Taustatietona mainittakoon, että olen itse Uudenmaan Piraattien jäsen ja olin ehdokkaana Espoossa kunnallisvaaleissa. Puolueemme uutuuden ja hieman liian lyhyiden ehdokaslistojen ja vähien resurssien vuoksi äänestäjät eivät sitä tarpeeksi hyvin tunteneet jajäimme valitettavasti tällä kertaa kunnanvaltuustopaikkojen ulkopuolelle. Toimintamme jatkuu kuitenkin edelleen vilkkaana, haluamme hankkia lisää jäseniä ja tähdätä tulevien euro- ja eduskuntavaalien kautta vuoden 2016 kunnallisvaaleihin nykyistä vahvemmalla organisaatiolla.
Piraattipuolueen ideana ei ole se, että kaikki saisivat jakaa ja kopioida netissä kaikkea mahdollista ilmaiseksi, ei ainakaan niin, että yllyttäisimme ketään niin laittomasti tekemään. Sen sijaan tavoitteenamme on tekijänoikeus- ja patenttilakien uudistus, joiden perusteella nykyisellään järjettömän pitkiä suoja-aikoja lyhennettäisiin ja epäkaupallista kopiointia omaan käyttöön vapautettaisiin.
Muilta osin Piraattipuolue on kansalaisoikeusmyönteinen ja kannattaa mm. sukupuolten tasa-arvoa, ihmisten yhdenvertaisuutta ja avoimempaa hallintoa. Kunnallisvaaleissa meillä oli myös paljon kuntakohtaisia ohjelmia, esimerkiksi pääkaupunkiseudulla metropolihallinto, joukkoliikenteen laadun parantaminen ja viheralueiden suojelu. Itselläni oli omina teemoina myös Espoon lastensuojelun tason parantaminen ja kestävä kuntatalous. Kaikkiaan 77 äänestäjää oli näissä tarpeeksi samaa mieltä kanssani äänestääkseen minua ja 627 muuta äänestäjää äänesti muita Espoossa ehdolla olleita Piraatteja.
Ohjelmaamme pyritään laajentamaan eurovaaleja ja eduskuntavaaleja kohden kattamaan tärkeitä talous- ja turvallisuuspoliittisia teemoja ja koko EU:n integraatiokehityksen jatkostrategioita. Tarvitsemme tähän myös uusia aktiivisia poliitikkoja tai poliitikonalkuja mukaan.
Piraattipuolue on ihan normaali poliittinen puolue
mikko_n_1975
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai898213Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424728Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414371Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452575Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981458- 401286
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress401227Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641132Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1661070