Kiinteistö Oy Rillankivi konkkaan?

rahakankkulankaivoon

Rillankivi näyttää hakevan purkulupaa ARA:lta vuokrarivitalojen, joissa on yhteensä noin parinkymtä asuntoa. Talot ovat 25-29 vuotta vanhoja.

Purkamista perustellaan sillä, että "vuokra-asuntojen ylitarjonta, omistajan taloudelliset vaikeudet, väestöltään vähenevä alue, kohteiden nykyistä vaatimustasoa vastaamattomuus, kohteiden huono kunto, kosteusvauriot ja homevauriot, joiden johdosta ne ovat peruskorjauksen tarpeessa ja osittain purettavassa kunnossa".

Onko siis:
- Kiinteistö Oy Rillankivi menossa konkurssiin tai ainakin selvitystilaan,
- laiminlyöty kiinteistön huolto ja siten saatettu kohteet huonoon kuntoon ja
- asutettu ihmisiä tietoisesti kosteusvaurioiden ja homeen piinaamissa rakennuksissa?

Aika nolo juttu on, että 25 vuotta vanha rakennus pitää purkaa näiden syiden takia. Kummasta se kertoo: rakentamisen laadusta vai huollon ja välttämättömien korjausten laiminlyönnistä? Tällainen kertakäyttökulttuuri on kuin seteleitä polttelisi. Ja tässä kun vielä ovat olleet oikein ammattilaiset asialla hoitamassa yhtiötä, niin voi yhyren kerran...

21

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokra-asuja

      Nostakaa vain joka vuosi 5% vuokraa ja maksakaa pönkölle kaikki minkä pyytää.

    • KIITOS

      Ja kaikki tämä kaupunginhallituksen syytä v 2009-2012!

      Rivitalot on rakennettu vuonna 1983 tai vähän jälkeen päin. Muuatamat ( nyt uudet )valtuutetut hankkivat kokemusta pitkään vuosina 1983-2008 välisenä aikana.

      Mutta tämä istuva hallitus, anteeksiantamatonta. Ei muuta kuin roviolle;
      Ehtivät kämmätä 25-29 vuoden ajan tytäryhtiönsä asunto oy;n toimien valvomatta jättämisen neljässä vuodessa!.
      .

      Onpa ne tosiaan aikaansaavia ja kehittämisen kärkijunaa.

    • kuoleva pitäjä.

      Ei ole töitä ei ole asukkaita,näinhän se menee

    • KIITOS

      Hometalot saakin purkaa.

    • KIITOS

      Kuka valvoi rillankivi oy tilejä ja taloudenhoitoa sekä omaisuuden kunnossapitoa konsernijohdossa v.1983 jälkeen?
      löytyykö vastuunkantajia ja rehellisä tunnustajia; minä olin mukana?

    • asiat ne asiat

      jotta silleen edellisten hallitusten kontolle siis ,ei nykysen. Tytär yhtiö nääs. Ja mitähän vanhustenkotiyhdistys. ketäs siellä? Nyt minä ymmärrän vanhan konkariporukan hädän ja tulemisen kaikkeen.

    • Iso Paja

      Ovat näköjään unohtaneet lakihenkiset oman tonttinsa valvomisen.
      Onko kumma? Eivät ne omat teot, vaan ne toisten.
      Että voi vee..tälläisenäänkö meidän on katkerankarvainen kakku syötävä jatkossa?

      Sinänsä mikään ei enää yllättäne, jo julki tulleista ja vielä tulevista, pakollisesta historian lehtien kääntelystä.

      Salaiset arkistot, kadonneet arkistot ja muotovirheelliset kirjaukset,,, ovat ISON PAJAN elikkäs mm. uimahallin saunaosaston, tarkoin vartioidussa suojeluksessa.

      Inhon ja vilunkien vavistus.

    • Siis mitä, missä nuo huoneistot sijaitsee ?
      Olen monestikkin ollut Rillankiveltä hakemassa asuntoja ystävilleni, asunnottomille jne...
      Ei ole aina ollut asuntoja antaa.
      Nyt siis puretaan kun ei ole asukkaita, haisee....... !!!!!

      • Vai onko Lamellit kyseessä, Op,han ne osti.


    • lohduton näky.

      Joutavat kyllä ovat monumenttina "suuruuden" ajoilta.

    • rahakankkulankaivoon

      Löytyy kaupunginhallituksen 10.12.2012 esityslistalta, asianumerot 16-18. Repikää siitä...

    • tonto lounliraider

      Intiaanikylässä?

      • surullinen näky.

        Eikös ruotasella ole useita purettavia rakekennuksia.


      • Marjoniementielle
        surullinen näky. kirjoitti:

        Eikös ruotasella ole useita purettavia rakekennuksia.

        Ottakaahan asioista selvää. Edelliset hallitukset eivät ole huolehtineet uudisrakentamisesta. Nythän tuo näky listalla olevan maa-alueen osto kaupungilta. Sinne on rillankivi aloittamassa uusien asuntojen rakentamisen. Hyvä kun uuvet rillankiven hallituksen jäsenet panivat töpinäksi.


    • matkan vuoksi

      Sanokaapa muuta ja tuonne kauniille paikalle Ikonsen koulujn lähell.e.

      Kyllä nyt istuvalla hallituksella on silmää ja tarmoa. Hienoa, sinne minäkin

      kumppanini kanssa pyrin. Millonkas se valmistuu.
      En halua inkkarikylään. Ihan vain, kun matka on pitkä ja luminen. Ikosen läheisyys on hyvä, jopa järvikin saattaa näkyä.

      • UFO UKKO.

        Saako purkaa asuntoja joita tarvitaan? Vois korjata mutta taitaa olla laguuna rakentaminen edesssä? Joitakin Fyysikköjä varten? Mietippä sitä!


    • lacuna.

      Saa purkaa, mutta lagunaa ei tule ainakaan 5 vuoteen.

      • proolainen

        Ei me tarvii tänne ketään,,


    • Ihmeellistä

      Purkuun vaan. Rillankiven asunnoissa ongelmana huollon, hoidon laiminlyönnit. Vaikka jollekin taholle tästä maksettu, maksetaan niin...
      Muutoinkin kun Rillankiven asunnoissa asuvia, vuokransa ja velvoitteensa hoitavia kuuntelee, palvelu Rillankiven toimistossa (2 viranhaltijaa) töykeän oloista.
      Olisi oikein että viimeisen 10-15 vuoden aikana toiminnasta vastaavat laitettaisiin vastaamaan seurauksista. Ei voi olla niin että ainoa tehtävä mitä tekevät, ovat tehneet on nostaa palkkaa.

    • itänaapur

      Näin on, osaamaton saa paljon vahinkoa aikaan. Vastuuseen täytyisi saada. Jos kuluja karsitaan niin "inssi" ulos! Turhanpäiväinen tärkeilijä.

    • öi8

      Heh heee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe