Kahlasin läpi aiempaa ketjua jossa puheltiin siitä millä automyyjä ajaa, mutta olennaisempi kysymys on millä autonasentaja itse ajelee. En ketään tunne kovin hyvin, mutta mieleeni on jäänyt kahden eri merkkiliikkeen monttöörit joissa molemmissa oli myös jenkkiautojen edustus (toinen Chrysler, toista en muista) ja kumpikin sanoi että heidän firmassaan he itse eikä kukaan muukaan suostu hankkimaan omaksi kulkupelikseen amerikkalaista autoa (eli USAssa koottua, missä lie valmistettua). Syitäkin kertoivat, mutta en sano enempää. Tosin nykyään kaikki autot on vain jossakin koottuja, osat voivat olla vaikka mistä vinku-Intiasta. Ja koska en tunne näitä tämän alan miehiä juurikaan, olisi mukava kuulla heidän mielipiteitään asiantuntijoina. Niin, ja toinen juttu että ranskalaisista eivät tunnu lainkaan pitävän. Paitsi grillistä ostettuna.
Millä autolla monttööri ajaa?
4
317
Vastaukset
- monnttööri
Autoalalla kaikki joilla on varaa ajavat Mersulla. Ainakin yrittäjä puolelta enemmistö.
- Alakeyrityn Antti
Tunnen yhden miehen pajaa pitävän yrittäjän, jolla aikaisemmin oli 20 vuotta vanha Corolla. Äskettäin vaihtoi uudempaan eli 90-luvun lopun Vectraan. Ei kuulemma ollut kallis ja korjausosaaminenhan löytyy tarvittaessa.
- mopopoika
Kaverini on töissä volkkarilla. Näkyy ajelevan tojotalla.
- Tapani on...
Minä taas ihmettelen, mitä hlevetin merkitystä sillä on, millä autokauppias, automyyjä tai autoasentaja ajelee?
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja joku poksuttaa peräti molemmilla...
Eiköhän jokainen ajele sellaisella autolla, joka mahdollisimman hyvin täyttää tarpeet?
Yksin elävä autokauppias/automyyjä/autonasentaja saattaa ajella 2-paikkaisella urheilu-avolla, useamman lapsen perheellinen jollain stanan rumalla mutta tarpeiden mukaisella tilatötteröllä, bensanhinnoista huolissaan oleva ajelee Priuksella, voimasta pitävä ajelee V8:lla... jokainen ajelkoon millä lystää ja mihin on varaa.
Myyn autoja ammatikseni ja aloittajan mustamaalaamatkin merkit (Chrysler ja kaikki Ranskalaiset) ovat kauppansa tehneet. Ei minun asiani ole kenenkään mieltymyksiä lytätä tai auton tarpeita arvostella...
Saattaapa joku Ranskan tuote voi olla puolta edullisempi, kuin vastaavan tarpeen täyttävä Japanin valmiste. Joku Ameriikan ihme saattaa varusteillaan, mukavuudellaan ja voimallaan piestä monet muut vastaavat mennentullen ollen vieläpä edullinenkin...
Itse kuulun siihen kauppiasryhmään, joka myy koeajettuja/tarkastettuja autoja. Eli ajan (pakostakin) kunnon koeajot vaihdossa tulleilla autoilla. Eihän sitä tietysti mielellään hyppää tonnin-kikkareeseen pari vuotiaan Mersun jälkeen, mutta parempi ja edullisempi se on koeajojen pohjalta autot kunnostella myyntikuntoon ennen myyntiä, kuin asiakkaalle myynnin jälkeen selvitellä ja kuunnella vttuilua kun auto hajoaa...
Toki omakin omistusauto on (yleensä muutamakin samanaikaisesti), nekin tosin vaihtuu pariin kertaan vuodessa, ihan tarpeiden mukaan. Kesällä avo, talvella 4-veto ja matka-autona aina joku sopivasti mukava...
Ajakaa millä ajatte, kunhan vaan ajatte. Autot tykkää että niillä ajetaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803