Vuokra-asunto sekakäyttäjälle

Helsingin Sanomat per 8.12. tarjoaa taas mm. ansiokkaan poroporvarin syyllistämispaketin joka muodostuu pulsujen asunnottomuudesta. Alkkisten, narkkisten ja sekakäyttäjien pysymättömyys asunnoissa on - kenenkäs muun - muiden syytä. Yön-yli-kämpissä kun on meteliä ja liikehdintää ja ties mitä, jotta kunniallinen sekakäyttäjä ei voi muuta kuin todeta:"Päivisin dokaan ja douppaan. Mitä muutakaan voi tehdä?"

Tämän journalismin helmen loppunousu on lainan arvoinen:"Palvelukeskuksen johtaja Sanna Sunikka naputtaa raporttia.

Mikä Helsingissä aiheuttaa asunnottomuutta?
`Siihen on vain yksi vastaus:Kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen puute.´"

- Minusta asia on ratkaistavissa kovin helposti, nimittäin kysymys kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista: kahdensadan kilometrin säteellä Helsingistä löytyy tavattoman edullisia vuokra-asuntoja. Miksi pulsuilla pitäisi olla legitiimi oikeus asua Helsingissä? Lukemattomat suomalaiset (mm. minä) ovat muuttaneet työn, asunnon, perheen ym. syiden vuoksi montakin kertaa.

Eri asia sitten on, onko ongelman ydinkysymys oikein analysoitu.

8

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauas pois

Voisi kaupunki rakennuttaa kokonaisen uuden kaupunginosan jonnekin ulkosaaristoon ja tuohon uuteen suurlähiöön asutetaan kaikki sekakäyttäjät & sopeutumattomat hylkiöt. Nykyisellä rakennus"taidolla" rakennettuja home ja myrkkypommeja jotka tappavat asukkaansa hitaasti mutta varmasti. Se olisi vähän sama kuin ennenvanhaan oli niitä leprasaaria :)

• vuokranantaja2-

En minä ainakaan vuokraisi asuntoa, jos vuokralainen juopottelisi, käyttäisi kannabista tai muita huumeita. Vaikka sossu maksaakin huumemiesten ja -naisten vuokran, asuntoon tulee kuitenkin vahinkoa ja hyvin paha haju. Takuuvuokra ei kata otsonoinnin ym. kuluja.

Siisti opiskelija tms. niille voi vuokrata.

• Raul Lepistö

Kannabiskasvi ei tuoksu sen erikoisemmalta kuin kaktukset tai muut eksoottiset köynnökset sossu maksaa aina asunnon vakuutukset ja jos eksoottiset aromit käy hermoille voi aina tuulettaa "siisteistä" opiskelijoista on vain se haitta kun se tuppaavat pitämään niitä tupareita ja äänekkäitä bileitä niin äänekkäästi että vanhukset naapureissa saa sydärit paras vuokralainen on tietysti sellainen yksineläjä joka pitää naapureittenkin naikkoset tyytyväisen tyydyttyneinä silloin kun ukoilla on munat jäässä ja urakat kesken yötä myöten

Washington on jo laillistanut kannabiksen käytön viihteenä kohta myös takapajula Suomikin

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11104586

• vuokranantaja2-

Alkoholistit ja narkomaanit jättävät käymättä pesulla ja muutenkin hygienia mättää pahasti. Paikkoja ei sivota ja sisällä tupakoidaan. Sitä tarkoitin.

• Arto Tiainen
        vuokranantaja2- kirjoitti:

Alkoholistit ja narkomaanit jättävät käymättä pesulla ja muutenkin hygienia mättää pahasti. Paikkoja ei sivota ja sisällä tupakoidaan. Sitä tarkoitin.

Kuulemma sossu järjestää päihderiippuvaislle ilmaisen siivouspalvelun ja jos on tupakointi sisätiloissa kielletty niin parvekkeella voi natsata

• jbjhjklmnhujklnvhh

Näinpä. Itse asun tunnin ajomatkan päässä helsingistä. Vuokraa maksan noin kolmanneksen siitä kuin helsingissä saisin kämäisen kerrostalokaksion. Omakotitalo, oma piha ja oma rauha. Ja maalla on aina tekemistä, niin ei mene siihen jatkuvaan kännäilyyn kuten kaupungissa. Siellähän olin aina perjantain ja maanantain välisen yön kännissä kun mitään muutakaan tekemistä ei ole.

• Hei vaan

Landelaisia niitä vasta katotaan pöpeiksi ellei junteiksi

• hjjkllmggkllöjh
        Hei vaan kirjoitti:

Landelaisia niitä vasta katotaan pöpeiksi ellei junteiksi

Katsos kun meitä ei kiinnosta mitä muut ajattelevat. Kaupunkilaisilla on tyypillisesti huono itsetunto ja ne stressaa muiden ajattelusta. Meille maalaisille muiden ajatukset on yksi hailee. Tuumataan vaan että onpas noilla köyhä elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe