E-pillereiden lopettamisen oireet

Help!

Moi! Olen 20-vuotias tyttö ja lopetin noin kuukausi sitten Yasmin e-pillerit 1,5 vuoden käytön jälkeen. Minulla ei koskaan ole ollut mitään oireita käytön aikana, tuntuu että kaikki oireet on alkanut nyt.. heti viikon sisällä lopettamisesta alkoi ihan järkyttävä päänsärky. En osaa kuvailla sitä kipua, mutta sellaista särkyä ei ole koskaan ennen ollut. Säännöllisin väliajoin sitä on esiintynyt, viimeksi eilen. Vasta monen tunnin jälkeen särkylääkkeen ottamisesta kipu vähitellen helpotti. Toinen oire on alavatsan vaivat. Tänään vasta huolestuin kunnolla kun vatsa turposi huomattavasti ja alkoi kipristelemään ja kourimaan oikein urakalla. Kuukautisia ei myöskään ole näkynyt eikä kuulunut vaikka kuukauden verran lopettamisesta on jo aikaa. Onko kenelläkään muulla ollut tällaisia oireita e-pillereiden lopettamisen jälkeen? Pitääpi varmaa kohta varaa aika gynekologille ja mennä juttelee..

10

6788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoida kipu pois

      Elimistösi on tottunut niihin pillereiden hormoneihin. Itselläni tulee migreeni aina taukoviikolla, kun estrogeenia on liian vähän.
      Vatsasi oireilee samasta syystä. Elimistösi totuttelee tilanteeseen ilman pillereitä.
      Kipuja kannattaa hoitaa särkylääkkeillä. Ne vaikuttavat nopeasti tai sitten eivät vaikuta lainkaan. Kun särky alkaa, ota silloin maksimiannos särkylääkettä. Jatka sitten kuurina parina päivää, jos kipu meinaa uusia.
      Onko päänsärkysi normaalia vai migreenityyppistä?
      Anna elimistöllesi aikaa. Useimmilla kuukautiset käynnistyvät itsekseen puolen vuoden kuluessa. Jos eivät käynnisty niin sitten on syytä mennä lääkäriin. Toki kovien kipujenkin takia voi mennä lääkäriin, mutta todennäköisesti saat hoidoksi pillerit ja se ei sovi, jos haluat tulla raskaaksi.
      Ehkä sinulle tulee piankin luomukuukautiset, koska vatsasi oireilee.

    • Lopettanut

      Heips.
      Täällä kanssa e-pillereiden (Yasmin) syöminen lopetettu neljän vuoden jälkeen.
      Oireina tullut myös pääkipuja, useana päivänä peräkkäin. Mutta voivat johtua myös hemoglobiinin alenemisesta.

      Vatsa on ollut todella turvoksissa, ainut asento missä vatsaa ei ahdista on maata selällään. Kyljellään ollessa painaa ja istuessa painaa. Vatsaa on myös pistellyt ja vihlonut. Ainut todella inhottava oire on ollut verinen vuoto yhdynnän jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta toivottavasti loppuisi pian.

      Toivotaan, että sinunkin oireesi menevät ohi!

    • Lopetin myös

      Minäkin lopetin e-pillerit (Mercilon) lähes 8 vuoden jälkeen. Siitä on nyt viisi viikkoa eikä kuukautisia ole tullut vieläkään...Olen vähän huolissani, mutta kait se on sitten ihan normaalia(?).

      Itselläni ei ole ollut muita oireita, kuin että kasvoihin tullut melko paljon näppylöitä, joita aikaisemmin ei juuri ole ollut. Toivotaan että häviäisivät pian.. Tsemppiä muillekin! :)

    • Tyttelilyy

      http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/931169-e-pillereita-kayttaneet/

      Kyllä on tänään itsekin tullut luettua tästä samaisesta aiheesta! Mitä kummallisinta tästä oireilusta tekee se, että lopetin tänään. Pilleri olisi täytynyt ottaa illalla kuudelta.

      Nyt oksettaa koko ajan ja tuntuu kuin joku poraisi ohimoani halki!

      Harmillista tosiaan kuinka vähän mistään kuulee näistä lopettamisesta seuraavien oireiden laadusta!

    • samatilanne

      Mulla ikää saman verran kuin aloittajalla, samoja pillereitä söin vajaa 3 vuotta ja lopetin niiden syömisen pari kuukautta sitten. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, samoin ekat luomumenkat päivälleen ajallaan. Vuoto tosin oli vähän mitä oli, joten tässä sitä jännätään, että tuleeko seuraavia.
      Mulla ei oo päänsärkyä esiintynyt, mutta noi vatsaoireet on kyllä käynyt tutuiksi. Maha on turvoksissa ja kipuilee vähän väliä, viimeksi tänään on tuntunut sellanen inhottava paine alavatsassa. Samaten oon myös kärsiny oksetusolosta harva se päivä.

      Onko muille pillerit lopettaneille ilmaantunut tosi runsasta hiusten rasvoittumista? Kyseisen oireen kanssa oon aivan raivon partaalla! Oon tottunut siihen, että hiukset saa pestä kerran viikossa, mutta nyt ne tuntuu rasvoittuvan jo päivässä, eikä kahden päivän pesuväli tule kuuloonkaan. Argh! Ei kukaan osais kertoa, että kuinka nopeesti tämä tasoittuu?

    • särkyjärkky

      Minä myös lopetin Yasminit muutama viikko sitten. Syynä oli menkkojen aikana koko ajan pahentunut aurallinen migreeni. No, migreeni oli taukoviikolla paha ja kun en sitten tauon jälkeen ottanutkaan pilleriä, niin päänsäryt jatkuvat nyt toista viikkoa. Syön Miranaxia ja Panadolia särkyihin.

      Onko kellään tietoa, kuinka kauan särky voi jatkua? Ei noita tulehduskipulääkkeitä viittis kovin montaa kuukautta napsia, eivät tee vatsallekaan hyvää...

    • Kertokaa pian

      Lopetin yasmin pillerit puolitoista viikkoa sitten raskauden toivossa. Pitääkö luomumenkkojen tulla ennenkuin on mahdollista tulla raskaaksi?

      • dtjl

        Ei se pakollista ole, mutta koska oma kierto ei välttämättä ole mikään "normaalin" pituinen heti alussa, on raskautumisen ja lasketun ajan määrittäminen vaikeampaa.


    • Anonyymi

      Hei olen jo yli 40v nainen joka söi yli 15.v. Yasminellea ongelmitta. ja pidin pitkän tauon . Aloitettuani uudestaan käytön, sekä käytön aikana että tauolla on minulla ollut lähes kaikkia noita samoja oireita kuin täällä on mainittuna. lopetin pillerit uusiksi. viikon verran keho käynyt kovilla särkenyt, kolottanut joka paikasta. kipeä ja kuumeinen olotila, väsyttää, mielialat vaihtelee itkusta, raivoon. turvottaa ja voinpahoin ajoittain. Nyt saa kyllä nämä hormoonit jäädä pois.

    • Anonyymi

      Nyt en muista mitä pillereiden lopettamisen jälkeen oli, kun siitä on jo viisi vuotta aikaa, mutta sen muistan että mensut tuli vasta puolen vuoden jälkeen. Tosin olivat säännöllisen epäsäännölliset, eli mensut tuli aina joka toinen kuukausi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe