Olen syönyt Voxraa nyt 4pv. Todella paljon päänsärkyä ja on tullut oksennettuakin.
Mietin johtuuko kamala kutina joka paikasta (kädet, käsivarret, jalat, niska, selkä, kaula, vatsa). Eli melkein kaikkialta.
Kutina alkoi heti kun aloitin lääkityksen (ekana päivänä kutisi vain kämmenet)
mutta nyt kutittaa joka paikkaa.
Muilla tälläistä?
Mietin johtuuko kamala kutina joka paikasta (kädet, käsivarret, jalat, niska, selkä, kaula, vatsa). Eli melkein kaikkialta.
Kutina alkoi heti kun aloitin lääkityksen (ekana päivänä kutisi vain kämmenet)
mutta nyt kutittaa joka paikkaa.
Muilla tälläistä?
Vastaukset 11
Vanhimmat
täällä samaa ihmettelen ! sormet raapinu kohta vereslihalle. noin viikon syönyt 150mg. voisko olla että maksa/ sappiarvot jo heti koholla?
täällä samaa ihmettelen ! sormet raapinu kohta vereslihalle. noin viikon syönyt 150mg. voisko olla että maksa/ sappiarvot jo heti koholla?
Lääkehän on noilla oirein lopetettava ja otettava yhteyttä lääkkeen määränneeseen lääkäriin.
Toivottavasti olette tietoisia, että tuntohäiriöt voivat jäädä pysyviksi mikäli ainekäyttöä jatketaan. Suosittelen lopettamista. Olette syöneet sen verran vähän aikaa, että pysyviä vaurioita ei uskoisi vielä syntyneen.
Lähde? En ole moiseen väitteeseen aiemmin törmännyt ja epäilenkin että heitit sen vain hatusta.
minäkin siitä, että jos lääke tekee nokkosihottuman kaltaista kutinaa ja se on laajaa, on lääke lopetettava mentävä lääkäriin, oire on vakava. Lähteestä en osaa sanoa, koska olen tiennyt tämän jo kauan.
no johan on! voisiko olla aloitusoire joka menee ajan kanssa ohi. mitään muita negatiivisia oireita ei ole , toisin kuin monista muista. päinvastoin , toinen on sitten pahanhajuinen hengitys , tupakoinnin lisääntyminen "veikkaan yhtäkkistä ärsykevajetta" ts : impulsiivisuus lieventynyt jo hieman" .vihaan tätä AD/HD:tani niin paljon ("tuhonnut koko aikuiselämäni ") .lekuriaika on onneksi 1.8, eli muutaman päivän sisään ! t : nainen 30 vee ja takana erittäin risainen elämä ja kaikki kokeillut lääkkeet. huoh...
Tuntuu, että monilla ADHD-diagnoosi haittaa elämää enemmän kuin itse 'ADHD'. Ja vielä diagnoosiakin enemmän haittaa aiheuttaa käytössä olevat lääkkeet. Kukin vetäköön omat johtopäätöksensä.
soitin nyt sitten terveysneuvontaan. sieltä sanottiin että se vakava allerginen reaktio tulisi jo ensimmäisenä päivänä jos olisi ollut tullakseen ja että tämä kutina taas on ohimenevää, eli ei mitään pelkoa mistään kohtauksesta enää. helpotus! mulla tää lääke on lyhyessä ajassa hillinnyt impulsiivista juomahalua ja olo on ilman muita haittavaikutuksia kerrankin melko tasainen ja tyyni. mulla kokeiltu uskomaton arsenaali kaikkea koko aikuis-iän . aina ollut jotain karseita ongelmia. ainut toimiva , jolla kuitenkin ollut miedommat aloitusoireet on masennukseen pelkästään ollut seronil . tuttu ja "turvallinen" tosin mitään vaikutusta itsetuhoisuuteen ja impulssienhallinakykyyn ei ole ollut. mä en edes osannut enkä halunnut kategorisoida itseäni minään ylivilkkaana vaikka aina ollutkin. multa kun A- klinikalla kysyttiin mikä saa käyttämään eri substansseja niin mietin hetken ja vastasin että ei niinkään esim juomahimo vaan hetken päähänpisto, josta sitten aiheutuu se että teen kaikki elämää vaarantavat hölmöydet yhden illan aikana ja aamumorkkis kestää viikon. ihme etten ole kuollut tai raiskattu jo! lapset on otettu huostaan kun en ole jaksanut olla skarppina vaikka heitä rakastan enemmän kuin mitään muuta tässä elämässä. onneksi ovat erittäin hyvässä perheessä! syön nyt tätä lääkettä niin kauan että jos saan pääni ja elämäni kasaan , niin on se sitten sen arvoista. saatanpa joskus jopa oppia tekemään asiat niinkuin pitää , ajallaan ja työllistyä tai opiskela ja mahd saada lapsetkin takaisin. wish me luck. tällaiset siis tämän hetkiset tuntemukset . jos tuo kutina ei mua tapa, niin se nyt pienin mun murheista. itseppähän osaan kuulostella milloin voin mitenkin ja koska / jos on aika lopettaa lääkitys ja se taas on jokaisen oma asia ja harkintakyvyn varassa. ne jotka sanoo. tuo yllämainittu "diagnoosi" haittaa enemmän elämää kuin itse ADHD ei kaikkien kohdalla pidä ollenkaan paikkansa. jokaisella tietty oikeus mielipiteeseensä mutta mun mielestä pitää olla pätevyys osoittaa se todeksi. mulla se on enempi helpotus.
ja minä jos joku uskon salaliittoteorioihin ja vaikka mihin rahanahneisiin motiiveihin mitä tulee lääkeinstituutioihin . toisaalta tiede on myös tiedettä . monista lääkkeistä olen hanakasti kieltäytynyt pelkästään selvää ottamalla ja tämäkin pelotti aloittaa , kun luki haittalistaa. en vielä voi sanoa tästä valmisteesta 100% että " toisen aarre , toisen romu " hajatelmaa. päätin kuitenkin tehdä nyt kompromissin lääkityksen ja vaivan kanssa. aikahan tässä vain näyttää mitä tuleman pitää.
Jatkoitko käyttöä? Lähtikö pois jossain vaiheessa?
Itse pohdin nyt Voxran jatkoa / lopettamista samasta syystä.