Raamatun 2 syntiä

antihihhuli

Raamattu kehoittaa useassa kohdassa iloon. Raamattu myös tuomitsee pelkurit pahoiksi ihmisiksi.

Olen sitä mieltä että sekä ilo että pelottomuus edustavat huolettomuutta ja tämän tulisi olla syntiä.

Voitte olla fundiksia ja tuomita minut Jumalanpilkasta ja luottaa ennemmin Raamattuun kuin minun mielipiteisiin, mutta ne jotka haluavat käyttää omia aivoja ennemmin kuin uskoa sokeasti Raamattuun, miettikäähän mihin huolettomuus johtaa. Ihminen ei ole tarkka sanoissaan jos ihminen toimii huolettomasti. Ihminen saattaa satuttaa muita ihmisiä omalla huolettomuudellaan.

Mielestäni ihmisen tulisi pelätä pahoja ihmisiä silloin kun ihminen ei ole varautunut pahojen ihmisten kukistamiseen. Jotta ihminen pystyy kukistamaan pahat ihmiset vaikkapa oikeuden edessä, tulee ensin hankkia todistusaineistoa. Jos ihminen toimii pelottomasti pahojen ihmisten seurassa, kuvittelevat pahat ihmiset että hyvä ihminen ei pelkää pahuutta, mutta jos hyvä ihminen kääntyy pahoja ihmisiä vastaan, on kostotoimenpide pahojen ihmisten osalta taattu.

Näiden Raamatun kohtien mukaan ihmisen tulisi olla varovainen sanoissaan ja teoissaan:

- Kaikki se, minkä Jumala on sanonut, on puhdistettua. Hän on kilpi häneen turvautuville. Älä lisää mitään hänen sanoihinsa, jottei hän ojentaisi sinua ja jottei sinun täytyisi osoittautua valehtelijaksi. (Sananlaskut 30:5-6)

- ”Minun kätenihän on tehnyt tämän kaiken, niin että tämä kaikki tuli olemaan”, lausuu Jumala. ”Ja minä katson sen puoleen, joka on ahdistettu ja hengeltään murtunut ja joka vapisee sanani edessä. (Jesaja 66:2)

- Katso! Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle; osoittautukaa sen tähden varovaisiksi kuin käärmeet ja silti viattomiksi kuin kyyhkyset. (Matteus 10:16)

Nämä Raamatun kohdat tuomitsevat pelkurit:

- Mutta pelkureiden ja epäuskoisten ja iljettävän saastaisten ja murhaajien ja haureellisten ja spiritismiä harjoittavien ja epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valehtelijoiden osa tulee olemaan siinä järvessä, joka palaa tulesta ja rikistä. Tämä tarkoittaa toista kuolemaa. (Ilmestys 21:8)

- Rakkaudessa ei ole pelkoa, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, koska pelko vaikuttaa ehkäisevästi. Se, joka pelkää, ei olekaan tullut täydelliseksi rakkaudessa. (1. Johanneksen kirje 4:18)

Raamatusta löytyy useampi kohta mikä kehoittaa iloitsemaan.
http://raamattu.uskonkirjat.net/
Tuonne jos kirjoittaa hakusanaksi "iloitkaa", niin löytyy jokunen kohta.

Olen sitä mieltä ettei ihmisen tulisi toimia huolettomasti ainakaan silloin kun ihmisellä on syytä huoleen. Jos ihminen uskoo ettei hänellä ole syytä huoleen, onko tämä sellaista uskoa mihin ihmisten tulisi uskoa? Kyllä ateistitkin ymmärtävät sen että ihmisen tulee olla jossain määrin varovainen ja jossain määrin uskoa itseensä, mutta missä menee se raja oikean ja väärän uskon välillä?

0

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En usko et meistä tulee jotain

        Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
        Ikävä
        10
        2880
      2. Kuvaile itseäsi

        Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
        Ikävä
        115
        2145
      3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

        Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
        Suomalaiset julkkikset
        43
        1554
      4. Huomenta keskipäivää

        Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
        Ikävä
        260
        1398
      5. Oletko koskaan katunut kun

        elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
        Ikävä
        70
        1013
      6. Olen J-mies

        Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
        Ikävä
        47
        911
      7. Sinusta näkee että

        Kaipaat paljon.
        Ikävä
        55
        884
      8. Ei sitten, ei olla enää

        Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
        Ikävä
        77
        880
      9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

        Olet suloinen...
        Ikävä
        44
        795
      10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

        Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
        Pyhäjärvi
        93
        736
      Aihe