Tämä ei kai kuulu tälle palstalle, mutta kuitenkin.
Olen siis 15v poika, 165cm pitkä ja 55kg painava.
Pulssini on 72 lepotilassa, ja opettajani sanoi että se on todella korkea?
"Rajussa" liikunnassa pulssi on ~130, ja palaudun lepotilaan n. 3:ssa minuutissa.
Cooperin testistä tuli 2470m
eli onko kuntoni huono vai mikä on ongelma kun pulssini on korkea?
15V Pulssi?
7
305
Vastaukset
- Hyvä pulssi
Kyllä se sinun opettajasi on puhunut ihan lööperiä! Sinulla on hyvä pulssiarvo. Lisäksi se, että palaudut nopeasti liikunnan kohottamasta pulssista normaaliin, kertoo hyvästä kunnosta. Unohda open plörinät.
Tässä vielä varmemmaksi vakuudeksi asiantuntijatietoa:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00503 - myös15vpoika
Itse olen myös 15v ja lepopulssi on noin 85 ja terveydenhoitajan mukaan ihan normaali.
- laktoositon
aikuisilla pulssi on noin 60, huippuurheilijoilla voi olla alle 50 ja nuorilla ja vanhemmilla on yleensä just jotain 70 /- voit laskea oma pulssisi jos lasket kuinka monta kertaa sydämmen lyönti tuntuu ranteessa minuutin verran. Pulssiin vaikuttaa hermostuminen, jännittäminen ja stressi ja liikunta joten se voi olla syy miksi sinulla on korkealla.
- Anonyymi
Oon 15v poika ja mun normaali päivä syke on aina päälle 100 onko normaalia?
- Anonyymi
Jos normaali syke oikeasti on 100 ja yli sinun ikäiselläsi on syytä tutkimuksiin.
Sinä aloitttaja voit olla rauhassa, ei syytä huoleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos normaali syke oikeasti on 100 ja yli sinun ikäiselläsi on syytä tutkimuksiin.
Sinä aloitttaja voit olla rauhassa, ei syytä huoleen.sydänsairauksissa nopea yli 100 kertaa minuutissa lyövä syke on yhteydessä kohonneeseen sydänsairaus- ja kuolemanriskiin.
- Anonyymi
Älkää pelästyttäkö nuoria ihmisiä.
Terve nuori ihminen ei kuole korkeaan sykkeeseen,
mutta syy pitää tutkia ja sykettä saa laskettua lääkkeillä.
Verenpainemittari on hyvä olla olemassa, että voi seurata verenpainetta
parin viikon ajan pari kertaa päivässä ja merkata sen ylös
lääkärikäyntiä varten.
Joillakin nousee syke pelkästä mittauksesta, kun pelkää paljonko se näyttää.
Olen lukenut ehkä Lääkärien terveyskirjastosta, että nuorilla syke voi olla hieman poikkeava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883