mitä nyt teen...

fthnphh

..eli mies hakenu eroa alkuvuodesta..eron vireillä ollessa teki aviorikoksen minua kohtaan,salasi sen ja valehteli asioita. Asian tultua ilmi sorruin vieraaseen petiin. Mies on hylännyt perheensä,nyt ei olla nähty kohta 2 kk:een,harkinta-aika meni mutta ei ole laittanut papereita loppuun asti. Nyt n.viikko sitten tutustuin yhteen uskovaan mieheen ja pidän hänestä... Kuitenkin mietin mitä pitäs tehdä..aviomieheni elää muualla elämäänsä eikä pidä yhteyttä..molemmat ollaan siis uskossa.. Pitkään vain odotin miehen palaavan.... Rukoilin. Olenko vielä vapaa liitosta kun paperilla olen naimisissa mutta käytännössä ei yhteiselämää ja hän teki aviorikoksen? Kaipaisin asiallisia vaatauksia...

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johannes B

      Hoida ensin tuo avioeroasiasi kuntoon.
      Sen jälkeen lopeta noiden asioiden ja jonkin uskonnon ja seurakunnan sekoittaminen elävään elämään. He julistavat Sinut kuitenkin poltettavaksi jossain kiirastulessa, kun et elä heidän määräysten mukaan. Nainenhan ei saa itse määrätä elämästään - riippuen tietenkin lahkosta.

      Tärkeää on huolehtia mielenvirkeydestä ja -terveydestä. Ala harrastaa jotain mukavaa, joka keventää mieltäsi ja tuo "muuta ajateltavaa". Älä mene lahkon kokouksiin masentumaan ja masennettavaksi.
      Nosta keuka ylös ja katso avoimesti eteenpäin. Elämällä on vielä tarjottavaa Sinulle, kunhan et ryhdy häpeilemään, suremaan tai nöyrtymään,

      Tsemppiä!

    • iitu

      Mielestäni olet niin kauan naimisissa oleva nainen, kunnes avioero on saatettu loppuun. Siihen asti sinun kuuluu elää niin kuin avioliitossa eletään eli olemalla uskollinen miehellesi. Jos miehesi on tehnyt aviorikoksen, se ei anna sinulle lupaa käyttäytyä samoin.

      • ----

        Vai niin se sinun mielestäsi menee. Minä olen eri mieltä.


      • OttoPetteri

        Höpö höpö!
        Minkä ihmeen takia naisen pitäisi hyväksyä kaikki ja alistua ja olla hiljaa?
        Siksikö, että joku uskonlahko on niin päättänyt?
        Siksikö, että alemmuskompleksinen mies saa henkistä tyydytystä itselleen?

        "Nainen vaietkoon seurakunnassa!" Niinkö?


      • lplplp?

        Voi iitu iitu, jopas teit pahan.
        Sinultako pitää lupa kysyä miten elää. Ei anna lupaa... mitähän tuokin on olevinaan.


      • iitu
        OttoPetteri kirjoitti:

        Höpö höpö!
        Minkä ihmeen takia naisen pitäisi hyväksyä kaikki ja alistua ja olla hiljaa?
        Siksikö, että joku uskonlahko on niin päättänyt?
        Siksikö, että alemmuskompleksinen mies saa henkistä tyydytystä itselleen?

        "Nainen vaietkoon seurakunnassa!" Niinkö?

        "Minkä ihmeen takia naisen pitäisi hyväksyä kaikki ja alistua ja olla hiljaa?"

        Jos mies pettää, niin eihän tehtyä saa enää tekemättömäksi, vaikka vaimo kuinka lähtee vieraiden miesten perään. Toisaalta taas, jos nainen on rehellinen avioliiton loppuun asti, niin hän voi olla puhtain sydämin ja puhtaalla omalla tunnolla Jumalan edessä. Samoinhan on myös toisin päin, jos mies on petetty osapuoli.
        Ei siis ole kysymys naisen alistumisesta, mistään uskonlahkosta tai kenenkään alemmuuskompleksista.


      • iitu
        lplplp? kirjoitti:

        Voi iitu iitu, jopas teit pahan.
        Sinultako pitää lupa kysyä miten elää. Ei anna lupaa... mitähän tuokin on olevinaan.

        Ei tietenkään pidä minulta lupaa kysyä. Jokainen tekee oman ratkaisunsa loppu peleissä, mutta aloittaja kaipasi asiallisia vastauksia ja minä annoin niin hyvän vastauksen kuin osasin antaa.
        Itse olen ollut vastaavassa elämän tilanteessa ja olin uskollinen pettävälle miehelleni niin kauan kuin olimme virallisesti avioliitossa. En tuntenut alistuvani, vaan kun olin vannonut rakkautta ja uskollisuutta myötä ja vasta mäessä, niin katsoin, että se velvoitti. Mielestäni ihmisen pitää seisoa sanojensa takana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe