Nyt on viimeiset edulliset ajat tilailla osia Amerikasta. Tullin käytännöt muuttuvat vuoden alusta, verottoman tuonnin yläraja puolittuu, samoin pienin perittävä vero, eli nyt pienin maksettava vero on 10 € ja vuoden alusta 5 €, vaikka rahan arvo on heikentynyt (inflaatio), eli tuota summaa olisi pitänyt nostaa, kuten myös tuon verottoman ylärajaa.
Varaosia ja tarvikkeita Amerikasta.
7
287
Vastaukset
- 821
Harvoinpa olen saanut tilattua nykyisenkään käytännön aikana niin halpaa pakettia, ettei olisi tullia mennyt. Siltikin kannattaa jatkossakin tilata jenkeistä, kun jää tullin ja alvin jälkeenkin puoleen siitä mitä suomalaiset kaupat/korjaamot pyytävät osista.
- Väärä paikka asua!
No enpä tiedä.Tavara itsessään on toki paljonkin halvempaa ja vaikka Kreikan rahoitukseenkin joutuu tullia maksamaan niin sekin jotenkin menisi mutta esim Summit Racing ottaa aivan hirveät pakkaus lähetyskulut että monesti on loppusummaa ynnätessä tullut peruutettua koko tilaus ennen kuin on vahvistanut VISA:lla maksun....
Paljon olen karsinut tilailua ja koittanut etsiskellä vaikka Ebaysta tai tulla toimeen ilman...
Aika mielenkiintoista etteivät ole kiinnostuneet kohtuullistamaan ulkomaan lähetyskuluja,vaan lienee minimaallista kotimaan markkinoihin nähden tämä lentorahtihomma muuallepäin maalimaa eikä hetkauta tulosta puoleen tai toiseen.- 204
Niin noihin toimituskuluihin vaikuttaa aika paljon mistä ja mitä tilailee. Tottakai kannattaa katsoa nuo toimituskulut ennen tilauksen hyväksymistä. Kokonaiskulujahan minä tarkoitinkin tuossa ylempänä. Tuo ebay olisi muuten hyvä, mutta ainakin sen kerran kun olen tuolta jotain löytänyt on asia kaatunut siihen, että ei kelpaa VISA ja toimituskulutkin jää hämäräksi.
- GM.
204 kirjoitti:
Niin noihin toimituskuluihin vaikuttaa aika paljon mistä ja mitä tilailee. Tottakai kannattaa katsoa nuo toimituskulut ennen tilauksen hyväksymistä. Kokonaiskulujahan minä tarkoitinkin tuossa ylempänä. Tuo ebay olisi muuten hyvä, mutta ainakin sen kerran kun olen tuolta jotain löytänyt on asia kaatunut siihen, että ei kelpaa VISA ja toimituskulutkin jää hämäräksi.
Lähes kaikki eBay -rahaliikenne kulkee PayPal:n kautta. Miksi et kirjaudu PayPal:iin, koska sinulla on VISA? Ei tarvitse lähetellä maailmalle luottokorttinsa numeroa.
Itse olen vuosien varrella ostanut/huutanut eBay:sta monia merkittäviä "pisteosia", kirjoja ym. joita ei Suomesta saa.
- 1091
No koitahan tehdä reklamaatio PayPal:ille, jos tavaraa ei tule. Eivät ota minkäänlaista vastuuta ja palauta rahoja. Luottokortilla taas esim VISA riittää kun teet reklamaation kortin antajalle (luottofirmalle) ja raha palautuu tilillesi ja luoton antaja karhuaa sitä myyjältä. Tässä yksi syy käyttää luottokorttia.
- Driver.
Mitäs ihmettä?
Siis jos tavaraa ei tule ja myyjä kieltäytyy palauttamasta rahoja, niin vaatimus perusteluineen VISA:lle rahojen palautuksesta. VISA ottaa rahat PayPal:lta, rahat tulee takaisin kuin "manulle illallinen", myyjälle annetaan vain kommentointi mahdollisuus.
Ei tarvitse tehdä PayPal:lle mitään reklamaatioita.
Tässä yksi syy olla käyttämättä luottokorttia.:D - 214
Driver. kirjoitti:
Mitäs ihmettä?
Siis jos tavaraa ei tule ja myyjä kieltäytyy palauttamasta rahoja, niin vaatimus perusteluineen VISA:lle rahojen palautuksesta. VISA ottaa rahat PayPal:lta, rahat tulee takaisin kuin "manulle illallinen", myyjälle annetaan vain kommentointi mahdollisuus.
Ei tarvitse tehdä PayPal:lle mitään reklamaatioita.
Tässä yksi syy olla käyttämättä luottokorttia.:DOk. Minulla taisi olla vanhentunutta tietoa. Joskus muutama vuosi takaperin, kun ei PayPalille voinut siirtää rahaa, kuin pankkitililtä eivät hyväksyneet luottokortilta siirtoa. Silloin meinasin tehdä PayPal tilin, mutta se kariutui tuohon. Kyselivät silloin pankkitilin numeroa, eivätkä edes maininneet luottokortin mahdollisuutta.
No ihan hyvin olen VISAllakin pärjännyt. VISAn turvallisuustaso on kyllä ihan riittävä.
Firmat, jotka eivät hyväksy VISAa "pitäköön tunkkinsa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124540MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar902334Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5621769Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81369
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64957Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3928