Tuomaan kirja

uddelius

on Uuden testamentin apokryfisiin kirjoihin kuuluva kirja.

Onko Raamattu vain osa totuutta koska nämä apokkryftiset kirjat on jätetty pois raamatusta. Onko jotain oleellista jäänyt pois?

kuka tietää?

14

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko.

      On syyä huomata, että kun puhutaan UT:n apogryfisistä kirjoista, sillä ei alkuunkaan tarkoiteta samaa mitä puhuttaessa VT:n apogryfeistä.
      UT:n apogryfit pitävät sisällään gnostilaiset tekstit josta on voimakkaasi harhaopillisia tekstejä, eikä niillä ole Raamatun kanssa mitään tekemistä.

      • uddelias

        Tuomaan kirja on harhaoppinen?

        http://www.apokryfikirjat.com/tuomask.htm

        Apokryfikirjat
        Juditin kirja
        Salomon viisaus
        Tobian kirja
        Jesus Sirakin kirja
        Propheta Baruk
        1 Makkabealaisten kirja
        2 Makkabealaisten kirja
        Kappaleet Esterin kirjasta
        Historia Susannasta ja Danielista
        Babelin belistä
        Babelin lohikäärmeestä
        Asarian rukous
        Kolmen miehen kiitosvirsi tulessa
        Manassen, Juudan kuninkaan rukous

        Nuo edellä mainitut kirjat ovat siis kaikki harhaoppia? Milloin asia on toteen näytetty että nuo kirjat ovat harhaa?


      • Niko.
        uddelias kirjoitti:

        Tuomaan kirja on harhaoppinen?

        http://www.apokryfikirjat.com/tuomask.htm

        Apokryfikirjat
        Juditin kirja
        Salomon viisaus
        Tobian kirja
        Jesus Sirakin kirja
        Propheta Baruk
        1 Makkabealaisten kirja
        2 Makkabealaisten kirja
        Kappaleet Esterin kirjasta
        Historia Susannasta ja Danielista
        Babelin belistä
        Babelin lohikäärmeestä
        Asarian rukous
        Kolmen miehen kiitosvirsi tulessa
        Manassen, Juudan kuninkaan rukous

        Nuo edellä mainitut kirjat ovat siis kaikki harhaoppia? Milloin asia on toteen näytetty että nuo kirjat ovat harhaa?

        Kten edellä kerroin, on kaksi aivan eri asiaa; vanhan testamentin apogryfit että niinkutsutut "uuden testamentin apogryfit".

        Listsit nimenoman VT apogryfejä, jotka ovat aivan eri asia kuin gnostilaiset tekstit kuten tuomaan evankeliumi.


      • Niko. kirjoitti:

        Kten edellä kerroin, on kaksi aivan eri asiaa; vanhan testamentin apogryfit että niinkutsutut "uuden testamentin apogryfit".

        Listsit nimenoman VT apogryfejä, jotka ovat aivan eri asia kuin gnostilaiset tekstit kuten tuomaan evankeliumi.

        Pitää muista, että Tuomas oli sentään Jeesuksen kaksoisveli.


      • Niko.
        Pe.ku kirjoitti:

        Pitää muista, että Tuomas oli sentään Jeesuksen kaksoisveli.

        No hän ei suinkaan ole gnostilaisen tuomaan evankeliumin takana.


      • Niko. kirjoitti:

        No hän ei suinkaan ole gnostilaisen tuomaan evankeliumin takana.

        Tuomaan evankeliumissa ei ole mitään gnostilaisuuteen viittaavaa kohtaa.

        Uskot sentään että Jeesus ja Tuomas syntyivät kaksosina.


      • uddelus
        Niko. kirjoitti:

        No hän ei suinkaan ole gnostilaisen tuomaan evankeliumin takana.

        "Tuomaan evankeliumi, Jeesuksen opetusten puhdas helmi "

        Onko Tuomaan kirja ja Tuomaan evakeliumi eri asioita?


      • Uddelus
        Niko. kirjoitti:

        Kten edellä kerroin, on kaksi aivan eri asiaa; vanhan testamentin apogryfit että niinkutsutut "uuden testamentin apogryfit".

        Listsit nimenoman VT apogryfejä, jotka ovat aivan eri asia kuin gnostilaiset tekstit kuten tuomaan evankeliumi.

        "Listsit nimenoman VT apogryfejä"
        "Tunnetuimmat Uuden testamentin apokryfisistä kirjoista ovat Jaakobin, Nikodeemuksen, Pietarin ja Tuomaan evankeliumit, Paavalin ja Johanneksen teot sekä pienet kertomukset Jeesuksen lapsuudesta (muun muassa Tuomaan lapsuusevankeliumi) ja monet apokalyptisista kirjoista (muun muassa Pietarin ilmestys)."
        Ovatko nuo harhaanjohtavia UT:n tesktejä, jos ne ovat harhoja, niin miksi ne on UT:ssa. tällöihän Raamattu valehtelee.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Tuomaan evankeliumissa ei ole mitään gnostilaisuuteen viittaavaa kohtaa.

        Uskot sentään että Jeesus ja Tuomas syntyivät kaksosina.

        "Jeesus ja Tuomas syntyivät kaksosina."

        Non nii,


        Tuomaan kirjassa se sanotaan


        "Juudas Tuomaalle jotka minä, Mattias, kirjoitin muistiin kun kävelin, kuunnellen heidän puhuvan toisilleen.

        Pelastaja sanoi, ”Veli Tuomas, kun sinulla on vielä aikaa tässä maailmassa, kuuntele minua, ja paljastan sinulle asiat, joita olet miettinyt sydämessäsi.”

        ”Nyt, sillä on sanottu, että olet kaksoseni ja todellinen ystäväni, tutki itseäsi, ja opi kuka olet, millä tavalla olet, ja kuinka tulet olemaan. Koska sinua tullaan kutsumaan veljekseni, ei ole sopivaa että olisit välinpitämätön itseäsi kohtaan. "

        Pelastaja on tässä Jeesus, joka itse toteaa Tuomaalle 'olet kaksoisveljeni'

        Synnitkö siis Maria erimunaiset kaksoset, joista toinen oli siinnyt Pyhästä Hengestä (vertauskuvallisesti) ja toinen lihasta (ei vertaukuvallisesti)?


    • body

      Aina jotain oleellista jää pois ja se tehdään tarkoituksella, sillä kun kirjaa koottiin, se oli tarkoitushakuinen ja sen piti palvella kirkon tarpeita.

      Ihminen on ovela, se luokkittelee harhaoppisiksi ne kirjat jotka eivät palvele tarpeita, näin se on aina ollut ja on vastaisuudessakin.
      Selityksiä ja selityksiä riittää ja lasit silmille ja mieluimmin värilasit, että tuote palvelee tilattua tarkoitusta.

      • " mieluimmin värilasit,"

        eiköhän ne ole ihan mustavalkoiset lasit...


      • Knuutti exm

        juu, kyllä Sinuhe Egyptiläinen, Täällä pohjantähden alla ja Pikku Pietarin piha pitäisi ilman muuta liittää Raamattuun.

        Kyllähän sen huomaa jo parilla silmäyksellä, ettei nämä apokryfikirjat Raamattuun kuulu.


    • sploaris
    • 114.

      Mielenkiintoinen luku

      "sanoi Simon Pietari heille näin antakaa Marian tulla pois meistä sillä
      naiset arvoisia ei elämän sanoi Jeesus näin katsokaa minä
      johdatan häntä niin että minä teen hänestä miehen niin hän tulee
      myös hengeksi eläväksi muistuttaen teitä miehiä että nainen
      tekee itsensä mieheksi hän menee sisään valtakuntaan taivaiden"

      --------> minä teen hänestä miehen niin hän tulee
      myös hengeksi eläväksi muistuttaen teitä miehiä nainen
      tekee itsensä mieheksi hän menee sisään valtakuntaan taivaiden

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe