Israel ei enää ole valittu kansa

KTS (Ei kirj.)

Ollaan raamatullisia ja ymmärretään, että käsite "valittu kansa" oli EHDOLLINEN ja edellytti kansan tottelevaisuutta:

2.Mooseksen kirja:
19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.

7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut

11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa

Sitten ne hyvät uutiset joita massikaaniset harhaopettajat yrittävät peitellä.

Hebr
8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.

Uuteen liittoon ovat tervetulleita myös israelilaiset mutta ei vanhoilla eväillä vaan aivan uusilla!

HYVÄ!

36

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuom.

      Onhan se "valittu kansa", mutta heistäkin pelastuu vain jäännös. Valittu ja pelastettu, siis pelastunut, on kaksi eri asiaa. Kuinka moneen sitten vaikuttaa se, että peite otetaan heidän silmiltään, jolloin he huomaavat kenetkä ovat lävistäneet!
      Mutta mitä se suurin enemmistö, kuolleet voivat huomata, ja mitä merkitystä sillä enään on? "Kerran on ihmisen kuoleminen ja sitten tulee tuomio.
      Kyllä minä sen ymmärrän, että mikä on valittu kansa. Mutta mitä merkitystä sillä on valitulleen, jos ei ota palastajaansa vastaan ? Kummallinen yhtälö, eii ymmärrä!

      • KTS (Ei kirj.)

        Tää käsite "valittu" on erilainen Vanhassa ja Uudessa testamentissa.


      • Tuom.
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tää käsite "valittu" on erilainen Vanhassa ja Uudessa testamentissa.

        Mutta eikö se ole historiallisesti ja futurologisesti "valittu". Siis käsittää koko kansan historialliista elämänkulkua loppuun asti, kunnes he kaikki lentävät kuin kyyhkyset lakkoihinsa palattuaan luvattuun maahansa diasporastaan.
        jotain on aivan sekvästi nähtävissä koko kansan kohtalon suhteen ihan konkreettisesti Raamatun (UT ja VT) valossa.
        Mutta peite Jeesuksen sovitustyön tapahtumista hämärtää heitä, mutta myös meidän ymmärrystämme. Minusta koko ilmiötä ei ole edes tarkoitettu ymmärrettäväksi historiallisesti
        tai teologisesti. Ainoastaan hengellisesti.
        Sen puoleen olen saanut jotain ymmärtää, mutta jos olen jotain yrittänyt järjellä selittää itselleni, vaikka olen kyllä monissa seminaareissa ollut... Niin ei nappaa.

        Mutta mitä taas olen profetioissa kuullut, ei siis missään Veijosten tai Pihojen ennusteluissa, niin olen kuullut Jumalan kummallisen uskollisuuden kansaansa kohtaan. Sama on pätenyt myös pakana kisitityihin. Seitsenkertainen siunaus puhuttelee vaan kummasti. Omaisuuskansassa , olipa se mikä tahansa on jokin suuri siunaus, voima ja pyhyys, kunnia. Vaikea selittää näin sekulaarilla palstalla.
        Mutta olen kuullut sen huminan...


    • kristittyabc

      Vai Israel ei olisi valittu kansa. Uskomaton väite KTS:tä. Mikä mies sinä olet?

      Kyllä Raamattu kertoo aika hyvin sen, että Jumala on uskollinen Israelille loppuun asti. Hän kääntää lopun ajoilla osan juutalaisista kristityiksi.

      Jumala tulee näyttämään Israelia vastaan kääntyneille kansakunnille, kuka täällä on Jumala ja että Israel tulee olemaan voittamaton, vaikka saisi haavoja hyökkäyksessä Israelin päälle.

      • KTS (Ei kirj.)

        Mikä siinä on lössillä niin vaikeaa ymmärtää, että Jumala vaikka onkin uskollinen, on ihmisellä oikeus olla uskoton ja se on siinä.

        Kaikessa muussa yhteydessä tää lössi kyllä jaksaa posmottaa siitä, kuinka Jumala ei ketään pelasta väkisin ilman että ihminen on ensin uskollinen.

        Nuo raamatunkohdat osoittavat VÄÄJÄÄMÄTTÖMÄSTI kuinka jumalan liitot ovat EHDOLLISIA ja ihmisen koska tahansa rikottavissa.

        Meillä on nyt uusi ja parempi liitto ja parempi valittu kansa, SEURAKUNTA!

        Näin se vaan menee.

        HYVÄ!


      • Cooco

        "Hän kääntää lopun ajoilla osan juutalaisista kristityiksi. "

        Sitä ennen Hän kääntää KAIKKI kansat Israelia vastaan.

        Mitenkäs muuten tuo, kun sinäkin sanot, että Jumala kostaa Israelia vastaan kääntyneille kansoille, mutta Raamattu sanoo selvästi, että kaikki kansat kääntyvät Israelia vastaan? Eli Herran tahto on kostaa kaikille?


    • filadelfi

      Jaakobin (Israelin) heimo on perivä perintönsä (Ob.17).
      Hoos.1:10. Mutta israelilaisten luku on oleva niin kuin meren hiekka, jota ei voi lukea (Vert.Room.9:25-27).

      Israelin valtion synty ovat Raamatun profetioiden täyttymistä;
      Aam. 9:14-15. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.

      • on se

        just niin- puhut asiaa Filadelfi.


    • asdfghijkl

      "Älä ylpeile jaloja oksia kohtaan, muutoin sinäkin leikataan pois, ja ne jälleen istutetaan!" Uuden Testamentin mukaan.

      • KTS (Ei kirj.)

        Otetaas tähän vähän Uutta Testamentiia ja katsotaan kuka tässä oikein ylpeilee:

        Matteuksen evankeliumi:
        3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.


    • Shalom Israel

      Näet paljon vaivaa israelin kansaa vastaan,et varmasti jää palkatta.Jatka vaan samaan tyyliin,raamatussa on kyllä kerrottu miten heille käy jotka Israelia vastaan.

      • KTS (Ei kirj.)

        Minä suhtaudun tasapuolisen kriittisesti kaikkiin kansoihin ja se on kristillisyyden perusajatus sillä Jumalakaan ei katso henkilöön.

        HYVÄ!


      • Anonyymi

        Jos pitää uhkailujen voimalla puoltaa Israelia rikoksissaan,niin anti olla.


    • tässä ohje

      Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
      maata käy voimalla valloittamaan.
      Satana väijyvi julmana juuri
      valmiina sieluja vagitsemaan.
      Maailman ruhtinas miettivi ansaa
      turmiohon miten syöksisi kansaa.

      Auta, kun saatana, maailma , liha
      syntien orjaksi taivutavat.
      Kun tämän maailman ystävyys, viha
      pois sinun luotasi houkuttavat.
      Anna sä kuoloas aina mun muistaa,
      että voi ylpeän mieleni suistaa.

      Auta, oi Jeesus, ja suo valos loistaa
      juonia saatanan paljastaen.
      Kun sanas multa ne tahtovat poistaa
      kulkien vaatteissa hurskauden.
      Suo, että henget mä ain erottaisin
      valheesta voiton mä kauttasi saisin.
      Virsi 434, Gummerus 1940

      • Herran kansa Israel

        Jumalan inspiroima virsi Israelin vastustajillekin. Ihan kriittisen tasapuolisesti, --"sillä Jumala ei katso henkilöön." Ole rauhassa, Jumala kyllä tietää jokaisen liikkeesikin, jopa ajatuksesikin.


      • ajatuskin luetaan
        Herran kansa Israel kirjoitti:

        Jumalan inspiroima virsi Israelin vastustajillekin. Ihan kriittisen tasapuolisesti, --"sillä Jumala ei katso henkilöön." Ole rauhassa, Jumala kyllä tietää jokaisen liikkeesikin, jopa ajatuksesikin.

        Jos vastustaa Israelia, vastustaa myös Jeesusta Kristusta, joka oli ja on edellenkin Israelin heimoa. Elävä Jumala siis. Auta, oi Jeesus kun eksytys suuri...


      • Anonyymi
        ajatuskin luetaan kirjoitti:

        Jos vastustaa Israelia, vastustaa myös Jeesusta Kristusta, joka oli ja on edellenkin Israelin heimoa. Elävä Jumala siis. Auta, oi Jeesus kun eksytys suuri...

        Höpöhöpö. Sekapuljuko on Kristuksen väärti?


    • hoosianna eikä muuta

      Siispä - Hoosianna Daavidin poika. Kiitetty olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen.

    • Liittoa ei voida

      purkaa ihmisten toimesta ja Jumala on uskollinen vaikka rakkaudessa kurittaa.

      ´ Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa merta, niin että sen aallot pauhaavat, Herra Sebaot on hänen nimensä: Jos nämä [luonnon]lait väistyvät minun kasvojeni edestä, silloin myös Israelin jälkeläiset lakkaavat olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan. Näin sanoo Herra: Jos taivaat ylhäällä voidaan mitata ja maan perustukset alhaalla tutkia, vasta silloin minä hylkään kaikki Israelin jälkeläiset kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra. ´ (Jeremia 31:35-)

      Aivan selvästi Jumalan liitto Israelin juutaisten kanssa kestää ja nähdään Jerusalemin viikunapuun lehteen tulemisessa myös. Tärkeää on tuntea nämä asiat ja Jeesus Juutalaisten Kuninkaana ja Israelin Herrana ja koko maailman Vapahtajana.

      Nyt anoen KTS tutkimaan tätä asiaa nöyränä lapsenmielisenä eikä ylpeänä pakanana.

    • KYLLÄ ON LUE ROOM.11

      1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

      2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
      3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

      4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
      5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
      6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

      7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
      8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
      9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
      10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
      11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

      12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
      13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
      14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
      15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
      16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

      17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
      18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
      19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
      20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.

      21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
      22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
      23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
      24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

      25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
      26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
      27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

      28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
      29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
      30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
      31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
      32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

      33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
      34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
      35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
      36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 11:1&rnd=1355863999978

      • Shalom! Shalom!!!!,

        Valitettavasti KTS on tässä mielessä eksyksissä, ettei ymmärrä juutalaisien osuutta pelastushistoriassa. Hänellä on terveitä kommenttejs, mutta on pimeydessä juutalaisten kohdalla. Ei juutalaiset kaikki ole sitä pelastuvaa kansaa, niinkuin sanassa on sanottu. Siinä on KTS on oikeassa. Hän ei näy ymmärtävän, että israelilaisia kohtaa kauhea käsittely, ennenkuin se kääntyy Messiaansa puoleen ja PELASTUU(vain 1/3). Judaismi ym. on epäjumalan palvelusta ja sitähän ei Raamattu peitäkään, vaan kertoo suoraan. Mutta luoaustaan Israelille Jumala ei peru ja TÄSSÄ ON SE POINTTI. Kaikesta huolimatta Israelin jäännös on se, joka on pelastuva, AMEN?


      • KYLLÄ ON LUE ROOM.11
        Shalom! Shalom!!!!, kirjoitti:

        Valitettavasti KTS on tässä mielessä eksyksissä, ettei ymmärrä juutalaisien osuutta pelastushistoriassa. Hänellä on terveitä kommenttejs, mutta on pimeydessä juutalaisten kohdalla. Ei juutalaiset kaikki ole sitä pelastuvaa kansaa, niinkuin sanassa on sanottu. Siinä on KTS on oikeassa. Hän ei näy ymmärtävän, että israelilaisia kohtaa kauhea käsittely, ennenkuin se kääntyy Messiaansa puoleen ja PELASTUU(vain 1/3). Judaismi ym. on epäjumalan palvelusta ja sitähän ei Raamattu peitäkään, vaan kertoo suoraan. Mutta luoaustaan Israelille Jumala ei peru ja TÄSSÄ ON SE POINTTI. Kaikesta huolimatta Israelin jäännös on se, joka on pelastuva, AMEN?

        Samoin myös osa pakanakansoista pelastuu vain osa ei kaikki.

        Ei koko pakanakansakuntien joukko ole valittua, vain he metsäpuun oksat jotka on oksastettu jalojen oksien rinnalle.

        Joten ei hänelle ole syytä rehennellä kun koko suomi ja evlut suuntaus on pimeyden ytimes (siinä missä suurinosa juutalasia). Jos muuta väittään evlut jäsenet niin menköön ensin kadulta ihmisiltä kysymään mitä ilosanoma evankeliumi hänelle tarkoittaa ja onko Herra Jeesus Kristus Herrasi ja pelastajasi!

        Usko ilman tekoja on kuollut, tekoja ja suun tunnusta tarvitaan!

        KTS kirjoittaa pääsääntöisesti hengellisesti epäterveen ja sairaanmielen viha kommenteja ja pitkiä viha puheita kuten oli Lutherilla juutalaisia kohtaan ja köyhiä saksan talonpoikia kohtaan.

        Israelvastaista korvausteologiaa edestava KTS fanittaa palestiinan valtiota ja hamas muslimeita jotka pakanakansaa, ilman syntien sovittajaa (jes.53).
        KTS voi lukea Israelia vastaan hyökkäävien muslimien ja pakanoiden kohtalon Joelin kirjasta 1-3 ! Tämä Joel profetia tapahtuu Herranpäivänä!


        Joel.1 & 2 & 3
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joel 1:1&rnd=1355880418202

        Shalom! Shalom!


      • E J K
        KYLLÄ ON LUE ROOM.11 kirjoitti:

        Samoin myös osa pakanakansoista pelastuu vain osa ei kaikki.

        Ei koko pakanakansakuntien joukko ole valittua, vain he metsäpuun oksat jotka on oksastettu jalojen oksien rinnalle.

        Joten ei hänelle ole syytä rehennellä kun koko suomi ja evlut suuntaus on pimeyden ytimes (siinä missä suurinosa juutalasia). Jos muuta väittään evlut jäsenet niin menköön ensin kadulta ihmisiltä kysymään mitä ilosanoma evankeliumi hänelle tarkoittaa ja onko Herra Jeesus Kristus Herrasi ja pelastajasi!

        Usko ilman tekoja on kuollut, tekoja ja suun tunnusta tarvitaan!

        KTS kirjoittaa pääsääntöisesti hengellisesti epäterveen ja sairaanmielen viha kommenteja ja pitkiä viha puheita kuten oli Lutherilla juutalaisia kohtaan ja köyhiä saksan talonpoikia kohtaan.

        Israelvastaista korvausteologiaa edestava KTS fanittaa palestiinan valtiota ja hamas muslimeita jotka pakanakansaa, ilman syntien sovittajaa (jes.53).
        KTS voi lukea Israelia vastaan hyökkäävien muslimien ja pakanoiden kohtalon Joelin kirjasta 1-3 ! Tämä Joel profetia tapahtuu Herranpäivänä!


        Joel.1 & 2 & 3
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joel 1:1&rnd=1355880418202

        Shalom! Shalom!

        Kannattaa huomata, että KTS tekee aktiivista duunia New World Order paholaisille. Hän esiintyy täällä uskovaisena, mutta valehtelee koko aja.


      • 234rtgf
        E J K kirjoitti:

        Kannattaa huomata, että KTS tekee aktiivista duunia New World Order paholaisille. Hän esiintyy täällä uskovaisena, mutta valehtelee koko aja.

        New World Orderia ei ole olemassa sen enempää kuin minkäänsortin paholaisiakaan. Ihmisillä voi olla mielipiteitä ilman että niihin pitää aina sotkea salaliittoteorioita ja kaiken maailman menninkäisiä.


    • KTS (Ei kirj.)

      Raamatun mainitsema lopun ajan salakavala eksytys on kristillinen siionismi ja israelfanituspolitiikka. Olemme torjuneet New Agen, kaupunkishamanismin sun muut veppulat mut tää judaismilaismessiaanisen myrkyn ujuttaminen seurakuntaan on pahempi vaara:

      http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html

    • tuhat ja yksi

      Kerkustelu "valitusta kansasta" on täysin väärillä raiteilla uskon harhan tähden.
      JA piste

      1. Kun uskovat eivät ymmärrä edes sitä asiaa , jotta Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset .
      2. Juutalaiset ovat itsestään kehitelleet opin "Jumalan valittu kansa ".
      3. Uskovat eivät ymmärrä ettei Raamattu ennusta mitään tähän aikaan eikä tulevaisuuteen.
      4. Mayakalenterin harhauskomus maailmanlopusta on opettavainen kertomus Kristinuskon erehdyttävästä ennustus perinteestä.
      5. NykyIsraelia ei ennusteta milllään tavalla Raamatun kertomuksissa .
      jne,,.

      Raamattu on uskontokirjallisuutta n, 2000 vuoden takaa ja vanhempaakin.
      Kuuluu sarjaan ollultismi ,samanismi , luonnonkansojen uskonnolliset riitit , sekä ettenki Egyptin Jumalten IS kultti.

      • jmr4

        Tässä näkee harvinaisen hyvin kuinka Raamatun ennustus kristittyjä vastaan kääntymisestä käy toteen. Israelin kohdalla ei ole mitään epäselvyyttä etteikö se olisi Jumalan valittu kansa ja siksi joka Israelia vastaan hyökkää, hyökkää Herraa vastaan. Näillä painotuksilla Israelin toimet esimerkiksi palestiinan alueilla ovat täysin oikeutettuja.

        Tämän ajan ihmiset ovat täysin saatanan vallassa ja maailman meno kuvaa loistavasti Jeesuksen sanoja: Löydänkö täältä enää uskoa ollenkaan?


      • Anonyymi

        VEDALAISUUDESSA EI OLE KÄSITETTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on ovat yleensä ÄÄRILIIKKEITÄ TAI POIKKEUKSELLISEN DOGMAATTISIA näkemyksissään, vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hinduille kovin järkeviä. Miksi? Koska heille henkisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon YLIVALLASTA TOISEEN NÄHDEN. Vedalaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän henkisen polun tunnusmerkki. Uskonnon ja minkä tahansa henkisen prosessin tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavalla, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyriksi jonkin toisen uskonnon puolesta TAISTELLEN TOISTA USKONTO VASTAAN? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella MUIDEN USKONTOJEN HALVENTAMISESTA eikä niin sanottuja "VÄÄRIÄ JUMALIA" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai DOGMAATTISISSA USKONNOISSA.


        Syynä tähän ei ole se, ettei vedalaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa VAPAUDEN käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen henkisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä henkisissä asioissa, vedalainen kulttuuri ANTAA HÄNELLE MAHDOLLISUUDEN tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN VALINTA.

        Siksi PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla
        mahdollisella tavalla henkisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai DOGMAATTISEN MÄÄRÄYSTEN AVULLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VEDALAISUUDESSA EI OLE KÄSITETTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on ovat yleensä ÄÄRILIIKKEITÄ TAI POIKKEUKSELLISEN DOGMAATTISIA näkemyksissään, vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hinduille kovin järkeviä. Miksi? Koska heille henkisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon YLIVALLASTA TOISEEN NÄHDEN. Vedalaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän henkisen polun tunnusmerkki. Uskonnon ja minkä tahansa henkisen prosessin tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavalla, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyriksi jonkin toisen uskonnon puolesta TAISTELLEN TOISTA USKONTO VASTAAN? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella MUIDEN USKONTOJEN HALVENTAMISESTA eikä niin sanottuja "VÄÄRIÄ JUMALIA" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai DOGMAATTISISSA USKONNOISSA.


        Syynä tähän ei ole se, ettei vedalaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa VAPAUDEN käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen henkisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä henkisissä asioissa, vedalainen kulttuuri ANTAA HÄNELLE MAHDOLLISUUDEN tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN VALINTA.

        Siksi PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla
        mahdollisella tavalla henkisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai DOGMAATTISEN MÄÄRÄYSTEN AVULLA.

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18265694/onko-totta-etta-jos-juutalaisia-ei-olisi-kaikki-ihmiset-joutuisivat-ikuiseen-helvettiin

        Niin oudolta kuin se kuulostaakin, jotkut jopa uskovat, että jos juutalaisia ei olisi olemassa (ovathan he Jumalan ”valittu kansa”), kaikkien ihmisten kohtalona olisi ikuinen helvetti. Tällaista on kuulunut monta vuotta, eivätkä ne koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua. Ymmärtäkää, että juutalaiset ovat kuin mikä tahansa muu kansa: Kaikkien kansojen keskuudessa on hyviä ja pahoja ihmisiä. Eikä voi olla olemassa sellaista asiaa kuin "valittu kansa". Jumalalla ei voi olla suosikkikansaa. Jos joku sanoo niin, se ei voi olla Jumala, vaan ihan joku muu. Joku, joka väittää olevansa jumala mutta ei ole sitä. Se on jotenkin sensuroitu tai muutettu tai jotakin lisätty, mutta se ei voi olla totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18265694/onko-totta-etta-jos-juutalaisia-ei-olisi-kaikki-ihmiset-joutuisivat-ikuiseen-helvettiin

        Niin oudolta kuin se kuulostaakin, jotkut jopa uskovat, että jos juutalaisia ei olisi olemassa (ovathan he Jumalan ”valittu kansa”), kaikkien ihmisten kohtalona olisi ikuinen helvetti. Tällaista on kuulunut monta vuotta, eivätkä ne koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua. Ymmärtäkää, että juutalaiset ovat kuin mikä tahansa muu kansa: Kaikkien kansojen keskuudessa on hyviä ja pahoja ihmisiä. Eikä voi olla olemassa sellaista asiaa kuin "valittu kansa". Jumalalla ei voi olla suosikkikansaa. Jos joku sanoo niin, se ei voi olla Jumala, vaan ihan joku muu. Joku, joka väittää olevansa jumala mutta ei ole sitä. Se on jotenkin sensuroitu tai muutettu tai jotakin lisätty, mutta se ei voi olla totta.

        Kyllä voi. Et vain ymmärrä, et tietenkään koska et ole uskova, sen huomaa jo näkemyksistäsi.
        Israel on Herran luvattu kansa, tämä on sanassa sanottu. Mutta emme puhu ihmisistä jotka asuvat Israelin valtion sisällä ja joilla on Israelin passi. Ei. Jumalan luvattu kansa, Israelin jäännös on Jaakobin suvun jälkeläisiä, joita on levittäytynyt ympäri maailmaa aikojen saatossa.
        Siksi Jaakobin, koska Jumala siunasi Jaakobin ja hänen sukunsa, ja antoi hänelle nimen Israel.
        Näin siis Jaakobin jälkeläiset ovat se luvattu kansa, Israelin sukukunta, Jaakobin jälkeläiset.
        Raamattu sanoo myös, siis näin sanoo Herra, ja minä kokoan kansani kaikkialta maan ääristä..


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumala ei valintaansa kadu. tullaan näkemään tulevina vuosina.
      Muista että Jeesus on lihallisesti Juudasta.

      • Anonyymi

        Ei vaikuta millään tavalla mihinkään asiaan.


      • Anonyymi

        Miksi Kristukseen liitetään tribalismia.


    • Anonyymi

      Sinä et ymmärrä Jeesuksen sanoja liittyen Juudaan (juutalaisiin). lue raamattus vähän paremmin niin ymmärrät mikä on Jeesuksen paluun ehto. löydät ne Jeesuksen omina sanoina . Lopeta korvaus-seurakuntam höpinä koska raamattu ei sitä puhu.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe