Uskontojen uhrien tuki on julkaissut tiivistelmän jossa kerrotaan ongelmakohtia ja syitä lähinnä ihmisoikeuksien puutteesta, ja muusta henkisestä väkivallasta.
Raportti perustuu ongelmien osalta entisten ja nykyisten helluntailaisten kertomuksiin.
"Hengellisen väkivallan esiintyminen helluntaiherätyksessä ja helluntaikirkossa"
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/181-helluntailaisuus
Raportistakin käy ilmi että ongelmat ei koske välttämättä kaikkia helluntailaisia, vaan ovat seurakunta- ja kirkkokohtaisia.
Itsekin olen samaa mieltä raportista, kun olen havainnut samojen ongelmien näkyvän tälläkin palstalla.
UUT:N raportti helluntailaisuudesta
6
124
Vastaukset 6
Mitä? Johan minä vastasin tähän hell.uhrien kärsimyksiin.
En kyllä jaksanut lukea pitemmälle tätä tiedotetta kuin vain tähän asti -> "
->Helluntailaislapset kasvavat vauvasta lähtien tietoisuuteen Jeesuksen toisesta tulemisesta, joka voi tapahtua milloin tahansa. "
- pitää kutinsa.
"Helluntailaisperheen lapsi ei voi valita vakaumustaan vapaasti, vaan lapsi tietää aiheuttavansa vanhemmilleen suuren surun, jos hän valitsee elämän uskovaisuuden ulkopuolella ja siten helvettiin johtavan tien."
- totta
mutta
- onneksi on tämä palsta jossa helluntailaisten lapset voivat purkaa pahaa oloaan, täällä me saamme tukea. mm. jehovilta."- onneksi on tämä palsta jossa helluntailaisten lapset voivat purkaa pahaa oloaan, täällä me saamme tukea. mm. jehovilta. "
Juu ja minäkin ehdin joka välissä tukemaan teiä ja osoittamaan myötätuntoa." minäkin ehdin joka välissä::"
juu kiitos tuestasi, tällä palstalla tarvitaan ns maalaisjärkeä, jota minäkin edustan ja yritän olla tukena ja rohkaisuna helluntailaispienokaisille, jotka ovat kokeneet epäoikeuden mukaisuutta lapsuuden kodoissaan.
Minä olen kuin ex-päihdekäyttäjä, joka on omillaan juuri tällä sektorilla. Minulla on nimittäin kasvanut lautaa jo niin paljon selkäni taakse, jotta voin hyödyntää kokemuksia hell.uskontojen uhreille.
lohdutuksen sanana voin sanoa kärsiville sieluille, että traumaattisista kokemuksista selviää, kun ottaa tiedosta vaarin ja suunnasta sen eikä kaikista neuvoista huoli...
Jostain syystä palstan helluntailaisia ei nyt kiinnosta aihe, kun siitä on on UUT kertonut ja palstalla avaus?
Samaa asiaa palstalla kuitenkin sivutaan päivittäin.* On ihan raamatulista, että lapset johdatetaan pelastukseen. Raamattu opettaa," Opeta poikasi oikeaan suuntaan, niin hän ei vanhakaan tieltä poikkea." Sinä veivaat näitä h-seurakunnan asioita, ja pelkästään inhimillisesti ja lihallisesti, koska et voi tietää mitään siitä, mitä on olla uudestisyntynyt ja seurakunnassa, jossa Kristus on PÄÄ, ja Sana , eli Raamattu on ainut ohjekirja ja opetuksen auktoriteetti, jota opetetaan Pyhän Hengen ohjaamana ja opettamana. Ja seurakunta on koostumukseltaan uudestisyntyneitä, että et sinä esm. Jumalan kieltäjänä ole ollenkaan sopiva arvostelemaan h-herätystä, olet ihan väärällä palstalla arvostelijana.
- body
Sitä itse ihmettelen että nykyaikana ihmistä voidaan seurakunnassa holhota ja alistaa.
Ovissa on saranat ja kaiketi ovet aukeavat myös ulospäin.
Itse en suostuisi holhottavaksi, en suostuisi, ei sellaista seurakuntaa löytyisi.
Jos srk saarnaaja / pastori minulle pullistelisi, se olisi menoa se.
Ihmisten ei pidä alistua mielivaltaan, ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479