Pastori varoitti ilmiöstä, joka rantautunut Suomeen. Kyseessä harhaopit, joita opetetaan varsinkin pääkaupunkiseudulla. Pastori luetteli ainakin kuusi erilaista oppia, joista tulee irtisanoutua.
Torontolaisuus, eläinten ääniä ja pakkoliikkeitä. Kolminaisuusoppi. Kielletään, että yksi Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Demonien ajaminen uskovista. Uskovalla Pyhä Henki, jolloin hänessä ei voi asua demoneita. Kiusata kylläkin voivat uskovaakin, mutta se onkin eri juttu.
ym.ym muuta raamatun vastaista opetusta siis liikkeellä.
Kannattaapa katsoa minne menee.
Harhaopit rantautuneet Suomeen
80
1769
Vastaukset
- "totuus" on
...Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen... http://www.avaruus.fi/uutiset/astrobiologia/arvio-linnunradan-vieraiden-sivilisaatioiden-lukumaarasta-4-590.html
- Tuom.
Kertooko ""totuus" on...taivaan avaruuksissa liihottavista henkivalloista! Näistä muista lammaslaumoista ei ole Raamatussa mitään todisteita, selitteitä. Muista taivaan kappaleiden asukkeista ei ole mitään havaintoja. Ufoista kyllä on, mutta ne ovat korkeintaan niitä demonisia henkivaltoja, niinkuin Raamattu todistaa.
Meille ei ole annettu mitään hengellistä apostolista yhteydenpito kehoitusta näihin muihin "lammastarhoihin". voihan siellä kaukaisilla linnunradoilla olla mitä tahansa elämänmuotoa. Mutta Raamatun ilmoitus ei siihen kehoit orientoitumaan..
Jos kokemukset ovat rauni leena-luukas tasoa, niin pitäisi jo tehdä johtopäätöksiä millä hurahtaneisuuden tasolla liikutaan. Jotkut ovat jopa harrastaneet sukupuoliyhteyttä ufojen kanssa. Mutta yhtään ufoksi tunnustautunutta ufoa ei ole vielä vihitty kirkoissamme? Mutta mistäs minä tiedän, kun kaikki on niin salaista! Mutta onhan joku vihkiytyt jopa eiffeltornin kanssa. Jälkeläisistä ei ole tietoa:) - lampaitako
Pekka Reinikainenkin puhuu parhaillaan tv7 jotakin avaruudesta ja painovoimasta.mitä?
- Tuom.
lampaitako kirjoitti:
Pekka Reinikainenkin puhuu parhaillaan tv7 jotakin avaruudesta ja painovoimasta.mitä?
Pekka Reinikainen on yksi näitä eksyttäjiä, poliittisia hyötya-ajattatelijoita.Muistan hyvin hänen pelinsä EU-parlamenttiin politikoinnin suhteen. Hyi hävytöntä. Siinä pelattiin jokin toinen kilpailija hyvin epäeettisin perustein pois pelistä,. Mutteipahan itsekään päässyt yltäkylläisille EU-palkkalistoille.
- sorry vaan
Tuom. kirjoitti:
Pekka Reinikainen on yksi näitä eksyttäjiä, poliittisia hyötya-ajattatelijoita.Muistan hyvin hänen pelinsä EU-parlamenttiin politikoinnin suhteen. Hyi hävytöntä. Siinä pelattiin jokin toinen kilpailija hyvin epäeettisin perustein pois pelistä,. Mutteipahan itsekään päässyt yltäkylläisille EU-palkkalistoille.
Onhan niitä paljonkin saman nimisiä ihmisiä. Viittasin kyllä kristittyyn, uskovaan lääkäriin, joka pätevästi perustelee esim. miksi ihminen ei ole voinut kehittyä apinasta eli miksei se ole mahdollista. Kirjoittanut aiheesta mm. eng.kielisen kirjankin. Eipä rahahuolia muutenkaan. sorry.
- Tuom.
sorry vaan kirjoitti:
Onhan niitä paljonkin saman nimisiä ihmisiä. Viittasin kyllä kristittyyn, uskovaan lääkäriin, joka pätevästi perustelee esim. miksi ihminen ei ole voinut kehittyä apinasta eli miksei se ole mahdollista. Kirjoittanut aiheesta mm. eng.kielisen kirjankin. Eipä rahahuolia muutenkaan. sorry.
Viittasin poliittiseen Reinikaiseen, kun hän oli EU-ehdokkaana. Antoi aika epäeettisen vaikutelman kristittynä. Melleri ajoi häntä kuin käärmettä pyssyyn.Siinä pelattiin aika härskellä metodeilla. Voin kyllä kaivaa nuo ajat esille tarvittaessa.
Uskova lääkäri on kyllä kirjoittanut ansiokkaasti aiheesta. Mutta kun ajetaan omaa etua, niin karvat paljastuvat. Ja nämä karvat minua kiinnostavat, koska ne kertovat siitä todellisesta henkilöstä, sielusta.
En viittis olla koko ajan tunkiolla. Mutta sinne vaan usein päätyy näiden kohdalla.
Hurskastelun taso on taas sitten eri asia. Reinikainen on ihan hyvä tyyppi, mutta politiikka ei sovi hänelle. - funkkista
Tuom. kirjoitti:
Viittasin poliittiseen Reinikaiseen, kun hän oli EU-ehdokkaana. Antoi aika epäeettisen vaikutelman kristittynä. Melleri ajoi häntä kuin käärmettä pyssyyn.Siinä pelattiin aika härskellä metodeilla. Voin kyllä kaivaa nuo ajat esille tarvittaessa.
Uskova lääkäri on kyllä kirjoittanut ansiokkaasti aiheesta. Mutta kun ajetaan omaa etua, niin karvat paljastuvat. Ja nämä karvat minua kiinnostavat, koska ne kertovat siitä todellisesta henkilöstä, sielusta.
En viittis olla koko ajan tunkiolla. Mutta sinne vaan usein päätyy näiden kohdalla.
Hurskastelun taso on taas sitten eri asia. Reinikainen on ihan hyvä tyyppi, mutta politiikka ei sovi hänelle.Politiikka ei sovi hänelle. Siitä voin olla kyllä samaa mieltä, vaikka en ole häntä EU-ehdokkaana nähnytkään. Minusta olisikin kummallista, jos lahjakas lääkäri vielä olisi pätevä politikkonakin. Mikähän funktio vaihtaa uraa.
- 19,
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - minä vaan
Tuom. kirjoitti:
Kertooko ""totuus" on...taivaan avaruuksissa liihottavista henkivalloista! Näistä muista lammaslaumoista ei ole Raamatussa mitään todisteita, selitteitä. Muista taivaan kappaleiden asukkeista ei ole mitään havaintoja. Ufoista kyllä on, mutta ne ovat korkeintaan niitä demonisia henkivaltoja, niinkuin Raamattu todistaa.
Meille ei ole annettu mitään hengellistä apostolista yhteydenpito kehoitusta näihin muihin "lammastarhoihin". voihan siellä kaukaisilla linnunradoilla olla mitä tahansa elämänmuotoa. Mutta Raamatun ilmoitus ei siihen kehoit orientoitumaan..
Jos kokemukset ovat rauni leena-luukas tasoa, niin pitäisi jo tehdä johtopäätöksiä millä hurahtaneisuuden tasolla liikutaan. Jotkut ovat jopa harrastaneet sukupuoliyhteyttä ufojen kanssa. Mutta yhtään ufoksi tunnustautunutta ufoa ei ole vielä vihitty kirkoissamme? Mutta mistäs minä tiedän, kun kaikki on niin salaista! Mutta onhan joku vihkiytyt jopa eiffeltornin kanssa. Jälkeläisistä ei ole tietoa:)Muut lampaat....
Juutalaiset kuuluu siihen Jeesuksen mainitsemiin lampaisiin,mutta ne hylkäsi Jeesuuksen,muut lampaat ovat me pakanakansoissa olevat uskovat.
Tulee vielä aika jolloin taas juutalaiset alkavat julistaa pelastusta Jeesuksesta,kunhan nyt ensin joutuvat riittävän ahtaalle kansojen puristuksessa sitten kun muuta apua ei ole,huutavat häntä avuksi jonka olevat hyljänneet Messiaana. - Tuom.
Tuom. kirjoitti:
Tässä omalta osaltani painottuu ehkä liika tuomitsevuus hänen uskon moraalinsa suhteen politiikka. Siinä oli tuon Melleriveitikan kanssa jotain härskiä poliittista peliä. Mutta muuten tunnetumpi Reinikainen juuri paljastaa eksytyksiä osaltaan.
Kun jotkut seikat näkyvät niin selvästi läpi, niin se pakkaa joskus liikaakin`ärsyttämään. Ja tulee mainittua liiankin jyrkästi.
Kaikesta huolimatta otsikkoon viitaten juuri Meller suvaitsee liikaa selvästi eksyttäjien harhaoppien rantautumista Suom,een. Ettei vaan raha olisi kuitenkin etusijalla puhtaan evankeliumin kustannuksella? Voin olla väärässä, rahaakin tarvitaan laupeuden työhön. Mutta kuitenkin hänenkin taustajoukoissaan on hyvin raíittiita ja rehellisiä kristittyjä : mm. Marja Rantanen, Satu Räsänen, , Pasi Turunen ja Juha Ahvio...
- ei sitä tiedä..
Ihmiselle kyllä käsittämätöntä, että Jumala tietää jo ennakkoon, ketkä ovat tai - tulevat Hänen lampaikseen. Eivät siis vielä ole, mutta tulevaisuudessa...
Voin olla "rentun ruusu" nyt, mutta jos Herran tahto on, olen kerran varhurskautettu, Jumalan pyhä. - Samoin vauvakasteen
valheellinen oppi kastettavan pelastumisesta on harhaoppi, sillä koskee ihmisen pelastumista sen kasteen kautta vaikka Raamatussa on selvä oppi sydämen uskosta ja suun tunnustuksesta Jeesusta kohtaan. Ihmiset tahtovat uskoa valheita myös pelastusopista, kun ovat sellaiseen systeemiin osalliset.
- luulo
Minulla on se ymmärrys, että vauvat ja lapset pelastuu ilman muuta, olipa kastettu tai ei. Eikö lapsikasteessa puhuta nimen kautta Jumalan lapseksi tulemisesta. Liittyen jotenkin perisyntiin kuitenkin. En minä tiijäkkään.Luulin vaan.
- Ilman uudesti-
luulo kirjoitti:
Minulla on se ymmärrys, että vauvat ja lapset pelastuu ilman muuta, olipa kastettu tai ei. Eikö lapsikasteessa puhuta nimen kautta Jumalan lapseksi tulemisesta. Liittyen jotenkin perisyntiin kuitenkin. En minä tiijäkkään.Luulin vaan.
syntymistä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä ei voi kukaan ihminen pelastua. Uudestisyntyä ei voi ellei Jumala vedä ihmistä siihen kun ihminen lähestyy Jumalaa ja/tai anoaa sitä hyvää Jumalalta ja Jeesuksen kautta ainoastaan Isä kaikessa toimii.
Pelastus ei ole ihmisen tekoja kasteessa mutta kaste liittyy sen uskon ja suun tunnustuksen mukaan nimenomaan Jeesuksen opettaamana ja on tärkeä samoin, koska siinä meidät liitetään Jeesuksen yhteyteen, mutta vain uskoville ja sitä kastetta Jeesuksessa tahtoville on tarkoitettu eikä toisin päin että kasteen kautta pelastutaan ilman uskoa ja suun tunnustusta. - J.C.
Onko sulla jokin vauvakastesyndrooma?
- kasteestakin
Kohta voi tulla lisää tietoa, sillä just menee deillä ohjelmaa, puhutaan Lutheristakin. Jospa kasteestakin vielä puhutaan.
Ihminen pelastuu yksin armosta, kasteasia erikseen, sanoi teol.- Armo kasvattaa
rakastamaan Jeesusta opetuksensa mukaan ja Laodikea on hyvä opetus Jumalan seurakunnalle ymmärtää armo oikein, ei jääden penseyteen tai maailmanrakkauteen vaan nimenomaan rakastamaan Herraa Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan. Jumalan armo voidaan ymmärtää väärin ja on silloin sen irstaudeksi vääntämistä eli hyväksytään synti ja maailmanrakkaus ja Jumalan tahdon vastaisuus seurakunnassa ja on väärin silloin ymmärretty Jumalan armo myös. Ei eksytä.
- kasvua armossa
Armo kasvattaa kirjoitti:
rakastamaan Jeesusta opetuksensa mukaan ja Laodikea on hyvä opetus Jumalan seurakunnalle ymmärtää armo oikein, ei jääden penseyteen tai maailmanrakkauteen vaan nimenomaan rakastamaan Herraa Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan. Jumalan armo voidaan ymmärtää väärin ja on silloin sen irstaudeksi vääntämistä eli hyväksytään synti ja maailmanrakkaus ja Jumalan tahdon vastaisuus seurakunnassa ja on väärin silloin ymmärretty Jumalan armo myös. Ei eksytä.
Ihminen pelastuu yksin armosta. Ei omien tekojensa kautta, ei auta vaikka olisi mielestään hyväkin ihminen. Raamatun lukemisen lisäksi tarvitaan paljon opetusta , sillä väärin ymmärryksen mahdollisuus on olemassa.
On se muuten suurta armoa, että saa olla uskossa Jeesukseen Kristukseen ja oikein suullansa tunnustaa sen. - Elisa R
kasvua armossa kirjoitti:
Ihminen pelastuu yksin armosta. Ei omien tekojensa kautta, ei auta vaikka olisi mielestään hyväkin ihminen. Raamatun lukemisen lisäksi tarvitaan paljon opetusta , sillä väärin ymmärryksen mahdollisuus on olemassa.
On se muuten suurta armoa, että saa olla uskossa Jeesukseen Kristukseen ja oikein suullansa tunnustaa sen.Ei omalla hyvyydellä voi pelastua, kuten kirjoitit, koska ihminen on kuitenkin syntinen, ja tarvitsee siksi Jeesusta antamaan synnit anteeksi pesemällä ne verellään puhtaaksi. Pyhä Henki on opettaja, joka opettaa ja muistuttaa kaikesta. Mutta harvasta on seurakunnan (joka on hengellinen) opettajaksi. Sen täytyy olla Jumalan valitsema kuten muihinkin hengenvirkoihin; kellä opetus, profetian lahja, terveeksitekemisen lahja, puhua kielillä...
Vääriä opettajia on suren suuri osa jotka vievät kuulijat harhaan, jollei itse ole valveilla oleva kristitty, tutkien ja koetellen kaiken, opetuksesta lähtien, ovatko ne Jumalasta. Kaikki tulee koetella Jumalan hengellä ja sanalla. - Teot seuraavat
kasvua armossa kirjoitti:
On se muuten suurta armoa, että saa olla uskossa Jeesukseen Kristukseen ja oikein suullansa tunnustaa sen.uskovaa ihmistä ja tunnusteot myös kuten Jeesus opetti, joten ei eksytä. Tietysti vaikeassa ajassa helposti ei enää kärsitä tervettä opetusta vaan korvasyyhyyn hankitaan opettajat, en tiedä oliko tätä myös Laodikeassa, mutta ei kelvannut Isälle Jumalalle noiden Jeesukseen uskovien pelastumiseksi ilman parannusta, joten ei eksytä.
Jeesus opettaa kilvoittelemaan ja ristiään kantamaan kaikkia seuraajiaan, tietysti vain Isä yksin tietää itsekunkin suhteen itseensä ja sen kuinka on Jeesuksen uskovalla se sydämen usko ja toivo ja rakkaus Herraansa. Aika harvoi kuullaan selvää parannussaarnaa seurakunnassa vaikka siihen Paavali itse antoi esimerkin selvästi ja samoin Timoteusta kehottaa pysymään siinä samassa ja Isä Jumala siten myös seitsemälle seurakunnan enkelille tarvittaessa parannukseen kehotti.
Onko seurakunnat sitten niin pyhiä ja palavia rakkaudessa ja kaikessa hyvässä ettei ole kuin rohkaisemisen ja hyvän tunnustuksen antamisen aihetta, josko sitäkään juuri kuullaan seurakunnissa.
Kun pedon merkki tulee niin nähdään ketä Jeesukseen uskovat ihan konkreettisesti rakastaa. Anotaan Jumalan armoa moninaiseksi hyväksi hengelliseksi siunaukseksi ja armotekojen totuudelliseksi toimimiseksi palavassa rakkaudessa. Tietysti hengellinen lähtökohta tulee olla ja armolahja myös tunnistaa Jumalasta ja ihmisen sielullisuudesta lähtöisin olevat toisistaan. - Jeesus opettaa
Elisa R kirjoitti:
Ei omalla hyvyydellä voi pelastua, kuten kirjoitit, koska ihminen on kuitenkin syntinen, ja tarvitsee siksi Jeesusta antamaan synnit anteeksi pesemällä ne verellään puhtaaksi. Pyhä Henki on opettaja, joka opettaa ja muistuttaa kaikesta. Mutta harvasta on seurakunnan (joka on hengellinen) opettajaksi. Sen täytyy olla Jumalan valitsema kuten muihinkin hengenvirkoihin; kellä opetus, profetian lahja, terveeksitekemisen lahja, puhua kielillä...
Vääriä opettajia on suren suuri osa jotka vievät kuulijat harhaan, jollei itse ole valveilla oleva kristitty, tutkien ja koetellen kaiken, opetuksesta lähtien, ovatko ne Jumalasta. Kaikki tulee koetella Jumalan hengellä ja sanalla.kaikkia seuraajiaan omassa hyvyydessään tekemään Jumalan tekoja ihmisten keskuudessa, eikä haittaa vaikka ei enää totuudellista opetusta kärsittäisi, kuten tulemuksensa läheisyydessä on aika kuten Nooan ja Sodoman.
- Harhaopit pois!
Pahin harhaoppi juurrutettiin suomalaisiin vuoden 1000 paikkeilla ja ne rantautui Turun kautta. Se iskostettiin pakolla, miekkalähetyksen avulla. Sai valita tapettiinko vai kastetttiinko. Samalla saamelaisten oma ja muinaissuomalainen kulttuuri ja pyhät paikat tuhottiin melkein täysin.
Olen sitä mieltä, että harhaopit tosiaan pois Suomesta. Aavikkouskonnot ensisijassa.- Uskontoa voidaan
käyttää ihmisten hallitsemiseen myös kuten islam nykyään ja kristinusko sen valtionuskonnoksi tultua ja samoin oli juutalaisuus Jeesuksen eläessä noin kaksi vuosituhatta sitten, kun ylipapit hylkäsi Jumalan valtakunnan uuden liiton opetuksen Jeesuksen kautta vaikka hedelmänsä oli pelkästään hyvä ja totuudellinen vaikka voimakkaasti myös parannukseen kehotti monia fariseuksia. Ei eksytä.
- KTS (Ei kirj.)
Israelfanitus ja kristillinen siionismi on tämän ajan pahin harhaoppi, jonka selkä alkaa kuitenkin jo taittua. Kiitos kristittyjen ahkeran rukoustyön ja lobbauksen.
http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html
HYVÄ!- ei nimmareita
Arvovaltaisia ovat ainakin allekirjoittaneet. Eipä ole ennen eteen tullut sivusto. Tarttee tutustua paremmin ja ajatuksella.
- Tuom.
Tässä ihan nokkasi juuressa edustan Israel fanitusta ja kristillistä sionismia. Elikkä mihin toimenpiteisiin aiot ryhtyä?
Minun puolella on Israelin Jumala ja pakanoiden kristittyjen Jumala. Mikä jumala sinun puolella on? Olipa mikän tahansa, itse olen sata varma luottamaan omaan Jumalaani. Loppupelpeissä se nähdään joka tapauksessa, kenen Jumala on totinen Jumala. - linkkilenkki
Tuom. kirjoitti:
Tässä ihan nokkasi juuressa edustan Israel fanitusta ja kristillistä sionismia. Elikkä mihin toimenpiteisiin aiot ryhtyä?
Minun puolella on Israelin Jumala ja pakanoiden kristittyjen Jumala. Mikä jumala sinun puolella on? Olipa mikän tahansa, itse olen sata varma luottamaan omaan Jumalaani. Loppupelpeissä se nähdään joka tapauksessa, kenen Jumala on totinen Jumala.Katsoitko linkin -Haavisto/vetoomus ja siinä olevat allekirjoitukset. Nimiä Meller, Antturi jne.
Kysyn siksi kun en voi syödä purukumia ja ajatella. Ymmärsinköhän nyt oikein. No, ehkä aamulla sitten. - Shalom Israel/Jerusalem
Tuom. kirjoitti:
Minun puolella on Israelin Jumala ja pakanoiden kristittyjen Jumala. Mikä jumala sinun puolella on? Olipa mikän tahansa, itse olen sata varma luottamaan omaan Jumalaani. Loppupelpeissä se nähdään joka tapauksessa, kenen Jumala on totinen Jumala.Olen "Tuom." kanssasi samoilla lnjoilla ja samoin edustan Israel fanitusta ja kristillistä sionismia. Vaiikka nyt näyttää vihollinen menestyvän, mutta medän onpi VOITTO Jeesuksessa Kristuksessa, Herrain Herrassa, Israelin kuninkaassa, Amen!
siionismihan on poliittinen aate ei Raamatusta otettu termi. Ollaanko nyt siionisteja vai ei? Pitääkö olla siionisti voidakseen siunata Israelia tai seistä Israelin rinnalla.
Siinä seuraavat riidanaiheet niille jotka jaksaa.
Ja toi sun israel-vastaisuutesi se on hanurista.- Hohhoijaa
KTS(Ei kirj.) = KTS: LOPETA JO tuo sama lånkytys ja mee muualle, jos sulla EI ole MUUTA sanottavaa. Avaapa ihan oma törinätorisi ja kirjoittelepa sinne niin paljon kuin sielu sietää. Sun juttus on jo niin ummehtuneet ja loppuunkuluneet, jotta buy buy. HYVÄ!
- anna-manna
En tiedä mitä termisi tarkoittavat, mutta Israelin rinnalla tukemassa on hyvä olla. evankeliumia on hyvä heille viedä kuten kaikille muillekin. Jerusalemista lähtien.
Sitä olen ihmetellyt, miksi niin monia kristittyjä, uskovia viedään politiikkaan, kun evankeliumia pitäisi viedä eteenpäin. Se tuntuu olevan yleisempi trendi.
- ei muutusanaei
Nim.linkkilenkin linkissä mainittu artikkeli oli laadittu Kristillistä suurlähetystöä vastaan. Katsotaan, että ei ole oikein perustaa juutalaisen kansan keskuuteen sellaista. Jeesuskin oli juutalainen. Messiaaniset juutalaiset oma juttunsa.
Suomessa varmaan menisi läpi vataava, että budhalaisen tamppeli ja suurlähetystö vaan parhaalle paikalle Helsinkiä. Senaatintori tai eduskuntatalon viereinen tontti sopivia sijoituskohteita temppelille.
Mitäpä harhaopeista, eihän niistä valitetä nytkään krillisessä maassa.
Raamatussa kerrotaan Israelista, joka on Jumalan silmäterä. Siis Jumala käsittelee kansaansa kuten haluaa, olimmepa mitä mieltä tahansa asiasta.
Haluammeko itsellemme ja maallemme siunauksia vai kirouksia. Asenteemme Israeliin ratkaisee. Raamatun kirjoitukset ei meidän mielipiteistämme muutu. EI. >>Torontolaisuus, eläinten ääniä ja pakkoliikkeitä.
Onko torontolaisherätyksen kokouksessa tunnelma siis osittain kuin eläintarhassa taikka navetassa, osittain kuin diskossa?- @@@
"Torontolaisuus" on KAUHISTUS kuten monet muut menestysteologiset "herätykset". Suurin osa tästä saasteesta tulee USA:sta. Saaste on levinnyt kaikkialle yli maapallon.
J. Osteen, O. Roberts, R. Roberts, B. Hinn, J. Meyer, K. Hagen, C. Dollar, T. Bentley, R. Shuller, K & G. Copeland, J. Duplantis, P. Robertson, C. Scofield, P. White ja monet monet muut ovat näitä saasteen levittäjiä. Tyypilliset tevangelistat.
- Jussi22.
KTS:n viestien sisältöiset eivät kuula profetia-asioihin. Sääntörikkomuksen näyttö.
- henkilön solvausta
Kristittyjen nimittely "vippaslössiksi" tai "israelfanittajiksi" jne.
ei ole keskustelua HARHAOPISTA; vaan on em:n henkilöön ja uskoon liittyvää SOLVAUSTA. (KTS:n viesteissä). - harhaopit aihe
Eipä tietenkään koska ketjun otsikko: HARHAOPIT RANTAUTUNEET SUOMEEN. Miksi siis keskustella profetioista?
- ihan itsensä
henkilön solvausta kirjoitti:
Kristittyjen nimittely "vippaslössiksi" tai "israelfanittajiksi" jne.
ei ole keskustelua HARHAOPISTA; vaan on em:n henkilöön ja uskoon liittyvää SOLVAUSTA. (KTS:n viesteissä).Solvatun henkilön pitää itsensä havaita solvaus.
- ASIAA11
harhaopit aihe kirjoitti:
Eipä tietenkään koska ketjun otsikko: HARHAOPIT RANTAUTUNEET SUOMEEN. Miksi siis keskustella profetioista?
Nimenomaan! Miksi jotkut sitten tunkee tähänkin ketjuun aggressioitaan kristittyjä ja Israelia vastaan? Solvaavat "lössiksi" - "israelfanittajiksi", jne. Ei sitä ole pakko sietää, Suom24 sääntöjen puitteissa.
- @@@
ASIAA11 kirjoitti:
Nimenomaan! Miksi jotkut sitten tunkee tähänkin ketjuun aggressioitaan kristittyjä ja Israelia vastaan? Solvaavat "lössiksi" - "israelfanittajiksi", jne. Ei sitä ole pakko sietää, Suom24 sääntöjen puitteissa.
Jumalan Henki EI KOSKAAN SOLVAA(siinä ei ole ivaa), mutta sanoo asian suoraan ja nuhtelee, kun on tarvis. Siitä tunnistaa, missä hengessä täällä kirjoitellaan.
- uskossa vaan
@@@ kirjoitti:
Jumalan Henki EI KOSKAAN SOLVAA(siinä ei ole ivaa), mutta sanoo asian suoraan ja nuhtelee, kun on tarvis. Siitä tunnistaa, missä hengessä täällä kirjoitellaan.
Jumalan Henki ei koskaan solvaa .. ei solvaa ei.. Jumalan Pyhä Henki korostaa uskoa. Anokaa uskossa...
Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi.
Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen...
- Jeesus on opettanut
"katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!" ja tarkoittaa tietysti ihan kaikissa asioissa evoluutiosta rahanhaluun ja on sitä pahinta tämä epäjumalanpalvelus nykyään. Samoin on kirjoitettu niistä jotka myyskentelee Jumalan sanaa mutta Jeesus antaa ilmaiseksi ja tämän saman periaatteen opetti myös apostoleilleen, toki ei tule kieltäytyä apostolinkaan arvollisen antamasta ruuasta ja majapaikasta ja vaatteetkin Herra antaa tahtonsa mukaan. Mitään ei Jeesuksen apostoleilta puuttunut kun lähetti kaksittain veljet tehtäväänsä. Herra Jeesus on sama iankaikkisesti, ja 72 000 paria lähtee noiden 144 000 alkaessa työnsä, ja jos on noin 7 miljardia ihmistä, niin 100 000 on yhtä paria kohden. 3,5 vuoden ajat työnsä kestää ja iankaikkinen evankeliumi saavuttaa kaikki kansat silloin kun ensimmäinen sinetti avataan ja nuo 42 kuukautta on menneet. Janotaan Jumalan Hengen armoliiton osallisuutta ja anotaan totuutta ja pyhitystä ja vanhurskaan mielenlaadun saamista Jeesuksessa.
- harhaopitsuomessa
Harhaiset opit sitten kääntyikin keskusteluksi - sävelletyt säännöt vai suomi 24 säännöt voimassa.
- ei saa esittää perättömiä väitteitä. Siksi siis linkit, joita voi taas tulkita mielensä mukaan.
Ehkäpä harhoista tuli jo näyttö nimensä mukaan.
- Paavali ilmoitti
julmista susista että tulevat lähtönsä jälkeen ja naimisiin menemisen kieltäminen sopii valtionkirkkoon kun alettiin siten opettamaan ja kerettiläisiä saatiin vainota ja juutalaisia samoin sillä korvausteologian harha tuli hyvin nopeasti valheen isän toiminnassa. Samoin Jeesuksen apostoleille hautoja rakennettiin valheelliseksi todistukseksi siitä, että jatkettiin työtänsä valtionkirkossa, mutta niin myös juutalaiset isät, jotka profeetooja tappoivat Israelissa niin hautojaan rakensivat ja Jeesus tästä ihmisten sydämien petollisuudesta heille todisti, joten ei eksytä ihmisten uskonnollisuuteen Jeesuksen elävän sydämen uskon sijaan ja johdatuksen Pyhässä Hengessä. Ollaan Totuuden Hengessä palavat!
- Jeesuksen apostoleja
seuraavat opettamansa merkit ja hyvä totuudellinen hedelmä! Kaikki valheet ovat täysin varmasti pahasta Jumalan palvelijaksi tekeytyvästä valheen isästä.
- harhaa on
Tässä täälläkin pitkään olut harhaopetus, kuin "uutta raamattua" olisi eräs tekemässä?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10912318- Herra, korkein!
Harhaopetukset vetoavat usein ihmisen himoon löytää "salaisuuksia", olla jotakin erikoista. Niissä on monesti raamatun sanaa, mutta seassa harhaa. Vehnän seassa vihollisen kylvämää lustetta. Kuin virus tai bakteeri syötävän seassa!!
Kyyhkynen ja - vai korppi
”Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä ja katso taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvat hänen päällensä.” Matt 3:16
Kun Jumala oli tuominnut muinaisen maailman sen jumalattomuudesta, vedenpaisumuksella, ja kun vesi alkoi vähentyä, Nooa lähetti ensin kaarneen tutkimusmatkalle. Kaarne lenteli edestakaisin, kunnes vesi maan päällä kuivui. Ei palannut takaisin....
Sitten Nooa laski arkista kyyhkysen, mutta kyyhkynen ei löytänyt paikkaa missä lepuuttaa jalkaansa, se palasi takaisin. Seitsemän päivän kuluttua kyyhkynen toi tuoreen öljypuun lehden. Ja taas seitsemän päivän kuluttua ulos laskettuna se ei enää palannut takaisin.
Kyyhkynen ja kaarne? Kaarne – korppi. Korpit ovat kaikkiruokaisia, mutta pääosin ne syövät haaskoja.
Onko kyyhkysen luonteen mukaista viipyillä kaatopaikoilla, tunkioilla, jätekasoissa? Likaisilla kujilla, joissa hämäräheikit harjoittavat harmaita puuhiaan? Ei....
Mikä on se ”henki” - joka motivoi ja ajaa kristityn (profeetaksi itsensä nimeävän) kaivelemaan kaiken maailman pimeitä juttuja? Jopa taikuuteen, noituuteen, numerologiaan liittyviä ”salaisuuksia” ? Onko se sama Henki – kuin kyyhkynen - joka laskeutui Jeesuksen päälle?
Vai onko se kaarneen, korpin henki - jonka intressejä ovat haaskat? Varikset, korpin sukulaiset oleilevat mieluusti kaatopaikoilla, tonkimassa haisevia tuotteita.
Onko se kristityn tie?
”.... ja tutkikaa mikä on otollista Herralle. Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. Sillä häpeällistä on jo sanoakin mitä he salassa tekevät.” Efe 5:10-12
Eikö pimeys vedä pimeyteen, valkeus valoon?
Älkää eksykö Herran omat. Jumalan Henki kutsuu meidät valkeuteen, Sanan tuntemiseen. Pyhitykseen, tutkimaan Herran valtakuntaa. Ei tonkimaan korppien tavoin tämän Pimeyden maailman iljettävyyksiä. Ei ole mitään yhteyttä pimeydellä ja valkeudella.
Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle. Kyyhkysen muodossa. Kaarneet ( korpit) lentelivät vedenpaisumuksen jälkeen. Heille oli raatoja ja haaskoja. Kyyhkynen ei siellä viihtynyt.
Terve oppi rakastaa Raamatun kirjoituksia! Jeesusta, Joh 14: 23-24
- Varokaa niitä
jotka järjestää tilaisuuksia ja etsivät vain omaansa. Jeesus lähetti omansa etsimään kuulijoidensa parasta!
- Tutkikaa henget"
Kyllä. Jeesus vetää omaan laumaansa, tottelemaan Sanaa, seuraamaan Häntä.
Ei houkuttele porukoihin. Mikä oli Jeesuksen eskatologisen puheen 1. lause?
Mikä? Lopunajan ilmiö?
Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä! Matt 24:4.
Ja sitten seruaava jae:
"Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä oletn kritsut ja he eksyttävät monta."
Mitä em. tarkoittaa? Sitä, että monta tulee jotka sanovat: minä on (kristus) ja kristus tarkoittaa "voideltua".
Onhan kuulut, nähty? Oikein mainostetaan: Olen voideltu, tule voitelua saamaan! Älä vain koske Herran voideltuun...
Ja näin? Moni eksyy. Kuten Jeesus ennusti.
On autuasta seurata JEESUSTA. Tutkia sanaa, koetella henget!
Matt 22:29, 1 Joh 4:1, 1 Tess 5:21 - Kyllä Jeesus toimii
Tutkikaa henget" kirjoitti:
Mikä? Lopunajan ilmiö?
Ja sitten seruaava jae:
"Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä oletn kritsut ja he eksyttävät monta."
Mitä em. tarkoittaa? Sitä, että monta tulee jotka sanovat: minä on (kristus) ja kristus tarkoittaa "voideltua".
Onhan kuulut, nähty? Oikein mainostetaan: Olen voideltu, tule voitelua saamaan! Älä vain koske Herran voideltuun...
Matt 22:29, 1 Joh 4:1, 1 Tess 5:21palvelijoidensa kautta kuten selvästi nähdään apostollien tekojen sanoista, ja antaa Henkensä kastetta ja on voitelua mutta itse Jeesus yksin on se Voideltu Kuningas ja Ylipappi, mutta samoin seuraajinaan Pietari ja Johannes ja Stefanus välittivät sitä saman voitelun siunausta kuninkaallisina ja pappeina Jeesuksessa, joten ei tule hyljätä Jumalan Hengen voimaa kuten eräät opettaa ja kieltävät Herran Hengen toiminnan.
Antikristus kieltää Jeesuksen olevan Ainoa Kristus, erikseen on kristityt jotka Jumalan Hengen voimassa voivat kokea ja välittää sitä Jeesuksen Hengen voimaa. Antikristus väittää itse olevansa se Kristus Jeesuksen sijaan ja näin Muhamed toimi ja korotettiin Jeesuksen yläpuolelle, muutoin Muhamed olisi toiminut Jeesuksen todistajana ja myös tehnyt opetuksensa mukaan. Tämä sama koskee myös kaikkia ihmisiä. Antikristus kieltää Pojan Jeesuksen olevan se ainoa Immanuel lihaan tulleena Jumalan Poikana. - Jeesuksen opettamat
Mikä? Lopunajan ilmiö?
Ja sitten seruaava jae:
Matt 22:29, 1 Joh 4:1, 1 Tess 5:21tunnusmerkit tietysti toimivat apostoliensa kautta, eikä ihmiset ilman Jeesusta voi edes nimessään mitään tällaista tehdä vaan kuten ylipappi Skeuaan pojat, jotka pyrkivät Jeesuksen nimessä ajamaan riivaajia ilman Jeesuksen Henkeä, joutuivat pahoinpidellyiksi sillä uupui se voima ja auktoriteetti, jonka kyllä Jeesus tahtoo antaa nöyrille seuraajilleen ja monia kutsutaan mutta tulee saada se elävä vesi ja Pyhän Hengen voima ja kaste ja näin valtuutus toimia kuten Jeesus on opettanut ihan kaikista opetuslapsista. Tietysti on erilaisia armolahjoja eikä kaikilla ole kaikkea vaikka paljon enemmän tahtoo Isä antaa jos vain anotaan ja käytetään samoin, sillä eivät ketään hyödytä jos jäävät pimentoon eikä viritetä palavaksi rakkaudessa syystä tai toisesta niitä lahjoja ja ovat toinen toisen palvelemiseen rakkaudessa rakentumiseksi tarkoitetut, samoin tunnusteoiksi uskottomille heidän parannukseksi.
- 26 oikein
Mikä? Lopunajan ilmiö?
Ja sitten seruaava jae:
Matt 22:29, 1 Joh 4:1, 1 Tess 5:21..mutta lähetti apostolitkin parittain likkeelle ja vielä istuttamaan seurakuntia.
Kylläpäs se Sanan oikea ymmärtäminen osaakin olla vaikeaa.
Harhaopista harhaopetukseen. Unohtakaa jo ne mainokset, sillä niistäkin voi oppia. - pyhä Henki tutkii
Mikä? Lopunajan ilmiö?
Ja sitten seruaava jae:
Matt 22:29, 1 Joh 4:1, 1 Tess 5:21Jeesus - Ei kukaan tule minun luokseni, ellei Isä hantä vedä. Amen.
Tutkikaa henget, jokainen kyllä tietää jos Isä häntä vetää. Liika on liikaa tutkimistakin. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
- Toki Jeesuksen
nimessä Isä tahtoo järjestettävän hyviä kokouksia kuten on kirjoitettu ja opetettu, joten ei tule hyljätä hyvää totuudellista sen perusteella että on myös huonoa valheellista maailmassa uskonnollisuuden alueella.
Kuka tuntee Jeesuksen seurakunnan ja hyvän hedelmän tunnusmerkit saa myös itse iloita siitä hyvästä omassa elämässään.
Jo kaksi tai kolme voi kokoontua Herran Jeesuksen nimessä ja rakentua vastaanottamlalla hyvin luopauksien täyttymistä omassa elämässään, toki yksinkin voidaan kammiossa anoa ja saadaan Herran hyvyyttä yltäkylläisesti samoin, joten ei ekystä valheen isän valheellisiin todistuksiin näistä asioista. - Jeesuksessa voi
jokainen ihminen olla uskollinen palvelija joka oikein jakelee totuuden sanaa. Samoin Jeesuksen vastustajassa voi jokainen ihminen olla paha palvelija joka levittää valheita Jeesuksesta ja palvelijoistaan.
Millainen on Jeesus ollut pyhissä kirjoituksissa, niin sellainen on Jeesus myös nykyään palvelijoittensa kautta. Ei eksytä.
Kuka tuntee kirjoitukset Raamatussa ja Herran Hengen opetus annetaan kaikille anoville nimessään, se ei eksy valheisiin jos tahtoo rakastaa totuutta eikä loukkaannu Jeesukseen. - Rakasta totuutta!
Näin on. Moni loukkaantui Jeesuksen "koviin sanoihin" kun Hän totuutta puhui. Mutta joka rakastaa Häntä, kestää sanan miekan, ja se kasvattaa totuuteen.
Joh 6:60-61, 8:36-47, Heb 4:12-13 - Nuhtelu kurittomille
ja rohkaisu heikoille Jeesuksen Hengen vaikuttamina on sitä Jumalan rakkautta meille kaikille. Tietysti Isä tahtoo että kaikki pelastuu ja siksi Laodikeallekin sitä parannusta julisti kuten voidaan lukea. Laodikea itse ajatteli olevansa ihan okei Jumalan silmissä, tällaista opetusta on myös paljon uskovien keskuudessa vaikka tietysti tulee varoa myös syyllistämästä syyttömiä tai niitä, jotka tahtoo palvella Jumalaa ja ovat antaneet itsensä Herran Jeesuksen käyttöön, joten ei eksytä valheisiin näissä missään.
- HerraKokoaLauma
Osui silmiin HYVÄ kirjoitus!
Elisa R
14.10.2012 22:31
Raamatusta voimme lukea, mikä on seurakunta; Se on uudestisyntyneiden pyhien yhteys, hengellinen, paikasta riippumatta. Ei todellakaan mitkään ihmisten tekemät instituutiot, liikkeet, järjestöt jne. ole hengellisiä seurakuntia. Ns. paikallisseurakuntia ei ole juurikaan olemassa, joissa kaikki olisivat samasta hengestä syntyneistä, eli olisivat samaa Kristus ruumista. Seurakunta on aika hajallaan. Hyvä, jos edes yksikään olisi lähellä. Onneksi tällaisiakin on.
Oletko UskovaM1977 rukoillut, että löytäisit jonkun/joitakin uskovia, joiden kanssa voisi pitää yhteyttä ja jakaa asioita? Se olisi hyvin tärkeää, vaikka voi olla aika vaikeaa, siis löytää. Aina voi keskustella ja yrittää, jos suinkin mahdollista?? Kun rukoillen kulkee, Jumala johdattaa, mutta jos läheltä ei ketään löydy, ei voi mitään. Melko yksinäisiä on muitakin. Yhteydet voidaan hoitaa hyvinkin kauas mm. puhelimella. Tällaista on tänä päivänä paljon.
Itse tiesin aiemmin parikin sellaista. Toinen poistui lakiteitse näyttämöltä. Toinen kuului sarjaan menestysteologia.
Ystävän kanssa kinattiin asiasta. Hän fanitti ja kannatti pientä seurakuntaa.
Minäkin kävin oikein paikanpäällä ja monta kertaa.
Ymmärsin kyllä nuorena, äskettäin uskoon tulleenakin, että ei mene nyt Raamatun mukaan. Kielillähän siellä puhuivat ja olivat muuten mukavia ok.
Armolahjat siis toimivat . Ihmettelin vaan, että miksi minulle ei tule hyvä olo siinä porukassa. Mikä minussa soti nyt vastaan.
Ystävän mukaan olin väärässä kun kertasin Raamatusta lukemaani.
Kun mittarini näytti tarpeeksi punaista, kerroin ystävälle, että aika näyttää.
Jos seurakunnassa Herran tahto, se laajenee. Srk kitui muutaman vuoden ilman laajenemista, kunnes se lopetettiin kannattamattomana.
Kiinnostuin eksytyksestä. Materiaalia löytyi melkoisesti. Eksyin netissäkin asiasta kertoviin artikkeleihin. Keräsin aineiston Urho Muroman opetuksia myöten. Niillä olikin kysyntää ystäville.
Nyt ymmärrän, että kokemus teki minut rikkaammaksi. Tiedän myös, että jos omassa voimassa menin srk, niin se oli Herra, joka johdatti pois sieltä.
Minä uskon ihan kokemuksesta, että saarnaaminen ei auta ketään. Ei auta sanoa, älä mene, älä eksy. Kuuntele, kokeile, rukoile. Jos olet Jeesuksen Kristuksen oma. Hänellä on sinulle tehtävä ja Hän kasvattaa ja kuljettaa sinua kyllä tehtävääsi varten. Ihan täsmäkoulutus.
Nyt taisi karata mopo käsistä kun tuli pitkä stoori. - tuhat ja yksi
"Nyt taisi karata mopo käsistä kun tuli pitkä stoori."
Jaa etteikö menestynyt ?
Helluntailiike sivuilmiöineen levittäytyi Suomeen 1900 luvun alussa , Urho Muromakin oli sen liikkeen saastuttama, sama sille jos aina jokin lonkero kuivuukin, niin tuo harha on saavuttanut laajat mittasuhteet maassamme siinä 100 vuodessa jonka se on täällä ollut.
Kaikkein hööpöommät ennustukset ja profetiat siitä liikkeestä tulee edelleenkin. - Hannu Harha
Onko islam harhaoppi kristittyjen mielestä?
- tuhat ja yksi
Israel fanitus !
On ollut Helluntailiikkeen silmäterä ei sitä tulisi kenenkään kieltää,
KD ja Jouko Piho eivät päässeet eduskuntaan saakka huumassaan , mutta Ulla Järvilehto pääsi ja on sen jälkeen ollut mm, Israelfanittajien keulakuvana Helluntailiikkeessä ja myöskin ICEJn johdossa.
Vääriä ptofeettoja tulikin mainittua jo kolme ja lisää tulee !
Ei tulisi ns, kieltää ei tulisi kääntää huomiota muualle , jos on ollut Sionismin kannattaja ja sitten on syntynyt käsite Kristillinensionismi .
Ja väärien helluntaityyppisten profeettijen lista jatkuu !
Koska heille almut kelpaa ja sielut tempautuvat Jeesusta vastaan , ennen vai jälkee ensiihen vastaaa kunon opillinen erimielisyys ja sanon ettei ,- TUU.
Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustala, Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo, Norjanen, Jouni Turtiainen.
He ovat nousseet myös Kristillistäsionismia vastaan, niin poskettomaksi on mennyt Israel fanittajien joukon vetäjienkin sanoma ICEJ:ssä.
? Ei Israel hyökännyt Iraniin?
? Ei Iran hyökännyt Israeliin?
? Ei Armakedonia tullut?
NoH eikö tuon suuremman lössin olisi pitänyt ilmaista ettei ne heidänkään ennustelut ole pitäneet edes vähäisessäkään määrin paikkaansa ennen kuin panderolliin nimensä antaa vetää .
Eikö uskonnon harhoja levittelevä nokka mies ole koskaan erehtynyt ?
Kannattaisi jonkun edes tulla tällekkin palstalle lukemaan ja kommentoimaan siitä mitä he ovat saaneet aikaiseksi , - palsta on täynnä heidän sekoittamiaan uskontohöröjä ,- sellaisine ennustuksineen että toinen lause on otettu jostain toisen uskonhaaran oppisuunnasta ja toinen taas toisen ja näin olle ovat täysin seonneet mm, Helluntailiikkeen useitten haaraumien harhojen tähden.
Tiedän tarkkaan jotta Kristittyjen mielestä on Islam harhaoppi, ei tarvinne edes selittää ! - soppa mikä..
tuhat ja yksi kirjoitti:
Israel fanitus !
On ollut Helluntailiikkeen silmäterä ei sitä tulisi kenenkään kieltää,
KD ja Jouko Piho eivät päässeet eduskuntaan saakka huumassaan , mutta Ulla Järvilehto pääsi ja on sen jälkeen ollut mm, Israelfanittajien keulakuvana Helluntailiikkeessä ja myöskin ICEJn johdossa.
Vääriä ptofeettoja tulikin mainittua jo kolme ja lisää tulee !
Ei tulisi ns, kieltää ei tulisi kääntää huomiota muualle , jos on ollut Sionismin kannattaja ja sitten on syntynyt käsite Kristillinensionismi .
Ja väärien helluntaityyppisten profeettijen lista jatkuu !
Koska heille almut kelpaa ja sielut tempautuvat Jeesusta vastaan , ennen vai jälkee ensiihen vastaaa kunon opillinen erimielisyys ja sanon ettei ,- TUU.
Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustala, Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo, Norjanen, Jouni Turtiainen.
He ovat nousseet myös Kristillistäsionismia vastaan, niin poskettomaksi on mennyt Israel fanittajien joukon vetäjienkin sanoma ICEJ:ssä.
? Ei Israel hyökännyt Iraniin?
? Ei Iran hyökännyt Israeliin?
? Ei Armakedonia tullut?
NoH eikö tuon suuremman lössin olisi pitänyt ilmaista ettei ne heidänkään ennustelut ole pitäneet edes vähäisessäkään määrin paikkaansa ennen kuin panderolliin nimensä antaa vetää .
Eikö uskonnon harhoja levittelevä nokka mies ole koskaan erehtynyt ?
Kannattaisi jonkun edes tulla tällekkin palstalle lukemaan ja kommentoimaan siitä mitä he ovat saaneet aikaiseksi , - palsta on täynnä heidän sekoittamiaan uskontohöröjä ,- sellaisine ennustuksineen että toinen lause on otettu jostain toisen uskonhaaran oppisuunnasta ja toinen taas toisen ja näin olle ovat täysin seonneet mm, Helluntailiikkeen useitten haaraumien harhojen tähden.
Tiedän tarkkaan jotta Kristittyjen mielestä on Islam harhaoppi, ei tarvinne edes selittää !Hyvä -tuhat ja yksi - nimmari. Keitit sitten sellaisen sopan kirjoituksellasi, että apteekkikaan ei sitä pysty analysoimaan.
Jos kirjoituksesi olisi sisältänut vain pari asiaa, niin niitähän voisi jo pohtiakin.
Hyvä vähän jäsennellä ja jakaa tekstiä eri viesteihin. Olisi helpommin ymmärrettävissä. - tuhat ja yksi
soppa mikä.. kirjoitti:
Hyvä -tuhat ja yksi - nimmari. Keitit sitten sellaisen sopan kirjoituksellasi, että apteekkikaan ei sitä pysty analysoimaan.
Jos kirjoituksesi olisi sisältänut vain pari asiaa, niin niitähän voisi jo pohtiakin.
Hyvä vähän jäsennellä ja jakaa tekstiä eri viesteihin. Olisi helpommin ymmärrettävissä.soppa mikä.."
No olihan siinä väli ,,, ja lisäksi tuo soppa on jo valmiiksi niin sekaisin ettei siitä ota selvää kukaan , mistä aineksista kukin on sen keittänyt ja kun törmätään täydelliseen valheeseen tai suunnitellun juonen paljastamiseen , niin kristinuskoiset ovat jo luikerrelleet uuteen valheeseen sisälle !
Esim. kristillinensionismi on idealististen ihmisten käsissä ja vain joutoaikoinaan harrastuksekseen niitä tutkiva ei tahdo mitenkään pysyä mukana kun noita kuvioita suunnitellaan täyspäiväisesti.
Ja lisäksi mitä Helluntailiikkeeseen tulee niin siinä liikkeessä on niin monta erilaista haaraa, oppia, lunkeroa,solua jne,
joten minkä tahansa väitteen esittämiselle sieltä löytyy jo valmiiksi harjoiteltu repliikki ja siitä huolimatta ei se synnytä ajatustakaan siihen suuntaan jotta he voisivat itse olla väärässä.
"Olisi helpommin ymmärrettävissä."
Siihenhän pyrin ja siksi ilmaisen ,jotta Kristinusko on alusta saakka ollut harha uskonto ja oppi ja se on kehittynyt n, 2000 vuoden aikana edelleenkin niinkuin uskonnot jatkavat kehityskulkuaan maailman historiassa.
Tuolla , - mainittiin Marian palvonnasta ja patsaista ja onko ? vai eikö? epä Jumalan kuva, - NoH saatte tehdä itse johtopäätöksen ;
Onko? vai eikö? Egyptin IS Jumalan kuva poikansa Horuksen kanssa epä Jumalan kuva.
Asia on yksinkertaistettu tuossa kysymyksessä niin selväksi että on vain kaksi vaihtoehtoa .
Ja Jeesukseen tulee muuten sama vastaus.
- hannu hanhi ja
Raamatusta ei löydy ällähhiä. Älläh ei ole sovittanut syntejämme ristillä, joten vastaamme, että on. Islam on harhaoppi.
- tuhat ja yksi
Elohim ja Jahve mitä ihmeen paimentolaiskulttuurin Jumalia nuo ovat ?
Entä: IS , RA , EL ?
- mariapa hyvinkin
Raamatun mukaan meillä kristityillä on yksi, kolmiyhteinen, elävä Jumala, jota me rukoilemme.
Kaikki, jotka kumartavat kuvia ja patsaita, tekevät sen epäjumalille. Tietävät kyllä, jos lukaisevat Raamattua vähän pidemmälle.
Neitsyt mariaa ei kehoitus koske ja tuskinpa kuuleekaan rukouksia. Puhumattakaan, että hänellä olisi valta ja voima toimia muutenkaan, kuten elävällä Jumalalla, Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä.
Se on niin ja amen. - tuhat ja yksi
Kolmi yhteinen Jumala !
Osiris, is ja Horus , näitä ovat juutalaiset ja kristinusko käyttäneet esikuvina luodessaan uudet uskonnot. - Aahahaha
"Pastori varoitti ilmiöstä, joka rantautunut Suomeen."
Eiköhän pastori voisi katsoa peiliin ensimmäisenä kun harhaopeista valittaa. Miten muuten hän pastori olisikaan? - harha, pelkkää se..
Jotakin selviää ihmiselle kun hieman katselee kirjoituksia. Kovasti yritetään opettaa, että älkää eksykö ja tutkikaa henget.
1. Pyhä Henki ilmoittaa kyllä omilleen tien, harhat ja henget kun olet selvillä Raamatusta.
2. Uskomaton ei tutki, ei ole eväitä siihen.
3. Jos herkkä ihminen lukee näitä kirjoituksia, niin ei uskalla mennä minnekään sanan kuuloon, kun pitäisi tehdä sitä tätä, mutta kun ei tiedä.
Vapauteen Jeesus vapautti meidät. Vapaasti liikkumaan ja jos tulee sanan nälkä niin ei kun kuuntelemaan. Opetus jos vahvistaa Raamatusta lukemaasi, niin hyvä, ellei, huomaat sen kyllä jossakin vaiheessa.
Kun tämän ketjun kirjoituksia lukee, niin kaikki on vain harhaoppia.
Vai onko mahdollista, että harhaiset kirjoittaa vain harhoista. - vapaa sielu
Kallis on Herran palvelus, kaikille siunaukseksi.
Korkea armos kutsumus, sielujen vapaudeksi.
Taivaassa riemu suuri on, enkelit yhtyy kuorohon,
täällä kun syntinen kääntyy.- tuhat ja yksi
Vapaa sielu" harha, pelkkää se.."
Näin se usein menee ; Sinne mihin joukkoon joutuu , tuttaviensa ja ystäviensä kautta niin sinne joukkoon aina joku sortuu, olipa tuo oppi mikä tahansa.
Ja pääpiirteet ns, suurten uskontojen suhteen on jakautunut sukupolvesta toiseen sillä perusteella minkä uskonnon ja kulttuurin alaisuuteen ihminen syntyy.
Siispä väitänkin teille jotta usko syntyy oppimisen kautta uskomuksiin ja niihin uskomuksiin jotka vallitsevat yksilön ympäristöä.
Siksi pidänkin tärkeänä sitä mihin ihmiset uskoo , koska tietämys noista uskomuksista näyttää olevan uskossa jo olevan koppaan mahdottomalta päästä.
Vuosi tuhansista toiseen on uskonnoissa harjoiteltu torjumaa oman uskon vastaisia oppeja ja siinä on selvitetty ihmisen psyyke aika perinpohjaisesti moneen kertaan ja tuota psygölogiaa käytetään suunnitelmallisesti.
Ameriikan tuontiharhat ovat ottaneet huhhuloinnin käyttöönsä ja näyttää siltä vaikka kuinkamonen eriliikkeen kautta tuodaan täällä Suomessa todetaan mahdottomaksi toiminnaksi ja primitiivisen uskon harjoitamiseksi, ei vaan näytä ymmärrykseen menevän , jotta omat Samaanimme pystyivät tuohon samaan ja Kristinusko tuhosi heidät vahvemman oikeudella ja nyt muka tuo sama luonnonkansojen omaksuma ja omaksumat tavat ovat täyttäneet kristinuskossa ihmisten penseyden uskon osoittautuessa harhakuvitelmiksi , monien mielenkiinto on herännyt tuota hihhulointia kohtaan ja yhtämonien suuremmankin ihmismäärän pettymys on ollut suurta noitten harha profetioitten tähden, ihmeparantumiset ovat olleet suurta luffia.
Suomenkansa on hieman erilainen , kuin tuo Amerikkalainen sekakansa on ja niin se sekakansa on myös Suomen ja juutalaisetkin ovat yhtä sekakansaa,
mutta kansoilla on myös eronsa.
Jos kristinusko muuttuu pasifistiseksi hihhuloinniksi jossa kaadutaa omassa joukossa maahan matelemaan käärmeentavoin pulistaan käsittämättömiä ja Islam ei ota tuota käyttöön kun salaisissa piireissä ja oppi jatkuu entiseen malliin kuika helppoa onkaan käärme jumalan palvelijoitten joukkoon heittää muutama pommi silloin kun mielipiteen muokkaamisen kannalta se on tarpeellista.
Herra varjele meitä uskoon tulemasta ! - Tehdään Jeesuksen
tuhat ja yksi kirjoitti:
Vapaa sielu" harha, pelkkää se.."
Näin se usein menee ; Sinne mihin joukkoon joutuu , tuttaviensa ja ystäviensä kautta niin sinne joukkoon aina joku sortuu, olipa tuo oppi mikä tahansa.
Ja pääpiirteet ns, suurten uskontojen suhteen on jakautunut sukupolvesta toiseen sillä perusteella minkä uskonnon ja kulttuurin alaisuuteen ihminen syntyy.
Siispä väitänkin teille jotta usko syntyy oppimisen kautta uskomuksiin ja niihin uskomuksiin jotka vallitsevat yksilön ympäristöä.
Siksi pidänkin tärkeänä sitä mihin ihmiset uskoo , koska tietämys noista uskomuksista näyttää olevan uskossa jo olevan koppaan mahdottomalta päästä.
Vuosi tuhansista toiseen on uskonnoissa harjoiteltu torjumaa oman uskon vastaisia oppeja ja siinä on selvitetty ihmisen psyyke aika perinpohjaisesti moneen kertaan ja tuota psygölogiaa käytetään suunnitelmallisesti.
Ameriikan tuontiharhat ovat ottaneet huhhuloinnin käyttöönsä ja näyttää siltä vaikka kuinkamonen eriliikkeen kautta tuodaan täällä Suomessa todetaan mahdottomaksi toiminnaksi ja primitiivisen uskon harjoitamiseksi, ei vaan näytä ymmärrykseen menevän , jotta omat Samaanimme pystyivät tuohon samaan ja Kristinusko tuhosi heidät vahvemman oikeudella ja nyt muka tuo sama luonnonkansojen omaksuma ja omaksumat tavat ovat täyttäneet kristinuskossa ihmisten penseyden uskon osoittautuessa harhakuvitelmiksi , monien mielenkiinto on herännyt tuota hihhulointia kohtaan ja yhtämonien suuremmankin ihmismäärän pettymys on ollut suurta noitten harha profetioitten tähden, ihmeparantumiset ovat olleet suurta luffia.
Suomenkansa on hieman erilainen , kuin tuo Amerikkalainen sekakansa on ja niin se sekakansa on myös Suomen ja juutalaisetkin ovat yhtä sekakansaa,
mutta kansoilla on myös eronsa.
Jos kristinusko muuttuu pasifistiseksi hihhuloinniksi jossa kaadutaa omassa joukossa maahan matelemaan käärmeentavoin pulistaan käsittämättömiä ja Islam ei ota tuota käyttöön kun salaisissa piireissä ja oppi jatkuu entiseen malliin kuika helppoa onkaan käärme jumalan palvelijoitten joukkoon heittää muutama pommi silloin kun mielipiteen muokkaamisen kannalta se on tarpeellista.
Herra varjele meitä uskoon tulemasta !opetuksen mukaan ja on paras kaita tie meille kaikille.
- yritähän vielä
Tämä - tuhat ja yksi - sitten lukaisi Raamatunkin tuhat ja yksi kertaa läpi, eikä oppinut mitään.
Uskon kuitenkin, että jos vielä kertaat tuhat ja yksi kertaa ko.kirjan läpi, niin sinun tekstisi muuttuvat. Saat ikuisen rauhan ja autuuden. Suosittelen. - Toisia arvostellessa
tulee myös itseään ja omia käsityksiään pystyä totuudessa arvioimaan oikein.
Jeesus opetti oman maljansa sisuksien puhdistamisesta ensin jos tahtoo toisia alkaa puhdistamaan samoin ensin sisältäpäin, ja Jeesus ja verensä on se ainoa mahdollisuus tässä puhdistumisessa ja totuudessa pyhittymisessä.- tuhat ja yksi
Ei 1000 kertaa , ja kun luin se yhden kerran niin , kyllä montakertaa jo eti ramasta.
Mutta ne kristinuskon kehittämät valheennustukset Danielin kirjasta ja esim. ilmestyskirjasta ne jo piristää kummasti.
Miljardit ihmiset ovat kristinuskon harhan opetuksen alaisuudessa , se antaa voimia jatkamaan edelleenkin.
Ihmiskunnalle ei ole missään määrätty , maailmanloppua , - sellaista joka kohtaa vääjäämättä profeettojen ilmoituksen mukaan .
Voihan tuollaisita horista niin paljon kuin lystää ja vetää tuekseen vaikka kymmenten vuosituhansien uskonto-opit,
- kirkkaasti juhlin 21.12.2012 Mayakalenterin loppua ilman maailmanlopun pelkoa.
Ja sanon kun ette edes ajattele mitään kun kirjoitatte vastaan, sehän johtuu tietenkin teidän uskostanne ja uskonne vuoksi ette voi ottaa muunlaisia vaihtoehtoja esille kuin omanlaisenne Jumlkäsitteen mukaisia. - arvostelu harhoista
Kristitylle ei ole annettu valtaa tuomita yhtäkään ihmistä, harhoistakaan. Mielipiteensä voi kertoa kylläkin. Totta on, että ei se saastuta ihmistä, mitä hän syö, sillä se ulostuu. Se taas saastuttaa, mikä tulee suusta ulos, sillä se lähtee sydämestä.
- kehuessaanviisaitaolevan
tuhat ja yksi kirjoitti:
Ei 1000 kertaa , ja kun luin se yhden kerran niin , kyllä montakertaa jo eti ramasta.
Mutta ne kristinuskon kehittämät valheennustukset Danielin kirjasta ja esim. ilmestyskirjasta ne jo piristää kummasti.
Miljardit ihmiset ovat kristinuskon harhan opetuksen alaisuudessa , se antaa voimia jatkamaan edelleenkin.
Ihmiskunnalle ei ole missään määrätty , maailmanloppua , - sellaista joka kohtaa vääjäämättä profeettojen ilmoituksen mukaan .
Voihan tuollaisita horista niin paljon kuin lystää ja vetää tuekseen vaikka kymmenten vuosituhansien uskonto-opit,
- kirkkaasti juhlin 21.12.2012 Mayakalenterin loppua ilman maailmanlopun pelkoa.
Ja sanon kun ette edes ajattele mitään kun kirjoitatte vastaan, sehän johtuu tietenkin teidän uskostanne ja uskonne vuoksi ette voi ottaa muunlaisia vaihtoehtoja esille kuin omanlaisenne Jumlkäsitteen mukaisia.Turhaa on Raamatun lukemisesi taikka sen tulkinta. Olet "PIHALLA KUIN LUMIUKKO". Ilman uskoontuloasi ET IKINÄ tule tuntemaan Jumalan sanaa niin kuin se on. Viisastella voit vaikka kuinka, mutta se on tyhjää sanahelinää. Sitä et tietenkään itse huomaa, kun peite on silmilläsi.
- KTS (Ei kirj.)
kehuessaanviisaitaolevan kirjoitti:
Turhaa on Raamatun lukemisesi taikka sen tulkinta. Olet "PIHALLA KUIN LUMIUKKO". Ilman uskoontuloasi ET IKINÄ tule tuntemaan Jumalan sanaa niin kuin se on. Viisastella voit vaikka kuinka, mutta se on tyhjää sanahelinää. Sitä et tietenkään itse huomaa, kun peite on silmilläsi.
Minusta hän on varsin oikeassa siinä että mayakalenterin loppumisella ja Raamatulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699