Henk.koht. kokemus Citröen C5:stä

keljuttaa

Pehmoinen kyyti oli C5 sitikassa mutta siihen se jäikin, tehoton = erotut jonontekijänä jonkun rekan perässä kun ohi ei pääse, sähköviat = auton valot ikkunat ilmastointi lasinpyyhkijät keskuslukko elävät ihan omaa elämäänsä ja varmasti erotut kun valot vilkkuvat kuin hollywoodissa ja ikkunat avutuvat/sulkeutuvat kun yrität käyttää lasinpyyhkijöitä kusipoikaa, erotut myös kun kesähelteellä lämmityslaitteisto pukkaa kuumaa kuskin tai vänkärin puolelle ja ilmastointi ei toimi juuri tehdystä ilmastoinnin täyshuollosta huolimatta, erotut myös siinä kun talvipakkasella lämmityslaitteisto pukkaa ulkoilmaa suoraan tupaan eikä auta muu kuin työntää karvalakkia syvemmälle päähän eskimokinttailla ja samalla rapsutella cd -kotelolla jäätä tuulilasin vuoroin sisäpinnalta vuoroin ulkoapäin.
Parkkipaikalla erotut ilmajousitteisella sitikallasi siten että joko auton etu- tai takapää tai molemmat ovat ns. tontissa eli ala-asennossa.
Etkä sitten lähde siitä parkkipaikalta ennenkuin n. minuutin kuluttua auton käynnistämisestä (jos se sattuu suostumaan lähteen käyntiin just silloin kun haluat) sillä piskuinen kompressori ei nosta sitikkaasi ajokorkeuteen hetkessä ja jos lähdet ajamaan ala-asennossa niin se rasittaa entisestään jo sököjä ilmajousia.
Sitikka erottuu myös erittäin hyvin jälleenmyytiarvossa, se tippuu nopeammin kuin meteoriitti taivaalta ja se jo yksistään on huutava varoitus = älä erehdy sitikkaan!
Itse menin lankaan 110-0 ja ostin käytetyn muka hyvin varustellun C5 farkun pienillä kilometreillä koska se oli huomattavasti halvempi verrattuna vastaaviin kunnon autoihin.
Hermot ja rahaa paloi vikojen etsintään jotka eivät tuottaneet muuta tulosta kuin todellakin sitä rahanpalamista ilman vastinetta.
Lopulta tuli järki käteen ja annoin puoli-ilmaiseksi tuon murheenkryynin pois ja vaikka rahaa menetin paljon tuon sitikan takia niin olen tyytyväinen että se ei enää pilaa elämääni yhtään enempää.
Nyt alla on saman ikäluokan mutta tietenkin erimerkkinen auto ja vaikka maksoin nykyisestä autostani reilusti tuplahinnan sitikkaan verrattuna niin täytyy myöntää se fakta että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.

47

3758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinenkirjoittaja

      Tekstisi sisältää niin paljon asiavirheitä, että se tuskin on totta. Siis asiavirheitä. Ei mielipiteitä.
      Kerrot ilmajousituksesta. Sellaista ei Citroenissa ole. Kerrot auton vajoamisesta. Sitä ei tapahdu C5:ssa jne,jne,jne.

      Motiivisi valehtelun avulla korostaa antipatiaasi on ainakin minulle mysteeri? Miksi niin teet?

    • Jouset vai ilma

      Ai että oikein ilmajousitus.
      Mersuissa on käytetty ilmajousitusta ei Citroenissa.
      Kannataisi ottaa asioista selvää ennekuin alkaa Provoilemaan

    • Jack Daniels

      Pitkä satu.
      Eikö sinulla ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella näitä tarinoitasi? Kukaan niitä ei usko ja kirjoittamisesi heikko taso aiheuttaa lähinnä vain myötähäpeää.

      Älä suunnittele ainakaan kirjallista uraa itsellesi; voi nälkä yllättää noilla lahjoilla.

    • djhxgy

      Lisäksi sitikan c5 jousitusjärjestelmä lisää kulutusta ja on erittäin kallis korjata. Tuntivelotus autokorjaamoissa on 50-100h ja citikan jousituksen korjaamiseen menee viikkoja plus varaosat joita ei suomesta saa. Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin sitikan ostaa,

      • 15+9

        Ja valheet vain jatkuvat. Citroenin jousitusjärjestelmä ei lisää kulutusta, vaan päinvastoin. Citroenin jousitus pitää auton maavaran optimaalisena kuormasta riippumatta.

        Järjestelmä ei ole kallis korjata Asian voi kukin varmistaa varaosahinnastosta. Osien vaihto on lisäksi nopeaa ja helppoa.

        Kannattaa siis todella harkita Citroenin ostamista.


      • CX Turbo

        Löytyy vaikka Motonetistä.

        ISKARIT JA JOUSET / JOUSET JA JOUSIPALLOT
        Hinta / 1 kpl (Vakioalustaan)
        Etujousipallo C5 67-6083 C5 1,8i/2,0i/2,0HDi ->04 Etujousipallo (Hydractive 3, ei Sport) [2001 - 2004] 69.90 €
        Etujousipallo C5 Sport 67-6082 C5 2,0i Sport ->04 Etujousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2004] 69.90 €
        Etujousipallo C5 Sport 67-6090 C5 2,0i Sport 05-> Etujousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2005 - 2008] 69.90 €
        Etujousipallo C5 Sport 67-6090 C5 3,0i/2,2HDi Sport Etujousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2008] 69.90 €
        Etujousipallo C5 67-6083 C5 1,8i 05-> Etujousipallo (Hydractive 3, ei Sport) [2005 - 2008] 69.90 €
        Etujousipallo C5 05-> 67-6091 C5 2,0i/2,0HDi 05-> Etujousipallo (Hydractive 3, ei Sport) [2005 - 2008] 69.90 €
        Etulisäjousipallo C5 67-6084 C5 2,0i/2,0HDi/2,2HDi Sport EtuLISÄjousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2008] 69.90 €
        Etulisäjousipallo C5 3,0i 67-6092 C5 3,0i Sport EtuLISÄjousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2008] 69.90 €
        Takajousipallo C5 67-6086 C5 1,8i/2,0i/2,0HDi ->04 Takajousipallo Sedan (Hydractive 3, ei Sport/Break) [2001 - 2004] 69.90 €
        Takajousipallo C5 Sport 67-6085 C5 2,0i/3,0i/2,0HDi/2,2HDi Sport ->04 Takajousipallo Sedan (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa, ei Break) [2001 - 2004] 69.90 €
        Takajousipallo C5 05-> 67-6094 C5 1,8i/2,0i/1,6HDi 05-> Takajousipallo Sedan (Hydractive 3, ei Sport/Break) [2005 - 2008] 69.90 €
        Takajousipallo C5 05-> 67-6093 C5 2,0i/3,0i/2,2HDi Sport 05-> Takajousipallo Sedan (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa, ei Break) [2005 - 2008] 69.90 €
        Takajousipallo C5 Break 67-6087 C5 1,8i/2,0i/1,6HDi/2,0HDi Takajousipallo Break (Hydractive 3, ei Sport) [2001 - 2008] 69.90 €
        Takajousipallo C5 Break Sport 67-6088 C5 2,0i/3,0i/2,0HDi/2,2HDi Sport Takajousipallo Break (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2008] 69.90 €
        Takajousilisäpallo C5 Sport 67-6089 C5 2,0i/3,0i/2,0HDi/2,2HDi Sport TakaLISÄjousipallo (Hydractive 3PLUS, Sport-painike konsolissa) [2001 - 2008] 69.90 €


      • Anonyymi

        Paljon edullisempi korjata, kuin perinteiset iskarirempat..


    • hsrzgftc

      Kerropas nyt valopää kun olet niin viisas niin pyhällä hengelläkö se hydrauliikka pumppu pyörii jolla nostetaan ja lasketaan autoa? Pistäppä tunkki autosi helmaan ja ala nytkyttään. Hiki siinä tulee ja kaloreita palaa. Oletko niin tyhmä että et ymmärrä että energiaa ei synny tyhjästä. Hydrauliikan pyörittämiseen tarvitaan löpöä ja se lisää kulutusta. Citikalla kokemukseni mukaan 1,5l/100. Eli kallista mukavuuta eks ni?

      • 15+9

        Olet siinä oikeassa, että sähköinen hydraulipumppu kuluttaa energiaa. Kuten esim. ilmastointi. Olisi ihan mukava tietää, miten päädyit tuohon 1,5 litran lukemaan?

        Pumppu käy ihan aikuisen oikeasti hyvin harvoin ja kuluttaa siis energiaa hyvin vähän. Pitämällä auton korkeuden aina optimaalisena järjestelmä säästää polttoainetta.

        En lähde arvioimaan sinua, kuten itse alennut tekemään muita haukkumaan.


      • Anonyymi

        Huuhaa kirjoittelijalla ei taida olla ohjaustehostimia eikä vesipumppuja.
        Ilmastointikin toimii vapaavirtauksella.
        Termosifonijäähdytys toimii hyvin avaajan autossa.


      • Anonyymi
        15+9 kirjoitti:

        Olet siinä oikeassa, että sähköinen hydraulipumppu kuluttaa energiaa. Kuten esim. ilmastointi. Olisi ihan mukava tietää, miten päädyit tuohon 1,5 litran lukemaan?

        Pumppu käy ihan aikuisen oikeasti hyvin harvoin ja kuluttaa siis energiaa hyvin vähän. Pitämällä auton korkeuden aina optimaalisena järjestelmä säästää polttoainetta.

        En lähde arvioimaan sinua, kuten itse alennut tekemään muita haukkumaan.

        Korkeutta säädetään vain haluttaessa säätää korkeutta.
        Kun auto on oikealla korkeudella ei pumppu pyöri lankaan.


    • svcg

      Minäpä kerron sinulle kun et ymmärrä tekniikasta hölkäsen pöläystä, siksi ajatkin sitikalla. Kun nostetaan 2000kg massaa tunnin ajan 10 cm ylös alas tarvitaan pumpulle ainakin 5000w ja se kertaa 30min. niin 1,5l kulutuslisä tunnissa on minimi. Keskimääräinen ajomäära 15tkm x 1,5l=225l/vuosi eli noin 400 euroa mukavuuslisää vuodessa.Sillä rahalla menee jo thaimaaseen poikamies.

      • 15+9

        Valaisen sinulle hieman Citroenin jousitussysteemiä:

        Pumppu ei nostele autoa ylös ja alas jatkuvasti. Jousitus toimii siten, että ns. varaajapallo ylläpitää jousituksen paineen. Tämän varaajapallon paineen nostaminen kestää autoa käynnistettäessä pari sekuntia. Paineen laskiessa pumppu käynnistyy jälleen hekeksi. Pumppu käy siis hyvin harvoin.

        Citroenin kulutus ei ole samankokisia rautajousilla varustettuja autoja suurempi.
        Citroen C5 on saatavilla valinnaisesti myös rautajousilla. Rautajousituksella varustetulla ei ole merkitty pienempää polttoaineenkulutusta. Linkissä näkyvä pieni ero johtuu moottorien koosta:

        http://www.citroen.fi/Resources/Content/FI/Technical_data/C5_tekniset_tiedot_Marraskuu_2012.pdf


      • ce la vie

        Olet harvinaisen tyhmä, ja tekniikasta ymmärrät vielä vähemmän. Kuten muut jo totesivat, auto ei veivaa hydrauliikkaa ajossa, ainoastaan n. 100:n vauhdissa keula lasketaan heiman aerodynamiikan parantamiseksi. Muuten ei paineita tarvitse korjailla kuin tosi harvoin. 1,5 litraa lisää kulutusta...huutonaurua. Mistä teitä Karpaattien neroja sikiää?


      • pöjä

        Kun on varaa maksaa, niin silloin voi nauttiakin. Tulin tänään mökille, 192km, auto c5 hdi farkku automaatti, keskinopeus 92km/t ja kulutus 4,9 l/100. Tosi kallista, täytyy kait vaihtaa parempaan.


    • Perehdy ensin

      Aloittajan olisi ennen kirjoitteluaan käydä vaikka koeajolla C5:lla ja vähän tutkia sen rakennetta. Netin kautta tutkittuna saa autosta aivan eri käsityksen. Ehkä samalla olisi ainakin osa puhtaista asiavirheistä karsiutunut. Kyllä hyvä provo vaatii sen, että tietää mistä puhuu.

    • dtu75e5j5wsw

      Aloittaja puhuu asiaa! Sitikka on maailmanlopun automerkki sillä kohta PSA menee konkkaa että rytisee.

      • hjnawmj

        Konkurssi on tosiaan ollut esillä. Tosin vain tällä palstalla. Ei missään muualla. Joten voimme suhtautua asiaan rauhallisesti.


    • sdhtbzgv

      Minä en ainakaan sitikkaa ostaisi. Konkurssin tultua varaosatoimitukset ja takuu loppuu kuin seinään. Joku sitikkafani voi muuta väittää mutta on viikkojen kysymys kun lappu lyödään luukulle. Sen jälkeen kukaan ei osta käytettyä sitikkaa. Tämä on PSA.n johtajan suusta kuultu.

      • 18+10

        No älä osta!

        On se kummallista, että PSA:N pääjohtaja on kertonut konkursiista vain sinulle..

        Lyödäänkö konkurssin tulemisesta vetoa? Puhut viikoista. Tuletko myöntämään virheesi tälle palstalle vaikkapa tammikuun lopussa, jos konkurssia ei tullutkaan?


      • Anonyymi

        Paskapuhetta alusta loppuun


    • c5 omistaja.

      Citröen c5 ei tarvitse olla edes käynissä kun sitä haluaa joko nostaa tai laskea,laskeminen ja nostamisen voi tehdä esim:farkuisssa takakontin oven vierellä olevasta napista.

      Sitten siihen jousitukseen,iselläni oli c5 hdi 2.2 farkku ajoin 540000km ja esimmäiset pallot oli koko ajan,vein sitten ennen katsastusta rankalaisauton asentajalle,hänellä on itsellään c6 ja vaomollaan c5 ja harraste autona 1950 lopun muistaakseni ds.

      Hän ajoi autoani testaten jousituksen ja totesi ei edelleenkään vaihdeta kun se olisi turhaa,ei kuulema mene kauaa vähän yli tunti ja kaikki on vaihdettu.

      Ilman vastuksesta en puhuisi mitään,sehän säätää 110km nopeudessa kun on 3 järjestelmä keulaa alas ja perää joitakin millejä.Säätää takaisin kun nopeus laskee alle 70km tunnissa.

      Citroenissa on erittäin edulliset osat ja kestävät,ensimmäinen puhallin meni 500000km kohdilla, pientä ininää kuului talvipakkasella Muutoin lämmin auto dieselinäkin kun on webasto,jalkatat ovat 30 asteen pakkasella hiukan liian viileät kun ajetaan 500km siivua kerralla.

      Ai niin ja ei tarviitse maskisuojaa eli ei jäädy,kokeiltu niin monena pakkaskelinä kun pakkasta on jopa -36 ja ajetaan 500km putkeen,ei jäädy pelaa kuin unelma,kaikki sähkölaiteet pelasi ei koskaan mitään vikaa.

      Auto myyty nyt elokuussa ja kone todella hyvä,20000öljynvaihto välillä öljynpinta tippuu 3mmm maksimista.

      Nykyisellä mersullani tuskin päästään noin kivuttomasti,c5 vilkun viiksetkin oli todella hyvät ei ongelmia mersuissa se alkaa 300000-400000km katveella kulumisia viiksissä.

      Olisin ostanut vastaavan auton uudelleen mutta ei löytynyt samoilla varustuksilla.

    • dxhsrgv

      Kohta saat konkurssipesästä halvalla sitikkaa. Ja 100€ vetoa että tehdas on saneerauksessa eli käytännössä konkassa lähi viikkoina. Olen saanut tehtaalta selvää messagee.

      • Viikon lähin

        Mikä on lähiviikkoina ? Vuoden verran on hiekkalaatikon tietotoimiston väittämän mukaan PSA menossa konkkaan.
        Siis vuoden ajan on väitetty viikosta toiseen että ihan lähiviikkoina tulee konkka, mutta eipä ole tullut, niin että minähän lähiviikkona se tapahtuu ?


      • 4+18
        Viikon lähin kirjoitti:

        Mikä on lähiviikkoina ? Vuoden verran on hiekkalaatikon tietotoimiston väittämän mukaan PSA menossa konkkaan.
        Siis vuoden ajan on väitetty viikosta toiseen että ihan lähiviikkoina tulee konkka, mutta eipä ole tullut, niin että minähän lähiviikkona se tapahtuu ?

        Eipä taida joutua konkkaan edes lähivuosina. Minusta on äärimmäisen surullista ja säälittävää, että löytyy ihmisiä, jotka "kieli pitkällä" odottavat huonoja uutisia.

        Miltä näistä odottajista mahtaisi tuntua, jos he kuulisivat, että jossakin muussa maassa toivotaan heidän joutuvan työttömäksi?

        Voisi käydä monessakin suomalaiskodissa kysymässä: Miltä lopputili tuntuu. Kehtaisiko siellä provoilija naureskella? Epäilen!


    • Rautaa rajalle

      Käyppä samalla kysymässä suomalaiskodeissa miltä tuntuu kun Areva kusee veronmaksajaa silmään virolainen Urmas tekee pimeitä töitä ja ministeri kokkolasta jolla on työkokemusta 2vuotta kansakoulun opettajana työntää Zorbaxille rahaa sylin täydeltä. Eli tosiaan, ajattele ennenkuin kirjoittelet tyhmyyksiäsi. Se että omistat citikan on vielä aika pieni synti. Itse ajan UUdenkaupungin tuotteella. Kuka on isänmaallinen?

      • 4+18

        Kirjoituksessasi oli paljon virheitä. Mm Areva on todettu oikeudessa syyttömäksi ja suomalaiset syylliseksi. Asiasta on jo monta kertaa linkitettykin tällä palstalla.

        Niin tai näin, niin en oikein ymmärrä, mitä riemua saat tuhansien ihmisten mahdollisesta työttömäksi joutumisesta. Se ei millään tavalla auta sinua. Eikä Urmasta.

        Ja yhtään senttiä. Siis ei senttiäkään ole rahaa Kreikkaan annettu. Mistä olet moista kuullut?


      • hämmästynyt

        Mitä!!. Vieläkö joku ajaa Talbot Horizonilla? Ihanko on petroliversio vai..


    • arvaus täältä

      Siellä on aloittaja jäänyt muka huippulaadukkaalla Avensiksellaan liikennevaloista rinnalta lähteneen huikaisevan tyylikkään ranskattaren jalkoihin. No, pääsee sitä Tojotallakin jos ei niin tyylistä ja vauhdista ja ajonautinnosta välitä.

    • s80 tdi

      On nämä keskustelut erikoisia. Mielellään sitä lukisi kokemuksista auton käyttäjiltä. Auton vuosimalli ajetut kilometrit ja viat. Miten se on niin vaikeata kertoa käyttökokemuksia. Voi olla, että ketjun aloittajan kokemukset ovat tosia. Olihan tässä ketjussa C5:n omistajan kokemukset päinvastaisia, muut jutut enimmäkseen roskaa.

    • szgvcfd

      Mytomania on sitikkakuskin perustauti.

    • CopyPasteSääliksiKäy
    • CITRONOOMI

      On muutn todella hyvä laulu se:

      TUROS HEVI GEEN CITROEN

      Ja lisäksi laulun sanatkin on enimmäkseen totta.

    • Tosiasiaa

      Siinä "Voiko autoaan hävetä " ketjussa oli paljon samaa asiaa, sääli että joku huonon itsetunnon omaava poisti sen. Onneksi se vielä löytyy googlen kautta

    • erkka1981

      Eipä ole konkurssia kuulunut. Ajoin ranskalaisilla ennen, nyt toinen Audi A6 alla. Ensimmäinen oli hyvä, vanha kunnon 1,9 tdi mutta tämä toinen on nyt pajalla toistamiseen turbon takia. Ensimmäisen turbon särki rikkoutunut öljypumppu, tämä toinen meni 5000 km ajon jälkeen. Vaihteisto ei toimi, en tiedä mikä vaivaa kun en saa sitä vietyä laatikkokorjaamolle kun kone on rikki jatkuvasti. Vanhahan tämäkin on, -08, mutta ajettu vain 130tkm ja suomiauto. Nyt alkaa riittää koska ostin auton kolme kk sitten enkä saa töitäni tehtyä. Onko vuoden C5 yhtä luotettava vai voiko sillä ajaa yhtä kyytiä jopa kuukauden? Audilla se ei tunnu onnistuvan. Hyvähän tuo on ajaa mut just tulin työmatkalta polkupyörällä viimeisen kilometrin kun auto piti jättää taas pajalle.

    • erkka1981

      Siis vuoden 2012, sellaista mulle tarjottiin. 2,2 litranen diesel, automaatti farkku. Joskus mulla oli -03 vuoden 2 litrainen bensa ja se oli ok. Ilmastoinnin etuvastus kärähti mutta kiitos citikkamiesten, vika löytyi. Vaihdoin yhden transistorin joka maksoi 3,5€ partcolla ja taas mentiin. Motoxin öljyt tuli pakkasella ulos mutta nesteen öljyillä matka jatkui. Sit siinä vilkku kylmällä säällä aina se antipollution falt mutta siitäkin pääsi kun sammutti moottorin ja käynnisti uudestaan. Katti helisi mutta toimi, kytkimen painelaakerin vaihdoin ja kerran pakkasella ikkuna ei jaksanut nousta. Märällä säällä aukesi peräkontin sähkölukko kun painoi jarrua. Muuta vikaa siinä ei ollut ja koskaan en jäänyt tielle.

      • Joskuskäynäin

        No onhan tuossakin. En ole koskaan kokenut sitikkaa vikaherkäksi enkä Audoakaan mutta ilmeisesti et ajele ihan pakasta vedetyllä kalustolla.


    • Anonyymi

      Oletkohan sinä ihan kunnossa itse?? Jos Citikkaa et ihan itse suurimmaksi osaksi saa kuntoon ja valitat täällä joka pienestäkin poikkeamasta. Totuus on kuitenkin se, et C5 on maanteiden laiva, ja jos joka pilkkua rupee nussimaan, niin mä luulen et päässä on vikaa½!

    • Anonyymi

      Tämä viestiketju osoittaa sen, miten taivaallisen tietämättömiä ihmiset on autotekniikasta, näin ekana mainitakseni. Sitten se tyhmyys saa lisäruokaa huhupuheista, ja juuri tällaisista pöllöistä, mikä tämänkin keskustelun avaaja on. Ei todellakaan ole vaikea asia saada C5 jousitusta toimimaan, ja usein se on halvempaa kun tavallisen auton jousen ja iskarin vaihto!! Citroen hienosti sanottuna o vaan sellainen auto, et kaikkien asentajien osaaminen ei siihen riitä! EI EDES MERKKILIIKKEESSÄ!! Jousituksen toiminta ja rakenne o periaatteeltaan aivan yksinkertainen...Jokainen Citikka-asentaja sen varmasti tavallaan osaa tehdä. Itse luotan vanhoihin konkareihin. Vien autoni laitettavaksi sinne, missä se varmasti hoituu. Ja Citikkahan on maanteiden laiva, ja kaupunkiajossakin todella pehmeä...EI KOPISE VAIKKA ON VANHA FARKKU! Ja yllämaiuítunlainen valitus halvasta autosta on aivan käsittämätöntä. Itse en 10 vuoteen monellakin C5 autolla ajaneena allekirjoita yhtään sanaa yllä olevasta tekstistä!

      • Anonyymi

        Eipä valittamista, kaksi talvea ja yksi kesä takana. C5 vm 06 Talvella tosi lämmin ja kesällä saa liikaakin viileytää jos sitä haluaa. Viat, yhdesti syttyi moottorin häriövalo sekin hävisi itsestään. Muutaman kerran jarrut jäätyi takaa, kerta kopsauksella nekin irtoo!


    • Anonyymi

      Minulla oli kaksikin C5sta. Ensin -05 bensafarkku ja toinen -11 dieselfarkku. Molemmat 2l koneella ja automaatilla. Kumpikin oli mukava ajettava, ja ei niihin tarvinnut määräaikaishuoltojen lisäksi muuta tehdä kuin tankata. Nyt olen ajanut pari vuotta Bemarilla ja tottunut taas tärisevään ja meluisampaan kulkuun. Tässä ei ole ilmajousitusta. Ihan kiva tämäkin, kunhan on tottunut pois Sitikan tasaisesta kulusta.

    • Anonyymi

      Ajoin 3 vuotta C5 llä. Kilometrejä kertyi 72000 km, ainoa remontti jarrupalojen vaihdosta ja ilmastoinnin huollosta. Nyt 8kk sitten vaihdoin Nissan Quashkaihin nykyisen nissanin kanssa käyty korjaamolla jo 4 kertaa ja rahaa palanut 3450,00€ . Kyllä lähtee auto vaihtoon ja nopeasti. Nissanin remontit maksaneet melkei saman kun aikanaan ostin Citröen C5 den. Että se siitä Japsilaadusta.

      • Anonyymi

        Samaa olen mieltä C5 kakkosia 2kpl tuolla pihalla seisoo. Talvi meni ongelmitta ainut riesa että takajarruja jäätää jos pölyävä lumi ja jättää seisomaan!


    • Anonyymi

      Miksi siis mennä erottautumaan?

    • Anonyymi

      Eihän nuo hydrauliikkajousitetut Sitikat ole enää vuosiin menneet tonttiin. Esim. C5 korimallit I-III ei edes huomaa, että siinä on maailman paras jousitus (ei puhuta "rautajousi-C5:sta nyt), koska se ei tonttiin mene, eikä muutenkaan vatkaa koria ylös-alas jatkuvalla syötöllä.

      Minulla on toinen diesel-C5 menossa ja eipä voisi parempia autoja olla. Kyllä niihin on jarrupalaa ja -levyä vaihdettu ja etupyörän laakerit kerran, mutta jousitukseen ei ole tarvinnut ikinä tehdä mitään. Ei ole öljyvuotoja, ei syö öljyä, ei ole sähkövikoja. Huollot edullisia, samoin esim. jarruosat. Aina toimii, talvella lämmin, tilava ja ennen kaikkea mukava. Luottopelejä. En luovu tästä C5:sta ennen kuin se on totaalisen loppuunajettu.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut 5. Citröen C5 h- autoa. Olen pitänyt parhaana autona,
      Kunnes tuli harmi: Auto alusta alkaen seissut talvikaudent. Aj.ettu Alle 150 t. Vm.209.
      Jousitus: vuotoa oikean etusylinterin päällä olevastssa hudrauliöljysäiliössä.
      Ilmoitettiin, että täytyy hydraulisylinteri vaihtaa, öljysäiliötä ei voi vaihtaa yksinään.
      Vuoto pieni, ei näe öljyn määrää, sylinteri rkkoutui öljyn puutteesta.
      Vaihto hinnaltaan kallis, auto alkoi pomppimaan kuopissa. Vaihdoin merrkiliikettä, eivät sielläkään osaneet sanoa, missä vika? Selvisi, että hydraulisylinterin yllä olevan muovisäiliön voikin uusia. Mitä teen, pitääkö vaihtaa auto eri merkkiseen?
      Tarvitsen apua, kiitos. Veikko Kokkonen Pori.

      • Anonyymi

        https://image-cdn.beforward.jp/autoparts/original/202204/75321145/PA73953106_56b8d4.jpg

        Eihän tuossa yläpäässä ole mitään "säiliötä" vaan siinä on joustinpallo, joka on jousituselementti. Jos sieltä karkaa kaasut ulos niin auto alkaa pomppimaan kun jousitus katoaa. Siellä on lisäksi paluuletku joka on aika otollinen vuotopaikka...

        Merkkiliike kannattaa unohtaa samantien ja viedä auto jollekin citroen spesialistille.

        Tuossa olisi sellainen, Tampereella

        https://www.france-moteur.fi/citroen-korjaamo

        Itse olen ajanut peugeotilla viimeiset 30 vuotta, joten en ole ihan tuttu tuo jousituksen kanssa. Ammattilainen kertoo kyllä mistä on kysymys.

        Ei kannata moisen vian vuoksi autoa tai merkkiä vaihtaa.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      296
      2630
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2075
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      158
      1448
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1288
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe