Mietteitä.....

Hanna.

Olen kirjoitellut tuolla rajatieto-palstoilla ja nyt on siellä kiihkeä riita, onko selvännäkö ok vai ei?
Kävin 10. vuotta sitten selvännäkijällä.
Hän sanoi että mieheni syyllistyy aviorikokseen ja siitä syntyy myös lapsi.
En uskonut, koska liittomme oli vahva.
Kului 2-vuotta ja mies kertoi eräänä aamuna että on pettänyt minua ja suhteesta on syntynyt lapsi. Perheessämme oli ennestään 3 lasta, ja olin tyrmistynyt.
Hän rukoili armoa ja pyysi anteeksi, minä annoin anteeksi.
Sen jälkeen naisen suku toi lapsen näytille, koska sukulaiset olivat hienovaraisesti karkottaneet lapsen äidin johonkin. Koska lapsi oli puoliksi somali, olin todella tyrmistynyt....sitäkään en tiennyt heti.
Suku pyysi armoa ja ehdotti jos minä kasvattaisin lapsen mieheni kanssa?
Lopulta päädyin ehdotukseen ja mieheni sai huoltajuuden, minä olen kasvattiäiti.
Salasimme syrjähypyn kaikilta ja salassapito on ollut raskasta.
Valhe on uponnut kaikilta läpi, olemme antaneet käsityksen adoptiosta, koska viimeinen synnytys oli rankka ja kohtuni jouduttiin poistamaan.
Rakastan tyttöä yli kaiken, mutta sitä en koskaan tule kieltämään ettenkö toivoisi lapsen olevan valkoinen....se tuo mieleen aina sen naisen Somaliasta.
Asuuko minussa rasisti, koska olen alkanut inhoamaan lapsen piirteitä..turpeita huulia ja pitkiä jäseniä. Lapsi on vasta 9 ja itse olen 40. Vuotias, olen suunnitellut jättäväni mieheni koska biologiset lapsemme ovat kaikki 18. täyttäneitä kohta, nuorin täyttää kohta 18.

13

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos aluksi että osoitat luottamuksesi kirjoittamalla rasismipalstalle.

Itse ongelmasi - avioliitossa tehtävät ratkaisut kuulunevat muille palstoille - mutta kysymykseesi pyrin omalta osaltani kykyni mukaan vastamaaan.

Olen tämän palstan luotsi (siis entinen sheriffi). Pohdiskelemme täällä näin olen enempi ihmisoikeudellisia kysymksiä - mutta oma ongelmasi tietyllä tavalla sivunnee kumpaakin.

Hienoa että, kaiken perhe-elämän myllerryksesi jälkeen, kykenet sanoa rakastavasi lasta joka ei ole sinun omasi. Tämä on jo siitä syystä arvostettavaa, kun monet pohdiskelevat samoja tunoja omien biologosten lastensa kanssa.

Tärksintä perheasioisaa on tunne siitä, että perheyhteisö on yhtä. On rakkautta. Sitä sinä olet kyennyt osoittamaan - enkä sen vuoksi olisi hirveän huiolissani sen enempää sinusta - kuin tytöstäkään.

Yhdenvertaisuus on perustuslakiimme kirjattu asia. Se on koettu niin tärkeäksi siksi, että me ihmiset olemme, loppujen lopuksi, samanlaisia. Maailman toisella puolella ihminen saattaa olle sinulle täydellinen "sielunsisarus" - ja naapurisi voi olla "aivan eri maata".

Rasistisuus ei ole tunteen vallassa oleva asia. Rasistisuus ei ole tunne, rasistisuus on - aina valinta.

Jokaisella meillä sen sijaan varmaan on odotuksemme kun näemme, mustan, valkoisen, kansallipukuisen, rastatukkaisen ihmisen. Osa odotuksista on myonteisiä, osa ehköä kieletisiä.

Mutta pelkät odotukset eivät ole rasismia - vaikka ne eivät pitäisi paikkaansakaan.

Rasimia on ainoastaan toiminta - sanominen tai muut teot - jotka loukkaavat toista ihmistä . Rasistisesti.

Koska olet huolissasi omasta rasistisuudestasi, tidät että se on väätin - sinä et ole rasisti.

Pidä huolta tytöstä. Ole ylpeä hänestä. Jos hänessä on jotain sinulle vierasta, se ei ole sinun aiheuttamaasi - eikä itse tytölle rasite, jos sitä eivät muut siksi tee.

Ja sinun tehtäväsi on se estää.

Tärkeintä on rakkaus. Niin sinulle itsellesi. Kuin lapsellsei - vaikka hän ei sinun olekaan.

• vast.

Pystyisitkö itse samaan?

• vast. kirjoitti:

Pystyisitkö itse samaan?

Siihen suuntaan mielestäni tulee pyrkiä - koska lapsi ei ole merkitystä onko hänen kanssaan koko hänen elämänsä elänyt nainen äiti vai äitipuoli.

Onnistuminen on aina sitten oma juttunsa. Mutta näen - kellä tahansa, joka "Hannan" asemassa on - siihen hyvät mahdollisuudet.

• ¢
        Mover kirjoitti:

Siihen suuntaan mielestäni tulee pyrkiä - koska lapsi ei ole merkitystä onko hänen kanssaan koko hänen elämänsä elänyt nainen äiti vai äitipuoli.

Onnistuminen on aina sitten oma juttunsa. Mutta näen - kellä tahansa, joka "Hannan" asemassa on - siihen hyvät mahdollisuudet.

Mover

Poistit tästä mielivaltaisesti viestin.

Olet rikollinen.

• Oikea valinta

Jätä ihmeessä, ei se ole sinun lapsesi eikä sinun hommasi sitä paapoa.

Sano ex-ukollesi, että muuttaa somppulandiaan.

• vittuunko sen äiti

on mennyt?

• ¢
        vittuunko sen äiti kirjoitti:

on mennyt?

Moverin vastauksista päätellen, Moverin itse keksimä tarina.

Tuollainen provoilu on s24 säännöissä ankarasti kielletty. On sensuroinutkin tässä tuttuun tyyliin, että: "TÄMÄ ON MINUN KESKUSTELUKETJU JA MINÄ MÄÄRÄÄ MITÄ TÄHÄN SAA KIRJOITTAA(!)".

• ¢­­

mihinkäs tästä on hävinnyt se asiallinen viesti, joka oli kirjoitettu samaan aikaan kuin tuo minun sontapläjäys 25.12.2012 17:06

• Tässä ei ole ikinä ollut asiallista viestiä, kuoma hyvä!

• ex-seriffi)

"Tässä ei ole ikinä ollut asiallista viestiä", EI EDES MINUN T. mover ex seriffi

• Onhan tuo tuossa...

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      125
      2611
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      52
      2008
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      134
      1750
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      19
      1638
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      114
      1538
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1288
    7. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1015
    8. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1008
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      46
      952
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      897
    Aihe