Mainonta, liike-elämä ja valtiovalta kulkevat käsi kädessä. Tavallinen veronmaksaja käytännössä
pakotetaan oravanpyörään ankaran verotuksn avulla.
Maksamme tuloveroa, kunnallisveroa, polttoaineveroa (vaikka joku keksisikin vaikka vedellä kulkevan auton, se olisi laiton, ennenkuin
sille säädettäisiin vero), arvonlisäveroa (joka
onkin uskomaton rahasampo. Aina kun raha vaihtaa
omistajaa, valtio ottaa arvonlisäveroa 16...21 % arviolta). Ynnä lukematon määrä muita välillisiä
piiloveroja (pysäköintimaksut, tyhjän tien liikennevalvonta yöllä...)
Oli miten oli, osa veroista on OK...pakkohan valtion on rahastaa, mutta järjestelmä on rakennettu länsimaissa ja Suomessa varsinkin sellaiseksi, että kukaan rehellistä työtä tekevä ihminen ei pääse vapautumaan valtion ikeestä.
Muistan 90-luvun puolivälissä tulleessa radio-ohjelmassa erään kansliapäällikön lipsauttaneen:
Työmoraali romahtaisi ja valtion (vrt.markkitalouden) voitot pienenisivät, jos
tavalliset ihmiset kyseenalaistaisivat tällaisen
yhteiskuntasysteemin missä elämme.
Entäs sitten? Tuskin kukaan meistä syntyy elämässä siihen tarkoitukseen, että tekee orjatyönä ylitöitä suuryrityksen, kiskuriyrittäjän tai verottajan ahdistelemana yksityisyrittäjänä...ei se ole elämän tarkoitus.
Ehdotukseni on asiaa kauan pohtineena se, että
tehdään pakollinen työmme. Eläkäämme hyvin, syökäämme hyvin, mutta kuluttakaamme nuukasti kaikkea, luonnonvaroja myöten. Isot firmat kärsisivät hiukan, ja ahne verottaja ¨menettäisi¨
verotuloja. Siinä kaikki, bisnesmiehet ja pankkien
ekonomitaloustutkijat itkisivät verikyyneleitä.
Minä poika vaan löhöisin riippumatossa ja nauraisin ahneille paskaisen naurun...
Kansalaisia vedätetään
3
424
Vastaukset
- antidigi
Eivät ihmiset olisi vaatimassa niitä isompia palkkoja ellei olisi "ihan pakko" saada esim. uusinta elektroniikkaa (kun naapurillakin on). Niin aivopestyjä ovat ihmiset, että luulevat tulevansa onnellisemmiksi ostamalla.
- Jaska
Minä olen jurnuttanut tätä systeemiä vastaan lähes koko ikäni:
-vaatteet ostan kirpputorilta
-ruoan suuressa erissä tarjouksesta ja osa pakastimeen
-en tee juuri ulkomaanmatkoja
-kodinkoneet korjaan itse tai kaivan roskiksesta
-ajan paljon polkupyörällä,korjaan ne itse tai romuosista kasaan uudelleen.
-en tee koskaan ylitöitä
Kodinkoneita:
-DDr:läinen sähkövatkain ikä 22vuotta
-mikroaaltouuni löydetty 11vuotta sitten roskiksen kannen päältä-toimii mainiosti loistelamput:purkutyömaalta
-porakone kirppikseltä-ikää varmaan 30 vuotta
-edellinen pesukone kesti 15 vuotta,Tv 14 vuotta,steroiden kaiuttimet 24 vuotta jne...
Esimerkiksi kodinkone jos se on vanhempaa mallia,sitä kestävämpi se on..... - T. I. Ruskeepää
Jaska kirjoitti:
Minä olen jurnuttanut tätä systeemiä vastaan lähes koko ikäni:
-vaatteet ostan kirpputorilta
-ruoan suuressa erissä tarjouksesta ja osa pakastimeen
-en tee juuri ulkomaanmatkoja
-kodinkoneet korjaan itse tai kaivan roskiksesta
-ajan paljon polkupyörällä,korjaan ne itse tai romuosista kasaan uudelleen.
-en tee koskaan ylitöitä
Kodinkoneita:
-DDr:läinen sähkövatkain ikä 22vuotta
-mikroaaltouuni löydetty 11vuotta sitten roskiksen kannen päältä-toimii mainiosti loistelamput:purkutyömaalta
-porakone kirppikseltä-ikää varmaan 30 vuotta
-edellinen pesukone kesti 15 vuotta,Tv 14 vuotta,steroiden kaiuttimet 24 vuotta jne...
Esimerkiksi kodinkone jos se on vanhempaa mallia,sitä kestävämpi se on.....Ihan kiva, jos olette keksineet keinoja, joilla voitte pienentää rahaihmisten tuloja teistä lähtien. Mutta miksi helvetissä eläisitte tuolla tavalla varjossa, sivussa yhteiskunnasta, joka kuuluu teille? Te, suomalaiset, olette tämän yhteiskunnan tekijöitä siinä missä poliittista valtaa nauttivat kapitalistitkin. Miksi annatte pragmaattisten (tunneseikkoja välttelevien) kapitalistien päättää yhteiskunnastamme yksin ja pistätte päänne pensaaseen, jotteivat herrat lyö? Kun sanotte sananne niin voimakkaasti, että se varmasti kuullaan, kapitalistien ainoa oikea kehitysmuoto ja valtarakenne haihtuu kuin tuhka tuuleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361278En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38708- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689