Lähetystyö omalla kustannuksella

todistus Kristuksest

Minua puhuttelee kovasti lähetystyö, jota tehdään omalla kustannuksella. Ensin tehdään kovasti työtä varojen ansaitsemiseksi ja sitten lähdetään pois kotoa jonnekin, johon Jumala lähettää, tekemään lähetystyötä.
Jos ihminen on niin varma asiansa oikeellisuudesta, että kustantaa itse lähetystyönsä päästäkseen kertomaan Jumalan sanaa maailmalle, niin meilestäni se todistaa, että tällä ihmisellä on tieto.
Jätän omaan arvoonsa kaikki ne lähetyssaarnaajat, jotka menevät lähetystyöhön ansaitsemaan palkkaa.

15

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerty

      Käännyttele palstojen epäuskoisia! Tosi halpaa ja voit aloittaa heti! Noudata vain hyviä tapoja!

      • Voit aloittaa

        Voit aloittaa minusta! Ei taatusti maksa muuta kuin aikaa :)


      • Ei taida...
        Voit aloittaa kirjoitti:

        Voit aloittaa minusta! Ei taatusti maksa muuta kuin aikaa :)

        ...edes vapaaehtoinen vääräuskoinen kelvata liian korkeatikoulutetussa maassa kuten Suomi...


    • jos ei óle omaisuutt

      Niin jos on itsellä varaa tai eläkeläinen. Kuitenkin lähetin on elettävä ja jos ei ole säästöjä tai omaisuuutta niin hankale on matkustaa, elää ja asua vieraassa maassa. Kyllä on paljonkin tätä omaehtoista lähetystyötä. itsekkin tiedän monia jotka tekevät lähetysmatkoja ja työtä oman toimensa ohella tai ovat jo eläkkeellä.

    • olin siellä minäkin

      Aloittajalla taitaa olla aika hatarat tiedot lähetystyöstä ja sen tekemisestä!

      Tänään ei kukaan voi lähteä noin vaan tekemään lähetystyötä minnekään yksin. Taustalle tarvitaan joku lähettäjäjerjestö joka etsii sinulle paikan,kouluttaa jne. Tietysti lähtijöillä on takana Jumalan kutsu eikä lähetystyöhön ole liiemmin ollut viime vuosina tunkua. Yleensä on tapana opiskella ensin kieltä jonkin aikaa ennen kuin voi aloittaa työt.

      Työ on raskasta työtä erilaisessa kulttuurissa ja vieraassa ympäristössä ilman omaisia ja alussa ilman ystäviä. Lähettävä järjestö/kirkko/srk maksaa palkan tehdystä työstä kuten saisit palkan kotimaassa työssä ollessasi.

      Kannattaa ensin tutustua mitä lähetystyö oikeasti on! Sitten voi laukoa erikoisia kommentteja siitä ja sen työn tekijöistä.

    • Olen siellä minäkin

      Kaikkivaltias Jumala on voimallinen vastaamaan kutsustaan.
      Tehdään Hänen tahtonsa ja kysellään sitä jatkuvasti.
      Hän pitää huolen omistaan!
      Jumalalla on jokaiselle ihmiselle tarkoitus ja
      Hän on voimallinen käyttämään erilaisia ihmisiä toteuttaakseen suunnitelmansa.
      Hän voi käyttää organisaatioita ja yksinäisiä ihmisiä.
      Hän voi käyttää köyhää ihmistä, yhtälailla kuin rikasta.

      Kiitos Jeesus vapaudesta. Tällaisenani minä palvelen Häntä koko elämälläni.
      Saakoon Pyhä Henki täyttää meidät jokaisen voimallaan ja rakkaudellaan
      että Hänen armolahjansa saisivat yhä runsaammin enetä ja usko syttyä,
      Että Jeesus Kristus on tullut syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin!

    • toinen ilman apua

      Eiköhän se ole parasta, kun omassa maassa laitetaan asiat kuntoon, autetaan köyhää tai sairasta lähimmäistä, siellä ulkomailla on täysin turhaa kulkea..omat ovat tärkeämpiä. Vuosikymmeniä viety rahaa ja apua, mutta koskaan ei tule kaikki saamaan apua, eli jos toista autat toinen jää ilman apua, itse en voisi näin tehdä, muutama miljoona suomalaista, ei pysty auttamaan satoja miljoonia ihmisiä.

    • Olet tärkeä!

      Kerronpa sinulle tarinan pienestä lapsesta meren rannalla.
      Hän huomasi meritähtiä, jotka olivat ajautuneet hiekalle, eivätkä päässeet omin avuin enää veteen...ja niin lopulta menehtyivät.
      Lapsi päätti auttaa meritähtiä viskaamalla ne takaisin veteen.
      Kuitenkin paikalle sattui aikuinen, joka näki lapsen touhun ja opetti tätä, kertoen, että:
      "Ei tuollainen työ ole järkevää, koska et sinä mitenkään voi noita kaikkia pelastaa, koska niitä on tuhansia!"
      Mutta lapsi vastasi uskossa aikuiselle: "Niin, mutta tämän yhden meritähden kannalta se on tärkeää!"

      Raamattu kertoo meille, kuinka meillä on erilaisia tehtäviä, sen mukaan kuin mihin kaikkivaltias Jumala on armossaan meidät kutsunut. Ymmärrän, että vaikka Hän ei olisi sinua kutsunut lähetystyöhön, niin Hänellä on sinunkin elämääsi varten suunnitelma ja tarkoitus. Kysy Häneltä!?

      • kovin hiljaista

        Missä tämä jumala asuu, niin voi kysyä vähän lisätietoja?


      • Jumalan lapsi
        kovin hiljaista kirjoitti:

        Missä tämä jumala asuu, niin voi kysyä vähän lisätietoja?

        Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sinun sisimmässäsi, 'sydämessäsi', kun kerran kutsut hänet sinne! Kokeile, kannattaa varmasti!
        Sitten voit jutella Hänelle milloin vain. Pikkuhiljaa opit ymmärtämään Hänen vastauksiaan ja ohjeitaan. Elämästäsi tulee kiinnostavaa ja elämisen arvoista! :)


      • ei tarvetta
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sinun sisimmässäsi, 'sydämessäsi', kun kerran kutsut hänet sinne! Kokeile, kannattaa varmasti!
        Sitten voit jutella Hänelle milloin vain. Pikkuhiljaa opit ymmärtämään Hänen vastauksiaan ja ohjeitaan. Elämästäsi tulee kiinnostavaa ja elämisen arvoista! :)

        Elämä on jo sen verran hyvä, ei siinä elämä parane vaikka sille puhuu, jos se olis jumala olemassa, niin voishan tuota sanan tai parin vaihtaa.


    • Sinä valitset

      "Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö."
      (2.Kor.5:8)

      "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?" (Joh.14:2)

      "Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"." (Joh.20:17)

      "Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?'" (Apost.teot.7:48-50)

      Jumala asuu ihmisen sydämessä, joka avaa sydämensä Hänelle.
      Hänen Rakkautensa on osoitettu meille Jeesuksen, Hänen poikansa kuolemassa.
      Jumala elää meissä Pyhän Henkensä kautta.
      Hän tekee meissä ja meidän kauttamme ihmeitä ja antaa sydämeemme rauhan ja pelastusvarmuuden.

    • lähetysystävä

      Mielestäni on ihan yhdentekevää tekeekö lähetystyötä omalla vain seurakunnan tai tukijarenkaan avaulla, jos on saanut kutsun Jumalalta.
      Jos on taloudellisia tukijoita niin he myös rukoilevat lähettinsä puolesta ja pitävät muutenkin yhteyttä.

    • Jeesus ♥

      Minustaki ois ihanaa jos Jumala antaisi jonki tehtävän...uskon että vielä näin tekeekin, mutta vielä en ole vastausta saanut. En halua tehdä jotain merkityksetöntä työtä, vaan sellaista mitä juuri Jumala tahtoo mun tekevän...Silloin sillä työllä on jokin merkitys.
      Mut mä ootan.

    • <3 kutsumus

      Jumalan Pyhä Henki on ihmeellinen puolustaja.
      Kun Hän antaa kutsun, se on ihanaa ja ihmeellistä.
      Kutsu on niin varma, että se kestää koetuksissakin.

      Sinä olet nyt sydämelläni, rukoilen puolestasi että Herra puhuisi sinulle.
      Hän näkee nöyrän sydämesi. :)

      Minua auttoi kutsun saatuani kun ahmin lähetyskirjoja, joissa kerrottiin, kuinka joku oli saanut kutsun. Ihania esimerkkejä joita lukiessani itkin ja sydämeni täytti kiitollisuus Jeesusta kohtaan:

      Lydia ja Derek Prince: Tehtävä Jerusalemissa
      Jay & Meridel Rawlings: Kalastajia ja metsästäjiä

      Hudson Taylor, John Bartleman, Smith Wigglesworth

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe