voxra

sanna...

hei, mulle alotettiin juuri voxra niminen lääkitys. onkohan kellään tietoa/kokemuksia kyseisestä lääkkeestä... auttaako hyvin masennukseen, millasia sivuoireita/haittavaikutuksia? tiedän että vaikutus on yksilöllistä mutta silti olisi kiva tietää...

10

2416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voxra

Mulla oli alussa oksettava olo ja muutaman panniikki/ahdistusolo. Eipä juuri muuta. Vähentää nälän tunnetta. Vielä olisi tarkoitus nostaa kuukauden päästä annostusta. Olo ei ole mennyt ainakaan huonompaan suuntaan.

• Jumissa

Itse aloitin lääkkeen tänään. Mulla vaikea masennus ja uupumus sekä erittäin pahaa ahdistuneisuutta. Päivät menee makoillessa ja itkiessä. Ahdistuskohtaukset niin vaikeita,että pelkään etten selviä ja pöpilä kutsuu ja lopulta vain itken. Pää kokoajan ihan sumussa ja keskittymiskykyä ei ole edes kotitöihin en. Toivon todella että voxra alkaisi auttamaan. Kirjoittelen tänne tuntemuksiani jatkossakin että miten lääkkeen sisäänajo menee. Toivottavasti myös ketjun aloittaja kertoilee kuulumisiaan :-)

• sanna...
        Jumissa kirjoitti:

Itse aloitin lääkkeen tänään. Mulla vaikea masennus ja uupumus sekä erittäin pahaa ahdistuneisuutta. Päivät menee makoillessa ja itkiessä. Ahdistuskohtaukset niin vaikeita,että pelkään etten selviä ja pöpilä kutsuu ja lopulta vain itken. Pää kokoajan ihan sumussa ja keskittymiskykyä ei ole edes kotitöihin en. Toivon todella että voxra alkaisi auttamaan. Kirjoittelen tänne tuntemuksiani jatkossakin että miten lääkkeen sisäänajo menee. Toivottavasti myös ketjun aloittaja kertoilee kuulumisiaan :-)

kiitos viestistäsi :) mulla on myös vaikea masennus ja ahdistuneisuutta, dignoosina on skitso affektiivinen häiriö, masennusoireinen muoto. toivottavasti lääke auttaa meitä kumpaakin! pari päivää olen vasta lääkettä syönyt, enkä ole vielä muutosta huomannut, ehkä muöhemmin sitten...

• kohto

Hei.

Aloitin Voxra-lääkityksen keskiviikkona, eli toissapäivänä. Ainoana sivuvaikutuksena olen huomannut pyörrytyksen tunteen. En osaa sanoa tuleeko olo Voxrasta, vai siitä, että lopetin edellisen mielialalääkityksen. Mutta epäilen sen johtuvan Voxrasta. Annokseni on alussa 150 mg ja tarkotuksena olisi nostaa se muutaman viikon päästä 300 mg:aan.

Itselläni on myös diagnoosina skitsoaffektiivinen mielialahäiriö, masennusoireinen muoto.

Kertokaa muutkin ko. lääkkeen käyttäjät miten olette pärjäilleet. :)

• Jumissa

Kamalaa päänsärkyä ollut koko illan, samoin silmiä särkee ja jotain outoa häikkää näössä. Reaktiokyky hidas.. Meinasin ajaa kolarin kun piti pakon sanelemana kaupassa käydä. Ahdistus myös Voimistunut.... Ja se on muutenkin ollut rajua ennen lääkitystä.

• tahtois voxraa

En tiedä voinko aloittaa tätä. Nyt menee venlafaxin, suositeltiin sen päälle voxraa. Ongelma on siinä että syön päivittäin tramadolia 400-450mg ja lyricaa 375mg. Ei taida sopia yhteen? onko kellään tietoa?

• mrs53

Olen popsinut 1,5 vuotta Venlafaxinia. Viimeisen vuoden ajan maksimiannostuksella, mutta ei enää sekään auttanut vaikeaan masennukseen.Venlaa laskettiin pikkuhiljaa alas ja lopulta lopetin kokonaan.

Heti seuraavana päivänä aloitin Voxran, aluksi 150gr annostuksella.

Nyt on neljäs päivä menossa ja eilen tulivat ensimmäiset sivuvaikutuset, eikä kovin mukavat. jomottavaa päänsärkyä koko päivän, etovaa oloa ja rajua oksentamista, huimausta, silmien liikkeet sattuvat , enkä myöskään nukkunut koko yönä. En voisi kuvitellakaan, että olisin voinut mennä autonrattiin!

Tämä päivä on alkanut paremmin...mutta katsotaan nyt iltaa kohden.
      Huh...kauankohan nämä sivuoireet jatkuvat?

• Zena*

Itse olen syönyt voxraa annoksella 150mg. Heti ensimmäisenä päivänä alkoi kamala päänsärky että meinas kallo haleta. Ja oksenus lensi tietenkin.

Nyt olen syönyt 30 päivää kyseistä lääkettä.
      Itken joka päivä eikä mikään tunnu miltään. Vuoteen en ole painajaisia nähnyt mutta nyt kuukauden sisällä nyt jo 4krt. Kiitos Voxran!

Puhuin hoitajani kanssa joka konsultoi lääkäriä että katsotaan nyt 6-8 viikkoa ja mietitään sitten jatkoa.

Olen masentunut, on ahdistuneisuushäiriötä ja paniikkihäiriö.
      Syön pari muuta lääkettä Voxran rinnalla, mm. Lyricaa, azonaa ja melatoniinia..

Jos tälläinen olo jatkuu vielä pitkään, lopetan, kiitos mulle riittää.

Kerotoilkaas muut kukauden- kahden kohdalla (myös vähän aikaa syöneet) olotilojanne, olisi kiva kuulla miten muilla menee :)

Hyvää tätä vuotta :-) !

• sanna...

nyt olen n. kolme viikkoa syöny voxraa. aluksi tuli kauhea ahdistus, itkukohtauksia, toivottomuuden tunteita ym. nyt ovat vähän helpottaneet, mutta voin sanoa että tona kolmen viikon aikana olen itkenyt varmaan enemmän ku koko viime vuotena. ruokahalu mennyt, mikä on omalta kannaltani hyvä koska olen ylipainoinen, paino onkin jo mukavasti tippunut (johtunee myös ruokavalion muutoksista terveellisempään suuntaan) sitten on ollut heikko olo, muutaman kerran olen melkein pyörtynyt jne. mutta positiivista on että olen pirteämpi, jaksan paremmin hoitaa asioita, ennen olin koko ajan todella väsynyt ja nukuin paljon. toivottavasti haittavaikutukset poistuvat ja olo vielä paranee :)

• Minniriina

Käytin Voxraa 300mg puoli vuotta. Ei sopinut mulle ollenkaan. Lääkärin mielestä oli hyvä lääke, vaikka olin itsetuhon partaalla koko tuon puoli vuotta :( Ei auttanut energian puutteeseen eikä masikseen. Makoilin vaan kotona kaiket päivät. Nyt puran sitä pois pikkuhiljaa itsekseni ja olo on huomattavasti kohentunut. Jaksan touhuilla ja tehdä asioita :) Lääkäri jätti mut omilleni kun huomasi että lääke ei auttanut ja kun olin epätoivoinen ja tappamassa itseäni :( ei vissiin kestänyt sitä että sekään lääke ei purrut. mut ei se haittaa, mä pärjään hyvin näin. ajatukset on jo huomattavasti valoisammat ja olen iloisempi :) en sellaista lääkäriä kaipaakaan...lääke sai mut kans itkemään ja nyt olen tyytyväinen, että pian tuo mömmö on pois mun elimistöstä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe