Taustatietona mainittakoon, että olen itse Uudenmaan Piraattien jäsen ja olin ehdokkaana Espoossa kunnallisvaaleissa. Puolueemme uutuuden ja hieman liian lyhyiden ehdokaslistojen ja vähien resurssien vuoksi äänestäjät eivät sitä tarpeeksi hyvin tunteneet jajäimme valitettavasti tällä kertaa kunnanvaltuustopaikkojen ulkopuolelle. Toimintamme jatkuu kuitenkin edelleen vilkkaana, haluamme hankkia lisää jäseniä ja tähdätä tulevien euro- ja eduskuntavaalien kautta vuoden 2016 kunnallisvaaleihin nykyistä vahvemmalla organisaatiolla.
Piraattipuolueen ideana ei ole se, että kaikki saisivat jakaa ja kopioida netissä kaikkea mahdollista ilmaiseksi, ei ainakaan niin, että yllyttäisimme ketään niin laittomasti tekemään. Sen sijaan tavoitteenamme on tekijänoikeus- ja patenttilakien uudistus, joiden perusteella nykyisellään järjettömän pitkiä suoja-aikoja lyhennettäisiin ja epäkaupallista kopiointia omaan käyttöön vapautettaisiin.
Muilta osin Piraattipuolue on kansalaisoikeusmyönteinen ja kannattaa mm. sukupuolten tasa-arvoa, ihmisten yhdenvertaisuutta ja avoimempaa hallintoa. Kunnallisvaaleissa meillä oli myös paljon kuntakohtaisia ohjelmia, esimerkiksi pääkaupunkiseudulla metropolihallinto, joukkoliikenteen laadun parantaminen ja viheralueiden suojelu. Itselläni oli omina teemoina myös Espoon lastensuojelun tason parantaminen ja kestävä kuntatalous. Kaikkiaan 77 äänestäjää oli näissä tarpeeksi samaa mieltä kanssani äänestääkseen minua ja 627 muuta äänestäjää äänesti muita Espoossa ehdolla olleita Piraatteja.
Ohjelmaamme pyritään laajentamaan eurovaaleja ja eduskuntavaaleja kohden kattamaan tärkeitä talous- ja turvallisuuspoliittisia teemoja ja koko EU:n integraatiokehityksen jatkostrategioita. Tarvitsemme tähän myös uusia aktiivisia poliitikkoja tai poliitikonalkuja mukaan.
Piraattipuolue on ihan normaali poliittinen puolue
mikko_n_1975
0
108
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861494
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1121375Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras401167- 281094
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne117933Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46908- 19862
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65797- 43709
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..76705