Niin elikkäs ostin tuossa jokin aika sitten uuden auton ja makselen sitä aina kuukaudessa tietyn verran niin tulipahan tässä mieleen, että onnistuukohan auton vaihtaminen toiseen eri merkkiin/malliin kun minulla on vielä noita kuukausieriä maksamatta?
auton vaihtaminen kesken laina-ajan
17
10233
Vastaukset
- Rutiinijuttu
Autoliike jossa vaihdat autoa lunastaa loppuvelkasi. Se on ihan yleinen käytäntö.
- karre
"Autoliike jossa vaihdat autoa lunastaa loppuvelkasi."
elikkäs jos vaihdan toisen firman pirssiin niin ne maksavat loput lainastani jotenka minulle ei tule muita kustannuksia siitä ja kun otan uuden auton siitä firmasta niin maksan siitä kuukausi eriä ihan normaalisti? - karre
karre kirjoitti:
elikkäs jos vaihdan toisen firman pirssiin niin ne maksavat loput lainastani jotenka minulle ei tule muita kustannuksia siitä ja kun otan uuden auton siitä firmasta niin maksan siitä kuukausi eriä ihan normaalisti?toimiiko tämä myös siten, että jos vaihdan autoni käytettyyn autoon?
- mie
karre kirjoitti:
toimiiko tämä myös siten, että jos vaihdan autoni käytettyyn autoon?
Liike lunastaa loppuvelan ja liittää sen seuraavan auton velkasummaan. Oli se sitten minkäarvoinen, ikäinen, merkkinen tahansa.
- maxpiagi
karre kirjoitti:
Kyllä.
- Velalla ajelija
karre kirjoitti:
Koita vielä saada uusilaina pienemmällä korolla kuin entinen, niin jää parempi mieli. Auton vaihdossa kun tulee aina lunta tupaan varsinkin jos tuota harrastaa tiuhaan kuten minä hölmö teen.
No, ei niitä rahoja saa kuitenkaan hautaan mukaan, eli jos ajella pitää niin tehdään se sitten tyylillä. Enemmän tässä köyhtyisi jos juoksisi joka viikonloppu pämppäämässä ja polttaisi askin päivässä tupakkaa. (OFT) - macce
Velalla ajelija kirjoitti:
Koita vielä saada uusilaina pienemmällä korolla kuin entinen, niin jää parempi mieli. Auton vaihdossa kun tulee aina lunta tupaan varsinkin jos tuota harrastaa tiuhaan kuten minä hölmö teen.
No, ei niitä rahoja saa kuitenkaan hautaan mukaan, eli jos ajella pitää niin tehdään se sitten tyylillä. Enemmän tässä köyhtyisi jos juoksisi joka viikonloppu pämppäämässä ja polttaisi askin päivässä tupakkaa. (OFT)Naulan kantaan! Itse olen kanssa parantumaton authohullu, otan auton aina rahoituksella, ja päätän ostaessani että nyt ajellaan 5 vuotta. Ja pah! Kun vuosi on kulunut, alkaa autokuume. Sitten vaan "sulautetaan" entinen velkapääoma uuteen rahoitukseen ja taas toinen auto alla.
Eukko ei ymmärrä, ei muutkaan. Vaan koska tämmöinen ex-juoppo nyt pystyy jotain ostamaan, niin so what? Ennen meni viikonlopussa pahimmillaan kk:n maksuerä dokaukseen ja naisiin kapakissa, nyt voi elää elämää. Ja hautaan rahaa ei kannata mukaan ottaa...ihmetyttää vanhukset joilla kuollessaan löytyy miljoonia rahaa vaan elivät kuin kurjimmat kerjäläiset. Eläkäämme ilolla -ja tyylillä! :) - eka
macce kirjoitti:
Naulan kantaan! Itse olen kanssa parantumaton authohullu, otan auton aina rahoituksella, ja päätän ostaessani että nyt ajellaan 5 vuotta. Ja pah! Kun vuosi on kulunut, alkaa autokuume. Sitten vaan "sulautetaan" entinen velkapääoma uuteen rahoitukseen ja taas toinen auto alla.
Eukko ei ymmärrä, ei muutkaan. Vaan koska tämmöinen ex-juoppo nyt pystyy jotain ostamaan, niin so what? Ennen meni viikonlopussa pahimmillaan kk:n maksuerä dokaukseen ja naisiin kapakissa, nyt voi elää elämää. Ja hautaan rahaa ei kannata mukaan ottaa...ihmetyttää vanhukset joilla kuollessaan löytyy miljoonia rahaa vaan elivät kuin kurjimmat kerjäläiset. Eläkäämme ilolla -ja tyylillä! :)veitpä varpaat suustani.
- jeps
Velalla ajelija kirjoitti:
No, ei niitä rahoja saa kuitenkaan hautaan mukaan, eli jos ajella pitää niin tehdään se sitten tyylillä. Enemmän tässä köyhtyisi jos juoksisi joka viikonloppu pämppäämässä ja polttaisi askin päivässä tupakkaa. (OFT)Itse olen valinnut isomman autolainan tilanne ison asuntolainan ja käytän aika tavalla rahaa myös ravintoloissa ruokaan ja juomaan sekä lomailuun. Ajelen hieman vaatimattomammin kuin tulotaso antaisi olettaa.
- Velalla ajelija
jeps kirjoitti:
Itse olen valinnut isomman autolainan tilanne ison asuntolainan ja käytän aika tavalla rahaa myös ravintoloissa ruokaan ja juomaan sekä lomailuun. Ajelen hieman vaatimattomammin kuin tulotaso antaisi olettaa.
Joo, on mulla se iso asuntolainakin, mutta onneksi muutaman vuoden päästä maksettu. Sitten voi hankkia vielä hienomman auton jossa ei ole järjen hiventäkään ;)
Ajatteles niitä jotka menettävät yöunensa parin sadan euron kulutusluoton takia. Ei voi autohullu ymmärtää... - ei ihan noin
karre kirjoitti:
elikkäs jos vaihdan toisen firman pirssiin niin ne maksavat loput lainastani jotenka minulle ei tule muita kustannuksia siitä ja kun otan uuden auton siitä firmasta niin maksan siitä kuukausi eriä ihan normaalisti?Kun vaihdat autosi josta on osa vielä maksamatta niin siihen uuteen autoon tulee tietenkin lisäksi siitä vanhasta autosta maksamatta oleva summa.
Eli jos sinulla on vielä vanhasta autosta velkaa esim. 10.000€ ( ja sen autosi arvo vaikkapa 30.000€) kun vaihdat sen johonkin toiseen autoon, niin sinulla hyvitetään vaihdossa autosi arvo esim. 30.000€ ja sitten tuo 10.000€/velkasumma tulee maksettavaksesi tietenkin sen uuden osamaksusopimuksen mukana! - Pertti
ei ihan noin kirjoitti:
Kun vaihdat autosi josta on osa vielä maksamatta niin siihen uuteen autoon tulee tietenkin lisäksi siitä vanhasta autosta maksamatta oleva summa.
Eli jos sinulla on vielä vanhasta autosta velkaa esim. 10.000€ ( ja sen autosi arvo vaikkapa 30.000€) kun vaihdat sen johonkin toiseen autoon, niin sinulla hyvitetään vaihdossa autosi arvo esim. 30.000€ ja sitten tuo 10.000€/velkasumma tulee maksettavaksesi tietenkin sen uuden osamaksusopimuksen mukana!eli, edellinen viesti oli jo oikeilla jäljillä, mutta jotain jäi puuttumaan.
1. Autoliike lupaa hyvittää autostasi 30.000.- euroa ja velkaa sinulla on jäljellä 10.000.- euroa on hyvityksesi siis vanhasta autostasi netto 20.000.- euroa.
Tällä ei ole mitään tekemistä uuden auton oston kanssa. Autoliike siis ostaa vanhan autosi ja maksaa loppuvelan pois ja antaa sinulle loput, vaikket olisi ostamassakaan uutta autoa. Jos lähestyt autoliikettä ainoastaan myyntimielessä on hyvityshinta vanhastasi todennäköisemmin bruttona 25.000.- euroa!
2.Autoliike hyvittää vanhasta autostasi 8.000.- euroa ja sinulla on velkaa 10.000.- euroa, eli päästäksesi eroon vanhasta autosta sinun on MAKSETTAVA autoliikkeelle 2.000.- euroa!
Tämä vaihtoehto toteutuu tänäpäivänä turhan usein, varsinkin silloin, jos auto on ostettu pienellä käsirahalla, alhaisilla kuukausierillä ja suurella loppuvelalla!
Mutta periaatteessa vaihto toiseen autoon sujuu helposti, vaikka vanhaa velkaa on jäljellä, oli sitten kyseessä uusi tai käytetty auto, kunhan nettohyvitys olemassa olevasta autostasi on puolella! - Velalla ajelija
Pertti kirjoitti:
eli, edellinen viesti oli jo oikeilla jäljillä, mutta jotain jäi puuttumaan.
1. Autoliike lupaa hyvittää autostasi 30.000.- euroa ja velkaa sinulla on jäljellä 10.000.- euroa on hyvityksesi siis vanhasta autostasi netto 20.000.- euroa.
Tällä ei ole mitään tekemistä uuden auton oston kanssa. Autoliike siis ostaa vanhan autosi ja maksaa loppuvelan pois ja antaa sinulle loput, vaikket olisi ostamassakaan uutta autoa. Jos lähestyt autoliikettä ainoastaan myyntimielessä on hyvityshinta vanhastasi todennäköisemmin bruttona 25.000.- euroa!
2.Autoliike hyvittää vanhasta autostasi 8.000.- euroa ja sinulla on velkaa 10.000.- euroa, eli päästäksesi eroon vanhasta autosta sinun on MAKSETTAVA autoliikkeelle 2.000.- euroa!
Tämä vaihtoehto toteutuu tänäpäivänä turhan usein, varsinkin silloin, jos auto on ostettu pienellä käsirahalla, alhaisilla kuukausierillä ja suurella loppuvelalla!
Mutta periaatteessa vaihto toiseen autoon sujuu helposti, vaikka vanhaa velkaa on jäljellä, oli sitten kyseessä uusi tai käytetty auto, kunhan nettohyvitys olemassa olevasta autostasi on puolella!Juuri noin. Nyt se on viimein ymmärrettävässä muodossa ;)
- Jukka_
Vaikka tuo on rahoitusliikkeen auto, ei siinä myymisellä ole sinänsä rajoituksia. Kuten jo yllä kerrottu, autoliike voi lunastaa loppuvelan.
Myös yksityiselle myynti on mahdollista. Vaatii tietysti, että tulevalla omistajalla on luottoa. Velka ja osamaksusopimus siirretään uudelle omistajalle, ja sinulle tulee voittoa myyntihinnan ja velan erotus. Sopimuksen siirto maksaa Nordealla 109 euroa ja uusi omistaja maksaa.
Tavallaan rahoitusliikkeen auto on mukavampi myydä, kun voi kirjoittaa myynti-ilmoitukseen, että myös rahoitusmahdollisuus..tuota mahista kun ei yksityisen omistamassa autossa yleensä ole.- Jösse
Onko kellään tietoa pystyykö Sampo-rahoituksen kanssa tekemää rahoitussopimusta siirtämään toiselle henkilölle? Ja paljonko siirto maksaa?
- xxxx
Jösse kirjoitti:
Onko kellään tietoa pystyykö Sampo-rahoituksen kanssa tekemää rahoitussopimusta siirtämään toiselle henkilölle? Ja paljonko siirto maksaa?
parhaiten soittamalla rahoitusyhtiöön, ei ne purematta niele ja tulee samalla selville paras tapa hoitaa asiakin
- Niko
Tässä olisi palvelu jolla kyseisen homman voisi hoitaa myös yksityisten välisessä autokaupassa. Käykäähän tutustumassa neuvojakin saa kysellä allekirjoittaneelta.
http://www.oma-autokauppias.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759