"Olimme kävelemässä tiellä, kun tunsin korvassani jotain outoa. Huitaisin kädellä, ja huomasin, että se oli talitintti, Kaarina Sillanpää kertoo.
Lintu hyökkäili pariskunnan kimppuun ja nokki heidän poskiaan, huuliaan ja korviaan niin, että niihin jäi pieniä jälkiä.
- Korva oli kipeä pitkän aikaa, Kaarina Sillanpää kertoo".
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288527074721.html
Joskus olen kuullut metsoista, jotka hyökkäävät ihmisten kimppuun, mutta en ole koskaan kuullut, että talitintti tekisi niin. Se oli tosi äkäinen, Raimo Sillanpää sanoo.
Vihaisen linnun hyökkäys jatkui usean minuutin ajan.
Tappaja talitintti hyökkäilee ihmisten
25
1764
Vastaukset
- kaikki mahollista
Jos se olikin naamioitunut lähipoliisi Taapero?
Ennen maalla laitettiin suolaamaton raaka siannahka rasvoineen ulos, ja tiaiset kävivät innolla nokkimassa niitä. Näin joulun tienoilla olisi viisasta ja laupiasta muistaa llintuja siellä mökillä tällaisella halvalla ja terveellisellä lahjalla. Pitäisivät sitä varmasti parempana kuin läskittömiä poskia.
Kyllä luonto on kamala.- raakkuna1
Yleensä jos lintu käyttäytyy tuolla tavalla hyvin agressiivisesti ihmistä kohtaan, niin voinee päätellä että lintu on syönyt jotain myrkyllistä, ja sillä on myrkytyksen takia erittäin paha olo.
- anti-6
raakkuna1 kirjoitti:
Yleensä jos lintu käyttäytyy tuolla tavalla hyvin agressiivisesti ihmistä kohtaan, niin voinee päätellä että lintu on syönyt jotain myrkyllistä, ja sillä on myrkytyksen takia erittäin paha olo.
Äläpä nyt Raakkuna tungeksi joka ketjuun.
- sdzghtfuituyyopu9åop
raakkuna1 kirjoitti:
Mitähän myrkyllistä raakkuna1 on syönyt?
- Arveluttava tapaus?
Taitaa mummo puhua omiaan kinkkuhoureissa.
Mummotkin tahtoo pinta- ja pikajulkkiksiksi.- vähärasvanen
Joo, eihän tuossa mummossa paljon näkyvää rasvaa ole. Talitintille silmälasit, tai mummo hoitoon ;o)
- tilitanttitoop
Talitiainen on viheliäinen haittalintu. Se käy nokkimassa eristysvilloja talojen vinteiltä ja putkista. Jos joku on joskus tehnyt sen virheen että laittoi talipallon pihalle ja päästi tuon viheliäisen elukan kotiutumaan... Siihen ei auta kuin hyvän kissan hankita.
- Naapuri-mies
Talitintti on ihana lintu ja se tarvitsee paljon talviruokintaa! Minä laitan tintille talipallot ja auringonkukansiemenet naapurin tontin viereen, en viitsi laittaa omalle pihalleni kun siitä tulee sotku. Siivotkoon naapuri. Se on mukava katsoa kun talitinttejä pörräilee oikein monta.
Kissat helvettiin lintuja kiusaamasta! - tilitanttitoop
Naapuri-mies kirjoitti:
Talitintti on ihana lintu ja se tarvitsee paljon talviruokintaa! Minä laitan tintille talipallot ja auringonkukansiemenet naapurin tontin viereen, en viitsi laittaa omalle pihalleni kun siitä tulee sotku. Siivotkoon naapuri. Se on mukava katsoa kun talitinttejä pörräilee oikein monta.
Kissat helvettiin lintuja kiusaamasta!Itse ammun ilmakiväärillä naapurin lintulaudalta. Muovikuulilla tosin.
tilitanttitoop kirjoitti:
Itse ammun ilmakiväärillä naapurin lintulaudalta. Muovikuulilla tosin.
Tuota noin.
Kylläpä talitiaiset ovat nykyään ärhäköitä. Yksi näykkii naisten poskia ja toinen ampuu muovikuulia lintulaudalta.
Pyörrän puheeni: kodinturvajoukkoja todella tarvittaisiin.- TitiTyyTitiTyy...
Ripustin ennen joulua neljä talipalloa pihalleni tuodakseni jouluiloa noille ihanille luontokappaleille!
- tooppitantti
tilitanttitoop kirjoitti:
Itse ammun ilmakiväärillä naapurin lintulaudalta. Muovikuulilla tosin.
Ammuikko sillä muovikullilla sitä mummoa, sehän on ikärasismia
- Big Iron
Naapuri-mies kirjoitti:
Kissat helvettiin lintuja kiusaamasta!Niin ja ihmiset myös helvettiiin eläimiä kiusaamasta!Sinne kyllä ovatkin hyvää vauhtia menossa aikanaan.Sitä niittämään mitä ovat kylväneetkin.
- lintujen ystävä
Naapuri-mies kirjoitti:
Kissat helvettiin lintuja kiusaamasta!"Kissat helvettiin lintuja kiusaamasta! "
Kannattaa laittaa monta ruokapistettä, niin linnut juoksuttavat kissaa. Kun linnut näkevät kissan vaanimassa ruokailupaikan lähellä niin ne lentävät seuraavalle ruokapaikalle ja kun kissa siirtyy sinne niin linnut jälleen lentävät seuraavalle ruokintapaikalle ja kissa kulkee ympyrää :) - lintujen ystävä
Laita sitä villaa pikku palanen tai pahvilaatikko hyvälle paikalle tinteille nokittavaksi, niin ne jättävät kattovillat rauhaan
- Tali-Tintti
"Joskus olen kuullut metsoista, jotka hyökkäävät ihmisten kimppuun,"
Tuon hyökkäilijä-tintin isä täytyy olla metso!- valepukeinen mamu
Nyt meni pieleen. Kyseessä taitaa olla "tintiksi" naamioitunut moniosaaja. Nehän hyökkäilevät mummojen kimppuun. Mummolla huono näkö!
- Tyrvään tylleröinen
Angry bird se vain oli!
Uusavuttomuus vallitsee!
Tintti kouraan ja niskat naks, niin lentelöö ku piätön kana! - Mene metsään
No voihan helkutti, onhan meillä jo Angry Birs, joten miksei tavallinen talitinttikin alkaisi hiukan isottelemaan onhan se ihan oikea lintu, voi näitä luonnosta erkaantuneita hienohipiäisiä rouvankutaleita.
- Tintti kummastuu
Voin vakuuttaa että kun tällaisella 450 mW tehoisella kotilaserilla täräyttää talitiaista pään tienoille, niin se tintti ei enää revi eristevilloja yhtään mistään.
http://www.dealexcel.com/firepoint-green-laser-pointer-complete-kit-450mw-ems-express_p17144.html
Ruudilla ja lyijyllä tuhoeläinten paukutteleminen on menneen ajan juttuja. Nyt eletään Start Trekin aikakautta, laser on nykyaikaa.
Tällanen puolen watin kotilaser rastaita vastaan, se alkaa olla jo jokaisen omakotiasujan vakiovaruste.- 13+3
On se melko kallis! Kun ajattelee ettei sitä ittekään jouda olemaan koko ajan tinttiväijyssä. Toimiiko toi räkättirastaisiin? Niitä vois kesällä bongailla. Tiaisenpaskat tekee tuhojaan pitkin talvea..
- ellulih
Kauheaa, voi sokaistua, jos se nokkii silmään....;(
- Be beeeb beeb
Punkaharjulla...
Pääkaupunkiseudulla tulisi hätätilailmoitus.
Pe peep peep ! Sulkekaa Ovet ja ikkunat Espoon suunnassa havaittu Talitintti. Ihmisiä kehoitetaan varovaisuuteen. - Ihmispedot vauhdissa
Onko toi nyt ihme että linnutkin jo alkaa suivaantua ihmisten älyttömän lintufobian ja lintuvastaisuuden takia.Lintu on ollut kylmissään ja nälissään.Ihminenkin voisi muuttua tälläiseksi, jos viettäisi talvet taivasalla ja ilman ruokaa!
Eihän nykyään linnuille tajuta edes talviruokaa antaaAjatellaan vaan omaa napaa.Pelätään vaan linnunkakkaa ja muuta.Ihmisistä on tullut yhä enemmän luonnonvastaisia.
Kaikki yksilöt tuomitaan yhden linnun ja jonkun suden perusteella.Sekin pitää heti verenhimoisesti tappaa, eikä esim.sijoittaa eläinpuistoon.Myös karhu koki ikäviä salametsästäjien toimesta.Mikä hel-vetti ihmisiä vaivaa?
Pois tieltä ihminen tulee ja elää.Muitahan ei tähän maahan mahdu!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291