Normaalipainoisuus on nykyään todella epänormaalia

timmi mies

Kaiken järjen mukaan normaalipainoisuuden pitäisi olla se tilan, johon ihmisten tulisi pyrkiä. En tiedä, liikunko väärissä piireissä, mutta olen törmännyt nykyisin ennemminkin siihen, että sitä pidetään epänormaalina. Sana normaalius myös käsittää sen, mikä on tavallista. Tämä aikaisemmin määritelty "normaali" ei ole enää sitä, mitä valtaväestö edustaa. Normaalipaino on nykyisin epänormaalipaino.

Kaiken järjen mukaan pitäisi myös olla ylpeä siitä, ettei ole lihava. Omalla kohdalla näin ei suinkaan ole. Olen 30-vuotias mies, ja painoindeksini on n. 22,45. Indeksien mukaan olen normaalistakin normaalimpi. Mikään riisikeppi en ole vaan jäntevä ja solakka. Tämä myös näkyy peilikuvasta. Läskiä ei juurikaan ole, koska urheilen ja kuntoilen melko paljon.

Ongelmani on, että oudolla tavalla häpeän sitä, että olen valtavirrasta poikkeava, ja siksi kumppanin löytäminen on vaikeaa. Kun katson peiliin, niin oma peilikuvani näyttää normaalilta. Kun siihen viereen tulee joku ylipainoinen ystävä (jota 80% ystävistäni edustaa) tunnen itseni todella epänormaaliksi ja pieneksi. Työpaikalla on eräs todella lihava nuori nainen, joka kertoo syöttävänsä miesystäväänsä, ettei tämä näyttäisi niin pieneltä. Hän on myös patistanut tämän miehen salille, koska "miehen tulee olla miehen kokoinen". Itse hän sanoo olevansa "kurvikas". Varmasti ne vatsamakkarat ja roikkuva löysä niskan seudulla ovat sitten sitä kurvikkuutta, jota itse en ole vain koskaan ymmärtänyt :(. Olen nähnyt myös tämän naisen miehen. Hän oli kyllä todella iso - isomahainen ja pyöreäpäinen.

Työpaikalla, yhteisissä illanvietoissa, ravintoloissa, kokouksissa ym. törmään siihen ilmiöön, että nykyään ihmiset ovat aivan hirveän isokokoisia. Enkä tarkoita tällä nyt kiinteitä tai lihaksikkaita vaan ylipainoisia ja löysiä. Naisten reidet ovat todella paksut, ja peppu kuin seitsemän leivän uuni. Itsetuntoani ei imartele lainkaan varsinkaan, kun töissä naiset käskevät minun syödä enemmän. En voi ymmärtää, mitä nämä naiset oikein ajattelevat. He ovat lähes kaiken aikaa kahvilla ja syömässä, selailevat ruokaohjeita lehdistä. Aikovat kyllä aina jäädä dieetille, mutta mitään tuloksia ei ole ainakaan vielä tullut esille.

Tavallaan tajuan, ettei "vika" ole varsinaisesti minussa vaan kyse on laajemmasta ilmiöstä koko maailmassa, mutta silti oudolla tavalla tunnen häpeää asiasta. En myöskään koskaan voisi nähdä itseäni noiden lihavien naisten rinnalla. Vaikka parempihan se varmasti olisi kuin ei mitään. Ja uskon myös, että he haluavat tuntea itsensä pieneksi perhoseksi miehen vierellä. Sinne on siis aika paljon matkaa, jotta näyttäisin mammutilta. Välillä tuntuu, että oikeasti sekoan koko asiasta. Jos kerrankin törmää johonkin normaalipainoiseen tyttöön, niin käytännössä hän aina paljastuu varatuksi. Milloin oikeasti normaalista on tullut epänormaalia?

18

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukotus1

      Hyvää jouluaattoa kaikille läskeillekin.

    • lifemocker

      ongelma on vain siinä että ajattelet liikaa

      • totta!857857845789

        Liikaa ja vääriä asioita. Ihmisillä siis on aivot, millä ajatella ja sitten ne haaskaa aikansa tuollaisiin ja vastaaviin yhtä typeriin ajatteluihin.
        Ei ihme, että maailma on jamassa, missä on.
        Ihmiset siis ajattelee sittenkin jopa pitkästi (joskus mietin, ettei ne apinat mitään ajattele) mutta vika ei olekaan määrässä vaan laadussa.


    • Sonja,,,

      Valtavirta määrittelee ihanne asiat. Aika monis kulttuureis on historiassakin jumaloitu rehevii naisii. Luurangot ei kiinnosta naisiakaan,,,

      • lihasta peliin

        olen lihaksikas eikä läskiä löydy, vaadin myös että tuleva naiseni on hyvässä kunnossa koska itsestään huolehtiminen kertoo jotain ihmisen persoonasta ja geeniperimästä. Haluan lapsilleni hyvän äidin ja parhaan mahdollisen geeniperimän siksi lihavat naiset eivät käy minulle.


      • Sonja,,,
        lihasta peliin kirjoitti:

        olen lihaksikas eikä läskiä löydy, vaadin myös että tuleva naiseni on hyvässä kunnossa koska itsestään huolehtiminen kertoo jotain ihmisen persoonasta ja geeniperimästä. Haluan lapsilleni hyvän äidin ja parhaan mahdollisen geeniperimän siksi lihavat naiset eivät käy minulle.

        Tulet kyllä jäämään yksin tota menoo, mut eipä se mua haittaa. Siedät jäädäkkin. Miehet ootte kyl helvetin pinnallisii. Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo.


      • lihasta peliin
        Sonja,,, kirjoitti:

        Tulet kyllä jäämään yksin tota menoo, mut eipä se mua haittaa. Siedät jäädäkkin. Miehet ootte kyl helvetin pinnallisii. Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo.

        niinpä niin, naiset saavat kyllä vaatia miehltä ulkonäkövaatimuksia, mihen pitäisi olla pitkä ja komea mutta auta armias jos mies vaatii jotain naisen ulkonäöltä niin heti ollaan pinnallisia ja sovinisteja. Miehen pitäisi siis ottaa minkälainen ihrakasa tahansa, ei ainakaan minulle


      • nainen 76768
        Sonja,,, kirjoitti:

        Tulet kyllä jäämään yksin tota menoo, mut eipä se mua haittaa. Siedät jäädäkkin. Miehet ootte kyl helvetin pinnallisii. Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo.

        Höpönlöpön. Lihavuus ei ole tervettä ja jos se olisi kauneusihanne, hollywood tähdetkin olisi lihavia. Ei, siellä on muutama muodokas, normaalipainoinen, jotka vahvistavat säännön. Ei muita. Lihavuus ei ole kaunista ja se siitä. Urheilullisuus ja terve paino on, nimittele sitä miksi nimittelet, mutta tosiasioita se ei muuta. Nykyään halutaan aina mukamas enemmän kuvaan "normaalipainoisia" (eli min. 15 kg ylipainoisia) ja "muodokkaita naisia" (eli selkeästi ylilihavia), mutta niitä ei ole mainoksissa jne. siksi, että ne ei näytä niin hyvältä eikä terveeltä. Pitää kestää tosiasiat, läskiksi pääsee kuka tahansa, jo ihan laiskuudella.

        Pyöreä on 90% tapauksista missä sanaa käytetään minimissään 10-15 kg ylipainoinen eikä näytä lähellekään niin hyvältä kun normaalipainoinen ja hyväkuntoinen. Kenenkään mielestä, ei edes niiden pyöreiden, jos ne on rehellisiä.

        Onneksi rakkaus ei kuitenkaan katso pelkkää ulkonäköä.


      • Sonja,,,
        nainen 76768 kirjoitti:

        Höpönlöpön. Lihavuus ei ole tervettä ja jos se olisi kauneusihanne, hollywood tähdetkin olisi lihavia. Ei, siellä on muutama muodokas, normaalipainoinen, jotka vahvistavat säännön. Ei muita. Lihavuus ei ole kaunista ja se siitä. Urheilullisuus ja terve paino on, nimittele sitä miksi nimittelet, mutta tosiasioita se ei muuta. Nykyään halutaan aina mukamas enemmän kuvaan "normaalipainoisia" (eli min. 15 kg ylipainoisia) ja "muodokkaita naisia" (eli selkeästi ylilihavia), mutta niitä ei ole mainoksissa jne. siksi, että ne ei näytä niin hyvältä eikä terveeltä. Pitää kestää tosiasiat, läskiksi pääsee kuka tahansa, jo ihan laiskuudella.

        Pyöreä on 90% tapauksista missä sanaa käytetään minimissään 10-15 kg ylipainoinen eikä näytä lähellekään niin hyvältä kun normaalipainoinen ja hyväkuntoinen. Kenenkään mielestä, ei edes niiden pyöreiden, jos ne on rehellisiä.

        Onneksi rakkaus ei kuitenkaan katso pelkkää ulkonäköä.

        Kuule, lihavuus ja urheilullisuus ei pois sulje toisiaan eikä myöskään lihavuus ja kauneus. Haloo, miksi en tunne juuri yhtään pariskuntaa, jossa toinen osapuoli olisi ennemmin laiha kuin terveen pyöreä! Ehkä siksi, että ihmset oikeasti arvostavat eri asioita mitä Hollywoodit ym. suoltaa.


      • Sonja,,, kirjoitti:

        Tulet kyllä jäämään yksin tota menoo, mut eipä se mua haittaa. Siedät jäädäkkin. Miehet ootte kyl helvetin pinnallisii. Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo.

        "Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo."
        En sano tuohon väittämään mitään, mutta paremmalta näyttää ainaki mun silmään sellainen nainen siis :)


      • Normihemmo
        Sonja,,, kirjoitti:

        Kuule, lihavuus ja urheilullisuus ei pois sulje toisiaan eikä myöskään lihavuus ja kauneus. Haloo, miksi en tunne juuri yhtään pariskuntaa, jossa toinen osapuoli olisi ennemmin laiha kuin terveen pyöreä! Ehkä siksi, että ihmset oikeasti arvostavat eri asioita mitä Hollywoodit ym. suoltaa.

        Nyt puhuttiinkin normaalipainoisista. Urheilullisella tarkoitetaan yleensä myös ulkoista olemusta, eikä siihen kuulu isot vatsamakkarat tai hyllyjä takamus.

        Urheilullinen normaalipainoinen on ihan eri asia kuin anorektisen laiha. Ihmiset jostain syystä unohtavat että siinä pyöreän ja laihan välissä on se normaalipainoinen, joka on se paras vaihtoehto ja sopii useimmille parhaiten.


      • Ei bbw:lle
        itmies kirjoitti:

        "Oikeesti pyöreä ihminen on terveemmän näköinen kuin laiha kuikelo."
        En sano tuohon väittämään mitään, mutta paremmalta näyttää ainaki mun silmään sellainen nainen siis :)

        No sulla onkin se pullukkafetissi.


    • Mies1985

      Niin kulunut aihe ettei kirjaimet tahdo enää kestää.

    • MMies

      NÄIN ON! ÄMMIEN PERSEET OVAT LEVINNEET NIIN PALJON VUOSIKYMMENIEN SAATOSSA, ETTÄ AUTOJA JA PARKKIPAIKKOJA ON JOUDUTTU LEVENTÄMÄÄN!

      NIIN!

      HAHA! :D

    • Terve ja ylipainoine

      Ne ihannepainoiset himoliikkujat tuntuu myös sairastelevan eniten. Mieluummin terve ja ylipainoinen. Sairaalloinen lihavuus on sitten asia erikseen.

    • ei kaikki....

      Ns. normaalipainoisia miehiä on paljonkin. Nämä vaan ovat useimmiten lihaksettomia naismaisia miehiä. Mieluummin jokunen ylimääräinen kilo kuin sellainen mies.
      Itse olen ollut koko aikuisikäni samanlainen kun nyt. Paino-indeksi 21-22. Rasvaa siellä missä pitää ja sopivasti lihastakin. Naisessa on oltava rasvaa enemmän kun miehessä jo hormonitoiminnankin takia.

    • ffghhhhhjjjjkkkkklll

      Juo sinä vässykkä vaan sitä karkin makuista proteiinipirtelöä ja ole hiljaa.

    • Hohhoijaa

      Hohhoijaa, pienet on pojalla elämänhuolet jos ei muuta tarvitse kuin kanssaihmisten painoa ja painoindeksiä vahtia. Hanki hyvä mies elämä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe