Miksei kukaan tajuu tuoda noita viimesen kori mallin Imperialeja eli 89-94vm suomeen vaikka autossa on enemmän luxusta kuin 2012 mersusussa tai audeissa. Tai tois edes saman aikakauden Newyorkereita. Oisin todennäkösesti jo ostanu jomman kumman jos nettiautossa olis edes yhtä kappaletta myynnissä.
Chrysler Imperial
22
489
Vastaukset
- 814
No jos kerran tajusit asian, niin tuoppa sitten ihan itse sellainen.
- Starikka 64½
Isälläni oli 1948 Chrysler Impperial joka on vieläkin täysin kunnossa, joten todella hyvä auto.
- Rysseli
Liian vähän on suomessa näitä laadukkaita hienon näköisiä luksusautoja kuten sysleri ;)
- A6 ja 450tkm...
Siihen taitaa olla aika yksinkertaiset syyt:
Ensinnäkin aivan liian vanha käyttöautoksi,korkeat käyttökulut ja paljon vikaherkkiä elektroniikkajuttuja koneessa kuin kajuutassakin(yhdistettynä USA "laatuun") koska varusteitakin läjäpäin kulutus korkea ynnä vakuutusmaksut yhdistettynä onnettomaan tietotaitoon ja huolto-korjaamopalveluihin Suomessa Helsingin ulkopuolella..jos sielläkään onnistuu?
Hinta-laatusuhde varmaan loistava kuten näyttävyysarvokin!!
Harrasteautoiksi taas liian uusia(ei MR tms) ja samat huolto-korjausmurheet,ei klassikkomalli korimalliltaan kuten sanotaan eli puuttuu ne HT ja Avot.
Lopuksi se tosiasia vielä että näitä ei ole ikinä tuotu virallisesti,muuttoautoja ne harvat yksilöt täällä ja Suomalaiset ei ymmärrä kuin Mersujen,Bemareiden ja Audien päälle minkä näkee "Rintajouppien"valikoimissa ja pihalla seisovissa vaihtoautorivistöissä jossa näitä vanhoja Saksanseisojia/ex-takseja seisoo mittariviritettyinä läjäpäin odottaen myöskin asiantuntevia korjaamopalveluja loppuunajettuina mutta Mersu on Mersu vaikka romukin=)- caprice78
Siin tuli taas todella asiantuntevaa omien mielipiteiden (jotka on esson baarissa kuultu) esittelyä.
- valitettavaa
caprice78 kirjoitti:
Siin tuli taas todella asiantuntevaa omien mielipiteiden (jotka on esson baarissa kuultu) esittelyä.
Tuli hyvinkin ja valitettavasti on totta. Hankalia huoltaa ja pitää kunnossa nämä nykyjenkit. Korjaamot vain pyörittelevät peukaloitaan kun eivät ole ikinä näitä nähneetkään ja maahantuojan huoltoa ei ole.
- 282
valitettavaa kirjoitti:
Tuli hyvinkin ja valitettavasti on totta. Hankalia huoltaa ja pitää kunnossa nämä nykyjenkit. Korjaamot vain pyörittelevät peukaloitaan kun eivät ole ikinä näitä nähneetkään ja maahantuojan huoltoa ei ole.
Mitähän tuo "nykyjenkit" tarkoittaa. Mikäli puhutaan alle 10v vanhoista jenkeistä, niin kuin sana nykyjenkit käsittääkseni tarkoittaa, ei huollossa ja kunnossapidossa ole mitään ihmeellistä. Samaa kulutusosaa menee kuin riisikippoihinkin ja osatkin ovat jopa halvempia. Normaali korjaamo pystyy vaihtamaan öljyt, jarrupalat, nivelet ym. Ainostaan Chrysler konsernin vaihdelaatikoiden kanssa pitää olla tarkka, että pistää oikean määrän MoParin omaa öljyä ja ei venytä sitä öljynvaihtoa ylipitkäksi. Mielellään puolittaa tuon vaihtoajan. Silloin pysyy loota kunnossa.
Lisäksi maasta löytyy monia pajoja, jotka ovat ihan erikoistuneet näihin. Mikäli haluaa huollattaa paikassa missä autoa arvostetaan. Joutuu tosin muutaman sata kilometriä ehkä ajamaan, mutta "matkailu avartaa" ja tapaa uusia kiinnostavia ihmisiä. Tosin jotkuthan tarvitsevat jo passin, kun ovat "ulkomailla" heti kun kotikunnan raja on ylitetty.
- Chevy-06 ja Dodge-66
Joo,nämä ei ole Esson baarin mielipiteitä eikä kenenkään päähäni istuttamia vaan perustuvat yli 30v ajanjaksoon kun olen omitanut joninlaisen jenkkiauton.
Imperialia/New Yorkeria en ole omistanut valitettavasti ikinä ja jos joskus moisen vielä hommaan niin tahtoo 60-70 alun vehkeen.
Kokemusta kumminkin mopareista ja Geeämmistä eikä mitään Fomocoja tai AMC vastaan mutta kun köyhä ei kaikkia pysty haalimaan talliinsa ja nytkin meillä 2 jenkkiä,toinen GM käyttis eukolla ja toinen MR mopar isännällä.
On muuten ollut myöskin-78 Caprice sedan aikoinaan ja hieno sellainen.
Kanadassa tehty,originaali 350cid 4bbl ja tietty ex-edustusauto joka tarjosi hienoa kyytiä mutta omasi jo murheellisen monimutkaista tekniikkaa,letkua ynnä putkea konehuoneessa saastelaitteistoineen.
Ei toiminut ikinä kunnolla tuo vehkeen kaasutin tai konekaan saastekansineen vanhana ja olisi vaatinut oikeastaan koko koneen vaihdon terveelle pohjalle vanhaan yksinkertaiseen 350:seen kun ei kuitenkaan mitattu mitään saastejuttuja katsastuksessa tuon ikäisestä ja olisi toiminutkin!
Tätä ennen muuten oli Cutlass DSL-79 ja sen moottori sähkömurheet.
Tämä kumminkin vain perus,kaasari Chevy,joten mitä odotettavissa elektroniikkaa pursuavassa Imperialissa ja sen tietokoneohjatussa konehuoneessa!!
Sietää kokeilla,kurkata pellin alle ja ellei Imperialia löydy niin käy siihen Lincoln tai Cadillac yhtä hyvin!
Ovat jo kuin toiselta planeetalta korjauksen ja huollettavuuden kannalta vanhaan 80-taitteen Capriceenkin verrattuna.
Nimimerkki ei pidä paikkaansa sikäli että meille ei Audia,Bemua tai Mersua taida tulla kun ei makseta nimestä,eikä laitetta omaisuutta vanhaan romuun.
2 Audia on kyllä ollut:1973 Audi 80S ja 1982 Audi 100 5cyl eli silloin kun Audi oli jopa halvempi kuin Volkkari ja suht tuntematon.
Hyviä ja tyylikkäitä olivat,nyt joka jannun muovimuna joita tuotu läjäpäin Saksasta,kuten noita muitakin kilpailijoita ja enempi ongelmajätettä jo tuotaessa moni,mitä sitten nyt. eikä kaikki edes huoli vanhaa tuontiautoa johon huoltokirja väärennetty valmiiksi.- valitettavaa
Juuri näitä autoja voi kutsua nykyjenkeiksi vaikka ovatkin -80-luvusta eteenpäin, joihin tuli kaikenlaisia tietokoneohjattuja elektronisia saastelaitteita antureineen ja tunnistimineen järkyttävän letku putkihässäkän kera solenoideineen ilmapumppuineen magneettiventtiileineen päivineen ja niitä saat vanhemmiten olla koko ajan korjaamassa, ne kun täytyy olla kunnossakin jotta kone ei nykisi ja pakokaasupäästöt olisivat kohdallaan katsastuksessa. Varmaan uutena tälläinen tietokoneohjattu kaasutin/ruisku jotenkin toimi, mutta vanhemmiten hyvin usein laiminlyödyn huollon puutteessa ovat murheellisiä vikapesiä.
Näitä kun harrastaa, kypsyy melko pian koko autoon ja hankkii helpomman harrasteen.
Mukavia jenkkejä harrastaa ovat yleensä vuotta 1980 vanhemmat autot missä ei ole tarpeettomia saastelaitteita ja turhanpäiväistä elektroniikkaa riesana, ovat varmatoimisia ja luotettavia. - chevy
valitettavaa kirjoitti:
Juuri näitä autoja voi kutsua nykyjenkeiksi vaikka ovatkin -80-luvusta eteenpäin, joihin tuli kaikenlaisia tietokoneohjattuja elektronisia saastelaitteita antureineen ja tunnistimineen järkyttävän letku putkihässäkän kera solenoideineen ilmapumppuineen magneettiventtiileineen päivineen ja niitä saat vanhemmiten olla koko ajan korjaamassa, ne kun täytyy olla kunnossakin jotta kone ei nykisi ja pakokaasupäästöt olisivat kohdallaan katsastuksessa. Varmaan uutena tälläinen tietokoneohjattu kaasutin/ruisku jotenkin toimi, mutta vanhemmiten hyvin usein laiminlyödyn huollon puutteessa ovat murheellisiä vikapesiä.
Näitä kun harrastaa, kypsyy melko pian koko autoon ja hankkii helpomman harrasteen.
Mukavia jenkkejä harrastaa ovat yleensä vuotta 1980 vanhemmat autot missä ei ole tarpeettomia saastelaitteita ja turhanpäiväistä elektroniikkaa riesana, ovat varmatoimisia ja luotettavia.On 80-luvun GM jenkkifarmareissa laatukin paljon huonompaa, usein on nokka-akselikin kulunut ja kone ei tästä johtuen käy enää tasaisesti. Hyvin yleinen syy käyntihäiriöön.
