Myydään pari ylimääräistä kiloa lihasta parhaiten tarjoavalle

siroksi haluava

Suomeksi sanottuna rasvaa on kehonkoostumusmittauksen mukaan vain 5-6kg liikaa, jotta rasvaprosentti olisi 20%. Jos laihdutan puhdasta rasvaa 5-6kg joutuisin tyytymään painoindeksiin n. 22, joka on mielestäni liikaa. Jos taas laihdutan puhdasta rasvaa 10kg laskee rasvaprosenttini 13%:iin, joka on liian vähän ja painoindeksi on sitten 20. Eikö tuossa menkatkin lähde? En halua liian kuivaksi.

Tavoitteena rasva%20,painoindeksi 20, hoikka paino ilman pömppöjä.

Kommentteja kiitos

15

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JASKA.

V*ttu mitä hifistelyä.....taidat olla ämmä.

• hullujenhuoneelle

älä välitä jaska on sekottanut roinalla päänsä.

• Lihaksikas&Tiukka

Et vaan pysy. Itse pysyn läpi vuoden 10-15%:n rasvoissa ja se ei todellakaan ole liian kuiva. Vatsat ja serratus erottuu hyvin ja lihasmassaa on. Kesän rantakaudeksi dieettaan hyvin maltillisesti ja pudotan rasvat 5-8%:n tienoille.
      Saan syödä ruokaa koko ajan ihan tarpeeksi n. 3 tunnin välein 20-30g proteiiniruokaa ja hiilareita, rasvaa ym. päälle. Itse asiassa tuntuu että syön koko ajan täyttääkseni päivittäisen proteiinitarpeen ja saadakseni kaikki tarvittavat mineraalit, vitamiinit, antioksidantit ja fytokemikaalit kasviksista, täysjyvästä ym.
      On tää bodaus sentään hieno laji. Kroppa kehittyy koko ajan lihaksikkaammaksi ja symmetrisemmäksi vaikka syö ja paljon. Tietenkään ei mitään roskaruokaa ja tyhjiä kaloreja.

• siroksi haluava

Ootko edellinen mies? Ei naiselle ole hyväksi olla 5-8% rasvoissa. Olen nainen. En muuten menkoista ois puhunut :D

• Mergeron

Vittu, mitä vatipäitä täällä vastailee. Tässä se taas nähdään, miten tyhmiä idiootteja voimailijat on.

Lukekaa nyt edes vittu se alkuperäinen kirjoitus kunnolla. Siellä selvästi sanotaan "Eikö tuossa menkatkin lähde?"

Yks sanoo, et taidat olla ämmä. No vittu, kai se on ämmä, jos sillä on menkat. Toinen vatipää alkaa selittämään 10-15 ja 5-8% rasvoista. Taidat olla aika saatanan saapas, jos naisille suosittelet tuollaisia rasvoja, kun yleensä 15% tietämillä naisilla loppuu menkat.

Ja aloittajalle. Ne numerot ei merkkaa mitään. Ota valokuva itsestäsi ja katso miltä näytät. Jos näyttää, että on vielä polteltavaa, niin sitten jatkat diettiä. Oikeasti noita numeroita ei katso kukaan. Kukaan ei tiedä, onko sun rasva% 21 vai 24. Kilpailevat kehonrakentajat ei edes katso mitään rasva%, vaan sitä milloin se kroppa näyttää hyvältä.

• juu, ehkä parempi olla tuijottamatta liikaa niitä numeroita ja tsekata milloin on tyytyväinen peilikuvaan niinkuin Mergeron tuossa ylempänä mainitsi. :) Ei se painoindeksi muutenkaan oikein päde jos lihasta on reilummin.
      Nimimerkillä "mulle kyllä kelpaisi se pari kiloa lihasta" :D

• siroksi haluava

Rasvaprosenttini on nyt n. 26% ja bmi n. 23. Lihasta on siis paljon. Rasvaa siten 5-6kg liikaa, jotta rasvaprosentti olisi 20%. Jos poltan rasvaa 5-6kg on painoindeksini n. 22.

Jos ja kun nyt kumminkin haluisin saada painoindeksin sittenkin 20:een, rasvaprosenttini putoaa liian alas.

Käsittääkseni pienempilihaksinen nainen on rasvoissa 20% vasta normaalipainon alarajoilla.

Voisiko joku edes teoreettisesti antaa vinkin, miten pääsen haluamaani tulokseen. Ei kaikki lihaksikkaammat naiset halua olla liian lihaksikkaita. Haluaisin lihasta pois vain 1-4kg ja loput pois rasvoista. Laihaläskiä minusta ei saa ellei lihas putoa yli 10kg. Tietenkään en halua laihaläskiksi. Haluan sopivan timmiksi omaan silmääni. Haluan myös painaa tarpeeksi vähän, ilman että rasvat putoaa liian alas. Lihas painaa ikävällä tavalla liikaa. Peilikuva näyttää kohtalaista kropan osalta. Ylimääräistä rasvaa on vielä hieman alavatsassa ja reisissä. Olen paria senttiä vaille kokoa 36, vaikka painoindeksini onkin 23. Olen myös ottanut valokivia dieetin aikana ja eivät näytä vielä tarpeeksi timmiltä silmääni.

Mitä teen?

• Mergeron

Siis mitä sä tolla numerokikkailulla oikein ajat takaa? Luuletko, että sun elämässäs taivas aukeaa sen jälkeen kun sun BMI ja rasva% on juuri tietyissä luvuissa? Sulla on joku pakkomielle noihin numeroihin. Ensinäkin, jos se sun rasva% ei ole mitattu jossain vedenalaismittauksessa tai kammiossa, niin se voi olla mitä vain.

Treenaa, harrasta aerobista, syö vähemmän kuin kulutat. Ei tää nyt ole mitään hiukkasfysiikkaa.

• siroksi haluava

Ihanko turhaan jokaiselle ihmiselle on määritetty oma ihannepaino? Miksi koet, että en saisi pyrkiä omaan ihannepainooni? Jonkun numerokikkailun estämisen vuoksiko joudun mielestäsi tyytymään omaa ihannepainoani korkeampaan painoon? Entäs jos haluan olla hoikka ja siro, eikö minulla mielestäsi ole oikeus pyrkiä siihen? Et edes tiedä, että suurimman osan aikuiselämääni bmi:ni oli juurikin n. 20. Siihen pyrin nyt takaisin. Ruumiinrakenteeni on vain muuttunut vuosien kuluessa lihaksikkaammaksi erinäisistä syistä johtuen, ja siksi tuonne bmi:hin pyrkiminen ei ole enää itsestäänselvä ja helppo juttu. Sanotaanko, että olen ehtinyt painaakin 10 vuoden sisällä kaikkea 50-100kg välillä. Nyt paino bmi:ssä 23.

• Mergeron

Vittu, että sä voit olla pihalla.

"Ihanko turhaan jokaiselle ihmiselle on määritetty oma ihannepaino?"

Missä määritellään ihmiselle henkilökohtainen ihannepaino? Ei missään, koska sellaista ei yksinkertaisesti voi määritellä. Älä ole idiootti!

"Miksi koet, että en saisi pyrkiä omaan ihannepainooni?"

Missä olen estänyt sinua pyrkimästä omaan ihannepainoosi? Sanoin, että nuo numerot, rasvaprosentit ja BMI:t ei kerro mitään. Se mitä näkyy peilistä, ratkaisee. Mikä vittu tässä on niin vaikeaa tajuta?

"Jonkun numerokikkailun estämisen vuoksiko joudun mielestäsi tyytymään omaa ihannepainoani korkeampaan painoon?"

Onko sulla päässä joku vamma, joka estää kenties hahmottamasta luettua tekstiä? Mä en ole missään sanonut noin. Mä annoin jo sulle ohjeet, mitä teet, jos peilikuva ei miellytä. Sun BMI ja rasva% ei ole merkityksellisiä.

"Entäs jos haluan olla hoikka ja siro, eikö minulla mielestäsi ole oikeus pyrkiä siihen?"

Mitä vittua sä sössötät? Sä olet puhunut jostain perkeleen BMI:stä ja rasva%. Etkö vittu tajua, että ne ei määritä oletko hoikka ja siro, vaan se miltä näytät? Onko tämä nyt niin vitun vaikeaa ymmärtää?

" Et edes tiedä, että suurimman osan aikuiselämääni bmi:ni oli juurikin n. 20. Siihen pyrin nyt takaisin."

Mitä sitten? Eli olit hoikkan ja siron näköinen.

"Ruumiinrakenteeni on vain muuttunut vuosien kuluessa lihaksikkaammaksi erinäisistä syistä johtuen, ja siksi tuonne bmi:hin pyrkiminen ei ole enää itsestäänselvä ja helppo juttu."

Paskanlatvat on. Edes miehet ei pysty ilman steroideja kehittämään mitään mielettömiä lihasmassamääriä. Ja naiset vielä vähemmän. Naisilla jo 1,5-2 kilon lihasmassan lisäys vaatii monen vuoden treenin. Oman pääsi sisällä olevat mielikuvasi on suurempi este onnistumiselle.

"Sanotaanko, että olen ehtinyt painaakin 10 vuoden sisällä kaikkea 50-100kg välillä."

Eli sinulla on vakava syömishäiriö, josta johtuen olet tehnyt noista numeroista jonkinlaisen pakkomielteen itsellesi. No ei siinä, onnea vaan.

"Nyt paino bmi:ssä 23."

Kivaa, jee. Numer0 23.

• siroksi haluava

Asenteesi ratkaisi. En jaksa vääntää sulle rautalangasta. Ehkä mulla onkin pakkomielle bmi:hin ja rasvaprosentiin,mut se on oma valintani. ps. tiedän, että kilpailevat kehonrakentajat ovat painoluokissa, joten piut paut, ettei millään luvuilla ois väliä.

• Mergeron

"Asenteesi ratkaisi."

Kyllä, asenteeni on se, että tyhmille pitääkin tehdä selväksi heidän oma tyhmyytensä.

"En jaksa vääntää sulle rautalangasta."

Et niin, kun et pysty. Jos kehon mallisi on sellainen, että BMI 20 ja rasva% 20 ei kohtaa, niin se ei silloin kohtaa. Saat vaikka yrittää tavoitella sitä maailman tappiin, mutta se ei onnistu.

"Ehkä mulla onkin pakkomielle bmi:hin ja rasvaprosentiin,mut se on oma valintani."

Ei tyhmyys ole oma valinta. Se on syntymälahja.

"ps. tiedän, että kilpailevat kehonrakentajat ovat painoluokissa, joten piut paut, ettei millään luvuilla ois väliä."

p,s, Vaikka siellä on painoluokat, niin kovinkaan moni kehonrakentaja ei edes tiedä rasvaprosenttiansa. Koska ensinäkin sen mittaaminen on erittäin epätarkkaa normaaleilla mittausmenetelmillä. Ainoa mikä ratkaisee, on paino ja siitä riippuu mihin painoluokkaan kisoissa joutuu, ja se miltä lavalla näyttää. On ihan sama, vaikka rasva%mittari näyttäisi 2, jos vieressä oleva on kireämmän näkoinen lavalla, niin se silloin on kireämmän näköinen. Ei ne ole mitkään BMI ja rasva% kilpailut. Älä vammaile asialla, josta et tajua mitään.

• siroksi haluava

Olet todella ylimielinen ja asiaton. Kukaan järjevä ihminen ei hauku toisia ihmisiä tyhmäksi vain sen vuoksi, että tarvitsevat hieman lisäapua jossain asian lisähaarassa. Siinä olet väärässä, että bmi 20 ja rasvaprosentti 20% eivät voisi kohdata minulla. Kyllä kehonkoostumusta voidaan muokata hyvinkin paljon, niin lihasmäärän, kuin rasvamäärän osalta. Ainoa, mitä et voi muokata on kropan luontainen malli, eli onko tiimalasi, päärynä, tasapaksu vai omena jne. Itse en joutuisi edes lihasmassaa pudottamaan, kuin muutaman kilon, jotta edellä mainitut arvot kohtaisivat. Lisäksi kyllä pystyn vääntämään rautalangasta kaltaisellesi ymmärtämättömämmälle ihmiselle aivan hyvin, mutta en vain eilen jaksanut. Olen aiheeseen liittyen nimittäin kirjoitellut eri palstoilla vuoden päivät opastaen muitakin ihmisiä laihdutukseen liittyvissä asioissa, mistä he eivät olleet tienneet kaikkea ja tarvitsivat itse lisäapua. Lisäksi aikasemmassa viestissä oli jotenkin suorastaan mielenvikaista sinulta väittää muutaman lauseen perusteella minua syömishäiriöiseksi, vain sen vuoksi, että painononi on 10 vuoden sisällä ollut kaikkea n. 50-100kg välillä. Väännän nyt rautalangasta. Olin aluksi erittäin hoikka ja painoin hivenen yli 50kg ja painoindeksini oli 18.5, eli normaalipainon alarajalla. Tuohon painoon olin silloin laihduttanut normaalipainon suuremmista lukemista. Paino pysyi bmi 18.5 pari vuotta. Paino kumminkin palasi pikkuhiljaa bmi 20 pintaan, jossa se oli suurimman osan aikuisikääni pysytellytkin. Sitten *puff* lihosin erään sairauden vuoksi parissa vuodessa 40kg. Ei, tuo sairaus ei ollut syömishäiriö, mutta en rupea tällä palstalla sitä enenpää erittelemään, koska out off topic. Sitten olen myöhemmin laihduttanut tuosta painosta 30kg pois ja 10kg olisi vielä laihdutettavaa. Olen kohtalaisen hoikahko nytkin, mutta en aivan yhtä hoikka, kuin ennen. Olenhan laihduttanut polttaen lähes puhdasta rasvaa tähän hetkeen saakka pyrkien nimenomaan ylläpitämään lihasmassaa. Olen syönyt paljon proteiinia ja harrastanut aerobista liikuntaa hyvin paljon. Rasvamääräni on pudonnut n. 25kg ja loput n. 5kg lihaksesta. Ainahan lihasmassaakin putoaa jonkin verran, jos laihdutetaan kymmeniä ylikiloja. Vähenevän lihasmassan määrään voidaan kumminkin vaikuttaa laihdutustavalla. Tuon tavan osaan erittäin hyvin. Näkyyhän tulos peilista, vaa'asta, vaatekoosta ja mittanauhastakin. Jos et tuosta osannut poimia, niin lisättäköön, että jos halutaan polttaa lähestulkoon puhdasta rasvaa lihakset säilyttäen, tulee harrastaa aerobista liikuntaa, syödä proteiinipitoisesti n. 2g/rasvatonmassa ja pitää miinuskalorit. Vaikka pidät rasvaprosenttia huuhaana, onhan päivänselvää, että sitä kireämpi kroppa, mitä vähemmän kropassa on rasvaa. Rasvaprosentti on vain prosentuaalinen osuus koko kehon painossa olevasta rasvamäärästä. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä. Turha tuosta nyt on enenpää kumminkaan jauhaa, koska itselleni riittää erinomaisesti aivan perustimmi kroppa, missä ei paikat pömppöä mistään kohtaa. Mitään lihaserottuvuutta ja ylikireää kroppaa en ole hakemassa. Tällä hetkellä hieman ylimääräistä löytyy alavatsasta ja reisistä. On se kumminkin helkkarin vaikea saada mistään apua lihasmassan vähentämiseen. Palstat kyllä pursuavat opastusta, kuinka lihasmassaa ylläpidetään ja lisätään. Otaksun sitten sinunkin tietämyksen olevan joissain kohdin vajaa, kun et osaa tuossa kohdin opastaa olenkaan. Lisäksi sillä ei ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa, jos ihminen laihduttaa normaalipainon rajoissa omaan ihannepainoonsa. Ihannepaino on se normaalipaino, missä kukin kokee/on kokenut itsensä parhaimman kokoiseksi asian kaikissa määreissä. Tässäkin sain jälleen vääntää sulle rautalangasta. Tyhmyydestä voidaan puhua, jos laihdutetaan alipainoon tai lihotetaan itsensä porsaaksi. Olen puhunut.

• siroksi haluava
      • Mergeron

No nii, tulihan sieltä asiaa. Voimme alkaa keskustelemaan.

Alku oli perushöpinää, joten sitä en kommentoi.

"Ainoa, mitä et voi muokata on kropan luontainen malli, eli onko tiimalasi, päärynä, tasapaksu vai omena"

Jonkinverran voidaan muokata, mutta tarkoittanet luuston mallia. Varmaan puhumme samasta asiasta eri nimillä.

"Sitten *puff* lihosin erään sairauden vuoksi parissa vuodessa 40kg. Ei, tuo sairaus ei ollut syömishäiriö"

Ok. Olin pahasti väärässä. Mutta ymmärrät varmaan, jos ihminen sanoo painaneensa kaikkea 50 ja 100 välillä, se antaa ensimmäisenä mielikuvan syömishäiriöstä, johon vielä sairaalloinen tuijottaminen BMI:hin ja rasva% myös viittaa. Mutta olin väärässä. Anteeksi siitä.

"Ainahan lihasmassaakin putoaa jonkin verran, jos laihdutetaan kymmeniä ylikiloja. Vähenevän lihasmassan määrään voidaan kumminkin vaikuttaa laihdutustavalla."

Tottakai lihasmassaa palaa. Sehän on fysiologinen fakta.

"Vaikka pidät rasvaprosenttia huuhaana, onhan päivänselvää, että sitä kireämpi kroppa, mitä vähemmän kropassa on rasvaa. Rasvaprosentti on vain prosentuaalinen osuus koko kehon painossa olevasta rasvamäärästä. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä."

Kyllä minä tiedän, mitä % tarkoittaa. Ei sitä tarvitse minulle rautalangasta vääntää. Mutta kun sen tuijottamisella ei tee mitään. Et tee yhtään mitään tiedolla, paljonko kropassasi on rasvaa tai paljonko prosenteissa sinun kehosi koostumuksesta on rasvaa. Se on vain nippelitietoa. Ainoa mitä tarvitset tietää, että miellyttääkö oma ulkonäkösi sinua ja jos ei, niin paljonko olet valmis tekemään töitä muutoksen eteen.

"Turha tuosta nyt on enenpää kumminkaan jauhaa, koska itselleni riittää erinomaisesti aivan perustimmi kroppa, missä ei paikat pömppöä mistään kohtaa."

Juuri tätähän mä olen sulle yrittänyt monta postausta jo selittää. Mieti millaisen kropan haluat, ja tee töitä sen eteen. Mutta senhän sinä jo tiedätkin. Rasva% ei ole mitään väliä, kunhan sinulla vain oaikat ei pömppöä. Hyvä! Nyt puhumme samaa kieltä?

"Olen puhunut."

Hienoa, puhut vihdoin ja viimein asiaakin.

"Nyt en edes puhu mistään mittareista ja prosenteista edes."

Hyvä! Koska emme tee niillä mitään.

"Haluan aikaansaada oikeanpuoleisen punabikinisen naisen tapaisen kropan. Itselläni on kumminkin ihan silminnähdenkin enemmän lihasta"

Ongelmasi, kaiken tämän jankkaamisen jälkeen on siis yksinkertaisesti se, että sinulla on liikaa lihasmassaa saavuttaaksesi unelmakroppasi? Ilman mitään BMI- tai rasva% kikkailuja? Eihän tämä ilmeisesti niin vaikeaa ollut?

No ainakin HIIT treenit ja tietenkin salitreenit säästää lihasmassaa, joten niitä välttäisin. Pitkäkestoinen aerobinen liikunta pitäisi teoriassa vähentää lihasmassaa, koska elimistö pyrkii pääsemään eroon kaikesta energiaa kuluttavasta. Ja ylimääräinen lihasmassa kuluttaa paljon happea liikkuessa. Siis siinä tapauksessa, että sitä on ylimääräistä. Et varmaan ole koskaan nähnyt lihaksikasta maratoonaria. Totaalilepo tietenkin olisi yksi, koska käyttämätön lihas kuihtuu nopeiten, mutta se ei varmaan ole mielekästä kohtallasi.

Ylimääräistä proteiinia välttäisin, koska sen tosiaan on todettu säilyttävän lihasmassaa. Tietenkin pitää huolehtia riittävästä proteiinin saannista. 1-1,2g/kg täyttää jo hyvin perustarpeen.

Very Low Calorie Dietit polttaa tietenkin lihasmassaa, mutta sekään ei varmaan kohdallasi olisi mielekästä.

En kuitenkaan olisi kauhean huolissani vielä ylimääräisestä lihasmassasta, jos kerran pudotat vielä painoa. Yleensä sitä lihasmassaa palaa sitä enemmän, mitä vähemmän elimistössä on mobilisoitavaa rasvavarastoa. Joten olettaisin, että lihasmassaa palaa vielä reilusti painoa pudottaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe