Morjesta kattilaan! Olen ostamassa käytettyä autoa yksityiseltä myyjältä. Käytännössä homma on suht hanskassa eli tiedän mitä papereita tarviin, jotta kaupanteko sujuu oikein. (Viron alkuperäinen rekisteriote, Co2 todistus, vapaamuotoinen kauppakirja). Mutta siis kysymkseni on: Voinko kaupan toteutuessa ajaa auto parkkiin satamaan, kilvet irti ja niiden kanssa katsastuskonttorille ja rekisteristäpoisto. taxilla sadamaan ja auton siirto laivaan ilman siirtokilpiä. Niin tarkastaako nämä Viron tulli jepet auton esim. runkonumeron perusteella vai vittu joka suuntaanko tässä pitää fyrkkaa työntää?!? täh?
Käytetty henkilöauto Tallinnasta
7
373
Vastaukset
- 9+1
Mitäpä sitä täältä kyselet jos haluat työntää kätesi varastettuun koslaan.
- Pillillä vaan
Käytä pilliä niin homma pyörii kuin kusvattu ralli.
- mustunu kana
varastettu? mistäs tälläne suonenveto? hä? täh?!
- dipl.kaufmann
Homma käy juuri noin kuin kysyit. Viron tulli/rajavartiosto ei yleensä kysele autosta lähtiessä mitään. Jos kysyy, niin rekisteriote ja kauppakirja peliin. Auton voi ilman ongelmitta viedä laivaan kilvittä.
Ainut kysymysmerkki on mainitsemasi CO2-todistus. Tarkoittanet COC-todistusta? On pieni ihme, jos autossa on sitä. Käytettynä Viroon tuotuun autoon ei sitä rekisteröitäessä tarvita. Joskus Saksasta tuoduissa autoissa on se kuitenkin jätetty hansikaslokeroon.
Uutena Viroon rekisteröidyn auton COC-todistus arkistoidaan Maanteeametiin, mutta sitä säilytetään muistaakseni vain 5 vuoden ajan. Hyvällä onnella siitä saattaa saada kopion Maanteeametista. Kannattaa joka tapauksessa kysyä. - jutut viistossa
dipl.kaufmann - suuri kiitos hyvästä ja selkeästä vastauksesta.
- vasun kyyn
Kannattaako se sieltä hakea? Turvottaako virolainen vissu?
- NoxCo
onko yleensä uutena virosta ostettuja vai esim. latviasta kun olen kuullut monia juttua ja hieman epäilyttää. Lähellä olisi tietysti , saksaan sen verran pitkä matka ja kieli....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790