Rivatril 0.5 mg lopettaminen

Olen syönyt kyseistä lääkettä noin puoli vuotta. Alkuun meni 1 mg ehkä pari kuukautta, sen jälkeen vähensin annoksen 0,5:n ja sitä määrää olen syönyt joka päivä noin 4-5 kk.Pienensin annosta, koska olosta tuli tosi tunteeton, "zombiemainen". Tuo suora puolittaminen parin kuukauden jälkeen ei aiheuttanut vieroitusoireita, joten pystyykö lopettamaan, esim niin, että otan viikon ajan 0,25 mg ja viikko tuosta taas puolet ja sitten irti kokonaan. Lääkkeestä ei ole koko aikana ollut mielestäni mitään hyötyä. Olin kokeilumielessä pari päivää ilman lääkettä kokonaan ja heti oli virkeämpi olo, otin kuitenkin puolikkaan tänään kun alkoi mietityttämään, tuleeko tuosta pahoja viekkareita.

Lääkäri vain mutisi jotain vähentämisestä, mutta ei antanut tarkkoja ohjeita. Annoskokohan on pieni, mutta bentso kuitenkin. Kokemuksia kenelläkään?

Toinen lääke on venlafaxin, jota lääkärin määräyksestä pudotetaan 225 mg:sta 150:n. Ajattelin ottaa viikon ajan 187.5 ja sitten tiputtaa 150:n. Tuota syönyt kanssa reilu puoli vuotta ja kokoajan samalla vahvuudella. Tähänkään ei saanut selvää aikataulua..

Joo tiedän, pitäis varmaan kysyä toiselta lääkäriltä, mutta kysynpä nyt kuitenkin täältä, jos joku lopettanut/ vähentänyt noita lääkkeitä, miten olette edenneet.
3291
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

no mihin oireisiin sitten tuota olet syönyt jos ei ole auttanut?
kannattaa olla 2 viikkoa se jakso tai jopa pidempi kun pudotat rivatrilin. esim 2 viikkoa 0,25 sitten puolitat ja taas 2 viikkoa. sitten pois kokonaan.

ja jos nyt mikään hätä ei ole, niin vähennä lääke kerrallaan. osaat sitten paremmin sanoa mikä johtuu mistäkin. ensin vaikka jos vähentelet rivatrilin pois. sitten kun se systeemi tasaantunut. niin tiputat toista.

tuskin tulee tuosta bentso määrästä mitään vierotus oireita. toki yksilöitä ollaan. että älä turhaan ole huolissasi.

Äänestä

Niin ja miksi ihmeessä otit "varmuuden vuoksi" ettei vain tulisi viekkareita? Otat tietysti sitten pillerisi jos niitä viekkareita tulee.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tiedoton1 kirjoitti:

Olen syönyt kyseistä lääkettä noin puoli vuotta. Alkuun meni 1 mg ehkä pari kuukautta, sen jälkeen vähensin annoksen 0,5:n ja sitä määrää olen syönyt joka päivä noin 4-5 kk.Pienensin annosta, koska olosta tuli tosi tunteeton, "zombiemainen". Tuo suora puolittaminen parin kuukauden jälkeen ei aiheuttanut vieroitusoireita, joten pystyykö lopettamaan, esim niin, että otan viikon ajan 0,25 mg ja viikko tuosta taas puolet ja sitten irti kokonaan. Lääkkeestä ei ole koko aikana ollut mielestäni mitään hyötyä. Olin kokeilumielessä pari päivää ilman lääkettä kokonaan ja heti oli virkeämpi olo, otin kuitenkin puolikkaan tänään kun alkoi mietityttämään, tuleeko tuosta pahoja viekkareita.

Lääkäri vain mutisi jotain vähentämisestä, mutta ei antanut tarkkoja ohjeita. Annoskokohan on pieni, mutta bentso kuitenkin. Kokemuksia kenelläkään?

Toinen lääke on venlafaxin, jota lääkärin määräyksestä pudotetaan 225 mg:sta 150:n. Ajattelin ottaa viikon ajan 187.5 ja sitten tiputtaa 150:n. Tuota syönyt kanssa reilu puoli vuotta ja kokoajan samalla vahvuudella. Tähänkään ei saanut selvää aikataulua..

Joo tiedän, pitäis varmaan kysyä toiselta lääkäriltä, mutta kysynpä nyt kuitenkin täältä, jos joku lopettanut/ vähentänyt noita lääkkeitä, miten olette edenneet.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu