ainakin vahvin mies kisaajat, ja ison sarjan voimannostajat. 120-160kg isolle karjulle lisää taakka useita 100kg = sydämen ylikuormitus.
Ihminen on luotu liikkumaan, mutta monipuolisemmin, ja ei liian kovin rääkein. Monet voimamiehet ovat haudoissa alle 40 ikäsinä. Riippuu myös geeneistä, verenpaine jne. Sinänsä jo 150kg kyykyt ottaa sydämeen aika lailla hullunlailla ;D
Eriasia on sitten kun kevyen sarjan mies sarjapainoilla treenaa, ja lopuksi tempaisee, tai työntää.. mutta siinäkin on syketasot huimat. Mitä isompi karju, mitä enemmän taakka sen kovempi on rääkki. Ihminen ei ole kone, jota voi kuormittaa liian kovasti.
Sydämenlihas toimii samalla tavalla kun auton moottori, vakiona sitä pitää työstää sopivasti, antaa sopivasti kierroksia, vääntöä ja vauhtia jotta se pysyy vahvana, mutta kun syötetään polttoainetta viritettyyn koneiston vakiolla kokoonpanolla niin rupeaa moottori hajoamaan. Ei sydänlihas kestä liikoja. Sydänlihaksen repeäminen, ylisuurentunut sydänlihas. Sydänkohtauksen riski voi olla läsnä kun liikaa kuormitetaan pumppua. Mitä hurjemmat massat = mitä hurjemmat sykkeet = mitä isompi mies = sen vaarallisempaa..
Olen tästä lukenut useita juttuja, eikä varmaan ole väärä tieto! Vai onko tämä valhetta?
Voimanostolajit kova rääkki sydämmelle
6
345
Vastaukset
- vakiokone
Kyllä ihmiskeho kestää rasitusta luonnollisin menetelmin. Jos rasitus on liian kova, keho alkaa oireilla ja sitä kautta treeniin tulee kevennystä. Mutta jos kehoa aletaan piristämään sellaisilla keinoilla, mitkä eivät ole normaalia kehon toimintaa, käy niin kuin kuvailit.
Harvat voimamiehet ovat haudassa vakiokoneella, turbot on asia erikseen. Moottoria ei kannata "virittää". - Mestari.
Mitä sitten. Sä voit mennä vaikka keräileen postimerkkejä. Ite otan rautaa jatkossakin....
- vakiokone
Niin mäkin, mutta ilman turboja.
- jaskaonpelle
Jaska on pelle
- Mitään fyysistä
toimintaa tekemättömälle läskille on sydänkohtausriski kaikkein suurin. Harjoitelu pitää kuitenkin pumpun kunnossa. Sydämmen maksimisyke on noin 220-ikä vuosissa keskimäärin. Kyykkysarjassa ei viellä syke kerkeä maksimiin saakka. Yleensä lihaksista loppuu ruuti kesken ennen kuin maksimi saavutetaan. Volyymiharjoitelussa sykkeet ovat korkealla. Samoin voimamieslajeissa joiden kesto on yli minuutin. Crossfitissa harjoituksissa joissa käytetään suuria kuormia verenpaine on todella korkealla. Kunka sitten on maratoonareiden laita. Ne juoksevat yli kaksi tuntia todella korkeilla sykkeillä ns anaerobisella kynnyksellä.
- huolestunut olen
masturboin illalla käyttäen nippusiteitä penisrenkaana nukahdin niiden kanssa ja nyt aamulla penikseni on tunnoton ja musta!! mitä voin tehdä en uskalla mennä lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 194669
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831702Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871566Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741514Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2431388Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023