rahakeräykset. Rahaa kerätään nykyisin joka toisessa ohjelmassa. Aina vedotaan lapsiin, jotta ihmisen sydän heltyisi...Oli ohjelma mikä tahansa, aina kerätään, kohta uutisissakin kerätään..AUTA AUTA AUTA... sitä ja tätä.
Kuka minua auttaa?? Ei kukaan. Siinä vaan mennään paukkupakkasessa leipäjonoon ei auta. Vaihdan aina kanavaa kun joku vihjaakin rahankeräyksistä.
Mitenkähän ne juontajat itse ottaa kummilapsia tai laittaa 10 tai 20 keräyksiin, tai esiintyjät?? Kyllä vaatitaan soittamaan ja antamaan rahaa, mutta kuin moni niistä eisintyjistä tai juontajista on ottanut sen kummilapsen tai soittanut 20 e puhelun???
Ärsyttää nämä jatkuvat
20
247
Vastaukset
- taivaan tulet
Miksi katselet tai kuuntelet sellaisia ohjelmia, jotka ärsyttävät? Kyllä telkusta ainakin tulee nykyisin monelta kanavalta esim poliisisarjoja, joissa ei rahaa kerätä.
Monille ihmisille on luontevaa auttaa ja mahdollisuuksia siihen on monia ja eivät kaikki keräykset edes tunge iholle mediavälineistä. Pelastusarmeijan joulupatakeräys kaduilla ja internetissä on oma sydämenasiani, jota ilman ei ole tullut yhtäkään joulua aikuisiällä.
Miksi sanot, ettei sinua kukaan auta? Leipäjonossa ei olisi mitään jonotettavaa, ellei vapaaehtoiset niitä ruokia puuhaisi ja sitä pussia sinulle ojentaisi.
Tiedäthän, että likimainkaan jokaisen apua tarvitsevan kotiseudulla ei ole mitään leipäjonoja. Olet etuoikeutettu.- puolet petäjäistä
Asiaa! Monessa Suomen kunnassa ei mikään yhdistys, tai seurakunta ota tehtäväkseen jakaa edes eu-ruokakasseja. Kaikki toiminta on keskittynyt suuriin kaupunkeihin ja se varmaan siksi, että saadaan aikaan se trendikäs Jono! Pääsee avuntuojat paremmin lööppeihin, eikä pyyteetöntä auttamista ole olemassakaan.
- Sydämen asia
Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostaankaan!
Jokainen pystyy laittamaan kuukaudessa 10€ sivuun ja Joulun alla auttamaan ja ilahduttamaan. Jos vain on tahtoa. - jaah??
Minä olen hyvin pienituloinen, mutta jos telkkarissa edes joskus joulun alla olisi keräys Suomen kaikkein köyhimmälle kansanosalle, eli yksin eläville pienituloisille tai alimmalla kansaneläkkeellä kitkutteleville monisairaille vanhuksille, saattaisin jotakin vähästänikin luovuttaakin, mutta en ole kiinnostunut, kun aina jauhetaan lapsiperheistä köyhimpänä ihmisryhmänä. Toki joulu on erityisesti lasten juhla, mutta kaikkien tilastojen valossa lapsiperheet eivät, jos faktoista puhutaan, ole kaikkein köyhin ihmisryhmä Suomessa, koska suhteessa lapsiperheet saavat paljon enemmän yhteiskunnan etuuksia eli sosiaalisia tulonsiirtoja valtiolta perhe-etuuuksien muodossa, kuin esimerkiksi yksinelävät köyhät. Seurakunnankaan keräyksiin en viitsi luovuttaa, koska sitten jäisin itse vaille ruokaa ja lisäksi seurakunnan keräyksiin rahaa luovuttava ei itse saa päättää, että mille tai millaiselle köyhälle avustuksen haluaisi antaa, vaan sen päättävät seurakuntien työntekijät lahjoitusten antajien puolesta.
Niin minuakin tympii rahankeräykset sivistysvaltiossa, missä pitäisi yhteiskunnan olla itsessään sillä tolalla, että hyvän tekeväisyyttä ei edes suuremmin tarvittaisi. - tupla köyhä
Keräykset on pohjaton kaivo ja vedotaan sairaisiin lapsiin tai muuhun juttuun ja samoin avattu tilejä ulkolaiseen avuntarpeeseen, kotiin lähetetyissä kirjeissä kuvia sodissa loukkaantuneista/vammautuneista lapsista tai ryysyläisistä. Samoihin kohteisiin keräävät varoja myös muissa maissa että kyllä niihin kohteisiin rahaa menee. Suomessa ei todellakaan auteta köyhimpiä, yksin eläviä, ei millään tavoin, heidät/meidät on täysin jätetty yksin, pienituloisilta ei kuuluisi ottaa yhtään veroa ja hammaslääkäripalvelut ilmaiseksi, itselläkin on hampaat huonossa kunnossa mutta ei ole rahaa korjauttaa. En tuhlaa vähiä rahojani tupakkaan enkä alkoholiin, ei ole autoakaan varaa pitää.
- polisi on bob
Katson aina televiissiosta polisi sarjoja. Ne ova opetavaisia.
- oldmetall
Ei mua ärsytä lahjoittaa rahaa vaikka huostaanotettujen lasten hyväksi, lahjoitan rahaa myös kehitysmaan lapsille . Pieniä roposia lahjoittelen pienistä rahoistani, mutta lapset ovat syntyneet maailmaan pyytämättä ja joillakin on jo syntymästään lähtien huonot lähtökohdat elämälleen.
Hyväntekeväisyys tempauksissa esiintyjät eivät vaadi keikkapalkkioita. Onhan noita kotiin tuleviakin korttipaketteja, mutta harvapa sitä kautta lahjoittaa. Esiintyminen ja galaillat toimivat houkuttimina ja ihmiset helpommin lahjoittavat rahaa rahankeräysohjelmissa.
Leipäjonotkin toimivat auttavina käsinä, liepäjonoissahan vapaaehtoisvoimin jaetaan ruokaa jonottajille.Nyt joulun alla on monissa kirkoissa järjestetty jouluateria tai edes joulupuuro työttömille ja köyhille.
Pitää yrittää olla tyytyväinen, että edes leipäjonoista saa ruokaa eikä nyreksiä hyväntekeväisyystempauksia. - Auts.
"Kuka minua auttaa?? Ei kukaan. Siinä vaan mennään paukkupakkasessa leipäjonoon ei auta."
Hirvittävää kiittämättömyyttä. Samassa virkkeessä sanot ettei kukaan auta sinua ja että saat leipäjonosta apua.
Paikkakunnallani ei ole leipäjonoja, sinun paikkakunnallasi on, Silti en ole noin kiittämätön. Saanhan toimeentulotukea. - paha kokoomus paha
Monella taholla on todistettu, ettei kerätyistä rahoista mene alkuperäiseen tarkoitukseen, kun vajaa 10 %.
Business on kaikkialla aivan laillistettuna.
Viimeisin media tieto oli RAY joka maksoi kokoomuksen kokous risteilyn.
Todella paha paha.. - .....
Jos itse olisit katastrofialueella sanoisitko samoin?
Totta kai oman maan asiat ensin kuntoon, mutta yhden kympin laitan joka vuosi vaikka olen köyhä.
Samoin tänä vuonna Patmos-säätiölle villasukkia ja -tumppuja.- Silmät auki
Suomalainen ystäväni menetti koko perheensä ja terveytensä tsunamikatastrofissa, jolla kerättiin VALTAVAT summat rahaa niin suomalaisten kuin muidenkin auttamiseen.
Toisin tehtiin. Rahoilla tehtiin ja tehdään vain pienen piirin bisnestä. Ystäväni ei saanut minkäänlaista apua.
Päinvastoin uhreilta vietiin kaikki paikalliset köyhät menettivät omistamansa maa-alueet rikkaille varkaille. Katastrofialueille lähetetty materiaalinen apu vietiin jonnekin aivan muualle kuin uhreille. Puhumattakaan rahoista.
Kaikki suuret "hyväntekijät" ovat laillistettuja tai jopa laittomia rikollisia.
Patmos-säätiö myös tiedetään, säätiö on epäterve ja epärehellinen.
Älä valehtele ja harhaanjohda, edes tahattomasti! - ......
Silmät auki kirjoitti:
Suomalainen ystäväni menetti koko perheensä ja terveytensä tsunamikatastrofissa, jolla kerättiin VALTAVAT summat rahaa niin suomalaisten kuin muidenkin auttamiseen.
Toisin tehtiin. Rahoilla tehtiin ja tehdään vain pienen piirin bisnestä. Ystäväni ei saanut minkäänlaista apua.
Päinvastoin uhreilta vietiin kaikki paikalliset köyhät menettivät omistamansa maa-alueet rikkaille varkaille. Katastrofialueille lähetetty materiaalinen apu vietiin jonnekin aivan muualle kuin uhreille. Puhumattakaan rahoista.
Kaikki suuret "hyväntekijät" ovat laillistettuja tai jopa laittomia rikollisia.
Patmos-säätiö myös tiedetään, säätiö on epäterve ja epärehellinen.
Älä valehtele ja harhaanjohda, edes tahattomasti!Kai ainakin osa menee uhreillekin.
Ja mistä tiedetään puhutaanko totta.
Ei kannata auttaa kun ei mene perille, en minä tätä nielaise. Jos ei hyvä etene sitten paha.
Tietty lähempänä olevat tutut ovat tärkeämpiä.
- Huijarit kerää
Rahankeräykset yhdistyksille ovat kaikki huijauksia. Rahat käytetään yhdistysten ja säätiöiden johtajien palkkoihin ja kuluihin.
- rsrhrhrjtuj
ite en pistä mihinkään "ihmiskeräyksiin" koskaan rahaa, ihminen on paha, syöpä tällä pallolla ja meitä on todellakin AIVAN liikaa. Ja jos joku kuvittelee minun luulevan olevan muita parempi, niin en ole, enkä kuvittele.
Luonto tai eläin keräyksiin laitan sillon tällöin pieniä summia rahaa, mutta ei siitäkään todellisuudessa tiedä meneekö se raha edes perille. - Anonyymi00015UUSI
Minä en lahjoita mihinkään ulkomaan keräyksiin, mutta osallistun Suomen vähävaraisten lapsiperheiden keräyksiin, kuten esim. nämä lasten joululahjakeräykset.
Rahaa on sysätty valtavat määrät kehitysmaihin, mutta miksi mikään siellä ei mene eteenpäin?- Anonyymi00016UUSI
Ei ole meidän tehtävä pönkittää joitakin ulkomaan organisaatioita ja kerääjiä.
Köyhän eläkeläisen tehtävä on tukea omia lapsenlapsiaan jos rahat riittävät.
Nykyhinnoilla siinä onkin ihan tarpeeksi pinnisteltävää yhdelle ihmiselle. - Anonyymi00018UUSI
Rahaa on valtavasti syydetty Suomen vähävaraisille lapsiperheillekin, mutta hukkaan tuntuu nekin rahat menevän.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei ole meidän tehtävä pönkittää joitakin ulkomaan organisaatioita ja kerääjiä.
Köyhän eläkeläisen tehtävä on tukea omia lapsenlapsiaan jos rahat riittävät.
Nykyhinnoilla siinä onkin ihan tarpeeksi pinnisteltävää yhdelle ihmiselle.Minä annan apuni suoraan tarvitsevalle ilman välikäsiä. Eläkkeeni on köyhyysrajan alle joten siitä ei juuri liikene jaettavaksi
- Anonyymi00017UUSI
Moni paneekin kaiken perustaksi rahan elämän tarkoituksenaan
- Anonyymi00020UUSI
Eihän se toki ole elämän päätarkoitus, mutta on hyvä olla esim.
pankissa rahaa ja kotona jemmarahaa. Noista sitten lohkoo vähän tarpeeseen.
Sitten taas pikku hiljaa keräilee lisää saldoa sinne jemmaan mahdollisuuksien mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049