SemperFidelis tuossa kirjoitti useita viestejä että pelastukseen riittä usko ja se usko on sama kuin uudestisyntyminen.
Semperin mielestä uudestisyntymiseen ei tarvita Pyhällä Hengellä täyttymistä ja hän pitääkin sitä Raamatun opin vastaisena.
Noin minäkin olen arvellut Raamatun mukaan asian olevan, joskin siellä on myös pieniä ristiriitaisuuksia.
SemperFidelis: "usko riittää"
10
114
Vastaukset
- yykaakooneeviikuuse
semperi taistelee olkiukkoja vastaan ja siksi kirjoittaa mitä kirjoittaa.
- Suubael
"Usko rittää", niin mihin ?
Ef."..Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi..."
1.)".. sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin.." 2.)"..uskoviksi tultuanne.." 3.)"..pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,.."
"USKONKUULIAISUUS HÄNEN NIMEÄNSÄ KOHTAAN "
Room."..Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,.... että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa, ..."
Room."..Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta, mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,.."
Fil".. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte; sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi..."
1.PIet."..Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä.".." Peku yrittää sotkea toisen viestiä epämääräisellä taktiikallaan.
Totisen kolkkona 'huumormiehenä' Peku onnistuu kohtalaisesti, vaikka ilmeisesti hän ei "huomaa" omaa kolkkoa huumoriaan.
Olipa taktiikkansa ja 'huumorinsa' tahallista tai tahatonta, niin joka tapauksessa Pekulla on pallo vielä täysin hukassa - ainakin jos luulee minua onnistuvansa hämäämään.
Jokainen pelastusta etsivä ja totuutta rakastava ihminen varjeltuu eksyttäjien pauloilta, JOS hän on vilpitön sydämessään.
Pekulle toivotan oikein mukavaa joulun alusviikkoa!- KTS (Ei kirj.)
Semperi on oikiassa!
- Suubael
Vilpitön kapteeni ajaa laivansa kiville , ellei seuraa merikartan ohjeita, ja tee niiden mukaan.
Vilpittömyyteen tarvitaan lisäksi Jumalan Sanan tuntemusta, ja uskonkuuliaisuutta Hänen Nimeänsä kohtaan.
Room."..Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet...." (PETTÄVÄT VILPITTÖMIEN SYDÄMET ")
("..Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.." )
Jaak."..Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset. Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan; sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään...."Siinäpä Semperille hyvää opetusta.
Jokin asia hänen luonteessaan kehittää vihaa muita palstan kirjoittajia kohtaan, joka näkyy selkeästi hänen kirjoituksissaan.- Kuka voi enää auttaa
Pe.ku kirjoitti:
Siinäpä Semperille hyvää opetusta.
Jokin asia hänen luonteessaan kehittää vihaa muita palstan kirjoittajia kohtaan, joka näkyy selkeästi hänen kirjoituksissaan.Ihminen, joka on niin paatunut, että ei edes ymmärrä olevansa vihaa täynnä, on onneton ihminen. Semper.f alkoi toisten ihmisten opettajaksi ilman valtuutuksia ja seurauksena oli tuo kamala vihan tuottaminen.
Kuka voi enää auttaa kirjoitti:
Ihminen, joka on niin paatunut, että ei edes ymmärrä olevansa vihaa täynnä, on onneton ihminen. Semper.f alkoi toisten ihmisten opettajaksi ilman valtuutuksia ja seurauksena oli tuo kamala vihan tuottaminen.
Siltä näyttää.
Semperi edelleenkiin huitoo turhaan samoja tuulimyllyjä vastaan kuin ennenkin.- vientiä on
Pe.ku kirjoitti:
Siltä näyttää.
Semperi edelleenkiin huitoo turhaan samoja tuulimyllyjä vastaan kuin ennenkin.Poikasi otti uskovien kasteen ja se salattiin sinulta. Kenen vaimo lähti ja nyt liitelee parketeilla sen miehen, ei vaan miesten kanssa?
* Eiköhän ne ristiriitaisuudet ole Pe.kun omassa päässä. Ja ymmärrt väärin, jos Pyhän Hengen kaste ei kuulu uskoville, mutta se ei ole mikään pakko kaste, sen saa jos haluaa ja anoo sitä, mutta sitä ennen on kriteerinä uudestisyntymä, vain verellä pestyyn sydämeen Jeesus vuodattaa Pyhän Hengen lahjan. Miten on Pe.ku, etkö jo kohta ala anomaan armahdusta ja synnin päästöä Jeesukselta Kristukselta, pilkaamisen ja väärän ns. "opetuksesi" sijasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482