Mikä tavallinen perheauto on hiljaisin?

mikä se olisi

Aina kun lukee autotestejä ns.keskihintaisista tavallisista
perheautoista, niin aina moititaan melua, joko renkaista tulevaa
tai muuten vaan jostain muusta johtuvaa.

Kyllähän paremman luokan autoista suurin osa ovat
hiljaisia, kun hintaakin on.

76

4178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E-Mersu.

      E-Mersu on ainakin hiljaisemmasta päästä. Vähän edullisemmista Chevrolet Cruze.

      • herraasiallinen

        1000€ ja saat auton kuin auton hiljaiseksi asennettuna. Jopa yli 50000€ autoissa on "folioeristettä".

        Usko pois kokemusta on kun on oikeasti eristetty auto! Seat Leon (joka on peruseristykseltään aika meluisa) oli hiljaisempi kuin E-mersu!


      • 7+20
        herraasiallinen kirjoitti:

        1000€ ja saat auton kuin auton hiljaiseksi asennettuna. Jopa yli 50000€ autoissa on "folioeristettä".

        Usko pois kokemusta on kun on oikeasti eristetty auto! Seat Leon (joka on peruseristykseltään aika meluisa) oli hiljaisempi kuin E-mersu!

        uusimmassa TM:ssä testattiin lisäeristystä ja todettiin, että ei maksa vaivaa.


      • Seippoi

        Hmm, mulla E mallin Mese ja maksoi 650€. Miten muka Cruze halvempi???


      • toyota miäs

        Tarkoitit kai sitä SAKSANSEISOJAA.


      • 20+7
        Seippoi kirjoitti:

        Hmm, mulla E mallin Mese ja maksoi 650€. Miten muka Cruze halvempi???

        Luulen, että tässä puhutaan uusista autoista eikä autopurkaamoilta pelastetuista.


    • amma

      Ehkä jos "tavallinen" niin sitten iso volvo esim. V70. Myös BMW ja MB tekevät laadukkaita ja hiljaisia autoja.

    • vertailuja lukenut

      Renault Megane. Mutta se ei silti ole enää erityisen suosittu.

      Vuosimalli 2005 oli huimat 4 desibeliä hiljaisempi 80 km/h nopeudessa kuin Astra tai Focus. Nyt uudessa mallissa on ainakin Focus parantanut.

      • Astra -11

        2011 kun ostin auton, oli Astra hiljaisin. Tuo Cruze on kai ihan sama auto.


      • vertailuja lukenut
        Astra -11 kirjoitti:

        2011 kun ostin auton, oli Astra hiljaisin. Tuo Cruze on kai ihan sama auto.

        =>kun ostin auton, oli Astra hiljaisin.

        Mitkä kaikki mallit koeajoit?

        TM:n vertailun 18/2011 mukaan Astrassa oli vuonna 2011 0-2 desibeliä enemmän ääntä kuin Renaultissa. Ajoittain yhtä hyvä, ajoittain huonompi.

        Lehdessä 21/2012 Cruzen takapenkki oli 120 km/h nopeudessa 3 desibeliä äänekkäämpi kuin Focus. Mutta nopeudella 80 km/h oli äänitaso 65 desibeliä, kun tämän toisen vertailun Renaultin tulos oli 63.

        "Melutasossa jokainen kymmenen desibelin nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista."
        - Eli 3 desibeliä tarkoittaa äänen energian kolminkertaistumista.


      • Astra -11
        vertailuja lukenut kirjoitti:

        =>kun ostin auton, oli Astra hiljaisin.

        Mitkä kaikki mallit koeajoit?

        TM:n vertailun 18/2011 mukaan Astrassa oli vuonna 2011 0-2 desibeliä enemmän ääntä kuin Renaultissa. Ajoittain yhtä hyvä, ajoittain huonompi.

        Lehdessä 21/2012 Cruzen takapenkki oli 120 km/h nopeudessa 3 desibeliä äänekkäämpi kuin Focus. Mutta nopeudella 80 km/h oli äänitaso 65 desibeliä, kun tämän toisen vertailun Renaultin tulos oli 63.

        "Melutasossa jokainen kymmenen desibelin nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista."
        - Eli 3 desibeliä tarkoittaa äänen energian kolminkertaistumista.

        Joudun tekemään valintani omien havaintojeni perusteella koska minulla ei ole mittavälineitä. Ajan autoa etupenkiltä, joten etupenkin hiljaisuuden perusteella ostan myös autoni.

        Renault voi olla melutasoltaan ihan hyvä mutta ei jatkossakaan kuulu joukkoon, josta autoni valitsen. 2011 Focus oli hyvin selvästi Astraa meluisampi. Ehkä se on parantanut sen jälkeen. Cruzessa olin mukana matkustajan etupenkillä ja Cruze ei ainakaan ollut äänekkäämpi kuin oma Astrani, ehkä jopa hiljaisempi. Uusi Kia Ceed on meluisa auto samalta paikalta havainnoituna.


      • Astra -11
        Astra -11 kirjoitti:

        Joudun tekemään valintani omien havaintojeni perusteella koska minulla ei ole mittavälineitä. Ajan autoa etupenkiltä, joten etupenkin hiljaisuuden perusteella ostan myös autoni.

        Renault voi olla melutasoltaan ihan hyvä mutta ei jatkossakaan kuulu joukkoon, josta autoni valitsen. 2011 Focus oli hyvin selvästi Astraa meluisampi. Ehkä se on parantanut sen jälkeen. Cruzessa olin mukana matkustajan etupenkillä ja Cruze ei ainakaan ollut äänekkäämpi kuin oma Astrani, ehkä jopa hiljaisempi. Uusi Kia Ceed on meluisa auto samalta paikalta havainnoituna.

        Tarkennan vielä, että olen ollut mukana Cruzen ja Ceedin koeajossa edellisviikolla. Muita havaintoja uusista autoista minulla ei ole.


      • Astra -11
        vertailuja lukenut kirjoitti:

        =>kun ostin auton, oli Astra hiljaisin.

        Mitkä kaikki mallit koeajoit?

        TM:n vertailun 18/2011 mukaan Astrassa oli vuonna 2011 0-2 desibeliä enemmän ääntä kuin Renaultissa. Ajoittain yhtä hyvä, ajoittain huonompi.

        Lehdessä 21/2012 Cruzen takapenkki oli 120 km/h nopeudessa 3 desibeliä äänekkäämpi kuin Focus. Mutta nopeudella 80 km/h oli äänitaso 65 desibeliä, kun tämän toisen vertailun Renaultin tulos oli 63.

        "Melutasossa jokainen kymmenen desibelin nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista."
        - Eli 3 desibeliä tarkoittaa äänen energian kolminkertaistumista.

        Jäin ihmettelemään mainitsemaasi Cruzen ja Focuksen eroa sen verran, että hain naapuristä lainaan lehden. Olit hakenut tarkoituksella sieltä arvon, jossa sait Focuksen näyttämään mahdollisimman hyvältä, eikö totta? Ilmeisesti myös Maganen ja Astran kanssa teit samalla tavalla.

        Meillä ei moottoritietä ole lähelläkään, joten moottoritielukema ei ole minua kiinnostava. Etupenkin arvot ovat Focuksella ja Cruzella nopeuksilla 100km/h ja 80km/h samat mutta 60km/h Cruze on 2db hiljaisempi! Ceed ja i30 ovat näitä selvästi meluisampia.

        Olisiko kellään laittaa Astra ja Meganen kaikkia db-lukuja lehdestä 18/2011? jos Megane todella on hiljaisempi niin hatunnosto sille.


      • vertailuja lukenut
        Astra -11 kirjoitti:

        Jäin ihmettelemään mainitsemaasi Cruzen ja Focuksen eroa sen verran, että hain naapuristä lainaan lehden. Olit hakenut tarkoituksella sieltä arvon, jossa sait Focuksen näyttämään mahdollisimman hyvältä, eikö totta? Ilmeisesti myös Maganen ja Astran kanssa teit samalla tavalla.

        Meillä ei moottoritietä ole lähelläkään, joten moottoritielukema ei ole minua kiinnostava. Etupenkin arvot ovat Focuksella ja Cruzella nopeuksilla 100km/h ja 80km/h samat mutta 60km/h Cruze on 2db hiljaisempi! Ceed ja i30 ovat näitä selvästi meluisampia.

        Olisiko kellään laittaa Astra ja Meganen kaikkia db-lukuja lehdestä 18/2011? jos Megane todella on hiljaisempi niin hatunnosto sille.

        =>Olit hakenut tarkoituksella sieltä arvon, jossa sait Focuksen näyttämään mahdollisimman hyvältä, eikö totta?

        Minulla ei syytä suosia Focusta. Mutta jos Cruze on 3 desibeliä äänekkäämpi moottoritiellä on se hyvä huomioida jos hiljaista autoa hakee. Aiemmin Focus oli luokkansa meluisin tai ainakin meluisimpia, ja silti se möi hyvin.

        =>Ilmeisesti myös Meganen ja Astran kanssa teit samalla tavalla.

        Kuten kirjoitin oli erot 0-2 desibeliä, eli osin samat, osin Astra oli huonompi. Meganen "valtti" on hiljaisuus verrattuna muihin samassa kokoluokassa. Siksi on tavallaan harmi että sen myyntiluvut ovat alhaiset. Entisenä Opelistina toivoisin tietysti Astrankin pärjäävän testeissä, mutta se jää tässä kakkoseksi ranskalaiseen verrattuna.

        Ceed jäi TM:n vertailussa melun osalta peräpäähän.

        Ja jos sinulla on uusi Astra niin ei se huono ole. Sellaista en väitä.


      • ftyj
        vertailuja lukenut kirjoitti:

        =>kun ostin auton, oli Astra hiljaisin.

        Mitkä kaikki mallit koeajoit?

        TM:n vertailun 18/2011 mukaan Astrassa oli vuonna 2011 0-2 desibeliä enemmän ääntä kuin Renaultissa. Ajoittain yhtä hyvä, ajoittain huonompi.

        Lehdessä 21/2012 Cruzen takapenkki oli 120 km/h nopeudessa 3 desibeliä äänekkäämpi kuin Focus. Mutta nopeudella 80 km/h oli äänitaso 65 desibeliä, kun tämän toisen vertailun Renaultin tulos oli 63.

        "Melutasossa jokainen kymmenen desibelin nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista."
        - Eli 3 desibeliä tarkoittaa äänen energian kolminkertaistumista.

        "'Melutasossa jokainen kymmenen desibelin nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista.'
        - Eli 3 desibeliä tarkoittaa äänen energian kolminkertaistumista. "

        Energiaa nyt kylläkin aika harvoin tulee vastaan, mutta pääasiassa liittyy transienttitapahtumiin, jollainen siis autolla ajaminen ja melutason mittaaminen siellä ei ole.

        Ja ihminenhän kuulee painetta, ei energiaa, siksikin aika outoa vetää energia mukaan tähän. Nyrkkisääntönä paineessa 10 dB vastaa äänekkyyden kaksinkertaistumista.

        3,0 dB tehoa = 2 kertaa niin paljon tehoa
        6,0 dB painetta = 2 kertaa niin paljon tehoa
        10 dB tehoa = 10 kertaa niin paljon tehoa
        10 dB painetta = 3,16 kertaa niin paljon painetta


      • opelheebo
        vertailuja lukenut kirjoitti:

        =>Olit hakenut tarkoituksella sieltä arvon, jossa sait Focuksen näyttämään mahdollisimman hyvältä, eikö totta?

        Minulla ei syytä suosia Focusta. Mutta jos Cruze on 3 desibeliä äänekkäämpi moottoritiellä on se hyvä huomioida jos hiljaista autoa hakee. Aiemmin Focus oli luokkansa meluisin tai ainakin meluisimpia, ja silti se möi hyvin.

        =>Ilmeisesti myös Meganen ja Astran kanssa teit samalla tavalla.

        Kuten kirjoitin oli erot 0-2 desibeliä, eli osin samat, osin Astra oli huonompi. Meganen "valtti" on hiljaisuus verrattuna muihin samassa kokoluokassa. Siksi on tavallaan harmi että sen myyntiluvut ovat alhaiset. Entisenä Opelistina toivoisin tietysti Astrankin pärjäävän testeissä, mutta se jää tässä kakkoseksi ranskalaiseen verrattuna.

        Ceed jäi TM:n vertailussa melun osalta peräpäähän.

        Ja jos sinulla on uusi Astra niin ei se huono ole. Sellaista en väitä.

        "äänekkäämpi moottoritiellä on se hyvä huomioida"

        On toki mutta ellei moottoritietä ole lähelläkään, eikä aja autoa takapenkiltä, kannattaa myös huomioida, että Focus tällöin on äänekkäämpi. Eli laput pois silmiltä.

        Minäkin näkisin mielelläni ne kaikki arvot Meganen vertailusta koska luotto sinun tulkintoihisi on hyvin heikko.


      • vertailuja lukenut
        opelheebo kirjoitti:

        "äänekkäämpi moottoritiellä on se hyvä huomioida"

        On toki mutta ellei moottoritietä ole lähelläkään, eikä aja autoa takapenkiltä, kannattaa myös huomioida, että Focus tällöin on äänekkäämpi. Eli laput pois silmiltä.

        Minäkin näkisin mielelläni ne kaikki arvot Meganen vertailusta koska luotto sinun tulkintoihisi on hyvin heikko.

        =>koska luotto sinun tulkintoihisi on hyvin heikko.

        Sitten vaan käyt jonkun TM:n kestotilaajan luona tai kirjastossa. Ei sinun tarvitse luottaa minun tulkintoihini, etenkin kun niistä puuttuu muiden (suomalaisten tai pohjoismaisten) lehtien mittaukset.

        Ketjun aihe on hiljaisin tavallisin perheauto, ja se on desibelien mukaan Megane.
        Se mikä on kakkosena tai kolmosena voi olla kiva tietää, mutta silloin alkaa jo kaikki muutkin mittaustulokset kiinnostaa.


      • opelheebo
        vertailuja lukenut kirjoitti:

        =>koska luotto sinun tulkintoihisi on hyvin heikko.

        Sitten vaan käyt jonkun TM:n kestotilaajan luona tai kirjastossa. Ei sinun tarvitse luottaa minun tulkintoihini, etenkin kun niistä puuttuu muiden (suomalaisten tai pohjoismaisten) lehtien mittaukset.

        Ketjun aihe on hiljaisin tavallisin perheauto, ja se on desibelien mukaan Megane.
        Se mikä on kakkosena tai kolmosena voi olla kiva tietää, mutta silloin alkaa jo kaikki muutkin mittaustulokset kiinnostaa.

        Jätetään toistaiseksi arvioimatta, mikä on absoluuttisesti hiljaisin. Vertailutietoahan ei siis ole. Epäilemättä Megane on kärkijoukossa, samoin Astra/Cruze.


      • Totta+

        Totta, meillä oli kolme vuotta 2006 vuosimallin Megane ja oli hiljainen.


    • fällyä rakenteisiin

      Citroen C5 ainakin ennen ollut hiljinen, mutta
      menee hinnaltaan kalliimmaksi.
      Renault taitaa olla aika kärjessä.

      Miksi ei tehdä noista 20-25 tuhannen perheautoista
      hiljaisempia? Eikai se nyt maltaita maksaisi autoa
      suunniteltaessa, hyvä kun noita saa itsekin laitatettua
      hiljaisemmaksi.

      • veesitonen

        "Citroen C5 ainakin ennen ollut hiljinen"

        Näin on. Ajelin työkseni edellis mallin cee vitosta ja voin kyllä allekirjoittaa tuon. Citikassa ei esim nastojen ropina kuulunut lainkaan kabiiniin, ei omien eikä kanssa-autoilijoiden. Muuten olikin sitten sellanen vehje jota en huolisi mistään hinnasta. Kahta eri C vitosta ajelin ja varmaan kilsoja tuli toistasataatuhatta yhteensä niillä päästeltyä. Sitä vikojen määrää en ala tässä luettelemaan, mutta melkonen lista niistä sen muutaman vuoden aikana molempien autojen osalta muodostui. Uusiksi meni niin moottoria kuin vaihdelaatikkoakin, pienemmistä vioista puhumattakaan.

        Saahan noita nykyään käytettynä puoli-ilmaseks, mutta suosittelisin pysymään loitommalla moisista ongemapesäkkeistä.


      • jkhj

        Miksei tehdä hiljaisemmiksi? Ne ovat ihan riittävän hiljaisia siellä, missä teitä ei tehdä isoista kivenkokkareista siksi, että mikään muu yhtä halpa materiaali ei kestä puolet vuodesta nastarouhintaa.

        Auton voi hiljentää laittamalla kaikkiin vapaana lepattaviin pelteihin raskasmattoa. Kaikki ylimääräinen on pois voitosta, ja miksi laittaa kun nykyisetkin ovat tarpeeksi hiljaisia. Toinen syy on massa, varsinkin nykyään kun jokainen hiilidioksidigramma lasketaan.


      • Cee5
        veesitonen kirjoitti:

        "Citroen C5 ainakin ennen ollut hiljinen"

        Näin on. Ajelin työkseni edellis mallin cee vitosta ja voin kyllä allekirjoittaa tuon. Citikassa ei esim nastojen ropina kuulunut lainkaan kabiiniin, ei omien eikä kanssa-autoilijoiden. Muuten olikin sitten sellanen vehje jota en huolisi mistään hinnasta. Kahta eri C vitosta ajelin ja varmaan kilsoja tuli toistasataatuhatta yhteensä niillä päästeltyä. Sitä vikojen määrää en ala tässä luettelemaan, mutta melkonen lista niistä sen muutaman vuoden aikana molempien autojen osalta muodostui. Uusiksi meni niin moottoria kuin vaihdelaatikkoakin, pienemmistä vioista puhumattakaan.

        Saahan noita nykyään käytettynä puoli-ilmaseks, mutta suosittelisin pysymään loitommalla moisista ongemapesäkkeistä.

        Uuskoppasessa C5:ssa ei ole ollut näitä murheita ja hiljainen on. 85000 km takana...


      • Citroen= BIG JOKE
        Cee5 kirjoitti:

        Uuskoppasessa C5:ssa ei ole ollut näitä murheita ja hiljainen on. 85000 km takana...

        Juu juu, "uuskoppaisessa" niin....
        Niin ne nuo vanhempikoppaisetkin C5 sitikat oli aikoinaan "uuskoppaisia" ja tuollaisella vanhalla (-08) "uuskoppaisella" C5 ongelma-magneetilla kun sai hävetä silmätki päästään sen keksinnön jatkuvan epäluotettavuuden vuoksi niin ei voi kuin todeta että: "olihan se kyyti lullamaista ja erittäin arjen kiireistä vapauttavaa koska määränpään selvyydestä huolimatta ei voinut tehdä mitään edes puolivarmaa aikataulua perillepääsemisen suhteen...."
        Eipä sitä tarvitse kuin katsoa realistisia C5 -keksinnön jälleenmyynti"arvoa" niin vain vahvistuu se elämän fakta: Halpa ja hyvä on kaksi aivan eri asiaa.........


    • Mussuti-mus...

      Joo, ranskikset on hiljaisia, kun niitä ei saa käyntiin...

    • no se

      No rattori!

      • Fiat 80-90 neliveto

        Mikä on rattori?, Olisi hienoa tietää tuokin.


    • Elvis oli kala

      Uusimmassa TM:ssä oli juttua sisämelusta ja renkaiden vaikutuksesta siihen.

    • "2CV & C4"

      Citroen C4 Picasso ( samoinkuin Grand Picasso) ovat hiljaisia ja toimintavarmoja.

    • hiljaista1

      Taatusti hiljaisin Audi - VW ,nehän jatkuvasti "huollossa" , äänekkäintä noissa
      töidenvastaantossa muiden lukuisien asiakkaiden puheen sorina kun vaihtavat
      keskenään ajatuksia , mikä härdeli Sinun autossasi taasen on !
      Muuten kyllä tosi hiljaisia .

    • o p e l

      Kyllä Astra on hiljaisin, oli renkaat tai nopeus mikä vaan. Ja alusta/ohjaus erinomainen. Kannattaa koeajaa.

    • 607 Pösö

      No hypätkää Peugeotin lippulaivaan 607 niin tiedätte mikä on hiljainen ja hyvä ajaa. Pösön 607 oli vähävikaisimpia autoja tuulilasin testissä. Mallia ei enään myydä ja 2010 taisi olla viimeinen valmistusvuosi. No tätä autoa ei voi verrata muihin Pösöihin koska ne on aika skeida tavaraa mutta kyseessä onkin Pösön edustusauto joita lähtee huokealla jos edullista hiljaista autoa haluaa.

    • Ytran

      Kaikki autot ovat hiljaisia, joissa on hihnakone =)

      • Ocutanya

        Esim. remmi-Octavia.


    • 607 Pösö
    • taksi2

      Vanhemmat Toytota Avensikset olivat erittäin hiljaisia, varsinkin alusta/rengasääniltään.

      • onkohan noin

        Yhteenvetona:
        Cruze
        Megane.
        Astra.
        Järjestys ei ole
        vällttämättä tuo.
        Laittaisin mukaan uuden Citrooen C 4.
        Muistaisin, että tila-auto Fiat Dobloa mainostettiin
        kans hiljaiseksi.


      • asiallinen kysymys
        onkohan noin kirjoitti:

        Yhteenvetona:
        Cruze
        Megane.
        Astra.
        Järjestys ei ole
        vällttämättä tuo.
        Laittaisin mukaan uuden Citrooen C 4.
        Muistaisin, että tila-auto Fiat Dobloa mainostettiin
        kans hiljaiseksi.

        Tää on hyvä vertailutesti, sillä ns.perheautossa pitää kyetä
        keskusteleen ja radiotakin pitää kyetä kuunteleen ilman huuattamatta.


      • voipi olla
        onkohan noin kirjoitti:

        Yhteenvetona:
        Cruze
        Megane.
        Astra.
        Järjestys ei ole
        vällttämättä tuo.
        Laittaisin mukaan uuden Citrooen C 4.
        Muistaisin, että tila-auto Fiat Dobloa mainostettiin
        kans hiljaiseksi.

        En ole noita ranskiksia ajanut mutta Astra ja Cruze on muista hiljaisimpia. Sitikan jotain nestejousituksellista kehuttiin kovasti hiljaiseksi joitain vuosia sitten mutta niissäkin taitaa olla jo rautajouset.


    • aja audi

      audilla ajaa vakaasti,huoletta ja tilaa on ,empä ole kuullut ääniä muualta kuin nauhurista.Kannattas varmaan koeajaa useita malleja ja jos olet perheautoa etsimässä eikös joku astra ole melekonen kippo.Mistään ranskiksista puhumattakaan...kumma kyllä en tunne ketään audimiestä joka olis korjautellut niitä,toki jos et sille koskaan mitään osaa tehdä hajoo ne autot .....ittellä vanhaa audia ikävä toistakymmentä audia omistanut uusimmista sit tomaattia kiertelen ,nyt jenkkiläinen eikä ollut hinnan kiroos.....mahtuu 7 eikä palele.Pösöjä ollut ja mennyt,opeleita saa mut pitää ostaa varalle toinen .Muutamia työkavereita siteeraten villasukat ja karvalakki sit öljyt pihalle ja huoltoon,kansirempan jälkeen liikkeessä sanottiin kylmä ku pohjosen talavi

      • ai jaa

        Astra farkku on lähes sentilleen saman kokoinen kuin A4, jota pidän ihan perheautona. Eikö sinusta A4 ole vielä perheauto?


    • 3milj km

      Kymmeniä eri autoja omistaneena ja ajaneena,voin väittää että hiljaisin auto on SAAB 9-5
      Eikä häpeä ajo-ominaisuuksiltaan mitään merkkiä.
      2,3 turbo oli jolla ajelin 300tkm ilman ongelmia. jarrupaloja ja pyyhkijänsulkia piti vaihtaa,siinä se oli.
      Ei jääny jalkoihin ja meni kuin juna tiellä.
      Harmi kun saksalaiset meni sössimään hyvä auton.

      • saab95.

      • repsa

      • Lanttaa vaikka veell
        saab95. kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5004397

        e85 bensa 0,97e litra ja vie noin 8litraa joten halvempaa ajoa kuin dieselillä.
        8s 0-100kmh ja 230 huiput joten ei jää jalkoihin.

        Ei se kuule noin mene. Alkoholilitkuja menee 30% enemmän, ku tavallista bensaa, joten se siitä säästöstä...


    • 500

      BMW 500 sarja on markkinoiden hiljaisimpia sisämelultaan.

    • empä ole kokeill

      Onko Honda Civic hiljanen? Se ainakin on keskiluokan perheauto.

    • polkuauto 8

      Hanki ISO polkuautyo ja siihen vielä peräkärry. On hiljainen ja kulutus on pieni.

    • .................

      Perheautona Saabi tai Volvo on ihan lyömätön. Volvon perheautot on tosi laadukkaita.

    • Volvoileva dude
      • Fish tank

        Tuota Volvo-mallia sanottiin akvaarioksi. Auton sivuprofiili ei todellakaan ollut kovin onnistunut.


    • Sonata-09

      Ranskalaiset autot ovat hiljaisia mutta tunnetusti muuten vikaherkkiä ja tottakai
      Saksalaiset premiumit ovat myös hiljaisia mutta hinnoissaan kun taas Japsit
      ovat huomattavasti äänekkäämpiä maantiellä, uudemmat Korealaiset hiljaisia.

    • jepulis6

      Osta ranskalainen, on usein hiljaa.

    • toho1

      Saab 9-3 TTID diesel.verratkaa hinta/laatu. Saa nykyään melko sopivasti.Parhaita talviautoja,ei tartte meinaan palella ja lämpenee tosi nopeati kylmälläkin kelillä

    • isinpoika

      OSTA TURBO VOLVO !!!! on hyvä perhe auto 5 2 ja SUTIIIIIIII *!!!1

    • atomiv.

      sähköauto,näinkylmillä ei tartte lähteä jouluna anoppilaan,akut umpijäässä

    • suosi italialaista

      viat hiljaisin ainakin useimmiten.eikä vie bensaakaan.

    • Phoca5

      Lexus ja VW phaeton.
      Ei pauhaa.

    • ihan hiljaa

      Chevrolet Cruze 1.4T SW on hiljaisin.

    • KOEAJA, ÄLÄ KYSELE

      Se nyt riippuuu vähän tiestön kunnosta,lentokentällä kaikki autot ovat yleensä hiljaisiaMeikäläisellä kun toinen korva on kuuro, ladakin on kuin mersu.

    • Fakta homma

      Hybridit ovat hiljaisimpia. Ja se on tavallinen näin 2012

      • hybridi ?

        nyt puhutaankin autoista, eikä mistään ihme vekottimista. En voisi kuvitella ajavani autoa jossa ei kuule moottorin ääntä. Vois kytkin palaa aika äkkiä ja kierrokset olla joka paikassa 4000. Ellei kyylä kierrosmittaria. Myönnän kyllä että noita avaruuslaivoja ei oo tullu kokeiltuakaan.


      • kitkoilla hiljaisin
        hybridi ? kirjoitti:

        nyt puhutaankin autoista, eikä mistään ihme vekottimista. En voisi kuvitella ajavani autoa jossa ei kuule moottorin ääntä. Vois kytkin palaa aika äkkiä ja kierrokset olla joka paikassa 4000. Ellei kyylä kierrosmittaria. Myönnän kyllä että noita avaruuslaivoja ei oo tullu kokeiltuakaan.

        =>Vois kytkin palaa aika äkkiä

        Niissä on usein automaatti. Mutta niiden etu on kaupungissa eikä maantiellä, eikä kaupungissa melu ole kovimmillaan.

        Toisaalta nastarenkaat tuonevat melun sisälle hybridiinkiin, ja jos kuuntelee ohikulkevaa liikennettä on kitkarenkailla ajavien melu kohinaa kun nastoilla se on ajoittain yllättävänkin meluisaa.


      • tule ulos kaapista
        hybridi ? kirjoitti:

        nyt puhutaankin autoista, eikä mistään ihme vekottimista. En voisi kuvitella ajavani autoa jossa ei kuule moottorin ääntä. Vois kytkin palaa aika äkkiä ja kierrokset olla joka paikassa 4000. Ellei kyylä kierrosmittaria. Myönnän kyllä että noita avaruuslaivoja ei oo tullu kokeiltuakaan.

        Aivan niin. Hybridiautosta puhutaan. On jo aika tutustua, jos hiljaisuus kiinnostaa.


    • bnccjhgc

      Toyota Auris tai Prius sähkömoodissa. Tai joku vastaava Lexus.

    • suli4

      Toyota Avensis oli TM:n vertailussa luokkansa hiljaisin. Yksi syy miksi minäkin ao. auton ostin

      • valehtelet taas

        Tojomies valehtelee taas, kuinkas muuten!
        Jos tarkoitat isomman keskiluokan perheautovertailua (TM12/2012), sisämelusta saman pistemäärän kuin Avensis sai Mondeo, Peugeot 508, Superb ja Passat. Näitten kesken oli pieniä eroja eri nopeuksilla ja eri istumapaikoilla. Mitatuissa arvoissa Avensis oli hiljaisin vain ja ainoastaan 60km/h nopeudella ja takapenkillä. Kaikilla muilla nopeuksilla ja istumapaikoilla oli hiljaisempia tai yhtä hiljaisia autoja siinä vertailussa. Avensiksesta sanottiin, että se on maantieajossa tiivis, mutta suuremmilla nopeuksilla virtausmelu nousee sivuikkunoiden kautta ohjaamoon. Takana rengasmelu nousee häiritseväksi moottoritienopeudella. Jousitusäänet ovat rikkonaisilla tienpinnoilla maltilliset, mutta irtonaisia kiveropinoita on ohjaamossa edelleenkin liikaa. Kivenropinoista ei moitittu muita kuin Avensista ja Malibua.
        Melutaso oli silti parasta mitä Avensis pystyi kilpailijoihin verrattuna tarjoamaan vaikka ei siinäkään ollut muita parempi.


      • bgncyc
        valehtelet taas kirjoitti:

        Tojomies valehtelee taas, kuinkas muuten!
        Jos tarkoitat isomman keskiluokan perheautovertailua (TM12/2012), sisämelusta saman pistemäärän kuin Avensis sai Mondeo, Peugeot 508, Superb ja Passat. Näitten kesken oli pieniä eroja eri nopeuksilla ja eri istumapaikoilla. Mitatuissa arvoissa Avensis oli hiljaisin vain ja ainoastaan 60km/h nopeudella ja takapenkillä. Kaikilla muilla nopeuksilla ja istumapaikoilla oli hiljaisempia tai yhtä hiljaisia autoja siinä vertailussa. Avensiksesta sanottiin, että se on maantieajossa tiivis, mutta suuremmilla nopeuksilla virtausmelu nousee sivuikkunoiden kautta ohjaamoon. Takana rengasmelu nousee häiritseväksi moottoritienopeudella. Jousitusäänet ovat rikkonaisilla tienpinnoilla maltilliset, mutta irtonaisia kiveropinoita on ohjaamossa edelleenkin liikaa. Kivenropinoista ei moitittu muita kuin Avensista ja Malibua.
        Melutaso oli silti parasta mitä Avensis pystyi kilpailijoihin verrattuna tarjoamaan vaikka ei siinäkään ollut muita parempi.

        Ja farkku diesel testissä subaru legacy oli hiljaisin,toki se ainoa miisä järkevät 205/60/16" renkaat,mut sama sama kosla 16-18 renkail tuo tm/tuulilasi ajellu eikä meluisaks haukuttu.


      • suli4
        valehtelet taas kirjoitti:

        Tojomies valehtelee taas, kuinkas muuten!
        Jos tarkoitat isomman keskiluokan perheautovertailua (TM12/2012), sisämelusta saman pistemäärän kuin Avensis sai Mondeo, Peugeot 508, Superb ja Passat. Näitten kesken oli pieniä eroja eri nopeuksilla ja eri istumapaikoilla. Mitatuissa arvoissa Avensis oli hiljaisin vain ja ainoastaan 60km/h nopeudella ja takapenkillä. Kaikilla muilla nopeuksilla ja istumapaikoilla oli hiljaisempia tai yhtä hiljaisia autoja siinä vertailussa. Avensiksesta sanottiin, että se on maantieajossa tiivis, mutta suuremmilla nopeuksilla virtausmelu nousee sivuikkunoiden kautta ohjaamoon. Takana rengasmelu nousee häiritseväksi moottoritienopeudella. Jousitusäänet ovat rikkonaisilla tienpinnoilla maltilliset, mutta irtonaisia kiveropinoita on ohjaamossa edelleenkin liikaa. Kivenropinoista ei moitittu muita kuin Avensista ja Malibua.
        Melutaso oli silti parasta mitä Avensis pystyi kilpailijoihin verrattuna tarjoamaan vaikka ei siinäkään ollut muita parempi.

        Kokonaisuutena Avensis oli testin hiljaisin, jos mitataan desibelien keskiarvo. Älä yritä vääntää selvästä asiasta jotain muuta. Pitää vaan hyväksyä, että Avensis on nykyautoista yksi parhaimpia, ellei paras.


    • d-belien keskiarvo?

      Siinä meillä on oikea huumorimies1
      Miten meinasit ajaa desidelien keskiarvolla, siis kaikilla 60-80-100-120km/h nopeuksilla samalla kertaa?
      Jos todella keskiarvoja ryhdytään laskemaan, saadaan esim. Avensiksen ja 508:n eroksi 0,25dB ja tämä siis mittausarvoista, jotka on ajettu sileällä asfaltilla. Jos vähänkään ymmärtäisit äänen fysiikasta tietäisit, että edes 1 dB eroa ei voi korvin kuulla. Ero havaitsemiseen tarvitaan 3dB:n ero.
      Muilla kuin sileillä tiepinnoilla mittauksia ei tehty, mutta kuten aikaisemmin mainittiin, muita kuin Avensista ja Malibua ei moitittu kivien kivien ropinasta ja muita kuin Avensista ja Mazda6 ei moitittu häiritsevästä rengasmelusta takaistuimella moottoritienopeudella ja karkeilla pinnoilla.

      • tarkennus

        Kommentti oli siis tarkoitettu tuolle suli4:lle!


      • suli4
        tarkennus kirjoitti:

        Kommentti oli siis tarkoitettu tuolle suli4:lle!

        Et taida olla ihan kartalla???? Jos halutaan hiljaisin auto niin totta kai testissä, jossa on useampi desibeliarvo, valitaan niiden keskiarvo!!! Vai ajatko sinä sillä omalla autollasi vain sitä 60 km/h, jossa autosi sattuu olemaan hiljaisin???
        Ymmärrä nyt, että ainakin me muut ajamme sekä 60-80-100 ja 120 nopeuksia ja välillä on hiljaisempaa ja välillä vähemmän hiljaista, mutta Avensiksella on KESKIMÄÄRIN hiljaisinta.


      • suli kartalta ulkona
        suli4 kirjoitti:

        Et taida olla ihan kartalla???? Jos halutaan hiljaisin auto niin totta kai testissä, jossa on useampi desibeliarvo, valitaan niiden keskiarvo!!! Vai ajatko sinä sillä omalla autollasi vain sitä 60 km/h, jossa autosi sattuu olemaan hiljaisin???
        Ymmärrä nyt, että ainakin me muut ajamme sekä 60-80-100 ja 120 nopeuksia ja välillä on hiljaisempaa ja välillä vähemmän hiljaista, mutta Avensiksella on KESKIMÄÄRIN hiljaisinta.

        Kyllä sinä suli4 olet pudonnut kartalta kokonaan pois. Kovin köykäistä on argumentointisi meluasiassa.
        "Vai ajatko sinä sillä omalla autollasi vain sitä 60 km/h, jossa autosi sattuu olemaan hiljaisin???" Taisi kuitenkin se sinun ihailusi kohde, Avensis olla takapenkillä hiljaisin melun kannalta merkityksettömällä 60km/h nopeudella. Melulla alkaa kuitenkin olla merkitystä vasta yli 100km/h nopeuksissa ja niissä Avensis ei todellakaan ollut hiljaisin.
        Toisaalta kuten artikkelissakin sanottiin, "matalat äänet on helpompi hyväksyä kuin korkeat". Fordissa äänet olivat tummasävyisiä (= matalia) eikä niiden lähdettä kyennyt paikallistamaan. Avensista sen sijaan moitittiin kuten tuolla ylempänä olemme saaneet lukea.

        Ole toki tyytyväinen Avensikseesi, ei se ole meiltä muilta pois, mutta älä hyvä mies (tai mikä lienet)) tule tänne höpöttämään mustaa valkoiseksi. Avensis ei ole millään mittarilla keskimäärin hiljaisin luokassaan juuri huonosti eristettyjen pyöräkoteloidensa ja helmojen takia (kiven ropinat), koska aina ei voida ajaa puhtaaksi harjatuilla asfalttiteillä. TM ei mitannut meluja soratiellä tai hiekoitussepelillä sotketulla asfaltilla. Siinähän Avensis olisi ollut huonoudessaan pohjanoteeraus.


      • kjffjgiah

        Äänenpaine kaksinkertaistuu 3 dB:n pykälissä. Kyllä 1 dB:n eron kuulee. Siittä vaan fysiikan tunneille takaisin, tai lisäopintoina fysilogiaa.


      • suli4
        suli kartalta ulkona kirjoitti:

        Kyllä sinä suli4 olet pudonnut kartalta kokonaan pois. Kovin köykäistä on argumentointisi meluasiassa.
        "Vai ajatko sinä sillä omalla autollasi vain sitä 60 km/h, jossa autosi sattuu olemaan hiljaisin???" Taisi kuitenkin se sinun ihailusi kohde, Avensis olla takapenkillä hiljaisin melun kannalta merkityksettömällä 60km/h nopeudella. Melulla alkaa kuitenkin olla merkitystä vasta yli 100km/h nopeuksissa ja niissä Avensis ei todellakaan ollut hiljaisin.
        Toisaalta kuten artikkelissakin sanottiin, "matalat äänet on helpompi hyväksyä kuin korkeat". Fordissa äänet olivat tummasävyisiä (= matalia) eikä niiden lähdettä kyennyt paikallistamaan. Avensista sen sijaan moitittiin kuten tuolla ylempänä olemme saaneet lukea.

        Ole toki tyytyväinen Avensikseesi, ei se ole meiltä muilta pois, mutta älä hyvä mies (tai mikä lienet)) tule tänne höpöttämään mustaa valkoiseksi. Avensis ei ole millään mittarilla keskimäärin hiljaisin luokassaan juuri huonosti eristettyjen pyöräkoteloidensa ja helmojen takia (kiven ropinat), koska aina ei voida ajaa puhtaaksi harjatuilla asfalttiteillä. TM ei mitannut meluja soratiellä tai hiekoitussepelillä sotketulla asfaltilla. Siinähän Avensis olisi ollut huonoudessaan pohjanoteeraus.

        Joka tapauksessa testi kertoo, että Ave oli KESKIMÄÄRIN hiljaisin, joten asia on sillä todistettu. Case is over!


    • suli4

      Kuinka moni ajaa metriäkään nykyään hiekkateillä? Aika marginaalinen ongelma tuo on, jos nyt on ongelma ollenkaan. Pidän itse Avensista hiljaisena autona, se oli yksi syy auton ostoon. Testasin monta saman luokan autoa ja ei niissä melu mielestäni ollut ongelma muissa kuin Mazda 6:ssa ja Golf Plussassa. Tuo Mazdan melukin saattoi johtua renkaista (Bridgestone Turanza), jotka olen todennut meluisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. R.I.P Marko lämsä

      Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

      otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

      Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

      Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

      Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

      naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

      Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

      olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

      Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe