Postipankki-leonia-sampopankki-danskebank

l.eonia

Siinäpä koko nimilista, ja nyt saa riittää. Tuli juuri postissa ilmoitus,että korttilaskut muuttuvat e-laskiuksi ja hinta on vain 2,00€ kpl e-laskulle!!!!!!.
Tamä pankkihan veloittaa normaaleista lähetetyistä e-laskuista yrityksiltä muistaakseni jotakin 0,60€ / kpl. Näyttää olevan kustannusvastaavuutta.
Onneksi pankin vaihto noin periaatteessa on tosi helppoa, tapahtuma jonka aion toteuttaa asap.

22

1264

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda ihmeessä

Jätä danskit. Itse lähdin silloin, kun muutamia vuosia takaperin Sammon atk-systeemien uudistussotkun takia en päässyt viikkokausiin kirjautumaan nettipankkiin, vaan piti käydä laskujen maksamisen takia jonottamassa jatkuvasti täpötäysissä konttoreissa. Lopulta kävelin kiukuispäissäni lähimpään toiseen pankkiin, työpaikan naapuritalossa konttoriaan pitävään Handelsbankeniin ja siirsin kaikki pankkiasiani sinne. Olen ollut todella tyytyväinen. Olin ollut vanhan ajan Postipankin uskollinen asiakas 1960-luvulta alkaen, ja siksi sinnittelin aika pitkään sähläystenkin kanssa, mutta tajusin sitten, ettei se DanskeBank todellakaan enää ole lapsuuteni Kultapossukerho.

• S'up

"New Normal" ja "New Standards" niin kuin pankin uudet mainokset sen ilmaisevat. 2008 kyseinen pankki sekoili oikein huolella tietoliikennejärjestelmien kanssa ja nyt sama meno taas jatkuu. Tämä on ilmeisesti nyt sitten se "uusi normaali" eli että mikään ei oikein toimi kunnolla.

• pankinvaihtaja

Minullapa on vielä yhtä pitempi lista, nimittäin 80-luvulla mulle avattiin Säästöpankkiin tili, 90-luvun lamassa Säästöpankille kävi kuten kävi ja tilini siirrettiin Postipankkiin josta nimenvaihdosten myötä muodostui nykyinen Danskebank.
      Nyt tanskanpankki on alkanut korotella palvelumaksuja ja laittoi visa-kortin maksulliseksi niin avasin S-pankkiin tilin. Tanskan visa-luottokortin lakkautin, toistaiseksi en kyllä luottokorttia tunne tarvitsevanikaan mutta saisin tietysti S-pankista sen ilmaiseksi.

Silloin 2008 sampopankin verkkopankkitoilailu aiheutti huomattavan asiakaskadon, saattaa piakkoin käydä samanlainen kato tolkuttoman kalliiden palvelumaksujen seurauksena. Ahneus on tyhmyyttä. Tai ehkä tarkoituskin on ajaa Dansken suomen toiminnot alas karkoittamalla asiakkaat ensin ja sitten irtisanomalla henkilökunta ja lakkauttamalla konttorit.

• Vaihedetaan kohta

Rahastusta, pankkinvaihto edessä. Mitä kuluja on e-lasku aiheuta pankkille? Taidan vaihta paperi laskuksi.

"Suoraveloitus poistuu EU vaatimusten takia ensi vuonna. Sen tilalle tulee E-laskut. Palvelumaksun hinnankorotusten takia E-lasku maksaa luottokortilta 2e/lasku ja lainoilta 2,5e/lasku.

Muutokset koskevat kaikkia asiakkaitamme."
      Danskebank

• vtunpaskapankitprkel

P3rkele kun vielä lopettavat sen ainoan hyvin toimivan pankkipalvelun, suoraveloituksen!!

• kusetettu100

Törkeetä rahastusta! Myös SOVITUISTA lainaehdoista ei pidetä kiinni.

• pettynyt asiakas

Samanlaiset kokemukset täällä. Sovituista lainaehdoista ei pidetä kiinni! Asiakkaan mielipiteellä ei ole mitään merkitystä ja se jopa sanotaan suoraan ottaessa yhteyttä. Ystävällisenä neuvona kaikille asiakkuutta harkitseville, katseet kannattaa kääntää muualle kuin Danskeen!

• maalla on hyvä
        pettynyt asiakas kirjoitti:

Samanlaiset kokemukset täällä. Sovituista lainaehdoista ei pidetä kiinni! Asiakkaan mielipiteellä ei ole mitään merkitystä ja se jopa sanotaan suoraan ottaessa yhteyttä. Ystävällisenä neuvona kaikille asiakkuutta harkitseville, katseet kannattaa kääntää muualle kuin Danskeen!

OP:n lakipalvelut ovat maajusseja varten

• Aktia kans
        pettynyt asiakas kirjoitti:

lupas ensin, mutta kun piti lainaa järjestellä, niin eipä onnistunut....

• Nyt kaksi

vuotta takana Danske Bankin kokonaisasiakkaana. Meidän perhe ei ole törmännyt mihinkään negatiiviseen pankin suhteen. Kaikki toimii ja pelaa niin kuin on sovittu.

• Pankkeihin kyllästyn

Tottahan se toimii, kun antaa pankin hoitaa kaikki raha-asiat mielensä mukaan ja itse käyttää vain luottokorttia. Tuo vaan ei ole sellaista järki-ihmisten raha-asioiden hoitoa, ryöstelyksi on mennyt DB;n touhu, ja niin on Nordeankin. Onneksi on vapaa siirtämään raha-asiansa ihan mihin pankkiin tahansa, ja jos ei pankkeja kiinnosta säästöt - pistetään ne rahat kassakaappiin.

• S. Ilmarinen

Danske - Lyhyt historia:

Toukokuu 2012 - Sampo Pankin VISA kortista alettiin periä € 1,50/kortti maksua vaikka se sisältyi aikaisemmin kuukausittain perittyyn palvelumaksuun.

Marraskuu 2012 - Palvelumaksu nostettiin € 3,60:sta € 4,40/kk

Helmikuu 2013 - Automaattisten lainamaksujen hinta nousi € 1,50 : sta € 2,50/laina.

Toukokuu 2013 - Palvelumaksu nousee € 4,40 :sta € 6,40/kk.

Mitähän seuraavaksi? Ainakin pankki vaihtuu!

• makselkaa ilolla

Nuo rahat tarvitaan takertelevan nettipankin ylläpitoon sekä höpösisältöiseen mainontaan.

• ihan uskomatonta

Tämä tuorein palvelumaksujen korotus toi minut tänne. AIVAN TÖRKEÄÄ!

6,40 euroa on aivan sikamainen hinta. Prosentuaalisat korotusta ei kannata edes laskea, ettei ala pyörryttää! Varsinkin kun muistaa vuoden 2012 hintatason eli 3,60 e/kk. Se on nyt sitten melkein tuplaantunut!

• Dead Bank
        ihan uskomatonta kirjoitti:

Tämä tuorein palvelumaksujen korotus toi minut tänne. AIVAN TÖRKEÄÄ!

6,40 euroa on aivan sikamainen hinta. Prosentuaalisat korotusta ei kannata edes laskea, ettei ala pyörryttää! Varsinkin kun muistaa vuoden 2012 hintatason eli 3,60 e/kk. Se on nyt sitten melkein tuplaantunut!

Juu, on aivan selvää että Danskebank haluaa eroon asiakkaistaan ja päästä pois suomesta. Tällaiseksi kun on mennyt niin eimuutakuin tervemenoa vaan ja mitä pikemmin sen parempi. Ryöstäkööt rikkaampien maiden kansalaisia...

• Ryöstöä

Toukokuussa 2012 palvelumaksu 2,90, toukokuussa 2013 palvelumaksu 6,40 ja tilille ei makseta korkoa. Dalinske Bankissa ei oikein osata hommia, jos jonkin palvelun kustannus on vuodessa noussut yli 120% Palvelu koostuu osaltani tilistä ja verkkopankkitunnuksista.

Tämän pankin kanssa en enää tule asioimaan, vaan sanon niin tilit kuin pienen vipinkin irti. Edullisempaa muualla, melkein missä vain.

• tanskelainen

Tuli kutsu palveluneuvojalle, aion vaihtaa pankkia
        mihin kannattanee siirtyä säästöineen?

• totta pitää
    • Tuohon "l.eonia"-aloittajan kertomaan ritirampsuun pitää vielä lisätä se aivan ensimmäinen nimike "Postisäästöpankki" ja siitä lyhennemuoto PSP. Se "säästö"-osa oli pankin nimessä mukana vielä 1960-luvulla. Olin itsekin opiskelijana yhden kesän v.1965 töissä nimen omaan Postisäästöpankissa.

• postipankki takaisin

Miten niillä pankeilla oli ennen mahdollista palvella ja maksaa jopa reaalikorkoa asiakkailleen ? Nythän joutuu maksamaan pankille korkoa, jotta saa pitää rahoja
      tilillä. Lisäksi tulee sitten nämä jatkuvasti nousevat palvelumaksut.
      Onko otettu käyttöön liian kalliiksi tulevaa tietotekniikkaa ? Ei ainakaan DB:lla luulisi
      kovin kallista olevan toiminnan tasosta päätellen.

• kiitos S-pankki

Itse olin postipankin,sampopankin ym asiakas yli 20v. En kumminkaan hyväksynyt liian korkeaa palvelumaksua normaalille käyttötilille joka on Danske pankissa yli 70 euroa vuodessa ensi kuusta lähtien,lisäksi pankki ei maksa käytännössä ollenkaan korkoa.Danske pankki ottaa liian paljon asiakkailta on mielipiteeni.Ja ose on täysin ulkomaisessa omistuksessa oleva pankki.

aikaisin tilin S-pankissa ja sen pitäminen maksaa vuodessa 70euroa vähemmän.
        en voisi olla tyytyväisempi.
        Nettipankki,kansainvälinen kortti,palvelut kaikki on samat.Ja pankki on täysin Suomalainen, S-ketjussa. Tästä voi tulla mahdollisesti Suomen ylivoimaisesti suosituin pankki Suomen kansalaisille.Omistetaan yhdessa pankki

• Kun googletin "Postisäästöpankin", löysin tiedon postisäästöpankin perustamisesta 1887-1888 vuosien aikoina. Minulla on semmoinen muistikuva, että kun viime sotien jälkeen 1940-luvun lopulla Suomeen luotiin lapsilisäjärjestelmä, niin lapsilisien maksaminen olisi määrätty tapahtuvaksi Postisäästöpankin kautta. Lapsilisäthän maksettiin nimen omaan äideille ja sitä varten heillä piti olla postisäästötili. Sillä tavalla Postisäästöpankista muodostui koko kansakunnan pankki. Tuohon käytäntöön, että lapsilisät maksettiin äideille, niin siihen liittyi arviointi, jonka mukaan perheen isät olisivat saattaneet käyttää lapsilisärahat johonkin aivan muuhun kuin lastensa hyväksi. Äitejä pidettiin varmempina rahan vastaanottajina. Saattoihan siinä asetelman arvioinnissa olla perääkin ja erityisesti silloin sodan jälkeisinä aikoina. Sekin tiedetään, että monissa perheissä miehiä suoraan sanottuna jurppi, kun äidit saivat käyttöönsä lapsilisärahaa miehien päätösvallan ohitse. Tietysti oli runsaasti ja varmaan enemmistö perheitä, joissa raha-asiat hoidettiin hyvässä yhteisymmärryksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe