Kuka jättää hampaat hoidattamatta?

Auli

Tiedän kokemuksesta, että hampaiden hoito hammaslääkärillä ei ole kivuliasta. Mitään toruja ei hyvä hammaslääkäri anna, vaan ainoastaan neuvoja. Ammattitaitoisen hammaslääkärin käsittelyssä ei ole mitään pelättävää, mutta toki saa pelätä, kun mitään syytä pelkoon ei ole, niin pelko unohtuu hoitokertojen myötä. Näin siis minulle kävi, mutta varsin epäröiden menen uudelle hammaslääkärille ja ensimmäisen käynnin perusteella tiedän oliko hoidosta hyötyä vai vahinkoa. Epämiellyttävä hoitokäynti on aina vahinko, sillä se voi haitata tulevia hoitoon hakeutumisia.

Tietenkin vielä nykyäänkin löytyy huonoja hammaslääkäreitä, joiden vastaanotolle minäkin olen tietämättömänä hakeutunut. Pahin mokani oli kun sain tietää, että hampaani halkaissut hammaslääkäri on tunnetusti erittäin kovakourainen - jos olisin kuullut tuon ajoissa olisi hampaani ehjä ja olisin säästänyt sievoisen summan. Huonoja hammaslääkäreitä on syytäkin pelätä, mutta ammattitaitoisen hammaslääkärin etsintä kannattaa.

Minä olen tavannut hyviä hammaslääkäreitä vain terveyskeskuksissa, mutta olen siellä huonoonkin törmännyt. Joillakin on käynyt päinvastoin, niinkuin täälläkin on kirjoitettu, joten minäkin edelleen etsin minulle sopivaa ammattitaitoista yksityishammaslääkäriä.

Huonojen hammaslääkärien vuoksi ei hampaita kannata jättää hoidattamatta.

6

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marge

Minulla on ollut yksi todella hyvä hammaslääkäri, hän oli terveyskeskushammaslääkäri! Harmi, että en asu enää siinä kunnassa... Mutta on minulla ollut sellainenkin hammaslääkäri, joka on varmasti maailman kauhein hammaslääkäri, hänkin terveyskeskuksessa työskentelevä, tosin toisessa tk:ssa...

• ruotsista

Asun Ruotsissa ja minulla on kokemusta parista nuoresta hammaslääkäristä täällä.

Tyypillistä heolle on että ovat erityisen varovaisia ja ystävällisiä. Keskustelupuoli toimii hyvin mutta jotenkin tuntuu että ovat myös työtävieroksuvia ja haluttomia tarttumaan vaikeisiin tapauksiin. Olen kuullut tästä muiltakin. Nämä lällyt kuulemma antavat vain jotain särkylääkettä ja sitten taputtelevat ja lässyttävät että kyllä se pipi siitä paranee kun menet kotiin ja otat näitä. Lässyn lässyn! Vastaavaa en koskaan kokenut Suomessa asuessani. Suomalainen hammaslääkäri herättää edelleenkin minussa enemmän luottamusta kuin ruotsalainen.

Yks sivuhuomautus. Joskus 80-luvulla kun sekä Suomessa että Ruotsissa valmistettiin Saab-autoja niin jopa eräässä ruotsin tv:n auto/liikenne-ohjelmassa kerrottiin että Ruotsissa valmistetuista Saabeista puuttuu enemmän ruuveja ym. kuin Suomessa tehdyistä. Suomalainen tekee minunkin mielestäni kaiken työn vastuullisemmin ja huolellisemmin.

• Hampi

Köyhä jättää hoitamatta, kun ei terveyskeskukseen pääse, vaikka kuinka haluaisi pitää itsestään huolta.

• njuibuvyu

Huolimaton

• Häirikkö_kiusana

Ihan tyhmä kommentti 13 VUOTTA myöhässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe