Luetelkaa viis vähiten tienaavia ammatteja

Uraa aloitteleva

Siis sellaisia ammatteja/töitä joita tehdään kokopäiväisenä.

25

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiuytr

      siivooja, postinjakaja, puutarhatyöntekijä, päiväkotiapulainen, koulunkäyntiavustaja.

      • Cahys

        murskaus työt 10-12 ekua.Likasta ulkoilma työtä.Urakalla pitäis painaa hullun hommaa.Ja vuokratyöpaikat voi voi


    • köyhälä

      Ravintola-apulainen ja muuttomies

    • liian vähän

      Kunnan töissä yhdyskuntarakentajana sijoittuu varmasti top viiteen.

    • Uraa lopettava

      Metalli, siivooja, puolalainen rakennusmies, venäläinen rekkakuski suomalaisessa kuljetusyrityksessä... Siinä kärki.

    • myyjä

      Puhelinmyyjä.

    • 2+5

      Siivooja/laitoshuoltaja, välinehuoltaja, tiskaaja, joissain toimistoapulaisen töissä on myös tosi huonot palkat, jopa huonommat kuin siivoojilla.

    • 56p

      Toimitusjohtaja

    • parappa

      Millasta palkkaa saavat kaupna myyjät & kassat?

    • ...

      Mä yllätyin todella äsken, kun luin lehdestä palomiehen bruttopalkan olevan 1800 €/kk, en välttämättä olisi uskonut. Itse toimin kaupan alalla, kuukausipalkkani on myös tuota luokkaa. Onneksi en ole sinkku, vaan onnellisesti naimisissa.

    • Vartijaksi ei kande palkan perässä suunistaa

    • siivoojaex

      Siivooja x 5.

      Älä edes harkitse. Kukaan vähänkin järjissään ei kyllä jaksa henkisesti eikä fyysisesti tehdä ko. työtä yli 40-vuotta.

      Ehdottomasti ykkönen - työ on hirveän raskasta. Esim. porrassiivous ja ravintolasiivous. Toimisto- yms. siivous on kohtalaisen helppoa.

      Lisäbonuksena on vielä natkuttavat esimiehet ja todella surkea palkka. Kunnalla ja valtiolla palkat paremmat.

    • m45trhrth

      Siivooja, lähihoitaja, toimistoapulainen, ravintola-apulainen, renkaiden vaihtaja(tosin on lyhytaikainen määräaikaduuni), taksikuski(renki)..

      Ja monimoni muu.. :D kuten tes-palkattuna varastomiehenä, kioskin myyjänä jne.

      Noista kaikista ed mainituista voi saada kohtuu liksaakin jos on hyvä antelias työnantaja, mutta ei normaalisti.

      • irähäl

        No lähärinä tienaan tänä vuonna reilut 40000€ .. Itse pidän sitä ihan hyvänä palkkana, kun siihen yhdistää kunnan lomat. Varma maksaja.

        Itse tein aikaisemmin siivous hommia tosi tosi huono palkka tosi raskas työ ei mitään positiivistä.
        Kaupoissa ollut, mutta tuntimäärä oli niin vähäistä että ansio jäi pieneksi.
        Myös raksalla apulaisena.. kylmää likaista raskasta.. Pienellä ansiolla.
        Ravintolaissa myös oli huonot työajat tuntien puute eli palkka pieni..


      • Suutuin nyt
        irähäl kirjoitti:

        No lähärinä tienaan tänä vuonna reilut 40000€ .. Itse pidän sitä ihan hyvänä palkkana, kun siihen yhdistää kunnan lomat. Varma maksaja.

        Itse tein aikaisemmin siivous hommia tosi tosi huono palkka tosi raskas työ ei mitään positiivistä.
        Kaupoissa ollut, mutta tuntimäärä oli niin vähäistä että ansio jäi pieneksi.
        Myös raksalla apulaisena.. kylmää likaista raskasta.. Pienellä ansiolla.
        Ravintolaissa myös oli huonot työajat tuntien puute eli palkka pieni..

        Just. Vidtu tätä!


    • karppa

      Siivooja, kaupan kassa, ja kaikkein surkein on maataloustyöntekijä.

      • asdffasfsa

        kaupan myyjillä nykyään jo harjotteluaikana tuntipalkka yli kympin. eihän se paljon ole mutta lisät on moniin muihin aloihin suhteellisen hyvät. iltalisä on klo 18 jälkeen melkeen 4,5 e/h ja viikonloppuisin myös hyviä lisiä maksetaan, varsinkin sunnuntaina koko päivältä saa sen tuplaliksan.


    • Kaikki kokeiltu

      Koulunkäyntiavustaja
      Siivooja
      Puhelinmyyjä
      Mikä tahansa provikkapalkkalainen
      Vuokratyöntekijä

    • uskomatonta1

      metsäkonekuskit,motokuskit.alle 10e tunti ,3v,n koulutus ja sitte nälkäpalkalle

    • Vuokratyöntekijäkö ?

      Höh, miten niin vuokratyöntekijä? Mikä ammatti se on?
      Minä ainakin sain parempaa palkkaa vuokratyöläisenä eräässä firmassa kuin sitten sen firman palkkaamana. Firman pomo sitten sanoi kun työt taas loppuivat että soittaisin heille suoraan kun/jos kyselen jatkossa hommia. Arvaa vaan kumman kautta kyselin?
      Ja eiköhän se siis riipu siitä työstä mitä vuokrafirman kautta tekee, ei siellä kaikille samaa makseta.
      Kirvesmieskö saa samaa palkkaa kuin rakennusapumies, missä firmassa?

    • 52466

      1. Siivooja. Riippuu tosin hommasta, toimistosiivouksessa tuntipalkka voi olla naurettavat 7 €/h, kun taas esim. kerroshoidossa menee yli kympin tunti.
      2. Kaupan kassa. Alle kympin tunti, jos lisiä ei ota huomioon.
      3. Puhelinmyyjä, jos ei saa myytyä tosi paljon. Jotkut lafkat eivät maksa tuntipalkkaa ollenkaan, vaan pelkät provikat, jos ei saa tiettyä myyntimäärää täyteen. Ja nää provikat voi tarkoittaa alle 300 € käteen kuussa 30 h/vk työstä.
      4. Mainosten jakaja. Ei kukaan ihminen niillä hommilla varmaan itseään kokonaan elätä.
      5. Koulunkäyntiavustajat, omaishoitajat, perhepäivähoitajat, yms.

    • pohja ja notaari

      siivooja pam tes minimi 7,7 eur/kk, eikös se ole valtakunnan alin palkka. siitä kun laskee

      6 tuntia päivässä osa-aikatyön 866 e/ kk

      8 tuntia päivässä kokoaikatyön 1155 e/kk

      • pohja ja notaaari

        7,7 e/tunnissa siis korjaus edelliseen


      • TÄRKEÄ VINKKI
        pohja ja notaaari kirjoitti:

        7,7 e/tunnissa siis korjaus edelliseen

        Tuommosella kuukausiliksalla ei sitten kerry työssäoloehtoa ansiosidonnaista työttömyysturvaa ajatellen - kannattaa ottaa huomioon! Raja oli viimevuonna jotakuinkin 1400€/kk ja tuon alle jäävä brutto siis EI kerrytä sitä työssäoloehtoa!


    • niinnn

      niinpä. terveisiä PAM liiton neuvottelijoille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe