Mitä nyt? mitä sitten?
Kerron pienen tarun johon voi ottaa kantaa, jos siltä tuntuu.
Erosin jonkin aikaa sitten ja kesän jälkeen en ole saanut tavata minun lastani, koska äiti niin sanoo ja vei asian oikeuteen, koska halusi yksinhuoltajuuden. Nyt pitäisi nähdä lasta valvottuna jne.
90-luvulla tuli tehtyä takauksen, josta joudin kärsimään menetettyä luottotiedot.
Tein töitä ja pärjäsin ihan hyvin, oli asunto (vuokra) auto vakuutukset jne.
Olin naimisissa 8v ja vaimo hoiti kaikki asiat. Kävin opiskelemassa ja sain kaverilta 30.000€ lainan/sijoituksen yritykseen, joka oli tarkoitus aloittaa. Sain tehtyä riittävästi (tavaroita) nettisivuston avaamiseen ja annoin (tavarat) myyntiin toiseen yritykseen.
Tämä ko. yritys myi kaikki minun tuottet ja piti rahat, ei kuulemma ollut sillä hetkellä mutta lupasi hoitaa kunhan saa muutamat laskut hoidettua (tämä lyhyesti) Pian tämän jälkeen tein rikosilmoituksen johon moni muukin oli tehnyt.
Henkilö oli hävittänyt kaikki varat ja kun 8kk kuluttua asia oli oikeudessa, todettiin että konkurssipesässä ei ollut mitään ja hän sai tuomion ehdollista 6kk. menetin siinä kaikki rahat ja tulevaisuus avata yrityksen. Pian tämän jälkeen sain työkkäristä työtarjouksen: 3h viikossa ihan eri kaupungista 70km päästä ja tietenkään en ottanut vastaan ja niinhän ne räpsäyttivät karenssin; nyt kestänyt jo 5kk. Nyt elän 200€/kk. Tällä pitää maksaa kaikki kulut niinkuin te varmaan tiedätte, niin ne maksaa. Syön joka toinen päivä ja voin huonosti. Yhtään työtarjousta ei ole tippunut sen jälkeen kun he saivat minut pois järjestelmästä.
Sain auton kaverilta yhtenä perjantai iltana, että pääsisin hakemaan töitä, mutta kuinka ollakkaan niin seuraavana päivänä kun lähdin katsastusasemalle laittamaan asiat kuntoon, niin toinen auto vetäsi kylkeen jo parkkipaikalta lähdettyään ja poliisit paikalle kun se oli eri mieltä ja niin meni kilvet. Sain yli 1000€ lisäveroja ja auto jäi pihalle seisomaan kun ei ole vara maksaa.
Nyt sitten sain moottoripyörän ja laitoin siihen 200€ että saisi sen ajokuntoon.
Menin busilla katsastusasemaan rekisteröimään sen, mutta en voinnut kun ei ole luottotietoja, joten menin vakuutusyhtiöön hakemaan vakuutusta, mutta en saanut kun ei ole Luottotietoja (pitäis maksaa 700€ käteen, mutta eihän minulla ole sellaisia rahoja. Nyt en sitten saa pyörää joka oli tarkoitus vaihtaa autoon ja aloittaa työt (oma pientä). ei ole verovelkoja, muuta kun ulosottomiehelle.
Miksi köyhät eivä saa maksaa vakuutuksia osamaksulla?
rikkailla on, mutta he saavat. En saa kodinvakuutusta, jos talo palaa (menetän kaikki mitä 40v hankkinut. En saa kaskoa jos auto varastetaan tai muutakaan.
Tämä on tosi, että meitä köyhiä sorretaan ja syrjitään.
1 asia voi johtaa moneen asiaan. Minulla ei ole vara ostaa joulu- eikä synttäri lahjoja lapselleni. Tuntuu tosi kurjalta.
Olen tässä alkanut ajatella, että pitäisiköhän alkaa ammatti rikolliseksi?
Tuomiot ovat mitämättömiä ja ruokaa saa monta kertaa päivässä ja verottajat maksaa ylläpidon ja majoituksen. Sen jälkeen hoidetaan asiat kuntoon, että voi ns. kotiutua. ei velkoja ym.
en juo alkoholia kun 3-4 krt. vuodessa ja koulutuksetkin ovat hyviä.
En yllytä ketään enkä ole rikollinen, mutta tuntuu, että he pärjäävät paremmin kun työtön syrjitynyt.
Eduskuntaan tarvitaan maalaisjärjellä varustettuja edustajia.
ammattirikollisen urako?
32
529
Vastaukset
- ala vain
Poliitikot, poliisit ja muut virkamiehet ovat tässä maassa rikollisesti toimivien hyvävelikerhojen alaisuudessa, joten mitä isot edellä sitä pienet perässä. Eikö?
Eduskunnassa on ollut maalaisjärkeä käyttäviä ehdokkaita, kuten Markku Uusipaavalniemi, mutta hän ei kampanjoinut tod. näköisesti uhkailujen takia jatkokaudelle. Ainoa kuka on uskaltanut puhua eduskunnassa totta talouskriisistä ja rahajärjestelmästä. - Pitkäaikatyötön
"ja niinhän ne räpsäyttivät karenssin; nyt kestänyt jo 5kk."
Itselläni ei ole näitä karenssikokemuksia yhtään, joten täytyy kysyä: Miten noin pitkä karenssi on mahdollinen? Nimittäin TE-toimiston sivusto väittää näin:
"Työnhakija voi menettää oikeutensa työttömyysetuuteen määräajaksi, mikäli työttömyys johtuu omasta syystä. Karenssien pituudet vaihtelevat 15 päivästä 90 päivään perusteesta riippuen."
"Jos työnhakija ilman pätevää syytä kieltäytyy tarjotusta työstä tai omalla menettelyllään aiheuttaa sen, ettei työsopimusta synny, hänellä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 60 päivän ajalta."
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/01_tyottomyysturva/01_edellytykset/01_karenssi/index.jsp
Kolmen kuukauden ylittäviä karensseja ei siis pitäisi olla lainkaan, jos tuota on uskominen. Oletko joutunut väärin toimineen virkailijan mielivallan uhriksi, vai mistä tämä johtuu? - Pitkäaikatyötön
"Nyt elän 200€/kk. Tällä pitää maksaa kaikki kulut niinkuin te varmaan tiedätte, niin ne maksaa. Syön joka toinen päivä ja voin huonosti."
Tämä on jo ihmisoikeuksiesi polkemista. Toimeentulotuessa yksin asuvan henkilön perusosa on ollut 461,05 euroa vuoden alusta alkaen.
"Perusosan suuruutta voidaan toimeentulotukilain 10 §:n mukaan alentaa yhteensä enintään 40 prosenttia."
461,05 euroa / 100 x 60 = 276,63 euroa.
"Mikäli perusosan alentaminen perustuu siihen, että hakija ei ole menetellyt annetun ohjauksen mukaisesti, tulee annettu ohjaus ja sen laiminlyönti ilmetä aina myös päätöksestä. Lisäksi päätöksestä tulisi ilmetä millä tavoin on arvioitu, ettei alentaminen vaaranna henkilön ihmisarvoisen elämän turvaa ja ole kohtuutonta asiakkaalle."
"Edellä 1 ja 3 momentissa tarkoitettu alentaminen voidaan tehdä vain edellyttäen, että alentaminen ei vaaranna ihmisarvoisen elämän edellyttämän turvan mukaista välttämätöntä toimeentuloa eikä alentamista voida pitää muutenkaan kohtuuttomana. Alentaminen voi olla kestoltaan enintään kaksi kuukautta kerrallaan kieltäytymisestä tai laiminlyönnistä lukien."
http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/-/view/1572877 - nallepuh läppäri hah
Noin se menee. Itse olen ulosotossa ja menettänyt luottotietoni täysin päästä keksittyjen ja täyttä fantasiaa olevien arvioverojen takia. Verottajan mukaan en ole voinut selvitä niin pienillä tuloilla ja lainaamalla sukulaisilta, joten minulle on lätkitty enemmän veroja kuin mitä minulla on vuosiin ollut tuloja.
Vaikka en ole ikinä ostanut mitään osamaksulla tai nostanut mitään lainaa tai jättänyt yhtäkään laskua maksamatta, silti olen menettänyt luottotietoni.
Jopa vuokra-asuntoni irtisanoin enemmin kuin jätin vuokrani maksamatta kun minulle selvisi, että rahat eivät riitä enää vuokraan. Sen sijaan, että aloin ketkuilemaan ja asumaan siellä niin pitkään kunnes häätö on saatu päätökseen.
Mitään en viranomaisille kuitenkaan voi ja vaikka jaksaisin vuosia kirjoitella valituksia vuosien päästä joku oikeuskansleri nuhtelee viranomaisia, joka taas ei Suome kaltaisessa valtiossa aiheuta viranomaisille mitään seuraamuksia.
Tämä Suomen oikeusvaltio on pelkkä vitsi ja sille ei voi kuin nauraa. Eikä voi kuin nauraa niille ihmisille, jotka luulevat muuta. Yhdeksän vuotiaan tytön nallepuh läppärin varastajat siellä hoitavat asioitamme ja ovat saaneet lainsäädännönkin sellaiseksi, että pelkkä virkamiehen epäily rikoksestä on lähes mahdotonta.
Itselläni on asiat jo niin solmussa näiden viranomaisten kanssa ja tämän oikeusvaltion kanssa, että jos ihan mitä tahansa luksusta haluan elämääni enemmän kuin ruuan on ainoa keino sen saamiseksi varastaminen tai joku huijaus rehellisin keinoin en mitään omaisuutta tule ikinä saamaan siitä on virkakunta pitänyt huolen tehokkaasti.- nallepuh läppäri hah
Rehellisin keinoin en enää pysty parantamaan elämääni, koska se edellyttäisi sitä, että virkamiehet joutuisivat tunnustamaan virheensä ja valtio joutuisi maksamaan minulle korvaukset joiden varassa saan elämäni taas kuntoon.
Tätä taas ei Suomen kaltaisessa maassa tule ikinä tapahtumaan kuten me kaikki tiedämme. Suojatyöpaikoista elinikäistä palkkaa nostavilla on aina mielipiteitä, mutta ei mitään ratkaisua siihen miten asiat saisi kuntoon, joku valita tuonne kapulakielellä niin saat vastauksen kahden vuoden päästä ehkä ei minua auta eikä ole koskaan auttanut.
Antakaa kenkää virkamiehille ja oikeuskanslerille ja pistäkää ne kerjäämään kadulle meidän tavisten viereen niin ehkä nekin oppivat jotain tavallisen ihmisen elämästä eivätkä olisi viroissaan niin syrjäytyneitä normaalista elämästä. - sitroen.
nallepuh läppäri hah kirjoitti:
Rehellisin keinoin en enää pysty parantamaan elämääni, koska se edellyttäisi sitä, että virkamiehet joutuisivat tunnustamaan virheensä ja valtio joutuisi maksamaan minulle korvaukset joiden varassa saan elämäni taas kuntoon.
Tätä taas ei Suomen kaltaisessa maassa tule ikinä tapahtumaan kuten me kaikki tiedämme. Suojatyöpaikoista elinikäistä palkkaa nostavilla on aina mielipiteitä, mutta ei mitään ratkaisua siihen miten asiat saisi kuntoon, joku valita tuonne kapulakielellä niin saat vastauksen kahden vuoden päästä ehkä ei minua auta eikä ole koskaan auttanut.
Antakaa kenkää virkamiehille ja oikeuskanslerille ja pistäkää ne kerjäämään kadulle meidän tavisten viereen niin ehkä nekin oppivat jotain tavallisen ihmisen elämästä eivätkä olisi viroissaan niin syrjäytyneitä normaalista elämästä.Pelkkää asiaa kirjoitit. Juuri noin se menee.
Minulla on nyt kaksi järjestäytyneen rikollisuuden koplaa hankkimassa minua tekaistuilla laskuilla ulosottoon. Poliisia asia ei voisi vähempää kiinnostaa, rikosilmoitus ei johda mihinkään. Ei ole kiinnostanut ennenkään.
Muutin Ruotsista Suomeen 1970 ja 1974 Loviisaan. Sain vuodelta 1970 veronpalautusta, tein muistutuksen ja sain lisää palautusta. Tei verovalituksen ja sain vielä lisää palautusta.
1974 tuli Loviisan ulosottaja Ulla Bruhnilta postia, että minulla on maksamattomia verovelkoja vuodelta 1970 ja ne pitää maksaa hänen henkilökohtaiselle tililleen tai menevät ulosottoon. Kävin Loviisan verojohtajan puheilla ja hän soitti Ulla Bruhnille tyyliin "eiköhän anneta olla" ja sanoi minulle, ettei tarvitse maksaa.
Minulla on kaikki dokumentit tallella ja siksi uskallan mainita Ulla Bruhnin nimen. Toisenkin kerran ulosmittasi aiheettomasti ja lainvastaisesti 2000 mk, josta sain kuitenkin 1000 mk takaisin toisen paikkakunnan oikeusjutun ja rikosilmoituksen kautta. Oikeuteen en enää asioita vienyt, koska tiesin jo miten niissä käy...
En usko olevani ainut viranomaisrikollisuuden uhri Loviisassakaan.
Viimeksi tein rikosilmoituksen Loviisan Puhelinyhtiötä vastaan puhelinosakkeeni huijaamisesta. Ei kiinnosta poliisia kuten ei ole kiinnostaneet muutkaan minua vastaan tehdyt rikokset Loviisassa, Oulussa, Raahessa.
Viranomaisrikosten takia tyttärenikin joutui kymmenkunta vuotta sitten mielisairaalaan. On huhujen mukaan päässyt "avohoitoon", mutta tervettä hänestä ei ikinä tule.
Alkaa mennä usko rehellisyyteen ja oikeuteen edes haudassa. Sitä ennen näitä on turha kuvitella.
- Alamaailman kutsu
Jos olisit ulkomaalainen maahanmuuttaja, niin viranomaiset puuttuisivat tilanteeseesi välittömästi ja saisit kaikki mahdolliset tuet täysimääräisinä.
Muuten se olisi ihmisoikeuksien polkemista, rasismia ja syrjintää.
Mutta vastaavassa tilanteessa on suomalainen, niin suomalaiselta voidaan evätä kaikki tuet, eivätkä viranomaiset puutu, eivät kysele, vaikka suomalainen on vuosia täysin nollatuloisena.
Se ei ole viranomaisten mielestä ihmisoikeuksien polkemista, syrjintää, tai rasismia, kun kyseessä on suomalainen.
Jos ihmiselle ei ole tarjota työtä vaikka sitä hakisi ja jos yhteiskunnaltakaan ei mitään tukea heru, varsikaan, jos ei ole työkykyinen, mutta ei viranomaisten mielestä, niin ei ole mikään ihme, jos rikollisuus lähtee kasvuun ja viranomaiset huuli pyöreänä sitä vielä ihmettelevät, että missä syy.
Se syy on viranomaisissa ja päättäjissä, ei syrjäytyneissä, jotka viranomaiset ja päättäjät ovat syrjäyttäneet. - Onnea Suomi!
. "Pian tämän jälkeen sain työkkäristä työtarjouksen: 3h viikossa ihan eri kaupungista 70km päästä ja tietenkään en ottanut vastaan ja niinhän ne räpsäyttivät karenssin nyt kestänyt jo 5kk.;"
Kokonaan karenssiin voi joutua kun on useampi näitä kieltäytymisiä.
Mutta eihän ihmistä voida pakottaa menemään osa-aikatyöhön noin kauas...!!
" Yhtään työtarjousta ei ole tippunut sen jälkeen kun he saivat minut pois järjestelmästä. "
Justiinsa.
Sitten mangutaan syrjäymisongelmasta, että voi, voi ja mistä johtuu ja mitä tehdä...
ja vielä sitten on vielä tämä työvoimapula Suomessa niin vakava asia!
Onneksi osalle nuoria löytyy kunnon vakitöitä, useimmille suhteilla kylläkin... - vielä yrittävä
Hakijalle asetetaan 5 kk velvoite. Hakija ei hakenut hänelle velvoittavana tarjottua työpaikkaa ----------------------. Hakijan olisi tullut hakea ko. paikkaa sillä työ olisi voinut olla palkkasuhteinen tai liikesuhde.
Hakija on saanut työttömyysaikaista työmarkkinatukea 500 päivältä tai 180 päivältä työttömyyspäivärahan enimmäisajan täytyttyä ja on ilman pätevää syytä kieltäytynyt tai eronnut taikka omasta syystään erotettu työstä tai työvoimakoulutuksesta --------2012. Työmarkkinatukeen ei ole oikeutta -------.2012 alkaen. (TTL 8 luku 4 a § 1 mom 1 kohta).
Just soitin työkkäriin ja sain vahvistuksen siihen, että minulla on elinikäinen karenssi ellen saa töitä taikka koulutusta. Nyt haettu 4 koulutukseen joka voisi vähän kiinostaa. Minulla on 5 ammattia. Eli uuden ammatin hakeminen ei kiinosta kun olen jo ammattini hankkinut.
NIIN ETTÄ SE 3KK KARENSSI EI PIDÄ PAIKKAANSA!!!
Kaiken lisäksi olen pakotettu hakemaan ihan mihin tahansa koulutukseen he minulle lähettävät, jotta saisin sen edes 200e kk sossusta. Jos en hae sossu voi vähentää tästäkin vielä n. 50e. Tämä on fakta
Eläkää sillä sit ja ihmetelkää sit kun ihmisillä hajoo pää.....#¤%&¤#
Ap- Pitkäaikatyötön
Päätöksessäsi vedotaan lainkohtaan joka on kumottu 1.7.2012.
Työttömyysturvalaki
..
8 luku
Työmarkkinatuen erityiset työvoimapoliittiset rajoitukset
..
4 a § (8.6.2012/288)
4 a § on kumottu L:lla 8.6.2012/288.
..
8.6.2012/288:
Tämä laki tulee voimaan 1 päivänä heinäkuuta 2012.
..
Työnhakijalla, joka on menettänyt työttömyysturvaoikeutensa toistuvan työvoimapoliittisesti moitittavan menettelyn takia kumotun työttömyysturvalain (602/1984) tai kumotun työmarkkinatuesta annetun lain (1542/1993) perusteella, tai jolle on asetettu työssäolovelvoite tämän lain voimaan tullessa voimassa olleen 2 luvun 21 §:n taikka 8 luvun 4 a tai 6 §:n perusteella, on muiden edellytysten täyttyessä oikeus työttömyysetuuteen viimeistään 1 päivästä tammikuuta 2017 alkaen.
Mitään elinikäistä karenssia ei siis ole, tuohon asti ehdin nyt asiaa tutkia. Tärkeämpää onkin se toimeentulotukeen puuttuminen, mutta nyt juuri en ehdi enempää.
- Peukut pystyyn
Onnea ja voimia kuitenkin sinulle, toivottavasti löydät pian sopivan työn.
Vaikka rikollisuralle aivan kuin väkisin tuupataan, kannattaa miettiä jos kuitenkin joku muu ratkaisu olisi lopulle elämällesi parempi ratkaisu.
Toivon, että löydät sen. - vielä yrittävä
Eletään toivossa, mut ei tää niin helppoa ole kun katsotaan joka virastossa kun 3-luokan kansalainen. En tiennyt että valtio voi vajota näinkin alas. Työssä ollessa ihmettelin työttömien asenetta, mut nyt olen viisaampi.
- työtön.
Minä oon kans miettiny tuota ammattirikollisen uraa. Viimeinen tikki ajatuksen syntymiseen oli kun tampereella työkkärin virkailija ei olisi antanut pyrkiä kouluun hoito-alalle lähihoitajaksi muuttaakseni tilannettani, ja huusi että minulla ei ole lääkäitys kohdallaan ja tuhlaan muiden verorahoja.
- Tsemppiä. . .
Itse olen passiivisen , väkivallattomuuden ja downshiftaamisen linjalla.
Jos ei ole varaa pitää moottoripyörää taikka autoa, kulje linja-autolla.
Jos on pitkät matkat, lepää ja syö hyvin.
Tee aina myös ilmaiskeikkoja tutuille, niistä saa usein ilmatteeks safkat ja yhteenkuuluvuutta, saat apua itse kun sitä tarvitset.
Juuri nyt tarvitset luottamusta, kun sinua koetellaan.
Näköjään huonojen sattumusten summa.
Itse koittaisin keplotella menot minimiin, sekä saada luottotiedot takas.
Lisäksi ota selvää mikä aiheuttaa katkeruutta?
Oletko nukkumatta? Vaivaako Stressi?
Tutkituta itsesi.
Aina kannattaa viimeiseen asti pitää rikosrekisteri puhtaana.
Siitä on apua loppujenlopuksi. - vielä yrittävä
Luottotiedot saa takaisin tekemällä töitä ja maksamalla, mutta kun ei ole töitä niin ei voi maksaa, eikös? iman autoa ei pääse töihin, vai pitääkö kaikki työkalut kuljettaa linja-autossa. Minun työ jota itse voin hakea ja tehdä vaatii auton, jossa voin kuljettaa työvälineitä. Muutama työkeikka ois valmiina. 200e/kk ei ole varaa kulkea missään. Laskekaa nyt itsekin. ainoa pakollinen väline on internetti prepaid ja puhelin prepaid, mitä ne maksaa? säköt sossu maksaa 27e/kk ja ylimenevä osa maksan itse, yleensä n. 12e/kk. Paljonko teillä maksaa puhelinlaskut kuussa? kaikesta pitää maksaa, meillä ei tunneta ilmaisnumeroa, aina kun soitat johonkin virastoon se menee keskukseen ja kun he vastaavat ja yhdistää sut oikeaan henkilöön niin alkaa raksuttaa laskua eli prepaid 10,9,8,7 jne. Tämä joka v#¤% virastoon. kyllä tässä on yöunet on vähissä ja stressi vaikuttaa. Eikös ne sossu ym. hyysää niitä rikolisia sen verran, että he pysyisivät kaidalla tiellä? En ole saamaton. Olen hakenut apua tilanteeseen joka paikasta, mut kun voi, voi.... Ei voi auttaa kun normit on näin säädetty. Vai pitäisikö heidän antaa omasta pussista?
- Pitkäaikatyötön
"Olen hakenut apua tilanteeseen joka paikasta, mut kun voi, voi.... Ei voi auttaa kun normit on näin säädetty."
200 e/kk on lainmukainen *määräaikainen* päätös vain siinä tapauksessa, että olet vanhempansa tai vanhempiensa luona asuva 18 vuotta täyttänyt henkilö, jolta on toistuvan työstä kieltäytymisen vuoksi alennettu 40 % eli saamiseksi jää 201,94 e/kk. Katso vaikka tuota sivua, jossa selkeä taulukko määristä:
http://www.pieksamaki.fi/fi/sosiaalityoe/toimeentulotuki
Jos yllä oleva kuvaus ei pidä paikkaansa, on syytä valittaa sosiaalialan lautakuntaan.
- hevon vi*tu
Täällä, kun on asiasta tietäviä niin saako ulosotossa oleva henkilö toimeentulotukea. Käyn töissä ja ulosoton jälkeen käteen jää 860€/kk. Siitä maksut pois, eli vuokra, puhelin ja sähkö niin käteen jää 255€/kk.
Koita tässä sitten hymyillä ja olla kiinnostunut. Työkykykin on siinä ja siinä. Vuosi sitten terveys oli mitä parhain, mutta stressi ja parin tunnin yöunet viimeiseltä puolelta vuodelta ovat tehneet tehtävänsä. Voimat menee siihen, että yrittää näyttää ongelmattomalta sen 8h päivästä.- Pitkäaikatyötön
Itse kysymykseen en tiedä vastausta, mutta ulosottoon joutuneella näyttäisi olevan oikeutta vapaakuukausiin:
"Kun palkan ulosmittaus on jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden, ulosmittaus keskeytetään määräajaksi (vapaakuukaudet), jos:
1) ulosmittaus on toimitettu ns. tulorajaulosmittauksena (nettopalkka enintään kaksi kertaa henkilökohtaisen suojaosuuden määrä);
2) velallisen välttämättömät asumiskustannukset tai muut elinkustannukset ovat hänelle ulosmittauksen jälkeen jäävään määrään nähden korkeat; tai
3) keskeyttämiseen on erityinen syy (esimerkiksi silmälasit tai kodinkone)
Tulorajaulosmittauksessa velallisella on oikeus kahteen vapaakuukauteen vuodessa ja ne annetaan viran puolesta. Muilla perusteilla vapaakuukausia annetaan velallisen pyynnöstä enintään yhteensä kolme vuosittain."
http://www.oikeus.fi/5620.htm
Nähdäkseni ainakin kohdan 2) luulisi pätevän tässä tapauksessa.
- vielä yrittävä
Voin sanoa että lainsäädänössä voi lukea vaikka mitä, mutta käytäntö on ihan jotain muuta. esim. pk seudulla vuokrat on niin korkeat että ne ylittää ns. kohtuulisvuokran, eli sossu saa vähentää toimeentuloa siltä ja muiltakin osin. On aika kirjava toi sossun käytäntö. Olen yli 40-kymppinen ja muuttanut pois kotoa jo 15 ikäisenä kun menin opiskelemaan. En tiedä miten sossu katsoo ulosmittauksen osalta mutta ois kiva tietää. Oletko hakenut apua sieltä? Sen tiedän että saan sen 200 ja sillä sipuli.
- Pitkäaikatyötön
"Sen tiedän että saan sen 200 ja sillä sipuli."
En kiistä väitettäsi; Itsehän asiasi tiedät. Kuitenkin on minulle selvää, että ei voida odottaa Suomen kaikkien tuhansien virkamiesten tekevän aina pelkästään virheettömiä päätöksiä. Osa tekee virheen vahingossa, osa tahallaan. Lähtisin jopa siitä oletuksesta, että tilastollisesti näin isosta joukosta löytyy muutama eri tavoin persoonallisuushäiriöinen tapaus. Ja aika tavallinenkin jamppa saattaa kokea houkutusta käyttää valtaansa väärin, kun sellainen mahdollisuus on. Ja edelleen, taloudellisesti niukkoina aikoina on myös virastoilla painetta säästää mistä voivat.
Näillä ajatuksilla olen kehottanut tarkistamaan kohdallasi tehtyä päätöstä, koska se näyttää minusta lainvastaiselta. Valitustiet on rakennettu sitä varten, että kansalaiset saavat hakea oikeutta ilman raskaita ja pitkäkestoisia tuomioistuinkäsittelyjä. Ja jos tavanomainen valitustie ei tuota tulosta, voi ottaa yhteyttä myös "vallan vahtikoiriin" eli toimittajiin.
Viime kuussa mainitsemasi syöminen joka toinen päivä ei ole pitkän päälle terveellistä touhua. Puutteellinen ravitsemus altistaa sairauksille ja ne taas alentavat työkykyä. - Pitkäaikaistyötön
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Sen tiedän että saan sen 200 ja sillä sipuli."
En kiistä väitettäsi; Itsehän asiasi tiedät. Kuitenkin on minulle selvää, että ei voida odottaa Suomen kaikkien tuhansien virkamiesten tekevän aina pelkästään virheettömiä päätöksiä. Osa tekee virheen vahingossa, osa tahallaan. Lähtisin jopa siitä oletuksesta, että tilastollisesti näin isosta joukosta löytyy muutama eri tavoin persoonallisuushäiriöinen tapaus. Ja aika tavallinenkin jamppa saattaa kokea houkutusta käyttää valtaansa väärin, kun sellainen mahdollisuus on. Ja edelleen, taloudellisesti niukkoina aikoina on myös virastoilla painetta säästää mistä voivat.
Näillä ajatuksilla olen kehottanut tarkistamaan kohdallasi tehtyä päätöstä, koska se näyttää minusta lainvastaiselta. Valitustiet on rakennettu sitä varten, että kansalaiset saavat hakea oikeutta ilman raskaita ja pitkäkestoisia tuomioistuinkäsittelyjä. Ja jos tavanomainen valitustie ei tuota tulosta, voi ottaa yhteyttä myös "vallan vahtikoiriin" eli toimittajiin.
Viime kuussa mainitsemasi syöminen joka toinen päivä ei ole pitkän päälle terveellistä touhua. Puutteellinen ravitsemus altistaa sairauksille ja ne taas alentavat työkykyä.Aloitin keskusteluketjun Köyhyys-osiossa näihin viranomaispäätöksiin liittyen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11124164
- ex varas
Täytyy tähän sanoa että itse olen ollut rikollinen joskus. Varastin tavaroita ja myin ne halvalla. Varastin melkein mitä vaan. Työkaluja, vaatteita, rakennustavaraa. Mulla oli silloin aina taskut täynnä rahaa. Ikinä en kiinni jäänyt ja hyvin meni. Aloitin varastamisen varmaan jo 11 vuotiaana ja siitä se sitten ura urkeni. 15 vuotiaana varastin lähinnä vaatteita ja sellasta pikkutavaraa joita myin. 15 kesäisenäkin mulla oli rahaa aika paljon. Asuin lastenkodissa ja sieltä lähdin 18 vuotiaana omaan kotiin. Opiskelin 3 ammattia mut samalla varastelin kaikkee.
Lopetin alle 30 vuotiaana sit varastelun kun tein töitä ja elämä oli aika hyvin mallillaan. Nyt olen ollut työtön 3 vuotta. Välillä on jotain pätkätöitä ollut mut ei mitään pitempä aikaista duunia. Rahaakaan ei ole niin paljoo. Kyllä joutuu laskemaan tarkasti mitä sitä ostaa kaupasta. Silloin kun varastelin niin se oli kannattavaa puuhaa. Ostelin kaikkee ja juhlin aika paljon kun rahaa ja naisia riitti. Nykyään töitä ei saa helposti kun on paljonm uitakin hakijoita. melkein naaman perusteella ne palkkaavat jonkun, eikä työkokemuksen tai tutkinnon perusteella. En minä palaa entiseen elämään. Olen vaikka työtön ja köyhä sitten ennemmin kuin varastelen.- make my day
Rehti kuvaus pikkurikollisen menneisyydestä. Olen itse pienituloinen pätkätyöläinen, suurimman osan vuodesta työtön. Varas tyhjensi ennen joulua autostani parin sadan euron edestä tavaraa.
Ymmärrätkö yhtään, kuinka paljon harmia olet aiheuttanut töilläsi ihmisille? Täytyy myöntää, että maksaisin melkoisen rahasumman kun saisin kaltaisesi "rysän päältä" kiinni. En soittaisi poliisia paikalle, sen voin luvata varmaksi.
No, toivottavasti olet parantanut tapasi. Muidenkin pikkurikollisen urasta haaveilevien kannattaa muistaa, että huonolla tuurilla tulee varastaneeksi väärältä ihmiseltä.
- vielä yrittävä
25 € jäljellä ja 10 päivää vielä joulukuuta jäljellä. Kotona on näkkileipää, murukahvia, sokeria, vettä ja makaroonia. Mitä kivaa ehdotatte jouluruoaksi? toissapäivänä söin leipää.
AP- sapuskaa..
Hae Pelastusarmeijalta, kirkon ruoka-avusta tms. Nyt ensihätään. Toivottavasti jossain vielä jaetaan.
Voi voi. - Pitkäaikatyötön
"säköt sossu maksaa 27e/kk ja ylimenevä osa maksan itse, yleensä n. 12e/kk."
Laitan tähän aiempaan tekstiin kysymystä. Paljonkohan kuluu sähköä ja oletko kilpailuttanut sähkönmyyjäsi? Energiamarkkinaviraston ylläpitämä http://sahkonhinta.fi/ kertoo hinnat. Sateisen kesän ja syksyn jälkeen patoaltaat ovat täynnä ja taantuma pitää teollisuuden sähkönkulutusta edelleen alhaisena. Pakkaset pyrkivät nostamaan pörssihintoja, mutta ei tämä erityisen huono aika ole pyytää tarjouksia. Vaikutus tulee sitten tietysti vasta myöhemmin, eikä enää tänä vuonna. - vielä trittävä
"säköt sossu maksaa 27e/kk ja ylimenevä osa maksan itse, yleensä n. 12e/kk."
Laitan tähän aiempaan tekstiin kysymystä. Paljonkohan kuluu sähköä ja oletko kilpailuttanut sähkönmyyjäsi? Energiamarkkinaviraston ylläpitämä http://sahkonhinta.fi/ kertoo hinnat. Sateisen kesän ja syksyn jälkeen patoaltaat ovat täynnä ja taantuma pitää teollisuuden sähkönkulutusta edelleen alhaisena. Pakkaset pyrkivät nostamaan pörssihintoja, mutta ei tämä erityisen huono aika ole pyytää tarjouksia. Vaikutus tulee sitten tietysti vasta myöhemmin, eikä enää tänä vuonna."oletko kilpailuttanut sähkönmyyjäsi? "
Joopa joo......
Olen kysynyt yhtiöltä voisko mennä lukemaan noita lukuja, mutta SE Maksaa kun yhtiöltä tulee mies avamaan ja lukemaan lukemat LOL.... Sanoin että asun yksin ja inhoan valoja. puoet vuodesta pidän pimeenä asunnon ja näin talvisin pientä valoa. Tv, tietsikka 3krt kk. pesukone. N. 40e kuluu sähköä. Kuinkahan moni on luketuttanut sähkömittariaan? - Pitkäaikatyötön
vielä trittävä kirjoitti:
"oletko kilpailuttanut sähkönmyyjäsi? "
Joopa joo......
Olen kysynyt yhtiöltä voisko mennä lukemaan noita lukuja, mutta SE Maksaa kun yhtiöltä tulee mies avamaan ja lukemaan lukemat LOL.... Sanoin että asun yksin ja inhoan valoja. puoet vuodesta pidän pimeenä asunnon ja näin talvisin pientä valoa. Tv, tietsikka 3krt kk. pesukone. N. 40e kuluu sähköä. Kuinkahan moni on luketuttanut sähkömittariaan?Kaikille pitäisi tulla kuitenkin sähkölaskun yhteydessä vähintään arvio vuosikulutuksesta, johon laskutus perustuu. Sitä tuossa aiemmin tiedustelin. Mittarinluenta voi olla maksullista, kilpailutus ei.
"Kilpailutus on maksutonta. Myöskään mittarinluennasta ei saa periä maksua, jos edellisestä myyjänvaihdosta on kulunut vähintään 12 kuukautta."
https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/sahkosopimukset_vertaa_ja_kilpailuta_sahkosopimus/?source=adwords&gclid=CLPqweu9xLQCFQR2cAodNnAARA
Verkkopankkitunnuksiakaan ei vaadita, vaan sivustolta http://sahkonhinta.fi/ voi poimia minkä tahansa verkkoalueensa ulkopuolelle myyvän sähköntoimittajan, lähettää sille sähköpostia ja pyytää tarjouksia. Myyjän valittuaan vain pyytää sopimuksen paperilla kotiin ja lähettää allekirjoitettuna takaisin. Uusi myyjä hoitaa vaihdon puolestasi.
Uskoisin, että säästäisit vähintään vitosen kuussa, ja mikäli vuosikulutuksesi on selvästi alle 2000 kWh, paljon enemmänkin. - Pitkäaikatyötön
Kaikille pitäisi tulla kuitenkin sähkölaskun yhteydessä vähintään arvio vuosikulutuksesta, johon laskutus perustuu. Sitä tuossa aiemmin tiedustelin. Mittarinluenta voi olla maksullista, kilpailutus ei.
"Kilpailutus on maksutonta. Myöskään mittarinluennasta ei saa periä maksua, jos edellisestä myyjänvaihdosta on kulunut vähintään 12 kuukautta."
https://www.kilpailuttaja.fi/palvelut/sahkosopimukset_vertaa_ja_kilpailuta_sahkosopimus/?source=adwords&gclid=CLPqweu9xLQCFQR2cAodNnAARA
Verkkopankkitunnuksiakaan ei vaadita, vaan sivustolta http://sahkonhinta.fi/ voi poimia minkä tahansa verkkoalueensa ulkopuolelle myyvän sähköntoimittajan, lähettää sille sähköpostia ja pyytää tarjouksia. Myyjän valittuaan vain pyytää sopimuksen paperilla kotiin ja lähettää allekirjoitettuna takaisin. Uusi myyjä hoitaa vaihdon puolestasi.
Uskoisin, että säästäisit vähintään vitosen kuussa, ja mikäli vuosikulutuksesi on selvästi alle 2000 kWh, paljon enemmänkin.Selvennys: Jos kulutus on vähäistä, säästöä syntyy sähkön yksikköhinnan laskiessa tietystikin vähemmän eikä enemmän:-) Laskin omasta sähkölaskustani, että nykyisin maksamillani hinnoilla usein esimerkkiarvona käytetty kerrostaloasunnon 2.000 kWh:n vuosikulutus kustantaisi minulla noin 35 euroa/kk.
Pienen sähkönkuluttajan kannattaa hintoja vertaillessaan tarkkailla erityisesti perusmaksujen suuruutta, koska itse sähkön osuus on pieni. Kussakin myyntisopimuksessa on oma perusmaksu, joka voi vaihdella paljonkin eri myyjien välillä. Oman kokonaislaskuni loppusummasta noin 73 % muodostuu erilaisista kiinteistä maksuista, joita ei voi kilpailuttaa.
Kokemusta kilpailutuksesta on, sillä aloitin sen heti kun se oli mahdollista noin 10 vuotta sitten. Olen käyttänyt 1 tai 2 vuoden määräaikaisia sopimuksia. Koskaan ei ole tarvinnut maksaa myyjän vaihtamisesta yhtään mitään. Sähköä on tullut keskeytyksettä, vain sähkölaskun lähettäjä ja veloitettavat summat ovat vaihtuneet. Enpä voi kuin suositella.
- vielä yrittävä
ok. kiitos. täytynee kokeilla tuota.
- oikeasti köyhä
Et ole mikään köyhä. Ei köyhällä ole autoa, tai moottoripyörää. Älä naurata! Moottoripyörä ja vakuutukset! Ymmärrätkö, että vitutttaa lukea oikeasti köyhänä tuollaista?
Hankit jostain ojanpohjalta tai kierrätyksestä jonkun pyörän ja ajat sillä. Tai kävelet. Näillä selviät lähipiirisi matkat ainakin kymmeneen kilometriin saakka. Köyhä ei matkusta tai liiku mitään ylimääräisiä matkoja. Sinulla ei ole mitään asiaa minnekään kauemmaksi.
Köyhällä ei ole kännykkää, tai jos on kulut saavat olla korkeintaan pari euroa kuukaudessa. Nettiä ei tietenkään voi olla nykyhinnoilla. Kirjastoon, jos tarvis. Köyhä ei tilaa mitään lehtiä, koska paperinkeräysastiat ovat niitä täynnä. Vaatteita ei osteta koskaan uusina, koska niitä saa pikkurahalla kirpputoreilta. Monet vaatteistani ovat 10-15 vuotta vanhoja, mutta silti aivan siistejä. Ne kestävät vielä vuosia.
Harrastuksia voi olla esim. kävely tai hiihto, koska ne eivät maksa käytännössä mitään. Kävellessäsi keräät pulloja ja kierrät alueesi roskikset. Samalla käyt kirjastossa. Välineet kierrätyksestä tai kirpputorilta. Kävely on siitäkin hyvä, koska se ei vie kovin paljoa energiaa.
Ruokaa on ostettava vain tarjouksista. Kilohinta ratkaisee. Kaali, makarooni, jauhot, perunat, juurekset, öljy ja muut halvat ainekset ovat köyhän ruokaa. Tilaisuus dyykkaamiseen on käytettävä, se voi olla hyvinkin arvokas. Ruokaa on osattava laittaa itse.
Terveydestä on huolehdittava. Saippua ja hammastahna ovat onneksi halpoja. Itse en ole käynyt lääkärissä 20 vuoteen, hammaslääkärissä kävin 10 vuotta sitten, koska oli reikä. Vaikka verenpaine on koholla, en syö lääkkeitä. Kolesterolijutut yms. on höpönhöpöä. Buranapaketti löytyy kyllä kaapista, mutta se kestää 5-10 vuotta.
Tupakka, alkoholijuomat, rahapelit, makeiset yms. on täysin poissuljettuja köyhältä monestakin syystä. Yksikään köyhä ihminen ei käy baareissa, ajatuskin on aivan järjetön.
Mitään ns. kulutuselektroniikkaa köyhä ei osta, koska putkitelevision ja radion löytää helposti roskiksista. Mitään maksuja näistä köyhä ei maksa, nykyinen TV-vero sopii köyhälle hyvin.
Tietenkin köyhällä on täydellinen kirjanpito menoistaan. Itse olen pitänyt kirjaa menoistani pitkään. Jos pääsee alle 5e/päivä, voi olla tyytyväinen siitä, että ei todennäköisesti ole sortunut tuhlaamiseen.
Verottajan epäilyt vaimensin jo vuosia sitten selitykselläni äärimmäisestä säästäväisyydestä ja marjanpoiminnasta ja pullojen keräämisestä saamillani tuloilla. Eivät ole kyselleet enempiä. - vielä yrittävä
Et ole mikään köyhä. Ei köyhällä ole autoa, tai moottoripyörää. Älä naurata! Moottoripyörä ja vakuutukset! Ymmärrätkö, että vitutttaa lukea oikeasti köyhänä tuollaista?
KIRJOITINKO JOTENKIN EPÄSELVÄSTI? SAIN PYÖRÄN JONKA VOISIN VAIHTAA AUTOON. PAKKO OLLA JOS AIKOO SAADA TÖITÄ.
Hankit jostain ojanpohjalta tai kierrätyksestä jonkun pyörän ja ajat sillä. Tai kävelet. Näillä selviät lähipiirisi matkat ainakin kymmeneen kilometriin saakka. Köyhä ei matkusta tai liiku mitään ylimääräisiä matkoja. Sinulla ei ole mitään asiaa minnekään kauemmaksi.
TYÖKALUT EI MENEE PYÖRÄÄN. MAHDOLLISET TYÖT YMPÄRI STADIA.
Köyhällä ei ole kännykkää, tai jos on kulut saavat olla korkeintaan pari euroa kuukaudessa. Nettiä ei tietenkään voi olla nykyhinnoilla. Kirjastoon, jos tarvis. Köyhä ei tilaa mitään lehtiä, koska paperinkeräysastiat ovat niitä täynnä. Vaatteita ei osteta koskaan uusina, koska niitä saa pikkurahalla kirpputoreilta. Monet vaatteistani ovat 10-15 vuotta vanhoja, mutta silti aivan siistejä. Ne kestävät vielä vuosia. EI KÄNNYKKÄÄ EI VOI HAKEA TÖITÄ EIKÄ VASTAANOTTAA, JOS TULEE SOITTO. KIRJASTOON 5KM=PITÄÄ SYÖDÄ ENEMMÄN. VAATTEITA EI TARVI OSTAA, EIKÖ VOI.
Harrastuksia voi olla esim. kävely tai hiihto, koska ne eivät maksa käytännössä mitään. Kävellessäsi keräät pulloja ja kierrät alueesi roskikset. Samalla käyt kirjastossa. Välineet kierrätyksestä tai kirpputorilta. Kävely on siitäkin hyvä, koska se ei vie kovin paljoa energiaa. KÄVELY VIE ENERGIAA JOKA LISÄÄ RUOKAKULUTUSTA. EN OMISTA SUKSIA, SITEITÄ, MONOJA, SAUVOJA
Ruokaa on ostettava vain tarjouksista. Kilohinta ratkaisee. Kaali, makarooni, jauhot, perunat, juurekset, öljy ja muut halvat ainekset ovat köyhän ruokaa. Tilaisuus dyykkaamiseen on käytettävä, se voi olla hyvinkin arvokas. Ruokaa on osattava laittaa itse. JUURI NÄIN, PAITSI DYYKKAUSTA EN OLE OPPINUT JA KUULEMMA LUKKOJEN TAKANA
Terveydestä on huolehdittava. Saippua ja hammastahna ovat onneksi halpoja. Itse en ole käynyt lääkärissä 20 vuoteen, hammaslääkärissä kävin 10 vuotta sitten, koska oli reikä. Vaikka verenpaine on koholla, en syö lääkkeitä. Kolesterolijutut yms. on höpönhöpöä. Buranapaketti löytyy kyllä kaapista, mutta se kestää 5-10 vuotta. SAIRAANHOITO ON ILMAINEN PAITSI MATKAT YLI 5€
Tupakka, alkoholijuomat, rahapelit, makeiset yms. on täysin poissuljettuja köyhältä monestakin syystä. Yksikään köyhä ihminen ei käy baareissa, ajatuskin on aivan järjetön. JUURI NÄIN
Mitään ns. kulutuselektroniikkaa köyhä ei osta, koska putkitelevision ja radion löytää helposti roskiksista. Mitään maksuja näistä köyhä ei maksa, nykyinen TV-vero sopii köyhälle hyvin. NIITÄ VARASTOT TÄYNNÄ, MUTTA VEROIHIN EI OLE VARA
Tietenkin köyhällä on täydellinen kirjanpito menoistaan. Itse olen pitänyt kirjaa menoistani pitkään. Jos pääsee alle 5e/päivä, voi olla tyytyväinen siitä, että ei todennäköisesti ole sortunut tuhlaamiseen. EI TARVI KUN PUHUU 200€
Verottajan epäilyt vaimensin jo vuosia sitten selitykselläni äärimmäisestä säästäväisyydestä ja marjanpoiminnasta ja pullojen keräämisestä saamillani tuloilla. Eivät ole kyselleet enempiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman521907- 401554
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761405Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911233Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1641139Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2201100- 891046
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?73996Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21976- 82891