2008< V70 tyyppiviat?

Tällainen uusikoppasen V70:n osto mielessä, eli 2008 ja uudemman. En tiedä vielä, tuleeko olemaan bensa vai diesel, mutta ainakin automaatti.

Minkälaisia tyyppivikoja? Onko jotain tiettyjä juttuja, jotka kannattaa ostaessa tarkistaa?
Ilmoita


V70 III on melko tuore mallisarja eikä mitään varmaa tyyppivikaa ole vielä esiintynyt. Ison volvon heikko kohta, eli etupään nivelet ovat korjaantuneet fomoco yhteistyön tuloksena. Myös pyöränlaakerit on heikko kohta, mutta kustannukselta kuitenkin kohtuullinen.

Kuitenkin suurin kysymysmerkki on tomaattiloota, joka voi paukahtaa jo 100t jälkeen. Volvon huolto-ohjelmaan ei kuulu laatikon öljynvaihto huuhtelemalla, joka pidentää laatikon elinikää merkittävästi. Itse en ainakaan ostaisi autoa, jolla on ajettu yli 150tkm ilman laatikon öljynvaihtoa. Loota maksaa sen 6t uutena. Ja toisekseen, en tajua miksi kukaan edes valitsee volvon luistavaa tomaatti-laatikkoa kohonnutta p-aineen kulutusta, kun manuloota 6-vaihteisella askilla on saatavissa.
20 VASTAUSTA:
Ei ne laatikot mihinkään pauku. Noita samaja laatikoita on yleisesti monessa merkissä ja mallissa ja hyvin toimii.
outo höpöttäjä kirjoitti:
Ei ne laatikot mihinkään pauku. Noita samaja laatikoita on yleisesti monessa merkissä ja mallissa ja hyvin toimii.
No, sitten mikäli asia on näin ei missään nimessä kannata mennä vaikka googleen tai merkkifoorumille ja katsoa mitä vastauksia saa sanoilla: Volvo; laatikko luistaa, laatikko rikki, laaatikko nykäisee, automaatti rikki. Montakohan kymmentä tuhatta vastusta saat asiaan?
ämis kirjoitti:
No, sitten mikäli asia on näin ei missään nimessä kannata mennä vaikka googleen tai merkkifoorumille ja katsoa mitä vastauksia saa sanoilla: Volvo; laatikko luistaa, laatikko rikki, laaatikko nykäisee, automaatti rikki. Montakohan kymmentä tuhatta vastusta saat asiaan?
se volvon vanha laatikko oli hieman heikko, varsinkin tehokkaille dieseleille!
Nuo uudet powershiftit ovat toimineet hyvin ja vaihtavat nätisti!
volle ville kirjoitti:
se volvon vanha laatikko oli hieman heikko, varsinkin tehokkaille dieseleille!
Nuo uudet powershiftit ovat toimineet hyvin ja vaihtavat nätisti!
Haha, vai että hiukan heikko! Tiedoksi vain, että ei ne laatikko-ongelmat mistään dieselin tehosta johdu, vääntökin on pahempi asia lootalle. Enempi se paska siellä laatikon sisällä niitä ongelmia tekee. Eikä niissä Volvon laatikoissa mitään ihmeparannusta ole tullut ps:n myötä. Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä.
ämis kirjoitti:
Haha, vai että hiukan heikko! Tiedoksi vain, että ei ne laatikko-ongelmat mistään dieselin tehosta johdu, vääntökin on pahempi asia lootalle. Enempi se paska siellä laatikon sisällä niitä ongelmia tekee. Eikä niissä Volvon laatikoissa mitään ihmeparannusta ole tullut ps:n myötä. Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä.
Isoissa dieseleissä on jouduttu vääntöä rajoittamaan laatikon keston takia, joka on 460nm.
gs birotor kirjoitti:
Isoissa dieseleissä on jouduttu vääntöä rajoittamaan laatikon keston takia, joka on 460nm.
Ja jälleen väärin! D5 (D5244T15) koneen maksimivääntö tomaatilla on 440Nm ja manuaskilla 420Nm. Ja mitä tulee tuohon ison D5 koneen väännön rajoittamiseen, niin sitä tehty jo 10v eri vääntöalueilla.
ämis kirjoitti:
Ja jälleen väärin! D5 (D5244T15) koneen maksimivääntö tomaatilla on 440Nm ja manuaskilla 420Nm. Ja mitä tulee tuohon ison D5 koneen väännön rajoittamiseen, niin sitä tehty jo 10v eri vääntöalueilla.
D5 manuaskilla vääntö 430Nm jotta paskanpuhumiset sikseen.
Äimiskökö kirjoitti:
D5 manuaskilla vääntö 430Nm jotta paskanpuhumiset sikseen.
Laita D5 (D5244T15) googleen ja katso ensimmäinen linkki PDF. Ja tule sen jälkeen kertomaan uudestaan miten asiat on.
ämis kirjoitti:
Haha, vai että hiukan heikko! Tiedoksi vain, että ei ne laatikko-ongelmat mistään dieselin tehosta johdu, vääntökin on pahempi asia lootalle. Enempi se paska siellä laatikon sisällä niitä ongelmia tekee. Eikä niissä Volvon laatikoissa mitään ihmeparannusta ole tullut ps:n myötä. Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä.
"Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä. "
Huomaa ettei ämis(vai Amis) ole Powershiftillä ajanut, se pöllyttää esim. DSG:n mukavuudessa aivan heittämällä ja lisäksi se kestää käyttöä!! :)
volle ville kirjoitti:
"Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä. "
Huomaa ettei ämis(vai Amis) ole Powershiftillä ajanut, se pöllyttää esim. DSG:n mukavuudessa aivan heittämällä ja lisäksi se kestää käyttöä!! :)
Vertasin premium-tason autoihin, en volkkariin.
ämis kirjoitti:
Ja jälleen väärin! D5 (D5244T15) koneen maksimivääntö tomaatilla on 440Nm ja manuaskilla 420Nm. Ja mitä tulee tuohon ison D5 koneen väännön rajoittamiseen, niin sitä tehty jo 10v eri vääntöalueilla.
Laatikolla on valmistajan suosittelema maksimivääntö arvo ja selvitä se niin jutellaan sitten lisää ja juuri sen takia nuo volvon arvoissa on hiukan "turva" varaa jätetty.
Vaikkakin se taitaa olla tänäpäivänä 470nm valmistajan maksimi vääntö kyseiselle laatikolle.
huomaa, että volvon hovivirittäjä polestar ei ota yli tuota 470nm.
gs birotor kirjoitti:
Laatikolla on valmistajan suosittelema maksimivääntö arvo ja selvitä se niin jutellaan sitten lisää ja juuri sen takia nuo volvon arvoissa on hiukan "turva" varaa jätetty.
Vaikkakin se taitaa olla tänäpäivänä 470nm valmistajan maksimi vääntö kyseiselle laatikolle.
huomaa, että volvon hovivirittäjä polestar ei ota yli tuota 470nm.
Totta kait sillä laatikolla on maksimivääntö, onko joku väittänyt jotain muuta? Polestarin lastuihin en ota liiemmin kantaa. Aika järjetön hinta kuitenkin tulee jokaiselle hp.
ämis kirjoitti:
Vertasin premium-tason autoihin, en volkkariin.
Missäköhän "premium-tason" autossa on parempi??
Mersussa ehkä, mutta BMW:ssä ei ole...
ämis kirjoitti:
Haha, vai että hiukan heikko! Tiedoksi vain, että ei ne laatikko-ongelmat mistään dieselin tehosta johdu, vääntökin on pahempi asia lootalle. Enempi se paska siellä laatikon sisällä niitä ongelmia tekee. Eikä niissä Volvon laatikoissa mitään ihmeparannusta ole tullut ps:n myötä. Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä.
Tarkennus VOLVO EI OLE PREMIUM MERKKI MILLÄÄN MITTARILLA MITATTUNA!!!!!!!!!!!!!!!
wwwwwwvvvvvv kirjoitti:
Tarkennus VOLVO EI OLE PREMIUM MERKKI MILLÄÄN MITTARILLA MITATTUNA!!!!!!!!!!!!!!!
Toiko pukki liian kireän pipon?
kommentti!

Paitsi etupään nivelten osalta, ajoin uutena ostetulla V70 -97 mallilla 250000 km ennen kuin vaihdoin pois. Kaikki nivelet olivat vielä silloin alkuperäisiä, myös pakoputki ja iskunvaimentimetkin mitä ihmettelin suuresti.

Tosin voitte mennä lukemaan taksifoorumilta, siellä joku taisi sanoa että Volvon alkuperäiset iskunvaimentimet kestävät 300000 km!

Volvoa ei ajamalla saa loppuun!
Pääosin asiantunteva kirjoitti:
kommentti!

Paitsi etupään nivelten osalta, ajoin uutena ostetulla V70 -97 mallilla 250000 km ennen kuin vaihdoin pois. Kaikki nivelet olivat vielä silloin alkuperäisiä, myös pakoputki ja iskunvaimentimetkin mitä ihmettelin suuresti.

Tosin voitte mennä lukemaan taksifoorumilta, siellä joku taisi sanoa että Volvon alkuperäiset iskunvaimentimet kestävät 300000 km!

Volvoa ei ajamalla saa loppuun!
Nyt kyllä vitsin murjasit.
Etupään alustahilujen osalta niin osaako joku sanoa löytyykö nuissa Lemförderin tuotteissa lääkettä V70:sen jatkuvaan pallonivelvaihtorumbaan?
2011 xc70 D5 ja mittarissa 420th ..yhtään niveltä ei vaihdettu ja automaattikin pelannut sen mitä on tarkoitettu. että kilometrejä tulee ja mutta yhden e 200 mersun, kahden passatin ja a6 audin jälkeen tunnen olevani nyt edes jonkinlaisen auton kyydissä. växellootaan on liemet vaihdettu 90 th välein...samoin haltexiin. onhan se vähän pappamalli mutta hyvin 215hp ja 440 vääntöä riittää vaikka ison kaben vetämiseen. tosin keskustelu haiskahtaa enemmän korttelinkiertäjien mielipiteiltä mutta nehän on luku sinänsä. :)
volle ville kirjoitti:
"Käytös on vain jo "lähes yhtä hyvä" mitä muilla premium merkeillä. "
Huomaa ettei ämis(vai Amis) ole Powershiftillä ajanut, se pöllyttää esim. DSG:n mukavuudessa aivan heittämällä ja lisäksi se kestää käyttöä!! :)
Niin mitenkähän nyt vuonna 2019 ollaan mieltä noiden Powershittien kestämisen suhteen?
+Lisää kommentti
Naapurilla oli tuollainen nokivasara. Aika harvoin lähti käyntiin ja useimmiten seisoi lätäkössä, kun polttoainelinja oli susi. Vaihtoi sitten Avensikseen, joka oli todella typerää.
Ilmoita
Meneppäs nyt takaisin toyosaitille satuilemaan polttoainelinjan ongelmista.
Ilmoita
Nyt reilu vuosi käyttökokemusta volvo vm 2009 v70 2,4 d geartronicista. Autolla oli ajettu 179 tuhatta. Auto oli "ruotsintuonti". Täytyy sanoa että olen täysin tyytyväinen. Älyttömän mukava ajettava. Polttoainekulutus on aika kohtuullinen tuon kokoiseksi autoksi.Sekalaisajossa 7,5 litran kulutus on aika ok. Matkaajossa pääsee kutosen pintaan.
Ruotsalaisista papereista päätellen laatikon öljyjä ei oltu vaihdettu kertaakaan? Vaihdatin ne heti kärkeen. Laatikko ei kyllä juonitellut mitenkään, mutta mustaa puuroa oli tavara kun se huuhtelemalla vaihdettiin. Laatikon toiminta muuttui pehmeämmäksi, mutta eipä se uusien audien luokkaa ole missään nimessä.
Nautin suunnattomasti tuosta eberistä. Semmosta ei ole koskaan ollut, ja sitä käytän kellolaitteella surutta. Jokaisen webastomiehen perusvarustus on tavaratilassa kulkeva käynnistinapuri jos huonosti sattuu käymään. Itse laitoin konetilaan pikaliittimen akkulaturia varten. Silloin tällöin käytän sitä lauturin nenässä.
Hyvä kyyti on volvossa. Ei minulla moittimista.
Ilmoita
Siinä sun autossa ei ole mikään Eberi vaan Webasto, mut hyvää tarinaa kuiteski.
Ilmoita
No ottellä on 2008, 2,4d mutta 6 lovisella. Noin 220000 mittarissa ja tyyppivioista en voi sanoa mitään. Volvo on pelittänyt koko ajan, ja mitään, paitsi jarrupalat ja akku ei ole vaihdettu.
Mukava ja polttoainetaloudellinen pirssi kaikin puolin, en voi kuin suositella!
Ilmoita
^ "ja mitään, paitsi jarrupalat ja akku ei ole vaihdettu."

Pystytkö kertomaan saman selvällä suomenkielellä?
3 VASTAUSTA:
Kaikki muu Volvoon on jo vaihdettu paitsi AKKU ja JARRUPALAT!!!

Sellasta on vollen kestävyys!!
Herra Hilipeä kirjoitti:
Kaikki muu Volvoon on jo vaihdettu paitsi AKKU ja JARRUPALAT!!!

Sellasta on vollen kestävyys!!
ja 700000km ajettu.No on tosi hyvää laatua ja kestoa.
jep jep kirjoitti:
ja 700000km ajettu.No on tosi hyvää laatua ja kestoa.
Itselläni ollut 4 Volvoa ja vaimollakin 2 kappaletta. Kilometrejä ajettu yhteensä noin 600.000km.
Nyt on yksi II sarjan V70, joka on ollut miellä uudesta asti, eli tulee nyt toukokuussa 11 vuotta ja 200.000km ajettu. Vaihdettu etupään nivelet ja tukivarret, viime kesänä etujarrulevyt. Alustan puslia ja koiranluut vaihdettu kertaalleen ja I-lambda viimekesänä...niin ja jarrupaloja ja renkaita..ja autom. laatikon öljyt kerran 107.00km:n kohdalla... ei muuta.
Auto on nykyään ns. parempana-autona ja ajelen sillä vain kesäisin..on sellainen vähän parempi ja lastutettu "Ocean Race" -malli.
Vaimolla uutena ostetty V70 III -sarjalainen D5 ja ajanut 40.000km, eipä ole valitellut....paitsi happitunnistin lienee kärähtänyt jokin aika sitten..takuuseen meni.
Muitakin merkkejä on ollut, vaan eivät ole käytössä kestäneet...
+Lisää kommentti
Niin kyllä Volvo on paras moottoripuolella varsinkin 5 sylinteriset ovat olleet hyvässä maineessa niinkuin juuri tuo D5 sekä 2.5T
Ilmoita
Ajoin V70 D5 163 heppane 510000 km. Ei vienyt öljyä vieläkään, jarrupalat vaihd. kyseiseen autoon 2: kertaa. Etupäähän tukivarret, pyöränlaakerit, nekin kerran. Ihan ok koo ajopeli. Vuosimalli 2003. Nyt uudempi malli. Itse vaihdoin ja korjasin. Työni liikenneopettaja. Repikää siittä "väittelijät"
Ilmoita
Volkkari ei ole koskaan ollut premium merkki vaan ihan samanlainen kansanauto kuin tojo ja kia. Monet mallit vaan maksaa samanverran kun oikeet premiumit ninku mersu ja volvo. Audi on volkkarin kanssa mun mielessä samalla tasolla laadussa eli premiumista ei tietoakaan.monet mersunki mallit on aika pappoja ja kuka haluis muutenkaan takavetoa suomeen kun auto on talvella huonompi ku mikä tahansa etuveto auto. Volvo vebastoineen on varmasti suomeen paras ja halutuin valina. Bemari on audin kanssa yhtä kivireki eikä soellu tänne pohjolaan lukuunottamatta nelikkoja. Kaikilla oon ajanu cls 320cdi, bmw 530d x drive, aui a4 3.0tdi quattro 2011 ja nyt sitten volvo xc70 d5 awd polestar ja muuten melkee kaikki roinat. Auto on suomeen aivan loistava eikä voi edes vertaa edellämainittuihin. Tulen aina olemaan volvomies tästä eteenpäin.
4 VASTAUSTA:
millähän tavalla se takaveto on huonompi kun etuveto. itse olen ajanut takavedolla iät ajat ilman ongelmia, ongelma ei ole autossa vaan kuskissa ja renkaissa...
juu kyllähän etuvedossa on paino vetävien pyörien päällä, mutta apu siitä tulee vain jyrkemmissä ylämäissä ja jos on paksummin lunta, normaalissa ajossa se on kuljettajasta kiinni miten sillä pärjää. tosin samanlailla se menee paikasta a paikkaan b, vetää se mistä tahansa päästä...
enmämistäänmitääntiä kirjoitti:
millähän tavalla se takaveto on huonompi kun etuveto. itse olen ajanut takavedolla iät ajat ilman ongelmia, ongelma ei ole autossa vaan kuskissa ja renkaissa...
juu kyllähän etuvedossa on paino vetävien pyörien päällä, mutta apu siitä tulee vain jyrkemmissä ylämäissä ja jos on paksummin lunta, normaalissa ajossa se on kuljettajasta kiinni miten sillä pärjää. tosin samanlailla se menee paikasta a paikkaan b, vetää se mistä tahansa päästä...
niiin!!!!!!! ollaan jossain volvon tyyppivika keskustelussa.. :) ihan unohtu.
1 ja 2 koppa v70 kestää julmetusti, MUTTA vehkeistä täytyy pitää huolta, eli huollot ajallaan ja laatikko öljyt säännöllisesti, 2 koriin 04 eteenpäin tuli laatikkoon päivitys jossa ongelmia poistui, vanhemmassa ohjain laite ja joku hydr. yksikkö(en muista tarkkaan) saattoi pettää, osat kyllä vaihdettavissa erikseen mutta eivät ole halpoja.
vastaan on tullut useita millä on ajettu 400tkm. ilman ongelmia ja orkkis askeilla.
laatikko on aisinin valmistama(valmistaa muistaakseni toyotankin askit).
mikään ei kestä huoltamatta ja rääkkäämällä. etupään niveliä kuluu ja kaasuläppiä saa putsailla, jotain mittaristo ongelmia on muttaa ne saa korjattua, ei tarvitse vaihtaa (korjaus about 200-300e, uusi mittaristo 1000e softa).
itse asentajana jos ostaisin tuoreemman auton (lue 2000->) niin olisi 04-07vm v70 laatikolla ei väliä, molemmat menee. ja volvossa "ei ole webastoa vaan arctic" joku tuolla jossain jotain huuteli semmosta.
enmämistäänmitääntiä kirjoitti:
niiin!!!!!!! ollaan jossain volvon tyyppivika keskustelussa.. :) ihan unohtu.
1 ja 2 koppa v70 kestää julmetusti, MUTTA vehkeistä täytyy pitää huolta, eli huollot ajallaan ja laatikko öljyt säännöllisesti, 2 koriin 04 eteenpäin tuli laatikkoon päivitys jossa ongelmia poistui, vanhemmassa ohjain laite ja joku hydr. yksikkö(en muista tarkkaan) saattoi pettää, osat kyllä vaihdettavissa erikseen mutta eivät ole halpoja.
vastaan on tullut useita millä on ajettu 400tkm. ilman ongelmia ja orkkis askeilla.
laatikko on aisinin valmistama(valmistaa muistaakseni toyotankin askit).
mikään ei kestä huoltamatta ja rääkkäämällä. etupään niveliä kuluu ja kaasuläppiä saa putsailla, jotain mittaristo ongelmia on muttaa ne saa korjattua, ei tarvitse vaihtaa (korjaus about 200-300e, uusi mittaristo 1000e softa).
itse asentajana jos ostaisin tuoreemman auton (lue 2000->) niin olisi 04-07vm v70 laatikolla ei väliä, molemmat menee. ja volvossa "ei ole webastoa vaan arctic" joku tuolla jossain jotain huuteli semmosta.
v70 2,4D/D5 -08 tai uudempi... on Webasto.

2.4D -08 III kori, 115tkm /5v vanhana ajettuna:
-jarrupalat 2x 1x kierot etulevyt
-jarrutehostin
-etupyörän laakeri etupään palloniveliä jne muovikassillinen
-normihuoltoa

muuten ok
Tomppa_v70 kirjoitti:
v70 2,4D/D5 -08 tai uudempi... on Webasto.

2.4D -08 III kori, 115tkm /5v vanhana ajettuna:
-jarrupalat 2x 1x kierot etulevyt
-jarrutehostin
-etupyörän laakeri etupään palloniveliä jne muovikassillinen
-normihuoltoa

muuten ok
Kuinka sä oikein ajelet kun saat jarrulevyt kieroon, tehostimen rikki ja niveliä rikki tuohon tahtiin??
Toki noita osia voi joskus mennä rikki, mutta tuo tahti osittaa että ajelet melko "urheilullisesti" (lue. tyhmästi).
+Lisää kommentti
VolvoA d5-.08 ajettu 146000km.Normi huoltojen päälle vaihdettu ilmastoinnin kompura(85000km kesti),remmi meni poikki...onneks ei hajottanu muuta!Tää on ainoo kerta kun hiukan v....tti!Akku ja jarrupalat myös vaihdettu.Tosi tyytyväisiä on oltu.Auto ollu meidän perheessä 3,5 vuotta ja 80%ajosta on työmatkaa.Edellinen volvo (2002 d5) ajettiin 300000km ennen kun vaihdettiin.Iskarit esim.oli vielä alkuperäset ja hyvässä kunnossa...myös pakari. Automaattiloota sämpläs aina sillon tällön,mutta ei ainakaan minua häirinnyt. 200000km kohdalla piti keulaan tehdä iso remontti tukivarret yms. 2005 vuodesta on volvolla ajettu n.30000km vuodessa,eikä voi valittaa!Seuraavakin auto on todennäkösesti volvo.Kauhulla olen kuunnellut esim.530d bemun vioista muutamalta tutulta ja niihin osat sitten maksaa!!
Ilmoita
TOMATIN ÖLJYNVAIHTO HUUHTELEMALLA

Volvosta kannattaa kokeilla jollain tikulla, että onko sen tomaatin öljy ihan tönkköä. Jos on niin roppu auki ja kaveri ison automaattiöljykannun kanssa moottoritilaan istumaan (konepeltiä ei kannat lyödä kiinni!). Sitten vaan ajelemaan ympäri aution marketin parkkipaikkaa (ei omalla pihalla!) ja kaveri pumppaa koko ajan öljyä lootaan. Lopuksi roppu kiinni ja tarkasti oikea määrä uutta öljyä lootaan. Ja viimeiseksi yläroppu kiinni ja kaveri suihkun kautta kotiutumaan.
2 VASTAUSTA:
HAISTA SINÄPASKA etnäköjään osaa asiallisesti vastata olet saanut syntymässä kuin joulunakin huonot lahjat.
hahahaha
+Lisää kommentti
Itellä 280 000 km ajettu, vm 2006 (2.4)

Jos käytettyä hamuuaa normi huoltojen lisäksi kannattaa tarkistaa
- ohjaustehostin, vuodon takia vaihdettiin lopulta koko tanko, joka oli vaurioitunut.
- Käsijarru korjattu pariin otteeseen.
- Päästöarvoissa ollut katsastuksessa sanomista, joten katti vaihdettu ~250 000 km kohdalla (mikä hitto tuonkin on rikkonut -> koneessa väljyyttä tai liian juoksevat öljy tukkinu kennon?)
-Keskuslukitus pakkasella reistailee (takaovet)
-Vaihdettaessa alkanut viimeaikoina rahisemaan

Rahareikä, mutta muuten toimiva.
Ilmoita
Viides V 70 menossa, ei mielestäni isompia vikoja. Jarrusatulat taakse on kerran vaihdetty yhdessä autossa 120 000 paikkeilla, muuten kaikki ollut OK. Ens. Volvoissa oli vikana etupolttimoiden kärähtely, mutta ei nykyvuosina enää. Yhdessä Volvossa ohjaus veti oikealle eikä saatu korjattua, vaihdoin auton pois.
Ilmoita
Ostin xc70 vm 2008 2 vuotta sitten. Nyt autolla on mittarissa 220t, joista minun ajamia on 50t. Auto on muuten kaikin puolin mukava ja minun tarpeet täyttävä, mutta remonttia piisaa
- vetoakseli
- ilmastoinnin kompura
- perä
- kytkin
- uusi eberi (webastoa en enään huolinut)
- lisäksi alustan tukitankoja ja pyörän laakeria sekä normaalit jarru- ja jakopääremontit.

Korjaus ja huoltokuluihin on mennyt kahdessa vuodessa n.8000€, seuraava auto ei ole volvo!!
Ilmoita
Meillä on Volvo V70 automaattidiesel vm 1996 eli I-saran V70 dslautomaatti. Olemme ajaneet itse tällä Volvolla 450tkm. Kaikkiaan autolla on ajettu 620tkm. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä: Sanomme Volvoamme "sähköautoksi", koska kaikki toimii sähköllä ja se on täynnä mystisiä tk-boxeja. Hrrastan vanhoja autoja, joita voi itse korjata ja huoltaa. Niitä on ollut laidasta laitaa eri merkkejä lähes 100 kpl!
Volvollamme on aina voinut huoletta lähteä minne tahansa, mutta nyt on tullut ikävä vaiva: Joskus lähtee heti käyntiin ja toisinaan saa sahata akun melkein tyhjäksi? Tietääkö juku viisas täällä, onko vaiva yleinen? Onko kysymyksessä jokin takaiskuventtiili, että liemi valuu takaisin tankkiin pa-suodattimesta vai onko tankissa paskaa, joka tukkii polttoaineen tulon vai , onko polttoainepumppu menossa vai mistä on kysymys?
Volvoamme emme aio vaihtaa ennen kuin on miljoona km täynnä. Auto on koriltaan ja tekniikaltaan muuten täysin terve. Kuluvaa tekniikkaa Volvoomme on vaihdettu vuosittan n. 200-300 euron edestä. Sillä on pärjätty mainitut 620 000 km!
2 VASTAUSTA:
-96? Museosivut on muualla.
polttoainepumpun ajoitus täytyy säätää. Säädätä se hihnan vaihdon yhteydesssä asiansa osaavalla pajalla.
+Lisää kommentti
Hyvin huomaa ettei tänne kirjoittavilla kovinkaan monella ole edes autoa!
Volvo V70 Aisin Warnerin 6 vaihteisella automaatilla D5 koneella kestää ihan helposti sen 500000km, toki joutunee uusimaan renkaita ja huolto on tehtävä kerran vuodessa niin kuin huolto ohjelmassa kehoitetaan, varma ja hyvä auto pohjolan oloihin!
Ilmoita
D5:n pamahtaa lähes varmasti kun kierroksia ottaa 4500....Täysinpaska laitos koko bilika.
Ilmoita
70tkm ja risat ajettu, autolla toki ikääkin jo 5 v mutta silti vähän kummastutti että jo tässä vaiheessa raidetangon sisempi pää kuulemma vaihtokunnossa. Yksi istuinlämmitin lakannut toimimasta.
Ilmoita
mulla kolmas v70 volvo menossa. eka oli 2006 josta meni käsijarru kengät liimaus petti 130tkm.lämmitin oli artic pelasi moitteettomasti. toka auto 2010 man laatikolla ostin uutena ja ajoi 90tkm ei edes poltinta palanut huollot vain lämmitin oli eberi. nykyinen 2012 D3 163 hv aut ostin 16tkm ajettuna nyt 112tkm vikaa odotellessa tässä mennään huollettu vai 30tkm välein tässä on webasto pelaa hyvin. kulutus 5.7-6.2 meilestäni erittäin luotettavia ja erittäin mukava auto suomen talveen (ollut 2008 E200cdi) ei tuu toista,kyllähän volvo aivan omassa sarjassa talvella
Ilmoita
v70 ll awd bensa automat 2.5l turbo vm 2007 eli viimeinen kakkoskoppanen.erittäin kestävä peli!
volvo on auto,joka jakaa mielipiteitä,suurin syy on varmasti se,että näitä kun on paljon tarjolla,joukossa on taatusti niitä huoltamattomia yksilöitä!sitten itketään kun laatikko ei kestä,haldeksi hajoo,jne,,hei haloo nämä kyseiset asiat ei kuulu auton huolto ohjelmaan,perskule jos ollaan niin tyhmiä että ajetaan niillä samoilla loota/haldex öljyillä vaihtamatta(kun niin lukee huoltokirjassa)sitten kärsitään nahoissa,mutta älkää ny omaa tyhmyyttänne laittako auton viaksi!
täällähän onkin jotkut viisaat jo todenneet,notta jos esim lootaölpät(automaatti) vaihdettais siinä 80-90tkm kulmilla se on ikuinen peli omassa autossa on mittarissa 231tkm,pelaa kun unelma,mutta toki minä huollatan autoani vuosittain muutamalla satasella!Näin se vaan menee!!!
Ilmoita
Moro mistä johtuu kun volvo ei ota kieroksia eli ei tottele kaasupoljinta
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

2008< V70 tyyppiviat?

Tällainen uusikoppasen V70:n osto mielessä, eli 2008 ja uudemman. En tiedä vielä, tuleeko olemaan bensa vai diesel, mutta ainakin automaatti.

Minkälaisia tyyppivikoja? Onko jotain tiettyjä juttuja, jotka kannattaa ostaessa tarkistaa?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta