollisessa järjestössä. Eri asia kuitenkin ne ns. "tosi-kristityt" jotka haluavat uskoa parempaan maailmaan ja pyrkivät luomaan maailmasta paremman, mutta he ovat yleensä hyvin hukassa sen suhteen miten heidän tulisi toimia kun nämä feikki-kristityt kiukuttelevat ja ateistit vihaavat näitä kiukuttelijoita.
- Puolesta
lasten leikkikenttä kirjoitti:
Kyse on siitä että uskovaiset haluavat olla kapinallisia ja kapinoida nykyistä järjestelmää vastaan. He ovat kuin pikkuvauvoja jotka perustelevat oman kiukuttelun sillä että joku on sanonut tuhmasti heitä kohtaan. He haluavat kostaa aivopesemällä muita ihmisiä oman uskonnon piiriin jolloin heillä on enemmän tietoa tästä uskonnollisesta järjestöstä ja uskonnosta kuin sillä jonka he aivopesevät. He kaipaavat valtaa ja uskonto tarjoaa sitä heille. He ovat valmiita kuolemaan uskonsa puolesta koska he ovat kiukuttelevia pikkulapsia jotka haluavat kapinoida järjestelmää vastaan muutaman mädän omenan vuoksi. Jos muut ihmiset eivät hyväksy heidän uskontoaan, vihaavat he muuta yhteiskuntaa sen vuoksi että muut ihmiset eivät ole kertoneet heille totuutta ja sen vuoksi että yhteiskunnassa sallitaan tällainen aivopesu. Silti he mielellään iloisena ja ystävällisenä ihmisenä aivopesevät muita jotta he saisivat kannatusta omalle uskonnolleen jotta entistä useampi kääntyisi tätä "maallista järjestelmää" vastaan. Kristinusko perustuu anarkiaan, vihaan ja kaaokseen jossa käännytetään ihmisiä omalle puolelle ystävällisyyden ja rakkauden avulla, mutta todelliset hampaat näytetään sitten kun toinen ihminen on sisällä omassa uskonnollisessa järjestössä. Eri asia kuitenkin ne ns. "tosi-kristityt" jotka haluavat uskoa parempaan maailmaan ja pyrkivät luomaan maailmasta paremman, mutta he ovat yleensä hyvin hukassa sen suhteen miten heidän tulisi toimia kun nämä feikki-kristityt kiukuttelevat ja ateistit vihaavat näitä kiukuttelijoita.
"ystävällisyyden ja rakkauden avulla, mutta todelliset hampaat näytetään sitten kun toinen ihminen on sisällä omassa uskonnollisessa järjestössä. Eri asia kuitenkin ne ns. "
Niin, hampaat näkyvät, kun ne ovat, mihin koira karvoistaan pääsisi. - uskisitsekin
Melenkiintoinen näkökulma!
Millaisissa uskovaisten piireissä olet mahtanut liikkua?
Itse en ole tuollaisiin juurikaan törmännyt, vaikka paljon uskovia olen tavannutkin. Päinvastoin. Suurin osa tapaamistani uskovaisista on arkoja, särkyneitä ja rikkinäisiä ihmisiä, joita elämä on kohdellut kaltoin ja joille Jumala on tuonut apua, lohtua ja turvaa. Mutta meitä on toki moneksi... - Kyseleväinen
Oletko itse sellainen uskovainen vai tässä keskustelupalstalla kiukkuaan ja vihaa purkava, uskontoa vastaan kapinoiva ateisti?
- Uskonnon uhrit
Puolesta kirjoitti:
"ystävällisyyden ja rakkauden avulla, mutta todelliset hampaat näytetään sitten kun toinen ihminen on sisällä omassa uskonnollisessa järjestössä. Eri asia kuitenkin ne ns. "
Niin, hampaat näkyvät, kun ne ovat, mihin koira karvoistaan pääsisi.Joo on totta että joitakin uskonlahkoja kannattaa vältellä. Kaikissa opetus ja muu touhu ei oo raitista (=oikeaa). Esim. Koivuniemen maitobaari on yksi tälläinen... Jehovista olen myös kuullut paljon huonoja kokemuksia...
- lasten leikkikenttä
Kyseleväinen kirjoitti:
Oletko itse sellainen uskovainen vai tässä keskustelupalstalla kiukkuaan ja vihaa purkava, uskontoa vastaan kapinoiva ateisti?
Sanotaan näin että minut on aivopesty uskonnolla ja olen menettänyt elämästäni n. 15 vuotta tuon aivopesun vuoksi. Tietyssä määrin minuunkin on tarttunut tuo kiukku ja viha sen vuoksi että olen huomannut tämän olevan aivopesua ja sen vuoksi että tätä aivopesua tapahtuu. En tiedä voiko minua luokitella ateistiksi, mutta ihmettelen syvästi miksi Jumala ei ilmesty ihmisille ja ilmoita mikä on se oikea elämäntapa. Raamattu ei ainakaan voi olla se oikea elämäntapa koska se on hyvin ristiriitainen monilta osin. Raamatun kautta sekä jumal-käsitteellä ihmiset alkavat pelkäämään Jumalan tuomiota jolloin pelko lamauttaa ihmisen eikä ihminen tiedä miten hänen tulisi elää. Tätä kautta ihmiset saadaan esimerkiksi uskonnollisen lahkon piiriin jolloin ihminen noudattaa sen ihmisen ohjeita joka väittää tietävänsä mikä on Jumalan mielestä oikein ja mikä Jumalan mielestä väärin.
Onko sillä merkitystä millainen ihminen minä olen? Mielestäni sillä on hyvin suuri merkitys millaisia ihmisiä nuo lahkojen johtajat sekä muut ihmiset jotka tarkoituksenomaisesti levittävät uskonnollista propagandaa. Jos ihminen leikkii Jumalaa tällä planeetalla toimien uskonnollisena johtajana, onko Jumala määrännyt hänet tähän asemaan? Jos Jumala ei ole määrännyt häntä tähän asemaan niin onko Saatana määrännyt hänet tähän asemaan? Jos kumpaakaan hahmoa ei ole olemassa, olisiko syytä miettiä miksi ihmisen psyyke toimii siten että hän haluaa ohjailla muita ihmisiä välittämättä seurauksista? Onko tarkoitus kostaa viattomille ihmisille uskonnon avulla sen vuoksi että ihminen on itse ollut uskonnon uhri? Ovatko nämä uskonnolliset johtajat itse ateisteja jotka kostavat kaikille niille jotka ovat herkkäuskoisia uskoessaan heidän olevan Jumalan määräämässä asemassa?
"Suurin osa tapaamistani uskovaisista on arkoja, särkyneitä ja rikkinäisiä ihmisiä, joita elämä on kohdellut kaltoin ja joille Jumala on tuonut apua, lohtua ja turvaa."
Itsekin olin tällainen joskus nuoruudessa. Mutta sanotaan näin että uskonto rikkoi minua entisestään. Kuitenkin sen jälkeen kun aloin vihaamaan tätä maailmaa sen vuoksi että tämä maailma on täynnä valheita ja valehtelevia ihmisiä, aloin tosissani todistamaan itselleni sen että Raamattu pitää paikkansa ja halusin todistaa sen myös muille ihmisille. Tästä kuitenkin seurasi se että todistin itselleni sen että Raamattu todennäköisesti ei pidä paikkansa. Mitä enemmän tätä maailmaa tutkii, sen vahvemmaksi tulee tiedon kautta, mutta alussa ihmisestä tulee hyvin heikko kun ihminen tajuaa Raamatun ristiriitaisuuden ja hataruuden. Käsite Jumalasta on ihan ok jos se auttaa jaksamaan, mutta se on verrattavissa huumeeseen johon jää koukkuun. Mitä pidemmälle uskoo tähän huumeeseen, sitä vahvemmin jää koukkuun. Vaarana on se että ihminen alkaa uskomaan johonkin mikä ei pidäkään paikkansa. Vanhan testamentin aikaan tuo herkkäuskoisuuden tai uskonnollisuuden vaara on jo huomattu, samoin kuin uskonnollisuuden vastustamisen vaara:
- Vanhurskaan vanhurskaus tulee hänen itsensä päälle, ja jumalattoman jumalattomuus tulee hänen itsensä päälle. (Hesekiel 18:20) - Kyseleväinen
Sanotaan näin että minut on aivopesty uskonnolla ja olen menettänyt elämästäni n. 15 vuotta tuon aivopesun vuoksi. Tietyssä määrin minuunkin on tarttunut tuo kiukku ja viha sen vuoksi että olen huomannut tämän olevan aivopesua ja sen vuoksi että tätä aivopesua tapahtuu. En tiedä voiko minua luokitella ateistiksi, mutta ihmettelen syvästi miksi Jumala ei ilmesty ihmisille ja ilmoita mikä on se oikea elämäntapa. Raamattu ei ainakaan voi olla se oikea elämäntapa koska se on hyvin ristiriitainen monilta osin. Raamatun kautta sekä jumal-käsitteellä ihmiset alkavat pelkäämään Jumalan tuomiota jolloin pelko lamauttaa ihmisen eikä ihminen tiedä miten hänen tulisi elää. Tätä kautta ihmiset saadaan esimerkiksi uskonnollisen lahkon piiriin jolloin ihminen noudattaa sen ihmisen ohjeita joka väittää tietävänsä mikä on Jumalan mielestä oikein ja mikä Jumalan mielestä väärin.
Onko sillä merkitystä millainen ihminen minä olen? Mielestäni sillä on hyvin suuri merkitys millaisia ihmisiä nuo lahkojen johtajat sekä muut ihmiset jotka tarkoituksenomaisesti levittävät uskonnollista propagandaa. Jos ihminen leikkii Jumalaa tällä planeetalla toimien uskonnollisena johtajana, onko Jumala määrännyt hänet tähän asemaan? Jos Jumala ei ole määrännyt häntä tähän asemaan niin onko Saatana määrännyt hänet tähän asemaan? Jos kumpaakaan hahmoa ei ole olemassa, olisiko syytä miettiä miksi ihmisen psyyke toimii siten että hän haluaa ohjailla muita ihmisiä välittämättä seurauksista? Onko tarkoitus kostaa viattomille ihmisille uskonnon avulla sen vuoksi että ihminen on itse ollut uskonnon uhri? Ovatko nämä uskonnolliset johtajat itse ateisteja jotka kostavat kaikille niille jotka ovat herkkäuskoisia uskoessaan heidän olevan Jumalan määräämässä asemassa?
"Suurin osa tapaamistani uskovaisista on arkoja, särkyneitä ja rikkinäisiä ihmisiä, joita elämä on kohdellut kaltoin ja joille Jumala on tuonut apua, lohtua ja turvaa."
Itsekin olin tällainen joskus nuoruudessa. Mutta sanotaan näin että uskonto rikkoi minua entisestään. Kuitenkin sen jälkeen kun aloin vihaamaan tätä maailmaa sen vuoksi että tämä maailma on täynnä valheita ja valehtelevia ihmisiä, aloin tosissani todistamaan itselleni sen että Raamattu pitää paikkansa ja halusin todistaa sen myös muille ihmisille. Tästä kuitenkin seurasi se että todistin itselleni sen että Raamattu todennäköisesti ei pidä paikkansa. Mitä enemmän tätä maailmaa tutkii, sen vahvemmaksi tulee tiedon kautta, mutta alussa ihmisestä tulee hyvin heikko kun ihminen tajuaa Raamatun ristiriitaisuuden ja hataruuden. Käsite Jumalasta on ihan ok jos se auttaa jaksamaan, mutta se on verrattavissa huumeeseen johon jää koukkuun. Mitä pidemmälle uskoo tähän huumeeseen, sitä vahvemmin jää koukkuun. Vaarana on se että ihminen alkaa uskomaan johonkin mikä ei pidäkään paikkansa. Vanhan testamentin aikaan tuo herkkäuskoisuuden tai uskonnollisuuden vaara on jo huomattu, samoin kuin uskonnollisuuden vastustamisen vaara:
- Vanhurskaan vanhurskaus tulee hänen itsensä päälle, ja jumalattoman jumalattomuus tulee hänen itsensä päälle. (Hesekiel 18:20)Jos on ajautunut uskonnollisen lahkon uhriksi, niin on myös olemassa järjestö nimeltä uskontojen urhrit, josta voi saada itselleen apua. Raamatunkin mukaan lahkolaisuus on synti. Sen vuoksi on tärkeää, että Raamatun opetus on tervettä ja "raitista". Itse voisin suositella esim. Jukka Norvatoa (Raamattu kannesta kanteen).
Kyllä Jumala ilmestyy ihmisille tänäkin päivänä.
Raamattu on monimutkainen kirja, eikä se avaudu ellei Pyhä Henki sitä avaa.
Kerro mitkä kohdat/asiat Raamatussa ovat sinun mielestäsi ristiriidassa keskenään?
Jokainen ihminen joutuu lopulta Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan sanoistaan ja teoistaan: niin sinä, minä kuin uskonnolliset johtajat sekä kaikki muutkin.
Jeesus sanoo:
"Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Mat.12:35-37)
Mitäpä jos alkaisit etsimällä etsimään ja tutkimaan mitä hyvää maailmasta löytyy? Maailmassa on kuitenkin kaikesta pahuudesta huolimatta myös hyviä ja kauniita asioita, joita et vain ole löytänyt. Niitä voi myös itse tehdä. Viha ei ole kaunista eikä se saa mitään hyvää aikaan. Haluatko sinä tehdä omalta osaltasi maailmasta kauniimman vai ikävämmän paikan elää ja olla? Haluatko toimia hyvän vai pahan välikappaleena? Näitä asioita kannattaa pohtia!
- Viisaat
Kaikki ei vain pelkästään usko vaan myös tietää, koska Jeesus on itsesä ilmaissut! Miksi sitä on niin vaikea uskoa?
Ja se on itte, joka toisia haukkuu... ;) - Aaaapuuva
Totta...Pieni tai suurikin apu olisi paikoillaan!!!
Mulla olis hommia vaikka muille jakaa. Haluaisko joku tulla tamppaamaan matot, luomaan pihalta lumet, pesemään ikkunat, jynssäämään vessan pöntöt, pesemään pyykit jne. Jos auttaminen kiinnostaa niin laita oheen puhelinnumerosi, niin otan yhteyttä! ;)
...Jos auttamishaluisia ei löydy, niin saan kyllä hommat siinä tapauksessa itsekin hoidettua! ;)
Hyvää Uutta Vuotta 2013 ja Taivaan Isän siunausta! - Anotaan Jeesuksen
nimessä aloittajalle Jumalan armoa ja totuutta Jeesuksessa, jotta ymmärtäisi Jumalan valtakunnan ja vanhurskauden ja saisi Totuuden Hengen ja elävän veden kautta tulla uudistumaan mieleltään tämä aloittaja.
Myös kaikille pyhille ja ihmisille ja itsellemme sitä hyvää hengellistä janotkaamme ja kiittäen ja kunnioittaen Isää Jeesuksen nimessä.- believer7
Johan vitsin murjaisit! :D
- Yhteinen rukous
Rakas Taivaallinen Isä, Kaikkivaltias Pyhä Jumala. Kiitos armostasi, rakkaudestasi ja rauhasta, jonka vain sinä voit meille antaa. Anna Pyhän Henkesi vaikuttaa näiden kaikkien keskustelijoiden yllä ja anna heille viisautta ja ymmärrystä, jotta sinun nimesi saisi sen kunnian, joka sille kuuluu. Anna sinä pimeydessä eläville elämän leipää ja elävää vettä, jotta he saisivat rauhan ja pääsisivät eroon vihasta, katkeruudesta ja kaunasta. Auta ja paranna heidän kipeitä haavojaan ja laske kätesi niiden ylle. Ole meille armollinen ja anna meidän syntimme anteeksi, jotta voisimme olla sinun lapsiasi ja päästä perille taivasten valtakuntaan. Isä, tätä me pyydäämme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Jää siunaamaan meitä. Aamen.
- Jeesus on Herra
Yhteinen rukous kirjoitti:
Rakas Taivaallinen Isä, Kaikkivaltias Pyhä Jumala. Kiitos armostasi, rakkaudestasi ja rauhasta, jonka vain sinä voit meille antaa. Anna Pyhän Henkesi vaikuttaa näiden kaikkien keskustelijoiden yllä ja anna heille viisautta ja ymmärrystä, jotta sinun nimesi saisi sen kunnian, joka sille kuuluu. Anna sinä pimeydessä eläville elämän leipää ja elävää vettä, jotta he saisivat rauhan ja pääsisivät eroon vihasta, katkeruudesta ja kaunasta. Auta ja paranna heidän kipeitä haavojaan ja laske kätesi niiden ylle. Ole meille armollinen ja anna meidän syntimme anteeksi, jotta voisimme olla sinun lapsiasi ja päästä perille taivasten valtakuntaan. Isä, tätä me pyydäämme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Jää siunaamaan meitä. Aamen.
Luoja maan ja taivaan:
http://www.youtube.com/watch?v=eetB-NxFi7c
- Raamattupuhuu
Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii viisautta ja opetusta.(Sl.1:7)
- Raamattupuhuu
Nyt on pauke ja rätinä vihdoikin loppunut...
Opetusta ollaan saatu ihan olan takaa...
...Ja Herran pelko tarkoittaa muuten sitä, että
rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa!
Jeesus haluaa sanoa sinulle rakas ystävä:
Älä pelkää! Minä olen sinun kanssasi päiviesi loppuun asti!
Siunattua ja armollista vuotta 2013!
Rauhallista yötä ja enkeleitä turvaksi! :)
- Seuraa tähteä
Joulu tuli ja meni, mutta kristityillä on joulu joka päivä...
Jeesus antaa joka päivä lahjaksi armon, rauhan ja rakkauden jokaiselle, joka vain haluaa ottaa lahjan vastaan.
Jeesus on meidän Herramme ja Vapahtajamme. Hän on se johtotähti...kaikista maailmankaikkeuden tähdistä ylivoimaisesti kirkkain!
Kuule, kallis ystäväin,
on aika lähteä.
Sinulle mä laulan näin:
Seuraa tähteä!
Mitä turhaan pelästyt?
On aika lähteä.
Olkoon maassa rauha nyt,
seuraa tähteä!
Suuren ilon ilmoitan,
on aika lähteä,
Syntyi poika Jumalan,
seuraa tähteä!
Riennä Jeesus-lapsen luo,
on aika lähteä.
Pimeyteen hän valon tuo,
seuraa tähteä!
Kiitä Isää Jumalaa,
on aika lähteä.
Sinuakin rakastaa,
seuraa tähteä!
Antoi ainoon poikansa,
on aika lähteä,
ettet olis hukkuva,
seuraa tähteä!
Pue päälles rohkeus,
on aika lähteä.
Ota vastaan vapautus,
seuraa tähteä!
Tule talliin matalaan,
on aika lähteä.
Yhdy riemuun, juhlintaan,
seuraa tähteä!
Kerro tästä muillekin:
on aika lähteä.
Laula laulu iloisin:
Seuraa tähteä!
Kuule kallis ystäväin,
on aika lähteä.
Sinulle mä laulan näin:
Seuraa tähteä!- seuraa tähteä
...Ja armollista Uutta Vuotta 2013 kaikille! :)
- Ei käsitä....
KUKAAN MUU EI VOI ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI KUIN JEESUS.
Miksi näin. Miksei Jumala? Siis miksi ei? Eikö armo riitä Jumalalla suoraan. Miksi pitää uskoa erikseen Jeesushahmoon. Ehkä se voi auttaa joitakuita mutta miksi ehdottomasti. Siis miksi?? Mitä perustetta? Oliko Jeesus sitten joku eri Jumala kuitenkin (jos Jumala oli)?
Siis miten voi uskoa, että yhden ihmisen naulaaminen ristille /siis ihan konkreettisesti... se naula maailmankaikkeudessa -ratkaisee koko maapallon kaikkien ihmisten pelastuksen ja syntien anteeksisaamisen......? Jos sen vain uskoo, että juuri se ja vain se ratkaisee.
Miksi vain se ratkaisee?? Ei kai Jumala nyt ihan oikeasti sitä uhria tarvinnut armonsa ehdoksi ?- Jeesus=Jumala
Lue Uusi testamentti kaksi tai kolme kertaa lävitse ja mene vaikka alfakurssille tai raamattukouluun, niin ehkä sitten alat ymmärtämään miksi näin...jos nimittäin ihan oikeasti haluat tietää ja ymmärtää...
- Raamatussa meille
annettu kaikki tarpeellinen ja elävä vesi ja Pyhä Henki Jeesuksessa saadaan!
- Näin ymmärrän
Jeesus on viisaiden ja nöyrien Herra, mutta ei kaikkien. Vajavaista toki kaikilla ihmisillä on Jeesuksen seuraaminen ja kilvoittelua ja pyhitys harvinaista.
- Mitä enemmän
tahdot Jeesusta rakastaa ja olla valona ja suolana, sen enemmän sinua vihataan ja koet ahdisusta tässä maailmassa. Rukoillaan kaikkien pyhien puolesta ja ilo Herrassa on väkevyytemme, ei anneta penseyden eikä masennuksen itseämme voittaa tässä maailmassa.
- Tuija18
Jeesus ei ole kuollut vaan hän elää. Hän ei kuollu pahojen tekojensa tähden, vaan syntimme vamamme ja sairautemme tähden, siks hänet ristiinaulitiin ja hän ei jääny hautaan vaan nousi kolmantena päivänä kuoleista jumala hänet herätti ja siks monet ovat tullu uskoon koska jeesus on näytäytyny heille. koska hän elää, sitä paitsi monet ovat käyneet taivasmatkalla ja helvetissä siks nämä lähetystyöntekijät ja jeesuksen uskovat tarvitsee apua koska heitä martyyrien kautta tapetaan, koska he saarnaavat jeesuksesta. Siksi että evankeljumi julistetaisiin kaikialla maailmalla ja sitten kun pakana luku on täysi ja juutalaiset ovat uskoon tuleet: nii jeesus tulee suuressa kirkaudessa. ja myös tarvitsee rahaa että he pääsisivät tekee lähetys työtä. Jeesus ei ole ollu pelkkä ihminen täällä maanpäällä vaan jumalan poika isä lähetti hänet tänne että kuolisi meidän syntimme puolesta että häneen kautaan pelastuu. Ja jeesus ei ole mikään Huijari eikä manipuloija. Jeesus opetti ja saarnasi mahtavasta isästään ja kerto totuuden hän on totuus itse hän ei tehny minkälaista syntiä hän paransi ja yhä parantaa. Nämä ei oo säälitäviä he TEKEVÄT AHKERASTI TYÖTÄ JA KÄRSIVÄT SEN TAKIA ETTÄ USKOVAT TÄHÄN he saavat ikuisen elämän taivaassa ja kowska jeesuskin kärsi, mutta hän päätäväisesti ISÄN käskystä saarnasi ihanasti ja hellästi ihmisille ETTÄ JOS NYT EI OIKEASTI TAJUTA SITÄ MITÄ HYVÄÄ TÄMÄ IHANA PAIMEN TEKI JA TEKEE ON SE KUMMA jeesus ei oo mitään pahaa tehny minua saat kyllä haukkua, mutta jätä se jeesus rauhaan jos et oikeasti muuta tee kun pilkaat vaan häntä ja hänen pelvelijoitaan. Jeesus on kuningasten kuningas hän elää!! hän on yllösnoussu!! siks ne sanovat ja todistavat koska he sanovat ilosanomaa jeesus on ilmestyny heille. Ne ei oo hulluja. ://///
- miksi Jeesus?
Oletko varma, että tuolla Ganges-virrassa syntien upotus- ja puhdistautumis-riitillä käyneet toisuskovat eivät saaneet syntejään anteeksi?
Miksi vain uskon Jeesukseen pitäisi antaa synnit anteeksi.
Tarvitsiko Jumala tällaisen ihmisen sydämeen ja sieluun katsomattoman valintakriteerin.
Vain näin saat syntisi anteeksi??? Siksikö Jeesus kuoli? Että vain häneen uskovat voivat saada pelastuksen ja anteeksiannnon???
Jeesus on minulle rakas, mutta näin en usko. Ei anna omatunto myöten.- uskossa varma
miksi Jeesus?:
"Oletko varma, että tuolla Ganges-virrassa syntien upotus- ja puhdistautumis-riitillä käyneet toisuskovat eivät saaneet syntejään anteeksi?"
VASTAUS:
Olen varma, että he eivät saaneet syntejään anteeksi kastautumalla Gagnesiin, mutta ehkä ovat voineet saada syntinsä anteeksi jos elävä Jumala on heitä Jeesuksen tähden armahtanut eli antanut heille heidän syntinsä anteeksi.
Gagnes ei todellakaan puhdista: ei ruumista, henkeä kuin sieluakaan...
Ps. Se jolle Raamatun Jeesus on rakas ei puhu (ts. kirjoita) tuolla tavoin...tai sitten ei tunne Raamatun Jeesusta/Jumalaa. - OMantunnon puhe
uskossa varma kirjoitti:
miksi Jeesus?:
"Oletko varma, että tuolla Ganges-virrassa syntien upotus- ja puhdistautumis-riitillä käyneet toisuskovat eivät saaneet syntejään anteeksi?"
VASTAUS:
Olen varma, että he eivät saaneet syntejään anteeksi kastautumalla Gagnesiin, mutta ehkä ovat voineet saada syntinsä anteeksi jos elävä Jumala on heitä Jeesuksen tähden armahtanut eli antanut heille heidän syntinsä anteeksi.
Gagnes ei todellakaan puhdista: ei ruumista, henkeä kuin sieluakaan...
Ps. Se jolle Raamatun Jeesus on rakas ei puhu (ts. kirjoita) tuolla tavoin...tai sitten ei tunne Raamatun Jeesusta/Jumalaa.Voihan se Gangesissa käynti olla vain ikäänkuin asian konkretisointia. Kuten meillä ehtoollinen tms. Todellinen asia tapahtuu kuitenkin sielussa ja sydämessä.¨
Oletko varma, ettei elävä Jumala heitä ole armahtanut. Sanot että Jeesuksen tähden. Voihan hän armahtaa Jeesuksen tähden, vaikka ei Jeesuksen ristinkuolemaan armon ehtona uskoisikaan. Koska Jumalan armo on mielestäni ääretön ja ikuinen. Ennen Jeesusta ja Jeesuksen jälkeen.
Jeesus silti rakas. Mutta ei noin selvästi ihmisten sieluntilaa ja armoa säännöstelevänä kuin sinä uskot.
- Jeesuksen Hengessä
poistuu ihmispelot mutta edellyttää Pyhän Hengen kastetta taivaasta ihmiselle.
- Jeesus rakas, kiitos
Aivan Jeesuksen Hengessä poistuu ihmispelot ja Jumalan armo ja rakkaus saavat tilaa ihmisessä.
Jumalan armo ei kuitenkaan siten ole sidottu ristinkuolemaan kuin kristinuskossa yleisesti opetetaan.
Jeesus rakas opettaja, Tie ja Portti. Jeesuksen HENKI. JUMALAN HENKI JEESUKSESSA.
- erttkl
'Kaikki oli luotyu Kristukseen Jeesukseen ja kun Jeesus kuoli Golgatalla, kaikki kuolivat ja joka uskoo Jeesuksen nimessä synnit anteeksi on syntynyt uudestaan!' Uudenn Testamentin mukaan
Lue myös Jeesuksen syntymäkertomukset Matteuksen Ja Luukkaan Evankeliumeista! "Teille on syntynyt Vapahtaja Kristus Herra!" Ja hänelle pitää annettaman nimi Jeesus!" "Hän on sovittava kansansa synnit!"" Joka uskoo Jeesukseen pelastuu!" - Jumala haluaa pelastaa!
Mites sitten kun te joudutte kadotukseen. Meillä uskovilla on voima, johon turvautua, Jeesus tuli pelastamaan meidät kaikki, joten miks dissaatte? Ettekö halua pelastua. Meillä on tehtävänä pelastaa ihmiset kadotukselta. Miksi ihmiset ei voi ajatella taivaaseen pääsemistä luonnollisena elämänvaiheena ja Jumalaa osana tätä elämää. Ne jotka näkevät näyn, Jumala haluaa pelastaa. Siispä rukoillkaamme me uskovat, että jonakin päivänä tekin tulette uskoon ja ette sitten kadotuksessa kadu mitä tuli tehtyä. Joten miksi vastustatte Jumalaa, joka haluaa pelastaa teidät. "Jumala on turvanne ja linnanne auttajanne hädän hetkellä" psalmi 46 jae 2, Meillä on Jumala johon turvaamme, Jumala tekee elämästämme ihanaa. Jumalan kanssa kun kulkea saan, tuntuis et elämä ois jotenki parempaa... Joten uskokaa, niin pelastutte, vielä tulette kiittämään Herraa! :))))
- Sori...kirjotusvirhe :)
Eiku se olikin"Jumala on turvamme ja linnamme..."
- Paljon pohtinut
Joo. Pelastus ja armo on hienoja asioita. Samoin Jeesus.
Mutta ongelma on siinä, että jos uskomme että pelastus on mahdollinen vain jos uskoo Jeesuksen ristiinnaulitsemisen olleen se tekijä joka toi meille armon Jumalan edessa, tuomitsemme kaikki muut uskovat armosta osattomiksi.
Minusta se on väärin.
Minusta Jumalan armo ja rakkaus ovat niin isoja ja valtavia asioita, ettei niitä voi näin rajata. - Ei verestä
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Joh. 6:63 No nythän sinä kummia puhut. Olen uskossa Jeesukseen ja hän on minulle vapauttaja ja syntien sovittaja. Elämäni on tullut paljon vapaammaksi elää. En elä enää kieltojen mukaan, vaan nautin Jumalan suomista lahjoista.
- Apostolos Pavlos
Mikäli et kannata saman sukupuolen välisiä “liittoja”, käy allekirjoittamassa nimesi adressiin osoitteessa:
http://www.adressit.com/avioliitto_on_naisen_ja_miehen_valinen_julkinen_liitto
Laita tämä viesti myös eteenpäin tuttavillesi. - kokemusta on
He tarvitsevat apua tunnen näitä jeesustelijoita jotka ovat pahenpia kiusaajia mitä täällä maanpäällä on . omavaltaisia häpäisijöitä etteikö muka helluntailaiset ja vapaakirkolliset harrasta pahamaineista erottelua niinkuin jehovat kyllä harrastaa ja on harrastanut vuosi kymmenet ihmisten alistamista heidän valheisiinsa
- 1213
"Olen lukenut raamatut sun muut höpinä opukset, niistä selviää vain se, että jeesus oli huijari, ja manipuloija, joka käytti ihmisiä hyväkseen."
Mihin tarkoitukseen?- Minäkin kysyn
Millätavalla Jeesus käytti ihmisiä hyväkseen?
Hänhän paransi ja ruokki ihmisiä ja osoitti tien Jumalan yhteyteen.
- Anonyymi
...Hän nousi ylös kolmantena päivänä ristiinnaulitsemisesta ( sillä paikalla olisi pitänyt minun...sinun olla)...Hän elää nyt!
Usko syntyy kuulemisesta, sana on kristuksen.
Jeesus kyllä pitää omistaan huolen, olemme turvassa hänen luonaan hän sotii te olkaa hiljaa.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa tämä ohjelma ja ktsoa ja kuunnella, mitä Jeesus sanoi ja teki. https://www.youtube.com/watch?v=Iz30YRcRNK8
- AnonyymiUUSI
Minäkin voin kertoo yhen monista jutuista jota mulle on tapahtunut jeesuksen nimessä,nimittäin se syötti mulle siemennestettä omalla kämmenellä ollessani alakoulu-ikäinen.Että semmonen jeesus kokemus on mulla.Pistäkää paremmaksi jos voitte.Sairas pedofiili se vitun jeesus on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422266Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2362055- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151217
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271107- 741009
- 65973
- 70960