- 282
Hei haloo. -80 ja uudemmat muka nykyjenkkejä? Nykyjenkkinä pitäisin edelleen max 10 vuotta vanhoja ja niiden huollossa ei edelleenkään ole sen ihmeellisempää, kuin itäautojenkaan huollossa. Niihin tehdään normi määräaikaishuollot ja mikäli jotain kuluvaa osaa täytyy vaihtaa niin sitten vaihdetaan.
Noiden saastelaitteiden kanssa ovat nykyään jo itäautotkin samalla viivalla jenkkien kanssa. Jenkithän tuon tekniikan toivat jo -70 luvulla autoihin.
Kyllä nykyjenkki käyttöautona hakkaa itäautot mennen tullen. Eipähän ainakaan tarvii tarvii vaihtaa aina uuteen, kun naapuri on oman kertakäyttöpirssinsä vaihtanut.- revi siitä
Chevy Cruze - mahtava nykyjenkki.
- ärsyttäää
Siinä Imperial clubin sivuilta bongattu 90vm Imperial. Varusteisiin kuuluu muunmuassa kaarteissa kääntyvät ajovalot, yms... mistä täälä euroopassa aletaan vasta haaveilemaan. En tiedä pahemmin autokorjaamoiden suhtautumista jenkkeihin kun kaiken pyrin tekemään itse, mutta jos jollakin autoa tarvii käyttää, niin sitä varten suomi on pullollaan USA-auto korjaamoit.Eikä noi mitään vikaherkkiä autoja ole vaan hyvin jämerää ja laadukasta tekniikkaa. Joku neon on vaan tahrannu chryslerin maineen.
http://www.imperialclub.com/Yr/1990/Sylvain/index.htm - Mersu 18
noita usa autoja voi verrata ryssän vehkeisiin yhtä paskoja,kyllä Saksalainen tekee vielä auton.Ei kannate tunkea käsiään paskaan.
- Cassondra Farwell
Saksalaista laatua parin viime vuosikymmenen ajalta: Väyrys-Mersun korroosionkesto, BMW:n imusarjan irtoavat läpät, VAG:n TSI-moottori ja DSG-vaihteisto. Voi pojat sitä edistystä ja innovaatioita, mitä ovatkaan kuluttajien riemuksi ja lompakon menoksi luoneet.
- erikoisuus ongelmia
yksittäiset ongelmat ovat tehty voitattaviksi, mutta nuo täys sudet jenkit, no huhuu ja meren pohjaan kiitos!
- Auto-fani
Kyrslerit on vaikea saada katsastuksesta läpi.
- Cathymasasawjyxi
No enpä ole oman 1966 Newportin kanssa ikinä ollu katsastuksessa vaikeuksissa.
BTW, aika vähän tuntuu liikenteessä olevan 60-lukulaisa saksalaisia autoja, Kuplaa lukuunottamatta. Missähän vaiheessa se saksalainen laatu lakkaa alkaa ja missä loppuu.- pitä kuluttaa
Jenkkien antiikkilaatu ,ennen -80 lukua on kyllä kestävä tekniikkaa mutta -80-luvusta eteenpäin laatu on muuttunut paljon heikommaksi tarkoituksella, koska auto ei saa kestää liian kauan. Autoja pitää saada myydyksi joka vuosi eikä tuudittautua eilispäivän malleihin. Tarkoituksellinen käyttöikä max. 10 vuotta ja sitten paaliin ja uutta tilalle.
- Kelpo Mies
Tämä on kyllä ihan yleismaailmallinen suuntaus. Ajoneuvovalmistajien tehtävä on valmistaa autoja mahdollisimman tehokkaasti ja myydä mahdollisimman hyvällä katteella.
Suunnittelijat varmastikin haluavat tehdä autoja, joissa laatu on kohdallaan, mutta kireä kilpailu pakottaa tehtaat hakemaan koko ajan edullisempia ratkaisuja. Tämä johtaa mm. siihen, että alihankkijat kilpailutetaan niin vereslihalle, ettei niillä ole varaa tehdä kunnon komponentteja. Kun muistetaan, että tämänpäivän autotehdas on vain paikka, jossa muiden valmistajien palikoista kasataan auto, ei tarvita kummoistakaan päättelykykyä keksiäkseen, mistä ongelmat johtuvat.
Amerikkalaisen autoteollisuuden kompastuskiveksi muodostui nimenomaan 80-luvulla tapahtunut laadun romahtaminen ja kyvyttömyys puuttua ongelmiin, japanilaisten merkkien USA:n maaperällä edullisemmin valmistetut laadukkaammat autot sekä pikkuhiljaa kyllääntymispisteen saavuttavat markkinat. - Anonyymi
Toyota auto huolto työtä lommo auto on takapuskuri pitäisi uusia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798