jadelle-kapselit

dantalian

Kysyisin onko kellään tietoa miten pitkään vaikuttavat, kun mulle laitettiin kolme vuotta sitten kapselit ja gyne silloin vakuutteli että nämä ovat kolmen vuoden kapselit, nyt kuitenkin olen saanut kuulla että olisivatkin viiden vuoden. kun lastentekoa tässä suunnitellaan ja vähän mietityttää että maksoinko sitten turhasta kun pitää aikaisemmin poistattaa.
Muistaakseni kyllä näiden kapseleiden nimi kirjoitettiin yadelle, mutta voin muistaa väärin. jotenkin vaan tuntuu uskomattomalta että lekuri noin väärin asian selittäisi, kuitenkin kaksi vuotta on pitkä aika ja onhan siinä vissi ero onko kapselit viiden vai kolmen vuoden. en nimittäin olisi näitä ottanut jos tosiaan ovat viiden vuoden...

4

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku myy

      jadelle on periaatteessa viiden vuoden kapseli, jos painat alle 60kg. yli 60kg painavilla kapselin käyttöaika on vain 4 vuotta. tämä luki saamassani potilasohjeessa ja tk-lääkärini kertoi saman.

      jos sulla tuntuu ihon läpi kaks sellaista kapselia, sulla on jadelle, implanonissa on vain 1. implanon on vain 3 vuoden kapseli.

      eikö nuo implanon ja jadelle maksa aikalailla saman verran?? ainakin kolmenkin vuoden jadelle-käyttö tulee halvemmaksi kuin minipillerit samalta ajalta :P

    • kapseli

      moi.
      mulla kanssa kapselit jadelle ja lääkäri sanoi että 3v kestää..painan noin 86 kg ja 169 pitkä...
      Kapselit voi ottaa koska tahansa veke jos elämäntilanne muuttuu!!! Ja eikun vauvan tekoon...Toisaalta myös suositellaan että "puhdistetaan " kroppaa n puoli vuotta hormoneista enneku ois fiksua yrittää..

    • ***

      tää nyt on varmaan todella typerä kysymys, mutta mistä tietää et hei nyt se kapselin teho loppuu? Itsellä on ollu kohta jo 4v... oon kyllä alle 50kg, mutta mistä sen siis tietää kun eikös sen tehoaika ole aikalailla yksilöllistä? Pitääkö käydä lääkärissä mittailemassa jotain vai hä? Yritin lääkäriltä kysäistä, mutta en pystynyt tulkitsemaan vastauksesta mitään hyödyllistä tietoa :D

    • diudiudaudau

      onko teille jadellen käyttäjlle tullu jotain oireita siitä?mulla nous paino ihan älyttömästi ja menkkoi ei kuulunu kahtee vuotee ja sit ku ne tuli ni sit ne tuliki sen kahen vuoden eestä.poistatin sen kapselin ni paino laski,tais kerätä nestettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2273
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      864
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      10
      802
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      723
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      721
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      535
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      527
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe