Osaako joku kertoa, missä Helsingissä on vaarallisinta liikkua iltaisin ja yöllä.
Yksi kaverini tuttu hakattiin tajuttomaksi Forumin ja hotellitornin välisellä kadulla, muistaakseni Yrjönkadulla. Onko se vaarallista aluetta yleisesti? Millaista aluetta on Kluuvi, Kaisaniemi, Kruununhaka jne...?
Kiitos jo etukäteen asiallisista ja neuvovista viesteistä!
Vaaralliset alueet?
18
10109
Vastaukset
- Susikoski
öisin niin vaarallista, että yksin voi liikkua Helsingissä vain taksilla. Miehille vaarallista on Simonkadun ja Mannerheimintien risteys ja sen ympäristö. Vaarallista on liikkua päihtyneenä ja reagoida johonkin. Öisin liikkeellä on narkkarit ja muut rahan tarvitsijat, joten jos vastaan tulee joku on vaihdettava kadun toiselle puolelle. Päivisin varo liikennettä.
- kyl
Onneksi ne rimaranteet ja rihmakaulat on helppo tiputtaa.. ikinä mitään ruumiillistä työtä tehneet niin eivät paljon hanttiin laita..
- Satu
Ihmetyttää hieman tuo kommentti, ettei nainen voisi öisin liikkua Helsingissä kuin taksilla. Entisenä helsinkiläisenä ja naisena täytyy kyllä heittää hieman vastaväitettä. Olen liikkunut melko paljonkin Helsingin yössä, taksia olen tainnut käyttää yhden kerran, koskaan ei ole tapahtunut mitään. Tietysti varovaisuus kannattaa, muttei nyt sentään liioitella. Tai sitten Helsinki on muuttunut toiseksi näinen poissa asumieni kahden vuoden aikana ja muuttuu aina turvalliseksi niiksi viikoiksi, kun Helsingissä taas majailen.
- hilma
Satu kirjoitti:
Ihmetyttää hieman tuo kommentti, ettei nainen voisi öisin liikkua Helsingissä kuin taksilla. Entisenä helsinkiläisenä ja naisena täytyy kyllä heittää hieman vastaväitettä. Olen liikkunut melko paljonkin Helsingin yössä, taksia olen tainnut käyttää yhden kerran, koskaan ei ole tapahtunut mitään. Tietysti varovaisuus kannattaa, muttei nyt sentään liioitella. Tai sitten Helsinki on muuttunut toiseksi näinen poissa asumieni kahden vuoden aikana ja muuttuu aina turvalliseksi niiksi viikoiksi, kun Helsingissä taas majailen.
Aleksanterinkatu on vaarallisinta seutua koska sen kadun varrella on paljon ihmisiä ryöstäviä pankkeja
- tapahtunut
Satu kirjoitti:
..mitään, niin sittenhän ei ole muillekaan, niinkö? Eikö poliisille ole tehty yhtään ilmoitusta mistään, eikö ? HALOO ?
- Stadilainen
eli keskusta viikonloppusin, pahin on espa ja steissi
- MM234
jos rautatieasema on keskipiste niin noin kilometrin säteellä siitä myöhäisillasta varhaisaamuun. Jos on paska mäihä niin sitä sattuu ja tapahtuu missä vaan -ei tarvitse edes matkustaa Helsinkiin. Turpaan voi saada jängälläkin.
- En pelkää
Kertokaa minullekin missä ne vaaralliset alueet on? Olen liikkunut yöllä Helsingissä mm. asematunnelissa, asema-alueella, Kluuvissa, Forumin nurkilla, Mannerheimintiellä, Tornin lähettyvillä, Aleksanterinkadulla, Kaisaniemessä, Hakaniemessä, yms. Kas kummaa! Koskaan ei ole sattunut mitään, koskaan en ole pelännyt mitään. Ottakaa vielä huomioon, että olen nuori, hentoinen, yksin liikkuva TYTTÖ. Jos täällä rupeaa pelkäämään, niin silloin on parempi pysyä neljän seinän sisällä.
Mitä taas pahoinpitelyihin tulee, jouduin asematunnelissa törkeän pahoinpitelyn kohteeksi KESKELLÄ KIRKASTA PÄIVÄÄ noin klo 13 aikoihin (olin menossa töihin)! Edelleenkin kuljen sieltä asematunnelin kautta, myös myöhään iltaisin, enkä pelkää. Koskaan en siis ole joutunut yöllä pahoinpidellyksi. Toki, jos itse sattuisi ollemaan päissään ja levittelemään rahojaan, niin ryöstetyksi voi joutua, mutta kuka käskee niin tekemään? Jos on järki päässä, niin ei tarvitse pelätä, yölläkään.- Pertsa
Olen kanssasi kyllä aivan samaa mieltä. Mielestäni Helsinki on aika turvallinen kaupunki ja koskaan ei ole minunkaan tarvinnut pelätä mitään vaikka hento/pienikokoinen olen itsekin ja ties kuinka monta kertaa olen aamuyössä kännissä ollut baarissa/kaupungilla. Koskaan en ole turpiini saanut, kerran on ainoastaan lompakko baarissa varastettu minun huomaamattani. Minusta tuntuu että juuri ne pelokkaat tyypit tuolla kadulla herkimmin hakataankin, oli vuorokaudenaika mikä tahansa.
Jossain elää varmaan vieläkin juttua, että vain hullu menee asematunneliin vaikka siellä ei mitään juuri tapahdukaan, sinulle on vain sattunut äärettömän huonoa tuuria joka olisi voinut tapahtua ihan missä tahansa ja aivan kelle tahansa.
Kyllähän sitä turpiinsa saa missä tahansa jos rupeaa suuta soittamaan tai snagarilla etuilemaan. Laitapuolenkulkijat tosin saattavat alkaa joskus kyselemään/huutelemaan jotakin, mutta turhapa niitäkään on pelätä, harvoin ne päälle käy. Fiksusti kun käyttäytyy niin turvallisin mielin voi liikkua.
Minun mielestä joidenkin ihmisten turha liiallinen jännittäminen ja pelkääminen on tietynlainen "sairaus" joka kannattaisi hoidattaa/siedättää ihan oman viihtyvyyden vuoksi, käy meinaa aika vaikeaksi elämä jos joka paikassa saa haahuilla ja seurata koska joku "setä" puskan takaa tulee...
Tästä tuli mieleeni juttu jonka kerran luin eräästä lehtileikkeestä jossa joku nuori tyttö kertoi kun häntä vastaan oli tullut mieslenkkeilijä ja melkein heti taakse katsoessaan ei ollut enää nähnyt lenkkeilijää ja luuli sen piilevän pusikossa ties mitkä ajatukset päässään? Kertoi vielä tämän traagisen tapahtuman jälkeen "valepuhuvan" kännykkään aina kun joku epämääräinen ihminen menee ohi, nauroin tuota juttua kyllä... - Tsehovin Pikakirjoittaja
Nii siis täyttyivätkö tapauksessasi tosiaankin törkeän pahoinpitelyn tuntomerkit? Eli oliko käytössä ase tai tapahtuiko pahoinpitely erityisen julmalla tavalla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
- En pelkää edelleenkään
Tsehovin Pikakirjoittaja kirjoitti:
Nii siis täyttyivätkö tapauksessasi tosiaankin törkeän pahoinpitelyn tuntomerkit? Eli oliko käytössä ase tai tapahtuiko pahoinpitely erityisen julmalla tavalla? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Kyllä täyttyi. Jos se poliisin mielestä täyttää törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkistön, oletan, että se täyttää myös sinun mielestäsi ne. Oletan kuitenki, että poliisi on sen pätevämpi päättelemään kuin sinä. Kyllä, hänellä oli ase. Ja rangaistus oli syylliselle myös sen mukainen, törkeästä pahoinpitelystä.
- snadi
Kruununhaka on pahaa aluetta, etenkin Liisanpuiston kriminaalialue, jossa huomattava mahdollisuus "törmätä" petanqueta heittävään jengiin.
Kruununhaassa on tiettävästi myös alkukesästä liikuskellut vaarallisen tuntuinen tummaihoinenkin, jonka tosin israelin suurlähetystön edustalla päivystävät poliisit korjasivat välittömästi talteen. - turpaansa?
Käytiinkö kimppuun noin vaan vai aukokse päätään jurrissa vai miksi?
Mä oon raflassa duunissa ihan ytimessä ja 5 iltana viikossa kävelen tai fillaroin himaan enkä oo koskaan joutunut hakatuks. - ...
Itse en tosin pahemmin vaikeuksiin ole missään päin Helsinkiä joutunut, mutta olen usein kulkenut Kaisaniemen puiston kautta yöaikaan ja se alue kyllä näyttää oikeasti vähän turvattomalta. Miksei rautatieasemakin, mutta siellä sentään on yleensä ihmisiä. Yöaikaan tummilta eivät näytä vain puiston puut vaan myös siellä hyvin viihtyvät jengit.
- Sami
Tappavan vaarallista on liikkua ainakin Rautatientorilla, Mikonkadulla, Kaisaniemen kadulla, Itäisellä teatterikujalla, Simonkadulla ja Yrjönkadulla. Kokemusta löytyy...juosta saa henkensä edestä, jos aikoo hengissä selvitä niiltä kauhujengeiltä. Simonkadulla on yritetty tappaa lukemattomia ihmisiä. VAROKAA!!
- Jannu
Onks tää ny taas sitä et yritetään väkisin vääntää stadille jotain vaarallisen suurkaupungin imagoa...hohhoijaa...koko elämäni oon tääl asunu, eikä ikinä mitää vakavaa oo sattunu vaik liikun paljon öiseen aikaan kaupungilla, ellei vaaralliseks nyt lasketa sitä jos sillon tällön tulee joku spurgu pummaa...ainoot murhatki mitä stadis tapahtuu, on sellasii et joku spugge puukottaa lajitoverinsa kuolleeks jossain neljänseinän sisällä...turvallinen pikkukylä tää on aina ollu ja tulee olemaan..
- MIES
ESIM ONHAN KONTULA - MELLUNMÄKI ALUEELLAKIN OLLUT JOSKUS AIKANAAN HUONOA ALUETTA. MUTTA KESKUSTASSA ON NÄITÄ VARJOPUOLIAKIN
- ggggggfrwwww
Vallilan nistiluola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995